Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lämpöä ja persoonallisuutta olohuone/keittiö tilaan?

Vierailija
17.09.2020 |

Meillä iso harmaa vanha sohva joka ei ole lähdössä. Paljon kromia mm design lamppu kromia ja mustaa. Avokeittiö. Paljon valkoista mm.lattia vaalea. Seinät on valkoiset.....haluaisin jotain lämpöä ja persoonallisuutta. Mutta miten? Seiniin oon ajatellut vaalean harmaata sävyä tai vaaleaa siniharmaat mutta tuleeko liian kliininen ja kylmä vaikutelma? Haluaisin lämpöisempiä värejä kotiini mutta kuitenkin harmonista.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois maalin sijasta seiniin joku kiva tapetti? Sillä saa helposti väriä ja raikkautta aikaiseksi. Joko maltillisen hillittynä tai räväkkänä showstopperina jopa. Kylmänharmaata seinää ei lämpimäksi voi kutsua hyvällä tahdollakaan. Uskallatko olla rohkea? Harmaan ja kromin kanssa käy hyvin esim.lämmin keltainen, jopa pehmeä oranssi. Näihin voi liittää piristysväreiksi esim.koristetyynyinä sohvalle punaista, beessiä/ruskeaa, miksei jopa turkoosia tai vihreää.

Tutustupa värikarttaan, mikä väri miellyttää.

Jos haluat pehmeyttä ja rauhallisuutta, mieti myös materiaalivalintoja. Joku ihana jalkapohjia hemmotteleva matto? Tai pehmoisuutta huokuva torkkupeitto? Valaisimet ovat myös tärkeässä roolissa, kynttilöitä unohtamatta.

Vierailija
22/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tikkurilan batisti liian kylmä sävy? Tai liian harmaa/ruskea? Olen sitäkin miettinyt.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä haluaisin vaaleutta ja lämpöä. Nyt on suuria kontrasteja. Oon miettinyt keltaisia tyynyjä syksyksi ja torkkupeitto. Mutta tuo seinien väri häiritsee kun aikanaan laitettiin vaan maalarin valkoista. Listat ja ovet näyttää keltaisilla sitä vasten. Oon tosiaan miettinyt että mikä sävy seiniin? On aika valoisa tila. Monesta suunnasta ikkunoita. Ei ole verhoja. Meillä sohva ikkunan edessä ja on ainut paikka mihin voi laittaa. Ei voi laittaa sen takia kuin laskosverhoja. Oon miettinyt Ikean laskosverhoja.

Ap

No beige nyt ainakin olisi vaalea ja lämmin.

Elävä pinta tuo myös kodikkuutta. Meillä laitettiin kivilaattaa yhteen seinään ja kattoon lämminsävyinen spottivalo korostamaan sitä. Suosittelen, on helppo asentaa. Toki kalliimpi kuin maali.

Vierailija
24/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko boho- tyyli tuttu? Jos pelottaa tehdä isoja muutoksia, tuosta tyylistä voi napata jotain ideoita. Minusta ainakin kuvissa on saatu kodikasta tunnelmaa, vaikka seinät ovat valkoiset.

Vierailija
25/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita seiniin murrettua greigeä eli harmaan-ruskean sävyä. Löydät sen ihan googlaamalla. Älä laita liian tummana. Siihen sävyyn sopii erinomaisesti lisämausteena musta ja kromi sekä tarvittaessa vielä jokin tehosteväri esim. luumunpunainen.

Vierailija
26/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä tuoka tämä lämpöä, mut osta tekobamnuja. :) Miun asunto on valkoinen ja moderni, ja se alkoi ottamaan päähän. :D No, mie ostin noita tekobambuja, nii ne o tuonu kivasti väriä ja ilmettä huusholliin. Vihree sopii hyvin valkoiseen. Jos bambu ei viehätä, nii sit joitain muita tekokasveja, jotka ovat tarpeeksi korkeita, jotta ne voi pitää lattialla. :) M25

Vierailija
27/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maalasin seinät vaaleankeltaisella, aivan ihanan lämpöinen sävy ja huone oikein hehkuu silloin kun aurinko paistaa. On tunnelmallinen muttei synkkä. 

Vierailija
28/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöä sähköpatterilla ainakin. Seinä täyteen imukuppi”sellaisia” niin on personnelisuutta xD

Vierailija
29/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koti valkoinen blogissa (syksyn sävyjä 29.8.2019) oli kuvia, joista voisi olla inspiraation lähteeksi värien suhteen. Hiekkaa, okraa, pellavavaa, kaarnaa. Mielestäni edelleen harmoniaa, vaikka onkin viime vuoden juttuja.

Muista ottaa värimalleja kotiin kokeiltavaksi, ennen kuin ostat maaleja.

Mulla on tuskaa, kun en ilmeisesti erota kylmiä ja lämpimiä sävyjä toisistaan. Olen aina luullut, että valkoinen, sininen, harmaa ja vihreä ovat kylmiä värejä ja loput lämpimiä. Ja ostanut verhot, sohvatyynyt ja matot sen mukaan, mikä väri tai kuosi näyttää kaupassa kivalta. Ei toimi.

Nyt olen päässyt jo siihen, että valkoinen ja harmaa ovat neutraaleja värejä riippumatta siitä, ovatko ne kylmiä vai lämpimiä.

Tällä hetkellä olen juuttunut siihen, että seinät ovat maalarinvalkoiset ( väriä ei voi muuttaa) ja lattia tummanruskea (joko kylmä tai lämmin, mistä sen erottaa?). Harmaata ja valkoista lukuun ottamatta mikään väri tai sävy ei käy yhteen molempien kanssa..pitäiskö lisätä eriväristä puuta, meriheinää ja pellavaa, vai laittaa lisää valkoista?

Kaikki muut näyttävät osaavan sisustaa rauhallisesti, harmonisesti ja kodikkaasti, ja moni vielä persoonallisestikin. Puuttuukohan mulla joku sisustusgeeni?

Vierailija
30/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseilevä peikonlehti terrakottaruukussa, persoonallisuutta ja lämmin terrakottaväri samassa paketissa.

Vierailija
31/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos parille seinälle lämmin hopea/vaalea kupari, vaaleanmetallihohtosininen, vaalean harmaa, laadukas kukkatapetti, muihin seiniin sitten sitä mukailevaa maalia ja ehkä vanhaa vaaleaa roosaakin vähän. Samaa sävyä oleva torkkupeite esim. Balmuir ja tyynyjä samoissa väreissä. Ruskeita keraamisia kulhoja ja lautasia, joille esim. koriste mausteita (anis) tai -käpyjä. Kuivakukka-asetelma tai vielä mieluummin usein tuoreita kukkia maljakkoon. Keittiön työtasolle kolmeen pieneen ruukkuun jotkin viherkasvit tai yritit. 

Vierailija
32/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä haluaisin vaaleutta ja lämpöä. Nyt on suuria kontrasteja. Oon miettinyt keltaisia tyynyjä syksyksi ja torkkupeitto. Mutta tuo seinien väri häiritsee kun aikanaan laitettiin vaan maalarin valkoista. Listat ja ovet näyttää keltaisilla sitä vasten. Oon tosiaan miettinyt että mikä sävy seiniin? On aika valoisa tila. Monesta suunnasta ikkunoita. Ei ole verhoja. Meillä sohva ikkunan edessä ja on ainut paikka mihin voi laittaa. Ei voi laittaa sen takia kuin laskosverhoja. Oon miettinyt Ikean laskosverhoja.

Ap

Ainakin Tikkurilan värikartassa on jaoteltu värit kylmiin ja lämpimiin maanläheisiin, jos sellaiset on enemmän mieleesi kuin punainen.

Vierailija
33/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seinien sävyä ei voi radikaalisti muuttaa, niin muuta sitten sisään tulevaa ja huoneessa olevaa valoa. 4000K ja alle olevat valonlähteet tuovat lämpöä mihin tahansa ympäristöön. Nykyään saa hyviä ledinauhoja, joita voi asentaa esim. verhojen yläpuolelle. Sävyjäkin voi itse valita. Samoin sisustusvalaisimiin alhaisia Kelvineitä. Verhojen valinnalla saa myös suuria aikaan.

Vierailija
34/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma koti valkoinen blogissa (syksyn sävyjä 29.8.2019) oli kuvia, joista voisi olla inspiraation lähteeksi värien suhteen. Hiekkaa, okraa, pellavavaa, kaarnaa. Mielestäni edelleen harmoniaa, vaikka onkin viime vuoden juttuja.

Mulla on tuskaa, kun en ilmeisesti erota kylmiä ja lämpimiä sävyjä toisistaan. Olen aina luullut, että valkoinen, sininen, harmaa ja vihreä ovat kylmiä värejä ja loput lämpimiä. Ja ostanut verhot, sohvatyynyt ja matot sen mukaan, mikä väri tai kuosi näyttää kaupassa kivalta. Ei toimi.

Nyt olen päässyt jo siihen, että valkoinen ja harmaa ovat neutraaleja värejä riippumatta siitä, ovatko ne kylmiä vai lämpimiä.

Tällä hetkellä olen juuttunut siihen, että seinät ovat maalarinvalkoiset ( väriä ei voi muuttaa) ja lattia tummanruskea (joko kylmä tai lämmin, mistä sen erottaa?). Harmaata ja valkoista lukuun ottamatta mikään väri tai sävy ei käy yhteen molempien kanssa..pitäiskö lisätä eriväristä puuta, meriheinää ja pellavaa, vai laittaa lisää valkoista?

Kaikki muut näyttävät osaavan sisustaa rauhallisesti, harmonisesti ja kodikkaasti, ja moni vielä persoonallisestikin. Puuttuukohan mulla joku sisustusgeeni?

Älä huoli, en minäkään erota lämpimiä ja kylmiä sävyjä. Kotikin on melko minimalistinen, kun en vain osaa valita yhteensopivia juttuja

Vierailija
35/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ennen kuin lisää mitään niin on poistettava kaikkein pahimpia juttuja. (ehkä aloitus oli provo)

Pois:

- kromi, metalli, lasi, hopea, kylmä harmaa, kiiltävät pinnat, liiallinen geometrisyys

Vierailija
36/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tikkurilan batisti liian kylmä sävy? Tai liian harmaa/ruskea? Olen sitäkin miettinyt.

Ap

Minusta tuo on kiva sävy. Ei kyllä mitään hajua, onko kylmä vai lämmin.

Vierailija
37/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, en minäkään erota lämpimiä ja kylmiä sävyjä. Kotikin on melko minimalistinen, kun en vain osaa valita yhteensopivia juttuja

Eikö kouluissa enää maalata väriympyröitä? Sinisen vieressä kylmä, keltaisen vieressä lämmin punainen.

Vierailija
38/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kromi/musta on niin lämpimän tunnelman vastakohta kuin voi.

Puu ja luonnon sävyt on aina lämmin.

Joku terrakotta ehkä sopii niihin sekä oranssi. Maavärit yleensä on hyviä. Tehosteväriksi ei aina tarvi suurta ja kallista remonttia, vaan yksittäinen värityyny on katseenvangitsija. Tyynyissä voi olla kuvioitakin. Ei teräväkulmaisia kuvioita vaan pyöreitä.

Vierailija
39/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita seiniin murrettua greigeä eli harmaan-ruskean sävyä. Löydät sen ihan googlaamalla. Älä laita liian tummana. Siihen sävyyn sopii erinomaisesti lisämausteena musta ja kromi sekä tarvittaessa vielä jokin tehosteväri esim. luumunpunainen.

Luumupunainen on liian kylmä kromin kanssa. Ruskean vierestä joku sävy.

Vierailija
40/51 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta iso levy styroksia ja pingota siihen mieleisesi Marimekon tmv kangas ja seinälle.