Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokortin luottoraja?

Vierailija
13.11.2013 |

Erityisesti paljon matkustelevat: paljonko teillä on luottoraja? Mietin tässä mikä voisi olla sopiva.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä sinulle on sopiva, mutta muista, ettei luottokortin luottorajaksi kannata määritellä summaa, jonka arvioit riittävän kuukaudeksi vaan kahdeksi. Se edeltävän kuukauden luotto on vielä maksamatta, kun teet luottokortilla ostoksia seuraavassa kuussa ja luottoraja tulee äkkiä vastaan lomamatkoja, autonvuokrauksia jne. maksaessa.

Vierailija
2/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5000 euroa. Vähempää ei oikein voisi olla, koska meillä esim. töissä täytyy koulutukset, laitehankinnat jne maksaa omalla luottokortilla ja laskuttaa sitten firmalta takaisin. Joku tietokonehankinta tai sertifiointikoulutus voi maksaa muutaman tonninkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen edeltävän kuukauden luoton voi maksaa verkkopankissa pois ihan silloin kun haluaa, joten en mä kyllä näe, mihin tuota kahta kuukautta tarvitaan.

Mulla on muistaakseni kolmen tonnin luottoraja, mutta ei ikinä ole tarvittu kuin yksi tonni, vaikka ois lentolippuja ja vastaavia.

Vierailija
4/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mule tuli automaattisesti 5000 toiseen ja toisessa on naurettavat 800€. Visani on iänkaiken vanha opiskelijana hankittu, enkä ole koskaan luottorajaa nostanut. Enemmänkin varakortti, jota en käytä.

Vierailija
5/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2000 €. Se on tähän mennessä riittänyt kaikkeen. Yleensä esimerkiksi lentoliput on ostettu jo aiemmin ja myös maksettu pois ennen lomalle lähtöä. En myöskään koskaan odota laskua, vaan maksat summia kun huvittaa. Eli yleensä palkkapäivänä maksan myös luottoa pois, jos siellä on jotain maksettavaa.

Vierailija
6/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2500 e. Se on riittänyt. Josksu olen ostanut netistä kalliimmat lennot ( koko perheelle samalla) ja silloin olen ottanut yhteyttä luottoyhtiöön, ja maksanut rahat jo etukäteen tilille. Ja kerran minulta oli otettu hotellin varausmaksuja, ja olin maksanut ne, mutta varauksia ei ollut poistettu maksusta huolimatta, niin luottorajaa on nostettu. Mitään kuluja tästä ei minulle tullut, koska varaukset oli jätetty poistamatta, syy sii oli hotellien, ei mun.

Vierailija
7/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannatta ottaa niin paljon  kuin saa, mutta se on 7000€. En ole kyllä kokeillut saisiko enemmän. Rahaahan ei ole koskaan liikaa...

Riippuu tietysti vähän siitäkin että miten se pitää maksaa takasin. Jos voi ja haluaa maksaa takaisin pienemmissä erissä, niin silloin oleellista että määräytyykö kuukausimaksu luottorajan vai käytetyn luoton mukaan.

Vierailija
8/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa 4000, Master 2000, toisessa Amexissa varmaan 6-7 (eivät kerro, mutta kysyin joskus tätä - luultavasti isompi), firman amexissa ei varmaan edes ole vaikk on henkilökohtaisella vastuulla.

Vierailija
9/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:49"]

Sen edeltävän kuukauden luoton voi maksaa verkkopankissa pois ihan silloin kun haluaa, joten en mä kyllä näe, mihin tuota kahta kuukautta tarvitaan.

Mulla on muistaakseni kolmen tonnin luottoraja, mutta ei ikinä ole tarvittu kuin yksi tonni, vaikka ois lentolippuja ja vastaavia.

[/quote]

Meillä on lomamatkat jo lähempänä viittä tonnia, mutta ei ole kymppitonnin luottorajaa kahta kuukautta varten. Tuo maininta riittävästä luottovarasta kahdelle kuukaudelle vain siksi, että jos käy niin ikävästi ettei huomaa laskea pidemmällä lomalla tarkkaan eräpäiviä ja ei tiedä kuinka paljon voi korttia vinguttaa. Kaikissa lomakohteissa ei ole helppoa käydä verkkopankista katsomassa tilannetta. Lyhyillä lomilla ja pienillä summilla näillä nyt ei ole niin merkitystä.

Vierailija
10/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 11:10"]

Visa 4000, Master 2000, toisessa Amexissa varmaan 6-7 (eivät kerro, mutta kysyin joskus tätä - luultavasti isompi), firman amexissa ei varmaan edes ole vaikk on henkilökohtaisella vastuulla.

[/quote]

Niin ja 5-6000 euron luottokorttilaskut matkoilta eivät ole edes mitään harvinaisuuksia.

Vierailija
11/11 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse matkojakaan varten isoa luottorajaa. Lähinnä kortti on käytössä esim. hotellivarausten ja autonvuokran varmistukseksi. Nuo kulut maksamme kuitenkin mieluiten paikan päällä joko käteisellä tai debit-kortilla. Minusta on inhottavaa maksaa matkasta aikeutuneita kustannuksia matkan päättymisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän