En ymmärrä Dubaihin matkaavia ollenkaan
Ettekö te kaipaa mitään kulttuuria, mitään vanhaa? Ettekö te ole yhtään tietoisia siitä, miten Dubaissa ja naapuripaikoissa ihmisiä kohdellaan? Onko tullut mieleen, että sinne matkustamalla vain pahennatte esimerkiksi Aasiasta tulleiden orjanaisten tilannetta?
Ja älkää please vetäkö esiin kateuskorttia tai raha-asioita, ne ei liity tähän millään tavalla.
Kommentit (127)
Voi jestas mitä kommentteja. Kaikki valittaa jostain ihmisoikeuksista. Mitkä oikeudet Suomessa on kun pakolaisia hyysätään ja omat jätetään kuseen? Miettikää nyt vähän.
Sitten noista raiskauksista ja väkivallasta. Suomessa tapahtuu vuosittain helvetisti enemmän raiskauksia ja väkivaltaa kun Dubaissa. Te jotka täällä kirjotatte, ette tiedä Dubaista mitään, kun ette ole siellä koskaan käyneet.
Sitten niille jotka oikeasti miettii Dubaihin matkustamista: Älyttömän hieno paikka, itse kaksi kertaa käynyt ja menen uudelleenkin. Ei juoppoja, joka paikassa on siistiä, tekemistä löytyy joka lähtöön, varma rantakohde ja ranta on upea, paljon shoppailtavaa ja Dubai on turvallinen! Halvallakin pääsee jos osaa käyttää rahansa oikein.
Dubai on 5/5, suosittelen!
PS. seuraavaks joku kukkahattu tulee kertoon kuinka oon kouluttamaton ja ties mitä kun tekstissä on kirjotusvirheitä tai jotain muuta vastaavaa. Moro
Vantaalainen kirjoitti:
Voi jestas mitä kommentteja. Kaikki valittaa jostain ihmisoikeuksista. Mitkä oikeudet Suomessa on kun pakolaisia hyysätään ja omat jätetään kuseen? Miettikää nyt vähän.
Sitten noista raiskauksista ja väkivallasta. Suomessa tapahtuu vuosittain helvetisti enemmän raiskauksia ja väkivaltaa kun Dubaissa. Te jotka täällä kirjotatte, ette tiedä Dubaista mitään, kun ette ole siellä koskaan käyneet.
Sitten niille jotka oikeasti miettii Dubaihin matkustamista: Älyttömän hieno paikka, itse kaksi kertaa käynyt ja menen uudelleenkin. Ei juoppoja, joka paikassa on siistiä, tekemistä löytyy joka lähtöön, varma rantakohde ja ranta on upea, paljon shoppailtavaa ja Dubai on turvallinen! Halvallakin pääsee jos osaa käyttää rahansa oikein.
Dubai on 5/5, suosittelen!
PS. seuraavaks joku kukkahattu tulee kertoon kuinka oon kouluttamaton ja ties mitä kun tekstissä on kirjotusvirheitä tai jotain muuta vastaavaa. Moro
Sinä ja kaikki tavallasi ajattelevat ovat väärässä. On oikeasti ihan helvetin naurettavaa verrata Suomea islamilaisen lain arabimaihin. On tunnettu fakta, että Dubai on orjatyövoimalla rakennettu ja mm. kotiapulaisia raiskataan yleisesti. Lisäksi julkisuudessa on ollut monia tapauksia, joissa länsimainen turisti on raiskattu Dubaissa ja pistetty vankilaan kun on kertonut poliisille. Raiskaustuomiot ovat Suomessa kyllä häpeällisen lieviä, mutta kehtaatko väittää, että täällä tuomittaisiin uhreja vankilaan?
Ja sinä ignoranttina uimarannoilla löhöävänä ja kauppakeskuksissa notkuvana perusturistina tiedät siitä, mitä kulisseissa tapahtuu, varmasti vähemmän kuin aiheeseen perehtynyt sivistynyt ihminen, joka on tehnyt tietoisen päätöksen olla matkustamatta maahan edellämainituista syistä...
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000002017545.html
Siinä teille tosi asiaa Dubaista
43, kun vielä kerrot mitä ihanaa on kulttuurissa, jossa joukkoraiskauksen UHRI voi saada kuolemantuomion, ja raiskaajat pääsee pälkähästä? Tämän takia Dubaissa ei raiskauksia juuri koskaan ilmoiteta poliisille. Tosiasiassa siellä raiskataan paljon enemmän kuin täällä, ja siellä raiskaajat eivät saa yleensä mitään tuomiota.
45 laittoikin jo linkin tapaukseen, johon viittaan tuossa alussa.
Dubain siirtotyöläiset tienaavat alle 100 euroa kuukaudessa ja joutuvat luovuttamaan passinsa työnantajalle. Työnantajat voivat sitten päättää että eivät haluakaan maksaa sovittua palkkaa vaan paljon vähemmän eikä työntekijällä ole mahdollisuutta valittaa.
Joka paikassa on toki omat ongelmansa, mutta tämä Dubai on kyllä sellainen mesta että minua ei tuonne orjien rakentamaan keinotekoiseen ökyjen paratiisiin saa matkustamaan. Länsimaisen kerskakulutuksen maamerkki. Ei kiinnosta vähääkään, mies on kinunnut sinne lähtöä vaikka kuinka kauan mutta en suostu, valitse mieluiten jonkun muun kohteen.
Dubai on mulla boikotissa samoin kuin muukin lähi-itä. Syy: ihmisoikeuksien polkeminen.
Dubai on minusta kuvottava paikka, jonne en suostu matkustamaan. Länsimaisten kerskakulutukseen orjatyövoimalla rakennettu keinotekoinen kaupunki. Ei minulle mitään kiinnostavaa. Joka paikassa on tietty ongelmansa, mutta Dubaissa turistien rahat eivät edes päädy välttämättä muiden kuin harvalukuisten rikkaiden ja ylikansallisten yritysten taskuihin. Thaimaassa kuitenkin on myös paikallisia pieniä yrittäjiä joiden elanto on riippuvainen turismista. Mielummin kannan rahani heille kuin Dubain arabiprinsseille.
Sorgen kaksi postausta, eka tuli näkyviin 'lievällä' viiveellä.
Eihän sinne nainen edes uskaltaisi lähteä vapaaehtoisesti. Katsot väärin jonnekinpäin vahingossa tai teet jotain tietämättäsi niin linnaan vaan. Pahimpana nämä raiskatut jotka joutuvat vielä itse rangaistaviksi. http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201611172200028608_ul.shtml
Ihan hullu maa.
Minä olen käynyt siellä kaksi kertaa lapseni kanssa, ja haluan kyllä takaisin. Se ainutlaatuinen tunnelma, ne tuoksut, ilmasto, koko elämys on niin kokonaisvaltainen, että sieltä tulee ihan uutena ihmisenä takaisin. Ei kaikki kaipaa wanhaa kulttuuria tai museoita. Niitä löytyy lähempääkin, kiitos vaan.
Minä haluan loputonta hauskanpitoa, ylellisyyttä ja luxusta, biletystä, shoppailun huumaa, eksoottista kulttuuria ja isompaa maailmanmeininkiä. Meitä on katsos moneen junaan. Kateelliset täällä vinkuu, kun toiset haluaa lomaltaan astetta enemmän.
Täällä hoetaan "en suostu matkustamaan". Kyllä tasan matkustaisitte, jos törkättäis liput kouraan. Vitsi mitä marttyyreitä :D
Vierailija kirjoitti:
Täällä hoetaan "en suostu matkustamaan". Kyllä tasan matkustaisitte, jos törkättäis liput kouraan. Vitsi mitä marttyyreitä :D
Seuraatko uutisia ollenkaan? Nainen joutuu joukkoraiskauksen uhriksi, ja mitä tekee Dubain poliisi? Pidättää NAISEN.
Että sellainen maa. En ikinä suostuisi matkustamaan sinne ihan periaatesyistä. Vasta sitten kun uhria ei syytetä raiskauksesta, suostun harkitsemaan asiaa.
Dubai ei ole niitä maita joista kannattaa lähteä hakemaan uusia viinanhuuruisia seksikokemuksia.
Ja aivan niinkuin välittäisin jostain vierastyöläisistä, meilläkin voisi mamut laittaa hommiin eikä makuuttaa kotona ja kestitä keskustakahviloissa.
WT-kohde joka pyörii huumeiden ja prostituution varassa. Ihmisoikeuksia ei paljon ajatella, kaikkea käytetään hyväksi ja rahalla saa.
Siksi siellä käy lähinnä jotkut kouluttamattomat, sivistymättömät amis-ihmiset ja tyyliin silikonitäytteiset Seiskajulkkikset. Tukevat tuollaista epäeettistä lomakohdetta.
Nuoret pohjoismaiset naiset lähtevät sinne "emännöimään" erinäisiä tilaisuuksia jne. mutta todellisuudessa toimivat Dubain arabimiesten porta pottyinä, saavat siitä nöyryytyksestä toki rahaa tukottain.
Rakennettu feikkipaikka. Pahempi kuin Jenkkien Las Vegas.
Ei todellakaan kuulosta lomakohteelta, jonne itse haluaisin matkustaa:
There is something deeply sinister about Dubai luxury, even more so since the local economy went into spectacular decline with the sovereign debt default in 2009. Fawning staff (almost exclusively expatriate) encircle you from the moment you arrive. From handler to driver to receptionist to concierge, the over-the-top attention is underpinned not by a dedication to a superlative service, but by fear.
--
It seems to me a place where the worst of western capitalism and the worst of Gulf Arab racism meet in a horrible vortex. The most pervasive feeling is of a lack of compassion, where the commoditisation of everything and the disdain for certain nationalities thickens the skin to the tragic plight of fellow human beings.
Psychologically, these workers are isolated and alienated; practically, they are trapped by draconian sponsorship laws in the UAE, and in debt to agents back home. This is exacerbated by the fact that there is such little enforceable employment law in these markets. Such economies have developed so rapidly that social and civic attitudes have not kept pace, and the sponsorship system is open to abuse and still victimises migrant workers throughout the Gulf.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2011/may/27/dubai-migrant-wor…
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 14:15"]
jopa lomalla voi auttaa maassa asuvia hädänalaisia, jos halua löytyy. Esim. Thaimaassa on viety orpokotiin lapsille välineitä leikkiin ja koulunkäyntiin.
[/quote]
Kuulostaa kyllä lähinnä hyvän omatunnon ostamiselta.
[/quote]
Olisiko pitänyt jättää tekemättä, ihan vaan siksi että sunlaisia kusipäitä löytyy? eikä kyse ole edes yhdestä kerrasta. Kylläpä meni naurettavaksi.