Onko olemassa ihmisiä, jotka eivät koskaan käy
teatterissa, konserteissa, keikoilla, luennoilla, oopperassa tai edes elokuvissa?
Tuli toisesta ketjusta vain mieleen, että onko sellaisia ihan terveitä ihmisiä, jotka eivät käy missään kulttuuritapahtumissa? Miksi eivät/ette?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa te, teatteria inhoavat, miksi inhoatte. Tosi hassua minun mielestä.
Mun teatterikokemukset ovat kaikki työpaikan tarjoamia korruptioteattereita, pikkujouluja yms. Edelleen ne ihmiset, ahtaus, ja inhoan syvästi kaikenlaista suurieleistä draamaa (teatteri jos mikä on suurieleistä). 36
Suosittelen todella hankkimaan kiinnostavampia teatterikokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
En välitä ihmisjoukoista enkä kummemmin kulttuuristakaan. Olen kokeillut balettia, ok, teatteria inhoan, oopperaan saakka en ole päässyt. Leffassa ehkä kerran vuoteen, yleensä elokuvat katsotaan kotisohvalla. Ravintola on liian usein pettymys. Harrastukset liittyvät luontoon ja ruokaan, yksin tai yhdessä puolison kanssa.
Lisäänpä vielä, että rakastan perinteisiä museoita ja kirjastoja, ja kirjastonhoitaja oli pitkään haaveammattini (tiedän palkkatason). Museoalan koulutus löytyy, ei työllistä. Kirjastoista on tullut jotakin viihdekeskuksia, joten olen hylännyt sen. Olisi ihanaa pölyttyä jonkin arkistonkin nurkassa, tai keitellä noitaliemiä metsämökissä. Epäsos. introvertti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa te, teatteria inhoavat, miksi inhoatte. Tosi hassua minun mielestä.
Mun teatterikokemukset ovat kaikki työpaikan tarjoamia korruptioteattereita, pikkujouluja yms. Edelleen ne ihmiset, ahtaus, ja inhoan syvästi kaikenlaista suurieleistä draamaa (teatteri jos mikä on suurieleistä). 36
Suosittelen todella hankkimaan kiinnostavampia teatterikokemuksia.
Ei ole mielenkiintoa lajiin.
Julkiset massakokoontumiset ovat vastenmielisiä. En käy niistä missään.
Vierailija kirjoitti:
teatterissa
- En tykkää yhtään, muutaman kerran elämän aikana ollut "pakko" käydä, ja on ihan kidutusta.
konserteissa, keikoilla
- en tykkää livemusiikista enkä ihmisjoukoista. Kuulostaa paljon paremmalta kotona. En osaa ollenkaan fanittaa, joten jonkun artistin näkeminen livenä on ihan yhdentekevää.
luennoilla
- missä ihmeen luennoilla? Minulla on 2 maisterintutkintoa, ihan tarpeeksi olen luennoilla istunut. Kaiken tiedon löytää netistä paljon nopeammin.
oopperassa
- tätä voisi kerran joskus kokeilla, mutta en usko että tykkään.
tai edes elokuvissa?
- kotona on videotykki ja hyvät kaiuttimet. En näe mitään lisäarvoa maksaa jostakin, jossa pitää sietää muiden ihmisen metelöintiä, hajuja, katsoa mainoksia, ja ei edes vessaan pääse kun haluaa. Lisäksi 99% teatteriin tulevista elokuvista on massahuttua.
Itse en taas oikein ymmärrä, miksi kukaan haluaa noita asioita tehdä, kun ne voi tehdä itsekseen paljon mukavammin. Esim musiikki kuulostaa hyvistä kotikaiutttimista paljon paremmalta kuin livenä!
Tämä! Lisäyksenä se, että inhoan ”pakollista” paikoillaan istumista ja toiseksi mulle tulee esim. teatterissa hyvin helposti ihan kamala myötähäpeä, jos näyttelijät yhtään ylinäyttelevät.
Vinkki lainaamalleni kirjoittajalle: älä kokeile sitä oopperaa, se on aivan kamalaa. Trust me, olet paljon onnellisempi kun jätät menemättä.
Keikoilla saatan käydä kerran viiteen vuoteen, muuten en missään kulttuuririennoissa käy. Elokuvat katson mieluummin kotisohvalla rennoissa vaatteissa ja sitä paitsi suurin osa teatteriin tulevista elokuvista eivät kiinnosta minua. Ravintoloissa ja baareissakaan en käy. Luonnossa ja eläinten kanssa viihdyn sen sijaan loputtomiin, ja muuten haluan palautua kotona omassa rauhassani.
En mielelläni käy missään sellaisessa, jossa pitäisi istua yleisessä käytössä olevalla istuimella. Kulttuuri kiinnostaa ja varmaan siitä tilaisuuden sisällöstä pitäisin, mutta jonkinlainen pakkoajatus likaisuudesta voittaa.
Museoista ja näyttelyistä tykkään, ne kuljetaan läpi eikä asioihin saa koskea.
Oma mielenterveyteni kärsisi, jos en edes elokuvissa voisi käydä. Myös konsertit ja festarit tuovat paljon iloa elämääni.
Ei ole rahaa, as simple as that. Leffalippu 15 euroo normiaikaan, kuten viikonloppuna. Teatterilippu yli kolmekymppiä, tunnetumpien artistien keikat 50 euroa ja ylöspäin, ja oopperalippujen hintoja en uskalla edes ajatella.
Kulttuuririennoissa käyvät omien kokemusten mukaan ne, joilla firma sponssaa joko suoraan tai kulttuurisetelien muodossa. Toinen joukko ovat keski-ikäiset täti-ihmiset, joilla on kulttuurialan koulutusta tai sitten jokin julkisen sektorin työpaikka virastosta opettajiin.
Katselen keikkoja, konsertteja, oopperaa, luentoja, dokumentteja, elokuvia jne. kotona tietokoneella runsain määrin, kulutan suurinpiirtein kaiken vapaa-aikani noihin. Internet on jumalan lahja maailmalle.
Netissä on näes muutakin mahdollisuuksia kuin roikkua vauvapalstalla. Itse en ymmärrä miksi minun pitäisi raahautua paikan päälle katsomaan konserttia, kun sitä on paljon mukavampi katsoa kotisohvalta ja tarvittaessa pitää taukojakin silloin kun haluaa.
En käy aloituksessa mainituissa paikoissa juuri koskaan. En halua laittaa niihin rahaa (ostan mieluummin hyvää syötävää tai vaikka korun silläkin rahalla). Kyse on myös siitä, ettei mukavuussyistä tule lähdettyä. On kivempaa käyttää energia vaikka metsäkävelyyn tai kirjastokäyntiin, kun saa olla ihan rauhassa eikä ole vaaraa, että mokaisi jotenkin :)
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teatterissa
- En tykkää yhtään, muutaman kerran elämän aikana ollut "pakko" käydä, ja on ihan kidutusta.
konserteissa, keikoilla
- en tykkää livemusiikista enkä ihmisjoukoista. Kuulostaa paljon paremmalta kotona. En osaa ollenkaan fanittaa, joten jonkun artistin näkeminen livenä on ihan yhdentekevää.
luennoilla
- missä ihmeen luennoilla? Minulla on 2 maisterintutkintoa, ihan tarpeeksi olen luennoilla istunut. Kaiken tiedon löytää netistä paljon nopeammin.
oopperassa
- tätä voisi kerran joskus kokeilla, mutta en usko että tykkään.
tai edes elokuvissa?
- kotona on videotykki ja hyvät kaiuttimet. En näe mitään lisäarvoa maksaa jostakin, jossa pitää sietää muiden ihmisen metelöintiä, hajuja, katsoa mainoksia, ja ei edes vessaan pääse kun haluaa. Lisäksi 99% teatteriin tulevista elokuvista on massahuttua.
Itse en taas oikein ymmärrä, miksi kukaan haluaa noita asioita tehdä, kun ne voi tehdä itsekseen paljon mukavammin. Esim musiikki kuulostaa hyvistä kotikaiutttimista paljon paremmalta kuin livenä!
Tämä! Lisäyksenä se, että inhoan ”pakollista” paikoillaan istumista ja toiseksi mulle tulee esim. teatterissa hyvin helposti ihan kamala myötähäpeä, jos näyttelijät yhtään ylinäyttelevät.
Vinkki lainaamalleni kirjoittajalle: älä kokeile sitä oopperaa, se on aivan kamalaa. Trust me, olet paljon onnellisempi kun jätät menemättä.
Kyllä live elämykset tuovat puhtia elämään.
Ymmärrän teitäkin. Onhan kyse mielestä ja elämän tilanteesta mikä tuntuu hyvältä ja mikä pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa eikä kavereita.
Mulle tää ei ole koskaan ollut ongelma. Käyn leffassa aina yksin. Mies tykkää käydä paljon keikoilla ja menee sinne yksin. Ehkä teatteriin menisin mielelläni kaverin kanssa, vaikka kai sinnekin voi yksin mennä.
Ap, ootko tosissas? Eihän fyysiset kulttuuritapahtumat kata kuin hitusen pienen osan kaikesta viihteestä ja kulttuurista maailmassa. Itse en käy koska ei vaan ole niin kiinnostavaa sisältöä tapahtumissa täällä että siitä haluaisi maksaa tai laittaa siihen aikaa.
Ja miten terveys liittyy kulttuuritapahtumissa käymiseen?
Faith kirjoitti:
En käy aloituksessa mainituissa paikoissa juuri koskaan. En halua laittaa niihin rahaa (ostan mieluummin hyvää syötävää tai vaikka korun silläkin rahalla). Kyse on myös siitä, ettei mukavuussyistä tule lähdettyä. On kivempaa käyttää energia vaikka metsäkävelyyn tai kirjastokäyntiin, kun saa olla ihan rauhassa eikä ole vaaraa, että mokaisi jotenkin :)
Miten noissa voi mokata?
T. Oman elämänsä mr bean, joka mokaa aina jos mahdollista, mutta rakastaa kulttuuritapahtumia
,eökein kaikki suomeksi niin en köy, ei hyvitä pakkosuomesta maksaminen.
Opera sen sija kiva, joskus leffa. kerta per 2 vuosi. Silloin ehkä joku hyvä.
Keikka aina tylsä, liika ääni ja ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ootko tosissas? Eihän fyysiset kulttuuritapahtumat kata kuin hitusen pienen osan kaikesta viihteestä ja kulttuurista maailmassa. Itse en käy koska ei vaan ole niin kiinnostavaa sisältöä tapahtumissa täällä että siitä haluaisi maksaa tai laittaa siihen aikaa.
Ja miten terveys liittyy kulttuuritapahtumissa käymiseen?
Ajattelin vain, että joillakin on hyvä syy olla käymättä, jos terveys estää.
Ap
No voi hyvä ihme. Oletko tosissasi. Minua ei kiinnosta pukeutuminen tai tyyli yhtään. Iloisesti olen käynyt Kansallisteatterit ja eri kaupunkien teatterit (no, niihin kaupunginteattereihin mennessä katson, että lenkkarit ovat puhtaat 😁 ). Toki monissa muissa teattereissa on myös paljon todella hyviä esityksiä ja vielä vähemmän vaateposeerausta.