Lasten isän uusi vaimo taas lapsia tärkeämpi..
Minun lapseni ovat isällään joka toinen viikonloppu ja nyt on sellainen tilanne että lasten pitäisi olla minulla viikonlopun mutta minulla olisi työpaikan pikkujoulut, oletin että tottakai lasten isä voisi tapaamisissa joustaa sen verran että ottaisi lapset viikonlopuksi mutta kun asiaa kysyin sain suoraan vastauksen että "meillä on itsellämme sovittu meno joten valitettavasti ei käy". Kuulin toista kautta että lasten isän uusi vaimo on varannut heille ravintolaan pöydän ja liput johonkin konserttiin. Eli taas huomataan miten uusi puoliso menee lasten edelle. Jos lapset merkkaisi jotain isälle laittaisi isä menemään tuon naikkosen yksin konserttiinsa ja ottaisi lapsensa luokseen. Mies ei ole tähänkään asti koskaan käynyt missään konserteissa saati ravintoloissa. Tekis mieli kieltää koko lapsia menemästä isälleen kun eivät kerran ole tervetulleita.
Kommentit (69)
Sinun viikonloppu, sinun velvollisuus huolehtia lapsenvahdista. Isä ei ole mikään lastenhoito automaatti, jos SINULLA on menoja. Ihan itse olet tapaamissopimuksen allekirjoittanut.
Itse olet menossa pikkujouluihin, jotka menevät lastesi edelle! :D
Minulla ei ole ketään muita kenelle lapset voisin laittaa lapset viikonlopuksi. Mikä oikeus isällä on sitten laittaa uusi puoliso tai menonsa minun edelle?
Ymmärtäisin purkauksesi, jos isä oli perunnut tapaamisviikonlopun. Mutta heidän menonsa on selvästi ajoitettu tapaamiskäytäntöjenne mukaan, joten nyt meluat ihan turhasta.
Ihan turhaa valitusta. Samalla tapaa kun mies ja uusi vaimo ovat sopineet ohjelmaa vapaaksi viikonlopuksi, olisit itse menossa pikkujouluihin. Asia olisi varmasti pitänyt sopia aikaisemmin, niin olisi voinut onnistuakin! Mites yöksi mummolaan tms. ei kai pikkujouluissa koko viikonloppua olla vaan yksi ilta?
Kyllä on taas porvoon nainen itsekäs. Aloittaa kirjoituksensa. "MINUN lapseni..." aivan kuten lasten isää ei olisi olemassaankaan, ainoastaan hän, lasten äiti on tärkeä. Isää tarvitaan vaan äidin menojen vuoksi. Tuskin isä muuten lapsia saisikaan luokseen. Lapset tämä nainen hylkää pikkujoulujen vuoksi. No tietenkin sitä jokin paikka kutiaa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 08:00"]
Minulla ei ole ketään muita kenelle lapset voisin laittaa lapset viikonlopuksi. Mikä oikeus isällä on sitten laittaa uusi puoliso tai menonsa minun edelle?
[/quote]
Ihan oikeasti, älä jaksa aikuinen ihminen virittää mitään hedelmätöntä juupaseipäs leikkiä oikeuksista. Lapsellista.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 08:00"]
[/quote]
Ihan perustuslakiin kuuluva itsemäärämisoikeus.
Enpä ihmettele, että sinusta on erottu. On selvästikin itsekäs tapaus. Omat pikkujoulusi menevät omien lastesi edelle ja vaahtoat lasten isän laittavan vaimonsa lasten edelle ja kuitenkin seuraavassa lauseessa myönnät, että kysy onkin siitä, että lasten isän vaimo menee sinun edellesi. No, niin meneekin. Hän on lastesi isän vaimo. Sinä olet pelkkä ex. Vain miehen lasten äiti, et muuta. Ja vaikka sinun kanssasi ei paljoa ravintolaillallisia vietetty eikä konserteissa käyty, saa lastesi isä silti tehdä näin nykyisen vaimonsa kanssa. Mitäpä jos sinä hommaisit oman tukiverkkosi ja oman elämän, jotta ei tarvitse kytätä exää ja hänen menojaan. Sitäpaitsi, jos hänellä on lapsivapaa, ei se sinulle kuulu minkä menon vuoksi hän ei nyt ota lapsia. Olet sairaalloisen utelias edes selvittääksesi moista menoa. Se ei tosiaan kuulu sinulle. Olisit itse voinut olla ajoissa liikenteessä ja palkata itsellesi lastenhoitajan jos pikkujoulusi ovat noin tärkeät. Mutta isän ongelma se ei ihan tosi ole, hänhän tässä tehtyjä sopimuksia noudattaa. Ja jos vielä kehtaisit uhkailla lasten tapaamisten rajoittamisilla mielivaltaisesti, osoittaa se todellisen kykysi tasavertaiseen ja hyvään vanhemmuuteen. Toisin sanoen, oletpa huono äiti.
Lasten isä hylkäsi lapsensa reilu vuosisitten tuon samaisen naisen takia, ja nyt hylkää uudelleen kun ei voi yhtä viikonloppua edes laittaa lastaan etusijalle.
Tämä voisi melkein olla veljen exän kirjoittama aloitus....
Erosivat kun lapsi oli 1v, koska nainen löysi toisen. Eron jälkeen on kuitenkin sanellut kaikki ehdot, ja lapsi ollutkin melkein enemmän isällään kuin äidillään vaikka virallisesti äiti on lähi. Täydet elarit vaatii kuitenkin, koska sossukin laskee elatuksen sen mukaan missä lapsi nukkuu eniten.....
Mutta tosiaan, lyhyelläkin varoitusajalla veljeni on ollut pakko saada asiansa sopimaan niin että voi ottaa lapsen luokseen vaikka on sovittu että olisi äitinsä kanssa, koska jos veli ei ottanut, tai löytänyt lapselle muuta hoitopaikkaa etä äiti pääsee viihteelle, alkaa uhkailut että ehkä ei sitten tartte tavata lasta ollenkaan kun lapsi ei selvästi ole tärkeä....
Nyt veljellä on vihdoinkin uusi suhde, erosta 4v, ja veljen lapsen äiti tekee parhaansa sen eteen että veljelle ja uudelle naiselle tulisi ero koska vihdoinkin veljeni on tajunnut että hänelläkin on oikeus olla joskus itsekäs, hän ei ole lapsensa äidin kynnysmatto....
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 08:19"]
Lasten isä hylkäsi lapsensa reilu vuosisitten tuon samaisen naisen takia, ja nyt hylkää uudelleen kun ei voi yhtä viikonloppua edes laittaa lastaan etusijalle.
[/quote]
Eihän tuossa siitä ole kyse, vaan siitä että sinun mielestäsi ex-miehesi pitäisi asettaa sinun pikkujoulusi etusijalle ennen omaa suunniteltua viikonloppuaan.
Ja miksiköhän mies ei aiemmin ole käynyt ravintolaillallisilla ja konserteissa? Oletko ehdottanut? Vai ootko kaikissa asioissa semmonen nipo ettei sun kanssa ole huvittanut mihinkään lähteäkään?
[/quote]
Miten niin hylkäsi?! Isähän tapaa lapsiaan.
Pitäisikö sinunkin jo aikuistua ja nostaa se katse omasta navasta peiliin. Parisuhde on kuitenkin kahden kauppaa, jossa pelkän yhdenosapuolen syyttelyn sijaan pitäisi miettiä, olisiko kummassakin vikaa.
Lasten isä hylkäsi lapsensa reilu vuosisitten tuon samaisen naisen takia
[/quote]
Isähän tapaa lapsia, joten eihän hän todellakaan lapsia hylännyt. Hän erosi sinusta, ei lapsistaan. Yritäpä vaikka erottaa ihan alkuun nuo kaksi asiaa toisistaan.
Ymmärrän ex-miestäsi paremmin kuin hyvin.
Eikö täällä kukaan osaa ajatella LAPSEN parasta, kaikki näkee asiat tuon uuden naisen kannalta kun hän nyt on sopinut menoja niin tietenki miehen pitää raahautua perässä ja sen vuoksi ei voi lapsiaan nähdä?? Minusta tuo on lähinnä sairasta ja naurettavaa!!
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 07:50"]
Minun lapseni ovat isällään joka toinen viikonloppu ja nyt on sellainen tilanne että lasten pitäisi olla minulla viikonlopun mutta minulla olisi työpaikan pikkujoulut, oletin että tottakai lasten isä voisi tapaamisissa joustaa sen verran että ottaisi lapset viikonlopuksi mutta kun asiaa kysyin sain suoraan vastauksen että "meillä on itsellämme sovittu meno joten valitettavasti ei käy". Kuulin toista kautta että lasten isän uusi vaimo on varannut heille ravintolaan pöydän ja liput johonkin konserttiin. Eli taas huomataan miten uusi puoliso menee lasten edelle. Jos lapset merkkaisi jotain isälle laittaisi isä menemään tuon naikkosen yksin konserttiinsa ja ottaisi lapsensa luokseen. Mies ei ole tähänkään asti koskaan käynyt missään konserteissa saati ravintoloissa. Tekis mieli kieltää koko lapsia menemästä isälleen kun eivät kerran ole tervetulleita.
[/quote]
Onko hän siis exäsi uusi VAIMO?
Ongelmasi on sellainen, jota et voi korjata. Et voi sille mitään että exäsi on nainut kusipään ja että exäsi on kusipää. Parhaiten pärjäät, kun hankit pikaisesti lastenhoitoapua etkä tukeudu tuollaisiin ihmisiin jotka eivät ajattele muita kuin itseään. Menetät mielenterveytesi jos alat olettaa että he peruvat menojaan sinun takiasi, tämä on nyt sitä aikaa kun sinulle osoitetaan sun paikka, miehesi ja nykyisensä toimesta. Se vituttaa alussa, mutta kääntyy kyllä voitoksesi vuosien saatossa. Tuskinpa lapsesi tulevat kovin mielellään viettämään esim. joulujaan isänsä luona, joten saat nauttia sukujouluista vanhemmalla iällä.
Sinä saat lapsistasi iloa, ota se etuoikeutena että saat pitää heitä enemmän.
Pikkujoulut voit skipata muutenkin, ei ne ole pienten lasten äitien juhlia. On säälittävää kun yksinhuoltajat etsii tuolla kuppiloissa miestä.
Hanki perheellesi jokin yhteinen harrastus, hae tuettuja lomia jos talous ei kestä muuten ja jos siis olet sinkku, jätä miehen etsintä siihen kun lapset ovat isoja. Exäsikin on siihen mennessä varmaan jo ymmärtänyt että missasi lastensa kasvamisen koska keskittyi uuteen vaimoonsa.
Mutta se ei ole sinun ongelmasi. Elä omaa elämääsi, äläkä luota ja nojaudu exiin. <3
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 08:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 07:50"]
[/quote]
Onko hän siis exäsi uusi VAIMO?
Ongelmasi on sellainen, jota et voi korjata. Et voi sille mitään että exäsi on nainut kusipään ja että exäsi on kusipää. Parhaiten pärjäät, kun hankit pikaisesti lastenhoitoapua etkä tukeudu tuollaisiin ihmisiin jotka eivät ajattele muita kuin itseään. Menetät mielenterveytesi jos alat olettaa että he peruvat menojaan sinun takiasi, tämä on nyt sitä aikaa kun sinulle osoitetaan sun paikka, miehesi ja nykyisensä toimesta. Se vituttaa alussa, mutta kääntyy kyllä voitoksesi vuosien saatossa. Tuskinpa lapsesi tulevat kovin mielellään viettämään esim. joulujaan isänsä luona, joten saat nauttia sukujouluista vanhemmalla iällä.
Sinä saat lapsistasi iloa, ota se etuoikeutena että saat pitää heitä enemmän.
Pikkujoulut voit skipata muutenkin, ei ne ole pienten lasten äitien juhlia. On säälittävää kun yksinhuoltajat etsii tuolla kuppiloissa miestä.
Hanki perheellesi jokin yhteinen harrastus, hae tuettuja lomia jos talous ei kestä muuten ja jos siis olet sinkku, jätä miehen etsintä siihen kun lapset ovat isoja. Exäsikin on siihen mennessä varmaan jo ymmärtänyt että missasi lastensa kasvamisen koska keskittyi uuteen vaimoonsa.
Mutta se ei ole sinun ongelmasi. Elä omaa elämääsi, äläkä luota ja nojaudu exiin. <3
[/quote]
Lisään vielä tähän että ajattele myös asiaa toisinpäin: Sinä olet varannut sinulle ja miehellesi ravintolasta pöydän ja exäsi soittaa että otatko lapset. Ajatteletko lastesi etua ja otat heidät vai ajatteletko että exäsi tekee kiusaa? Sitähän ne ajattelee, että kiusaat heitä joten älä toimi noin. Jos teillä on sovitut viikonloput niin niistä voidaan joustaa sovitusti, ja meillä ainakin niin tehdään JOS ei ole muita suunnitelmia. Mies ottaa usein lapset jos minulle tulee yllättävä meno, mutta en voi OLETTAA sitä, eikä hänkään oleta. :)
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 07:50"]oletin että tottakai lasten isä voisi tapaamisissa joustaa sen verran että ottaisi lapset viikonlopuksi mutta kun asiaa kysyin sain suoraan vastauksen että "meillä on itsellämme sovittu meno joten valitettavasti ei käy".
[/quote]
No oletit väärin. Teillä on selvästi sovittu milloin lapset on missäkin, kyllä puolin ja toisin pitää pystyä muutakin elämää suunnittelemaan. Kysyä toki voit mutta et todellakaan voi olettaa että isä aina joustaa sinun menojesi ja toiveidesi mukaan. Täysin selvä asia minusta, ei mitään syytä loukkaantua, saati uhkailla ettei lapset saisi enää isän luo mennä. Huh huh. Palkkaa lastenhoitaja tai kysy joltain tutulta tms.