Mihin yleiseen valituksen aiheeseen et pysty samaistumaan?
Minä siihen, kun lapsiperheen vanhemmat valittavat, kuinka "koko ajan on hirveä sotku ja kaaos" ja "hirveä pyykkivuori". Meillä on kolme lasta. Joka päivä siivotaan vähän: tavarat paikoilleen, keittiön siivous, jos jotain roiskuu, heti pyyhitään pois jne. Pyykkiä pestään useampana päivänä viikossa ja kuivat viikataan heti pois. Kerran viikossa isompi siivous. Ihan kohtuullista minusta. Paikat pysyy siistinä eikä vie tuhottomasti aikaa.
Kiusallista, kun monesti joku alkaa valittaa em.aiheesta yrittäen saada minusta jonkin hengenheimolaisen. Hymähtelen vaan kohteliaasti "eh joo niin, sellaista se on", vaikkei ole.
Kommentit (542)
Siihen, että synnytys tai lasten saaminen ylipäätään pilaa kropan. Olen ollut kaikkein hoikimmillani ja muutenkin parhaassa fyysisessä kunnossa n. vuosi jokaisen lapsen (3 kpl) jälkeen. Tosin imetin jokaista pitkään. Vuosia myöhemmin sitten olen lihonut hieman, mutta se ei liity kyllä mitenkään lapsiin.
Metatyö, josta vielä yleensä syyllistetään muita, eli puolisoa.
Metatyö tapahtuu vain ja ainoastaan sun pään sisällä ja se on sun puolison vika? En ymmärrä, luulisi vaan olevan helpompaa kommunikoida ja jakaa tehtävät tai tehdä vaikka lista kaikista hommista.
Vierailija kirjoitti:
Unettomuus lapsiperheessä. Meillä on nukuttu aina hyvin. Muutama sairasyö on valvottanut mutta niitä on vuosien varrella kertynyt kourallinen. Samalla tavalla hymähtelen kun ihmiset valittaa univelkaa, ei ole ollut meidän ongelma.
Kuulostat täydeltä mulkulta. Hymähtelet, kun toinen kertoo uupumuksesta? Joo, et ole kärsinyt univelasta mutta tekeekö nukkuminen todella noin ikäväksi ihmiseksi? Nauratko myös kivuille tai syövälle, jos sinulla ei ole niitä ollut?
Ylenmääräiseen harmitukseen ja "maan suruun", kun esim. joku urheilija tai jääkiekkojoukkue häviää.
Pettymyksen jotenkin ymmärrän, mutta en sitä kun tosiaan lehdetkin uutisoivat näitä ihan kuin joku olisi kuollut...
Ja jos nyt vaikka urheilija loukkaantuu loppuelämäkseen (niin, ettei voi enää urheilla) se on tietysti eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Siihen, että synnytys tai lasten saaminen ylipäätään pilaa kropan. Olen ollut kaikkein hoikimmillani ja muutenkin parhaassa fyysisessä kunnossa n. vuosi jokaisen lapsen (3 kpl) jälkeen. Tosin imetin jokaista pitkään. Vuosia myöhemmin sitten olen lihonut hieman, mutta se ei liity kyllä mitenkään lapsiin.
Ei kai se hoikkuus yksistään ole sen kropan kunnossa olemisen ja toimivuuden mittari ylipäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle kommentti sen verran, että ei riitä, että talossa on yksi järjestelmällinen ihminen, joka siivoaa jatkuvasti ja panee kaiken paikalleen, pitäisi olla monta. Eikä toisten puolesta voi oikein olla sellainen, vaikka haluaisi. Että voit ajatella tätä, kun seuraavan kerran joku puhuu tuosta asiasta.
Aamen! Varsinkin kun sattuu olemaan viisihenkisen perheen ainut pyykkäri, tiskari, imuri ja kaupassa kävijä😩
Että poliitikot on aina väärässä. Oli se sitten
Sipilä, niin väärin sammutettu
Sanna
tai
Persut
tai
Vassarit
Zinc
Kyllä se aina jotenkin väärin on ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Opettajan Wilma-viesteistä valittaminen. Ei niille tarvitse tehdä mitään, jos ei kerran kiinnosta.
Opettaja on virkavelvollinen kertomaan lapsen koulunkäynnistä. Merkinnät ovat myös hänen omaa kirjanpitoaan tai suunnattu työkavereille.
Mitä varten pitää valittaa siitä, miten taas tyhmä ope laittoi merkinnän myöhästymisestä, vaikka mirkkupetteri oli vain kaksi minuuttia myöhässä tai viestin siitä, että pojat painivat, kun se on ihan normaalia käytöstä. Eivät ne merkinnät tai viestit vaadi sinulta mitään.
Meinaat, että lukematta tietää, oliko kyse siitä et leikkimielisesti painittiin vai siitä että lapsi löikin toiselta huulen halki? Opettajan työpäivää osa on Wilmaviestit. Meillä vanhemmilla ne tulee työpäivän viestien päälle, ei kiinnostaisi aukoa ja lukea vaan huomatakseen, et jaa, tää olikin hänen omaa kirjanpitoaan tai suunnattu työkavereille,mitä nyt mun nimi oli tässä. Muissa työpaikoissa on huonoa etikettiä spämmätä viestejä asiaankuulumattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisten vaivalloisuus
Minulla on kodittomat max kolme päivää kestävät kuukautiset mutta sen verran katsonut kivuliaita työkavereita että tavallaan pystyn samaistumaan miten inhottavaa se heille on.
Sama kuin omat terveysongelmani, kyllä he elävät kivuissani mukana ja pyrkivät edes hengessä auttamaan.Arvasin, että tämä koetaan jotenkin henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Kyse ei ole siitä, etteikö minulla olisi esimerkiksi empatiaa kivuissaan olevaa ihmistä kohtaan, tai että kieltäisin menkkojen olevan jollekin suurikin vaiva, vaan siitä, etten voi samaistua. En tiedä miltä esimerkiksi kuukautiskipu tuntuu. Samalla tavalla en voi samaistua esimerkiksi siihen, miltä vaikka oman lapsen kuolema tuntuu, minulla kun ei ole lapsia. Kykenen silti tuntemaan empatiaa surevaa ihmistä kohtaan. Tämä esimerkki tuli vaan ensimmäisenä mieleeni, kun siitä puhutaan paljon, mutta en ole itse kokenut.
Tässä tulee ero. Minä olen synnyttänyt ja siksi tavallaan pystyn käsittämään mitä se kipu siellä päin on.
En minä viestiä kirjoitettaessa edes ajatellut sitä ettei joku sitä pysty kuvittelemaan (tämä ei ole moite). Enkä pidä samaistumista samana asiana kuin empatia.
Vierailija kirjoitti:
Niistä asioista valittamiseen, joille emme voi mitään, oli kyse sitten säästä tai vaikka koronatilanteesta. Tilanne on mikä on ja siihen sitten yritetään sopeutua.
Olin itsekin tulossa sanomaan sääasioista vouhkaamisen ja sinä kiteytit hyvin miksi. En ymmärrä mitä väliä sillä on, mitä sää-äppi sanoi säästä kolme päivää sitten, aamulla ja tunti sitten, jos sataa niin sit sataa ja elämä on.
Siihen itkuvirteen että vain Suomessa on asia X niin huonosti, siis huonoimmin kaikista maailman maista. Asia X voi olla mitä tahansa, työttömyyskorvauksista hallituksen toimiin, säähän, suomalaiskotien sisustukseen, vaatteisiin ja pukeutumiseen yms yms loputtomiin. Marinan aiheet ovat ihan loppumattomat.
Herää aina epäilys että nuo valittajat eivät ole viettäneet paljon aikaa Suomen ulkopuolella...
Vierailija kirjoitti:
Että työttömillä olisi muka liian suuret etuudet.
t. Köyhä
Tätä varmaan uskoo jotkut hyväosaiset. Ongelma on Suomen palkkataso monilla aloilla vs. elinkustannukset.
T. Palkka lähes sama mitä saisin työttömänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä asioista valittamiseen, joille emme voi mitään, oli kyse sitten säästä tai vaikka koronatilanteesta. Tilanne on mikä on ja siihen sitten yritetään sopeutua.
Olin itsekin tulossa sanomaan sääasioista vouhkaamisen ja sinä kiteytit hyvin miksi. En ymmärrä mitä väliä sillä on, mitä sää-äppi sanoi säästä kolme päivää sitten, aamulla ja tunti sitten, jos sataa niin sit sataa ja elämä on.
Mut jos ei oo syytä valittaa asioista joihin ei voi vaikuttaa, ette valita varmaan ikinä mistään? Pöljempihän se on valittaa sellaisesta minkä voi itse muuttaa. Edelleen hienoa jos niin, mutta useimmat meistä valittanee joskus jotain.
Työttömien jatkuvaan valittamiseen siitä, kuinka ei ole töitä tai että palkka on liian pieni. Heillä ei tunnu olevan minkäänlaista ymmärrystä siitä, että kaikkien on aloitettava sieltä pienestä palkasta ja kerrytettävä työkokemusta vuosien mittaan ansaitakseen suuremman palkan. Yleisesti köyhät on vain laiskoja, koska valtio jakaa liikaa kaiken maailman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajan Wilma-viesteistä valittaminen. Ei niille tarvitse tehdä mitään, jos ei kerran kiinnosta.
Opettaja on virkavelvollinen kertomaan lapsen koulunkäynnistä. Merkinnät ovat myös hänen omaa kirjanpitoaan tai suunnattu työkavereille.
Mitä varten pitää valittaa siitä, miten taas tyhmä ope laittoi merkinnän myöhästymisestä, vaikka mirkkupetteri oli vain kaksi minuuttia myöhässä tai viestin siitä, että pojat painivat, kun se on ihan normaalia käytöstä. Eivät ne merkinnät tai viestit vaadi sinulta mitään.
Meinaat, että lukematta tietää, oliko kyse siitä et leikkimielisesti painittiin vai siitä että lapsi löikin toiselta huulen halki? Opettajan työpäivää osa on Wilmaviestit. Meillä vanhemmilla ne tulee työpäivän viestien päälle, ei kiinnostaisi aukoa ja lukea vaan huomatakseen, et jaa, tää olikin hänen omaa kirjanpitoaan tai suunnattu työkavereille,mitä nyt mun nimi oli tässä. Muissa työpaikoissa on huonoa etikettiä spämmätä viestejä asiaankuulumattomille.
Mitä jos kasvattaisit ne mukulas niin, ettei niistä ole tarvetta laittaa kuin positiivisia viestejä. Oppilaista kuitenkin n. 80 % on sellaisia.
Meillä ei kerry pyykkivuoria, koska on vaan sen verran vaatteita mitä tarvitaan..ei oo mahdollista että ne lojuu jossain vuoressa ja tykkään pyykinpesusta muutenkin😊
Ei jaksa kävellä. Kauheeta kun pitää kävellä, eikä oo edes täydellinen sää. Ei kai nyt sinne voi kävellä. Kauheen pitkä matka, kai sinne pitää mennä bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama. Minä vielä kuulun niihin joille ei tule kuin muutama hento arpi ja synnytykset meni helposti, alle 10 min ponnistusta molemmat.
En edes imettänyt joten se ei ole syy miksi paino ei jämähtänyt.
Ymmärrän toki että ihmisten fysiologia on erillaista ja vartalot reagoi eri tavalla, ei vain ole mitään samaiatimipintaa.
Siihen että kasvisruokavalio olisi terveellisempää kuin lihansyönti.
Odottamiseen, jos joku/jokin on myöhässä. Mielestäni odottaminen on ihanaa, kun voi ottaa vain rennosti kun tietää, ettei pidä tehdä mitään muuta. Myöskään pitkät jonot kaupassa eivät hermostuta itseäni enkä yritä valita lyhintä mahdollista jonoa, ellei ole johonkin oikeasti kiire.