Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluinen jälkiruoka aikuisille

Vierailija
13.11.2013 |

Olen plärännyt läpi ison kasan jälkiruokaohjeita, enkä ole löytänyt oikein mitään, mikä nappaisi. Siis ongelma on tämä. Meitä on jouluaattona neljä aikuista syömässä ja kaipaan perinteisen jouluaterian päätteeksi jotain hyvää jälkiruokaa. Olen miettinyt jotain jäädykettä, jonka voisi valmistaa vaikka jo nyt pakastimeen. Pakastimesta löytyy mustaherukoita ja rasiallinen lakkoja ja puolukoitakin löytyy. Toisaalta olen saamassa myös karpaloita. Olen miettinyt myös jotain kermaista piparkakun makuista jäädykettä. Nyt vinkkejä ja reseptejäkin kehiin, kiitos. Toivottavasti myös joku muu samoja asioita miettivä saa täältä apua.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi noihin sun aineksiisi, mutta meille se ehdoton oikea olisi luumukiisseli =). Hivenellä kanelia maustettuna ja kermavaahdon kera tarjoiltuna. Äitini taas tarjoaa aina rusinasopan, mutta itse inhoan sitä.

Vierailija
2/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteinen glögitrottu, pannacotta valkosuklaalla ja siihen käyttäisin  päälle noita marjoja, Mustaherukoita kenties.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalojäädyke ja kinuskikastike. Luumurahka on klassikko, mutta niiiin hyvää! Itsekin luen tätä mielenkiinnolla jos saisi uusia vinkkejä.

Vierailija
4/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumurahka maustettu madeiralla

Vierailija
5/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuittaa, lapsuudenkodissani syötiin luumukiisseliä koko joulun aika jälkkäriksi. Onhan se ihan hyvää, mutta en enää itse tee sitä jälkkäriksi joulupöytään. Loppiaiseksi kyllä. Siksi kaipaankin jotain uusia, mutta kuitenkin joulunmakuisia ja -tuoksuisia herkkuja kehiin.

Vierailija
6/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaapa sellainen kuin valkosuklainen karpalokakku. Esim. Kotilieden sivuilla oleva resepti on hyvä. Voisi sopia aineksiisi ja vieraidenkin makuun?

Vierailija
7/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariannerahka. Googlaamalla löydät reseptin.

Vierailija
8/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä tämän hienoudesta, enkä oikeastaan miten tehdään mutta  yhdessä raflassa tarjottiin glögijäätelöä, ja oli hyvää! varmasti osaisit itse tehdä

Vierailija
9/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakka crème brûlée.

Voi tehdä muuten edellisenä päivänä, sitten ennen tarjoilua paahtaa sokerin pinnalle.

Tosin tämä ei taida olla niin kovin joulunmakuinen eikä -tuoksuinen, mutta muuten hyvää!

Vierailija
10/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparirahka on myös hyvää. Siinä pitää olla tarpeeksi kermaa.

Vierailija
11/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoa laseihin kerroksittain piparkakkuja, valkosuklaa-tuorejuustosekoitusta, karpalososetta ja kinuskikastiketta.

Vierailija
12/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparkakku-mascarponevaahtoa ajattelin itse kokeilla.

Vierailija
13/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

piparijuustokakku

Vierailija
14/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

espressoa ja konjakkia ja vähän tummaa suklaata. sitä ruokaa on kuitenkin niin paljon ettei jälkkäreitä jaksa.

Vierailija
15/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

punainen kermahyytelö. onnistuu lähes mistä tahansa pakastimestasi löytyneestä marjasta. itse teen yleensä puolukasta tai karpalosta. http://www.valintatalo.fi/fi/reseptit/kaikki-reseptit/?id=19246&nimi=Punainen-kermahyytel%C3%B6&list=1

Vierailija
16/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabayon ja marjoja

Vierailija
17/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja - marenki - jäädyke - tätä on meillä tehty monta vuotta eri variaatioina, mustaherukasta, tyrnistä, puolukasta ja karpalosta. Ja nautitaan kuuman kinuskin kanssa (tosin meillä syö lapsetkin tätä...)

Tai piparkakkupohjainen glögijuustokakku mustaherukka tai karpalokiilteellä? Ja testattu ja hyvää oli!

Vierailija
18/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:43"]espressoa ja konjakkia ja vähän tummaa suklaata. sitä ruokaa on kuitenkin niin paljon ettei jälkkäreitä jaksa.

[/quote]

Pieni makea jälkiruoka auttaa ruuansulatusta ja jättää kivan maun suuhun :)

Tekisin jäädykkeen noista marjoista tai sitten jotain kermaista moussea. Karpaloista tulee myös ihanaa kirpeää kiisseliä, siihen vain kermavaahtoa päälle niin nam!

Vierailija
19/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögikakku!

Vierailija
20/39 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pappilan hätävara" pipareista, marjoista, Baileyssilla maustetusta kermavaahdosta, marengeista, suklaa/kinuskikastikkeesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi