Mihin yleiseen valituksen aiheeseen et pysty samaistumaan?
Minä siihen, kun lapsiperheen vanhemmat valittavat, kuinka "koko ajan on hirveä sotku ja kaaos" ja "hirveä pyykkivuori". Meillä on kolme lasta. Joka päivä siivotaan vähän: tavarat paikoilleen, keittiön siivous, jos jotain roiskuu, heti pyyhitään pois jne. Pyykkiä pestään useampana päivänä viikossa ja kuivat viikataan heti pois. Kerran viikossa isompi siivous. Ihan kohtuullista minusta. Paikat pysyy siistinä eikä vie tuhottomasti aikaa.
Kiusallista, kun monesti joku alkaa valittaa em.aiheesta yrittäen saada minusta jonkin hengenheimolaisen. Hymähtelen vaan kohteliaasti "eh joo niin, sellaista se on", vaikkei ole.
Kommentit (542)
Helteestä valittaminen. Jos Suomessa on lämmintä edes sen pari päivää vuodessa niin jo alkaa hirveä itkuparquvonqu "tulispa jo syksy", "sataispa vettä" ja "yhyy en kestä hellettä, kohta kuollaan tähän kaikki".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty samaistumaan julkisen terveydenhuollon haukkumiseen. Meillä on loistava julkinen terveydenhoito. Aina, joka ikiseen vaivaan ja ongelmaan olen saanut riittävän avun terveyskeskuksesta/sairaalasta, samoin kaikki perheenjäseneni. Mitään ei ole koskaan tarvinnut vaatia vaan enemmänkin tutkimuksia ym. ollaan saatu kuin olisi ollut edes aina tarpeellista. Ja me ollaan kuitenkin käytetty paljon julkista terveydenhuoltoa kun lapsiakin on neljä. Yksi hoidettu pienenä tehollakin, aivan loistavaa ja empaattista hoitoa aina. yksittäisiä töksäyttelijöitä ollut mutta ei mitään mainitsemisen arvoista edes oikeastaan. Yksityiset ovat taas sitten mielestäni sieltä mistä aurinko ei paista, yrittävät vain tehdä voittoa joka välissä mahdollisimman paljon ja kasvattaa osakkeenomistajien lompakon paksuutta. Ikinä ei olisi saanut yhtäkään julkista yksityistää, pelkään mitä tulevaisuus tuo, toivottavasti ei Amerikan tyyliä.
Lasten asiat hoidetaan kyllä loistavasti, olen samaa mieltä. Myös erikoissairaanhoito toimii hyvin. Aikuisena en kyllä voi kehua omaa hoitoa julkisella puolella.
Myös me aikuiset saatu erinomaista hoitoa, ei siis koskenut vain lasten hoitoa. Moni tuttava tuntuu valittavan ja nämä valituksen aiheet mielestäni kummallisia, osa ei edes liity sinänsä hoidon laatuun vaan lähinnä siihen sairauteen itseensä ja se jotenkin saadaan terveydenhuollon syyksi omassa mielessä. Eiväthän hoitajat ja lääkäritkään ihmeitä tee, eivätkä kaikkea epämukavuutta voi poistaa. Meillä myös yksi luulotautinen (oikeasti siis, on mielenterveysongelmia) tuttava, jatkuvasti lääkärissä/päivystyksissä ramppava ihminen saanut aina kaikki maailman tutkimukset ym. Lisäksi monet valittavat kun eivät sairaalan päivystyksestä saa apua kroonisiin sairauksiinsa, jotka voisivat ei-kiireellisinä hyvin odottaa arkipäivään. Ymmärrän että näissä tilanteissa apua ei todellakaan saa kun sitä etsii väärästä paikasta. Sairaalan päivystys on asioille jotka eivät voi odottaa hetkeäkään, niitä asioita on kuitenkin vain rajallisesti.
Siihen että kun kaikki miehet on paskoja..
on meitä hyviäkin miehiä, tosin ei välttämättä vapaana :)
Mun nainen ainakin aikoo kuulemma pitää hyvin kiinni, vientiä kuulemma riittäisi.
siihen kiinnipitämiseen kuuluu myös kommunikointi puolin ja toisin :)
m40
ps. en ole komea, en edes lihaksikas, rikaskaan. Mutta parisuhteessa osaan olla, kotitöistä ja seksistä me ei riidellä ikinä.
rahat ei riitä. itse olen tukieläjä ja elän oikein mukavasti.
Siihen, kun kiivastutaan, kun joku ei tiedä kaikkia sukupuolia ja trans-termejä oikeaoppisesti.
Itkua heti kun helteet päättyvät. Missään ei nähdä enää mitään positiivista kun mittari alkaa näyttää pysyvästi alle 25 astetta ja aurinkoinen ruska-aikakin on näiden mielestä pelkkää sadetta ja pimeää.
Vierailija kirjoitti:
maaaaahan muuttoon. En tunne heistä ketään ja asun alueella, jossa en heitä juurikaan näe eikä heistä muutenkaan ole mitään haittaa elämässäni ollut. Eivät kilvoittele samoista asioista kuin minä. En ymmärrä, miksi tämä murhe voi olla suurin piirtein elämänsisältö niin monelle. En ole ylipäätään ihmisistä juurikaan kiinnostunut, väristä riippumatta. Ei kiinnosta kuka muuttaa minnekin.
Eihän se niitä haittaa jotka eivät sitä joudu kohtaamaan, tämähän se ongelma juuri on. Sieltä omasta kuplasta on niin helppo julistaa monikulttuurisuuden rikkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maaaaahan muuttoon. En tunne heistä ketään ja asun alueella, jossa en heitä juurikaan näe eikä heistä muutenkaan ole mitään haittaa elämässäni ollut. Eivät kilvoittele samoista asioista kuin minä. En ymmärrä, miksi tämä murhe voi olla suurin piirtein elämänsisältö niin monelle. En ole ylipäätään ihmisistä juurikaan kiinnostunut, väristä riippumatta. Ei kiinnosta kuka muuttaa minnekin.
Luepa vähän mitä Ruotsissa tapahtuu. Rupeaa sinuakin kiinnostamaan kun kaduilla ammutaan.
Ruotsi on Ruotsi.
Mutta ulkomaiset kulttuurit aiheuttavat samoja ongelmia joka paikassa joissa ne pääsevät liian isoiksi. Ei voi mennä Ruotsin polulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa vähän mitä Ruotsissa tapahtuu. Rupeaa sinuakin kiinnostamaan kun kaduilla ammutaan.
Suomessa tehdään väkilukuun nähden kolmannes enemmän murhia kuin Ruotsissa. En pelkää täälläkään.
Korjaan itse itseäni: Suomessa tehdään yli kaksi kertaa enemmän murhia asukaslukuun nähden kuin Ruotsissa. Täällä tehdään jopa kappalemääräisesti enemmän murhia kuin Ruotsissa.
Niin, mutta haluaisitko siihen päälle vielä ulkomaisten jengisodat?
Lapsiarki on raskasta ja rahat on aina loppu.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajien ainaiseen valitukseen palkasta. Aina!! Se on kutsumus, sen on se työ jossa on tarkoitus auttaa toista ihmistä. Sitten valitetaan kun onkin raskasta ja palkka pieni (!??) Mitä hittoa.—-.
”Kutsumusammatti” on ehkä haitallisinpia työmaailman käsitteitä. Kissa ei kiitoksella elä eikä kutsumuksella makseta laskuja.
Vuodenajoista valittamiseen en osaa samaistua. Jotkut alkavat jo Juhannuksesta valittaa, että kohta se kesä on ohi ja syksy tulee. Minä ajattelen aina, että mitä sitten. Nautin jokaisesta vuodenajasta ja mielestäni kun ne loppuvat, niiden kuuluukin loppua ja seuraava taas alkaa. Vaihtelu on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tätä valittamista edes ole kohdannut kuin vauvapalstalla.
Se, että nuorilla on nykyään poikkeuksellisen kovat ulkonäköpaineet. Joka ikinen sukupolvi on ajatellut näin.
Naisten tasa-arvo. Suomessa alkaa kyllä olla niin, että naiset ovat tasa-arvoisempia kuin miehet. Lisäksi menee jo huumorin puolelle, kun ei tajuta kuinka ihmeessä diplomi-insinööri saa parempaa palkkaa kuin sairaanhoitaja (vihje: jokainen voi lukea insinööriksi jos haluaa insinöörin palkan).
Tai väite "naisen euro on 80 senttiä", todellisuudessa samasta työstä on maksettava sama palkka ihan lakisääteisesti ja näin on ollut jo pitkään.
Lisäksi LGBTCPHJKLMOPRDSUJNE...- yhteisön jatkuva ininä "ihmisoikeuksistaan". Pursuaa jo korvista ulos kyseinen ulina. N. 4% suomalaisista kuuluu seksuaalivähemmistöihin, silti heistä puhutaan kuin heitä olisi 90%.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa kävellä. Kauheeta kun pitää kävellä, eikä oo edes täydellinen sää. Ei kai nyt sinne voi kävellä. Kauheen pitkä matka, kai sinne pitää mennä bussilla.
Tämä. Ja sit autoilijoiden ongelmat: kauppaan ei "voi" mennä muuten kuin autolla, koska pitää kantaa kauppakassia (tämä koskee esim. oman pihapiirini pariskuntia eikä mitään kymmenlapsisia perheitä. Meiltä on Prismaan 5min kävely ja kuulemma sinne on silti PAKKO mennä autolla, kun ei jakseta kantaa sitä kassia).
Parkkipaikkaa ei löydy metrin päästä siitä minne on menossa ja jos löytyykin, se on MAKSULLINEN.
Aiemmin käytetty oikotie on suljettu (koska siellä kaahattiin eestaas ja vaarannettiin alueen asukkaiden turvallisuus) ja matka pitenee pari kilometriä, IHAN TÖRKEÄÄ, ettekste tajuu miten rankkaa siellä autossa on istua!!! jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajan Wilma-viesteistä valittaminen. Ei niille tarvitse tehdä mitään, jos ei kerran kiinnosta.
Opettaja on virkavelvollinen kertomaan lapsen koulunkäynnistä. Merkinnät ovat myös hänen omaa kirjanpitoaan tai suunnattu työkavereille.
Mitä varten pitää valittaa siitä, miten taas tyhmä ope laittoi merkinnän myöhästymisestä, vaikka mirkkupetteri oli vain kaksi minuuttia myöhässä tai viestin siitä, että pojat painivat, kun se on ihan normaalia käytöstä. Eivät ne merkinnät tai viestit vaadi sinulta mitään.
Meinaat, että lukematta tietää, oliko kyse siitä et leikkimielisesti painittiin vai siitä että lapsi löikin toiselta huulen halki? Opettajan työpäivää osa on Wilmaviestit. Meillä vanhemmilla ne tulee työpäivän viestien päälle, ei kiinnostaisi aukoa ja lukea vaan huomatakseen, et jaa, tää olikin hänen omaa kirjanpitoaan tai suunnattu työkavereille,mitä nyt mun nimi oli tässä. Muissa työpaikoissa on huonoa etikettiä spämmätä viestejä asiaankuulumattomille.
Voi hyvänen aika..Kenelle se sinun lapsesi asiat sitten kuuluvat?
- Säästä valittaminen. Säähän kun ei pysty itse vaikuttamaan niin siitä loukkaantuminen on vain energian tuhlausta. Eri säihin pukeudutaan siihen kuuluvalla tavalla niin pärjää. Tätä ei monet puupäät ymmärrä. Mars kauppaan kumisaappaita ja sadetakkeja hankkimaan.
- Rahasta valittaminen. Fakta on se että ihminen sopeuttaa hyvin nopeasti lisääntyvät tulos menoihinsa. Aika harvaa osaa 100% hallita talouttaan. Ja jos osaa, rahasta valittaminen ei pitäisi olla aiheellista.
- Hyttyset / sääsket. Ne on rauhallisia pikku veitikoita lopulta. Menkää kunnon metsään niin tapaatte hirvikärpäsen, tuon luonnon oman soluttautuvan itsemurhapommittajan.
Vierailija kirjoitti:
Se, että normaaleilla työssäkäyvillä "ei rahat ikinä riitä mihinkään".
Ei kai jos pihassa on auto, pari, ulkomaan matka kerran vuoteen ja kaikilla on suht tip top vaatetta. Äidillä tietysti säännöllinen kampaajakäynti, tekoripset ja v1ttukarvat vahattuna kosmetologilla. Puhumattakaan tuikkukipoista ja kausiverhoista.
Tämä. Itelle jää käteen alle kaks tonnia ja rahat riittää ihan hyvin vähän kaikkeen. Kyllä nolottaa kuunnella niitä, jotka tienaa selvästi enemmän mutta määkii koko ajan, ettei rahat muka riitä. NO EI NE RIITÄKÄÄN JOS NE TUHLAA, STNA! Joidenkin elämässä raha on näköjään joku abstrakti asia, joka joko riittää tai ei riitä eikä asiaan voi itse mitenkään vaikuttaa?
Vaihdevuosien kamaluus. Kyllä, tiedän että monelle ne ovat rankka kausi ja tuovat mukanaan kaikenlaista kurjaa niin henkisesti kuin ruumiillisesti. Mutta on hullua esittää, että kaikilla se on samanlaista - tätä viestiä on mediassa paljon. Itselläni on muutaman kerran ollut sydämen muljahtelua eli ylimääräisä lyöntejä, se vaaraton 2 sekuntia kestävä vaiva joka voi iskeä joskus kellä vaan, ikään ja sukupuoleen katsomatta. Eikä sitten muuta. Tämä voi olla nuoremmille lohdullinen tieto, eli ei kaikista tule riivattuja akkoja viidenkympin korvilla.
Joku jo aiemmin puhui kuukautisista, ja niiden kanssa oli sama homma. Sydämellisin myötätuntoni niille, joilla on kestämistä omiensa kanssa. Se on todellinen ongelma, johon lääketieteen täytyisi etsiä keinoja ponnekkaammin. Mutta edelleen, joka naisella ei ole samanlaista.
Ai niin. Synnytysjutut. En oikein jaksa niitä. Omat synnytykset menivät nopeasti, jättämättä traumoja tai vaivoja. Kun näitä aletaan naisporukoissa ruotia, en oikein osaa osallistua keskusteluun.