Miksi et puhkeudu lämpimästi vaan kääriydyt vilttiin... Työpaikalla!
Siis mikä juttu tämä on, että muutamat nuoret toimistolla kääriytyvät viltteihin koska heillä on aina kylmä.
Ymmärrän kyllä, että voi olla kylmä, mutta miksi ei ole vaikka neuletakkia tai villapaitaa, minkä voisi laittaa päällensä...
Minusta näyttää vaan todella idi...maiselta olla työpaikalla kääriytyneenä vilttiin. En oo ennen töissä törmännyt, uudessa firmassa näin syksyllä näyttää ilmaantuneen muutama.
Kommentit (46)
Tämähän on yksi niistä "maailma on suunniteltu miesten tarpeisiin"-jutuista. Työpaikkojen lämpötilat on suunniteltu niin että ne tuntuu miehistä miellyttäviltä. Samoin kuin kännykät on isoja naisten käteen ja autojen kuskinsäädöt ja mitä niitä muita olikaan.
On meillä kyllä mieskoodareitakin, joilla on lampaanvillaiset Birkenstockit ofisikenkinä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on yksi niistä "maailma on suunniteltu miesten tarpeisiin"-jutuista. Työpaikkojen lämpötilat on suunniteltu niin että ne tuntuu miehistä miellyttäviltä. Samoin kuin kännykät on isoja naisten käteen ja autojen kuskinsäädöt ja mitä niitä muita olikaan.
On meillä kyllä mieskoodareitakin, joilla on lampaanvillaiset Birkenstockit ofisikenkinä.
Ja työkalut. Kaikki ovat liian isoja ja vaativat liikaa voimaa.
Minulla on naiseksikin pienet kädet ja kaikki on tehty aina liian isoksi. Paitsi siivousvälineet.
Mulla on aina töissä kuuma, sisälämpötila +22. Päällä on t-paita ja ohuet kangashousut. Viltti päällä istuvat naiset vaativat, että pitäisi vääntää lisää lämpöä. Hikoilen jo muutenkin kuumuudesta, niin vielä pitäisi lisää lämpöä saada. Olen aiheuttanut monta riitaakin, kun olen pienentänyt täysille väännetyt patterit pienemmälle. Ei mene vilttikansan kaaliin, että en voi enempää vaatteita vähentää, vaan vilttikansan pitäisi tehdä itselleen jotain, jos +22 asteessa pitää istua viltit korvilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina töissä kuuma, sisälämpötila +22. Päällä on t-paita ja ohuet kangashousut. Viltti päällä istuvat naiset vaativat, että pitäisi vääntää lisää lämpöä. Hikoilen jo muutenkin kuumuudesta, niin vielä pitäisi lisää lämpöä saada. Olen aiheuttanut monta riitaakin, kun olen pienentänyt täysille väännetyt patterit pienemmälle. Ei mene vilttikansan kaaliin, että en voi enempää vaatteita vähentää, vaan vilttikansan pitäisi tehdä itselleen jotain, jos +22 asteessa pitää istua viltit korvilla.
Sinä se ongelma olet, eivät kaikki kollegasi.
Olet ihan varmasti teknisessä tuessa töissä, asenteesi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on yksi niistä "maailma on suunniteltu miesten tarpeisiin"-jutuista. Työpaikkojen lämpötilat on suunniteltu niin että ne tuntuu miehistä miellyttäviltä.
Meillä on suunniteltu niin, ettei tunnu kenestäkään miellyttävältä. Melko edistyksellisiä kun ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on liian kylmä maa. Miksi sisätilat pidetään sitten niin viileänä, että ihmisten on pakko käyttää erilaisia vilttejä ja villatakkeja.
Suomessahan on ainakin Euroopan mittapuulla lämmintä sisällä talvisin, kun on niim hyvin eristetyt talot.
Miten voi jotain vituttaa toisen viltti? Pitää olla jostakin tippunut.
Ennen koronaa kun toimistolla vielä kaikki hengaili, oli meillä yleisesti vilttejä käyttöön viluisille. Kas kun ilmastointi ei joka paikassa toimi niin kaksisesti, vaan välillä tulee kylmempää ja kovaa, välillä on taas ok. Helpompi se viltti on laittaa harteille puhalluksen ollessa kovemmalla. Veikkaan et useimmilla se viltti on vuoroin selkänojalla, vuoroin olalla.
Ja mullakin oli kylmimpinä aikoina villapaita JA viltti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Jos on kuuma, niin ei sitä voi bikineissäkään olla työpaikalla.
Sen sijaan palelija voi pukea enemmän vaatteita päälle.
T. Lämminverinen nainen, joka nukkuu korona ikkuna auki talvellakin
Ihana idea! Otan tämän käyttöön, minulla on jopa sellainen lämpöpeitto mikä laitetaan töpselillä seinään kiinni. Ai että.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan oma ihmistyyppinsä! Samat henkilöt juovat jatkuvasti teetä valtavista mukeista ja tuovat eväät töihin (monta pientä rasiaa joissa erilaisia valmiiksi pilkottuja vihanneksia)
Mä oon just tällänen, ai että naurattaa :DD
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan oma ihmistyyppinsä! Samat henkilöt juovat jatkuvasti teetä valtavista mukeista ja tuovat eväät töihin (monta pientä rasiaa joissa erilaisia valmiiksi pilkottuja vihanneksia)
Lollista :D
En oo työelämässä, mutta mä kääriydyn vilttiin koska mulla oikeasti on koko ajan kylmä. Ihan sama vaikka puen kolmet housut ja neljä paitaa päällekkäin plus parit villasukatkin vielä, niin kylmä on 24/7 syksystä kevääseen. Lisäksi mä juon teetä semmoisista litran mukeista, koska en jaksa koko ajan olla täyttelemässä mukia :D Silloin kun olin töissä, niin otin kyllä omat eväät mukaan, kun ei ollut varaa pienestä palkasta käydä joka päivä työpaikkaravintolassa syömässä 8 euron lounasta. Pelkkiä pilkottuja vihanneksia mulla ei kyllä ollut, ja yritin muutenkin minimoida eväspurkkien määrää.
Sori :D
t. 41-v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako arvata: et ole johtaja tai assari, koska ne joutuvat juoksemaan eestaas toimistolla. Tämä tyyppi on ennemmin pesiytyjä, joka liikkuu vessaan (tee) ja keittiöön (eväät) ja on muuten enimmäkseen omalla tuolillaan, kynämukien, käsirasvojen, hupikorttien ja lasten/lastenlasten kuvien ympäröimänä. Ja luurit päässä, koska olet joku process owner tai key user ja annat jatkuvasti koulutusta tai puhelintukea 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako arvata: et ole johtaja tai assari, koska ne joutuvat juoksemaan eestaas toimistolla. Tämä tyyppi on ennemmin pesiytyjä, joka liikkuu vessaan (tee) ja keittiöön (eväät) ja on muuten enimmäkseen omalla tuolillaan, kynämukien, käsirasvojen, hupikorttien ja lasten/lastenlasten kuvien ympäröimänä. Ja luurit päässä, koska olet joku process owner tai key user ja annat jatkuvasti koulutusta tai puhelintukea 😁
Ja myös sinulla on rannetuki tai olet opetellut käyttämään hiirtä ”väärällä” kädellä. Plus tiedät työergonomiasta eniten koko avokonttorissa ja auliisti jaat oppeja muillekin.
Jaa, meillä on yksi sankari joka valvoo sitä ilmastointilaitetta. Siihen ei saa paukkupakkasillakaan koskea koska muuten säädöt voi mennä kesällä pieleen. Siksi meillä istuu puolet porukasta sen viltin kanssa. Sama henkilö halusi että muutettaisiin ikkunattomaan tilaan koska muuten voi olla kesällä kuuma....
Vierailija kirjoitti:
Niin oli mullakin kuuma aina nuorempana, ja ihmettelin näitä viluisia huiveineen ja viltteineen. No, iski jotkut ihme esivaihdevuodet tai jotain ja nykyisin palelee välillä aivan perrrrrkeleesti. Olen siis liittynyt vilttikansan joukkoon, sillä jos puen lämpimästi päälle, villapaitaa.ym. niin hikoilen osan ajasta sitten kuin pieni (tai no, vähän isompi...) porsas. Helpompi veivata sitä vilttiä harteille ja pois kun vaihtaa vaatteita päälle-pois koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se ongelma olet, eivät kaikki kollegasi.
Olet ihan varmasti teknisessä tuessa töissä, asenteesi perusteella.
Vastauksesi kertoo kaiken vilttikansasta. Jo mahdollisimman vähillä vaatteilla oleva kollega hikoilee paitansa märäksi ja siitä huolimatta pitäisi lisätä pökköä pesään. Alastiko pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Minähän kääriydyn vaikka jättimäiseen patalappuun jos siltä tuntuu, nih!
Sirpako se siellä?
Syöpähoitojen jälkeen palelen niin, että hampaat kalisevat.
Läpötila toimistoilla on miehille sopiva eli viileä. Naiset palelevat.
Lämpimät vaatteet ja villahuivi ympärillä. Villasukat jalassa.
N 55
Vierailija kirjoitti:
Tehdä mitä? Kasvattaa turkki?
Suomi on liian kylmä maa. Miksi sisätilat pidetään sitten niin viileänä, että ihmisten on pakko käyttää erilaisia vilttejä ja villatakkeja.