Stubb: lasten jakaminen kielen mukaan tuo mieleen 1950-luvun rotuerottelun
"Alexander Stubb sanoo lasten jakamisen kielen mukaan välitunneille tuovan mieleen 1950-luvun rotuerottelun USA:ssa."
""Olen kyllä myös kuullut kauhutarinoita sellaisista tilanteista, joissa esimerkiksi Porvoossa koulussa lapsia ei päästetä leikkimään pihalle välitunnilla yhtä aikaa, koska tapahtuisi jonkinlaista 'kielikontaminaatiota'", Alexander Stubb totesi.
"Se muistuttaa minua enemmän Yhdysvaltain segregaatiosta 1950-luvulla kuin mistään muusta", hän sanoi."
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/stubb%20kieli%20segregaatio-11123
Kommentit (10)
Oho. Mä olen viettänyt ala-asteen välkät pitkälti kuulovammaisten kanssa, kun heitä samassa koulussa oli. Kivasti opin viittomakieltä.
En ymmärrä uutista.
No tuosta kielikontaminaatiosta en tiedä, mutta rotuerottelulla oli demokraattinen tuki. RKP:n politiikalla ei. USA:n rotuerottelussa neekerit saivat omat tilat, joihin valkoisilla ei ollut asiaa ja päinvastoin. Ei USA:n valkoisista tehty neekerien palvelijoita kuten suomenkielisistä suomalaisista tehdään vähemmistön palvelijoita. Rotuerottelun aikaan USA:n neekereillä meni monessa mielessä paremmin kuin nyt; matalampi rikosaste, ehjät perheet joissa isä ja äiti ja korkeampi työllisyys.
Jos ruotsinkieliset haluavat eristäytyä, niin sitten eristäytykööt. Se on ihan OK kunhan suomalaisiin ei kohdistu kohtuuttomia vaatimuksia.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/74717-rkp-shokissa-suomen-ja-ruotsinkieliset-samaan-kouluun
"RKP:n kaupunginvaltuutetut ovat järkyttyneet Espoossa suunnitelmista siirtää suomen- ja ruotsinkieliset koululaiset samoihin tiloihin.
Ehdotuksen mukaan opetus luokkatiloissa järjestettäisiin omalla äidinkielellä, mutta oppilaat olisivat yhdessä lounastauoilla ja välitunneilla. Tilasiirroksella syntyisi säästöjä.
- Ehdotus järkytti meitä, kertoo kaupunginvaltuutettu Mia Grundström (r.)"
Aksu on oikeassa!!! Naurettavaa touhuahan tuo on.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 23:10"]
Ehdotuksen mukaan opetus luokkatiloissa järjestettäisiin omalla äidinkielellä, mutta oppilaat olisivat yhdessä lounastauoilla ja välitunneilla. Tilasiirroksella syntyisi säästöjä.
- Ehdotus järkytti meitä, kertoo kaupunginvaltuutettu Mia Grundström (r.)"
[/quote]
Olen oikeasti järkyttynyt, että joku aikuinen ihminen voi sanoi noin. Eikö RKP:n pitänyt olla suvaitsevainen puolue? Ja kuitenkin puheet kuin suoraan vanhasta Etelä-Afrikasta.
RKP:n politiikan hedelmähän oli juuri se yläasteikäinen helsinkiläinen laulajatyttö, joka ei osaa suomea... Missä muussa maassa pieni vähemmistö pyritään eristämään enemmistöstä ja estämään maan pääkielen oppiminen?
Stubb heräämässä vihdoin RKP:n todella kuvottavaan rasismiin suomalaisi kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 23:26"]
Stubb heräämässä vihdoin RKP:n todella kuvottavaan rasismiin suomalaisi kohtaan.
[/quote]
Jotenkin kummallista, että persuja aina haukutaan rasisteiksi, mutta hallituksessa istuu kuin tatti puolue, joka on täysin avoimesti rasistinen.
"Ruskeasuon siirtolapuutarhamökkejä ei myydä suomenkielisille, jotka eivät puhu ruotsia."
http://www.iltalehti.fi/helsinki/200808228137027_hi.shtml
RKP = Rasistinen KansanPuolue