Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** JOULUNTÄHTÖSTEN TORSTAI ***

20.07.2006 |

Ja pinoa pystyyn heti aamusta :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä tulee luettua, mutta kirjoittaa ei täällä töissä kehtaa, kun pitää olla valmiina vaihtamaan sivua jos pomo sattuu kurkkaamaan=)

Olo on ihan ok, tosin viime päivinä on hirmuinen väsymys iskenyt. En tiedä olisiko ihan muutosväsymystä kun viime aikoina on tapahtunut niin paljon: ostettiin talo, remonttia, muuttopakkauksia pitäisi hoitaa jne. Lisäksi olen kulkenut viime viikot pyörällä töihin n. 5 km suuntaansa, ja jotenkin sekin väsyttää, varsinkin kun maasto täällä on kovin mäkistä. No kuun vaihteessa on muutto ohi ja työmatkatkin vaihtuu autoon kun matkaa tulee tuplasti lisää.

Vatsa kasvaa, mutta vieläkään en ole töissä saanut kerrottua. Tänään laitoin tiukan paidan, joten eivät kyllä muut voi olla huomaamatta. Pakkohan se sitten on ottaa puheeksi. Työt tympii ihan kympillä, mutta vähintään syyskuuhun olisi hyvä olla töissä, että saa täydet äp-rahat. Työsopimus elokuun loppuun, toivottavasti jatkoa seuraa.

Hankinnoista: Meillä on oikeastaan esikoisen jäljiltä kaikkea, joten isompia ostoksia ei tartte tehdä. Rakenneultra on 8 elokuuta, jos sukupuoli selviää, voisi hieman vaatteita ostaa varastoon, koska täytyyhän sitä jotain ihan omaa ja uuttakin olla. Tuplarattaita hieman harkitsin, mutta esikoinen on uuden tullessa jo 2 ja puoli, eikä nytkään rattaissa viihtyvää sorttia, joten seisomalaidalla ajateltiin pärjätä. Kantoliinan ajattelin jostain hankkia, jossa pientä voi sitten kuljettaa kun isompi rattaissa.

Autohankinta on meilläkin suunnitteilla, tosin ei isompi, vaan lähinnä kakkosauto. Joku pieni kirppu. Muutamme hieman syrjään julkisten kulkureiteiltä ja täytyyhän sitä äitiyslomallakin päästä johonkin liikkeelle. Saas nähdä nyt riittävätkö rahat auton hankintaan.

Tulipa sepustusta. Nyt töiden pariin... mukavaa päivää kaikille!

Sirri ja rv 17-18 (ei ole jaksanut tarkistella=)

Vierailija
2/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänään? Eipä ihmeempiä.

Kampaajalle olis meno ja samalla pitäis saada kulmat järjestykseen, ettei näytä ihan mettäläiseltä ens viikolla hääpäivänä. Vieläkään en ole löytänyt sopivaa pukua, kiirettä pukkaa siis. Netistä löysin tosin yhden ihan kivan ja ok hintaisen mekon, nyt tarttis vaan mitata itsensä tarkkaan ja soitella sinne, josko pystyisivät lähettämään puvun mahdollisimman pian.

Miesrintama on edelleen suht sotaisa, mutta välirauha on sentään saatu sovittua. Rauhanneuvottelut on edessä tänään kampaajan jälkeen kun anoppi katsoo esikon perään ja me mennään syömään ja leffaan. Ihan kiva saada tällekin erimielisyydelle piste. Meillä vaan nää riidat tuppaa ottamaan useampia päiviä ennen kuin sovitaan, inhottavaa, mutta onneksi alan jo " tottumaan" siihen.

Viikonloppua odotan aika paljon kun tuntuu, ettei ole saanut levättyä pitkään aikaan. Viime viikonloppu meni reissussa, joten toisaalta eihän sitä vapaata ole sanan varsinaisessa merkityksessä ollutkaan kohta kahteen viikkoon...

Voikaahan edelleen hyvin,

Tiina 20+0 (hip hei, puoliväli!!!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuksia irlannista. meilla helteet jatkuu ja aiheuttaa kylla melko unettomia oita. mun taytyy ravata vessassa hirmu usein yolla ja paivalla, johtunee varmaan vedesta jota juon, mutta tekisi kohta mieli laittaa potta sangyn viereen:)

jalkoja sarkee myos, onko kellaan nikseja tahan. yritan kylla nostaa ne ainakin lounastunnilla hetkeksi toiselle tuolille jos on aikaa.

hui kun valitan!!!odotan siis esikoista, ensimmainen ultra oli 12 vkolla ja kaikki tuntui olevan mainiosti. taalla on toinen ultra n.20 vkolla ja sitten ei ole enempaa ellei ole tarvetta. odottelen siis sita suurempaa ultraa joka on parin viikon kuluttua.

onnea pikkusisko leffailtaan ja valirauhaan. kylla parisuhde saa mut aina vaan ihmettelemaan. itse olen aina ollut meilkoinen pms tyyppi ja nyt taman raskauden myota olen valilla itselleni vieras, sellaisia yllattavia " kohtauksia" tapahtuu........mies sitten vaan on yleensa hiljaa. ja sit sekaan ei ole hyvin .....argh!!

mulla vatsa on jo melkoinen, ja toissa kaikki tietavat kun se niin selvasti nakee. taalla saa tayden palkan 22 viikkoa ja sitten voi ottaa palkatonta. joten edut ovat hieman erit.

viela en ole, hankkinut mitaan!!!!!!!!!!!!!jotenkin en viela osaa. mutta luulenpa pian alkavani. me olemme vaan kaymistialssa ja miettimassa muuttuoa joten hankinnat on viela jaaneet. en tieda haluanko tietaa vauvan sukupuolta, miten muut, mita mielipiteita tasta? jotenkin se tuntuu todelliselta joululahjalta kun sitten syntyy, jos ei tieda onko tytto vai poika.........

en tieda. nyt pakoo tehda vahan toita.

lampimia ajatuksia

lily x

Vierailija
4/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Muumimaailmassa ja Naantalissa yksi yö - olipas ihana palata taas kotiin. On tuo reissaaminen vaan aika raskasta! Poju nautti kyllä suunnattomasti Muumihahmoista, eilen illalla hotskulla sängyssä unenpöpperöisenä höpötteli vielä viimeisillä voimillaan: " Haisuli, Haisuli..." .

Tultiin Turun kautta, vähän shoppailtiin ja käytiin syömässä. Illalla pitäis lähteä kattomaan meidän teiniä riparille, niillä on siellä vierailupäivä.

Ei muuta kuin kasseja purkamaan.... Mukavaa viikonlopun odotusta!

t. päivikki 20+2

Vierailija
5/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin jaksaisin vaihteeksi pinoutua. Mulla on tällä hetkellä sellainen " ei-raskaana" olo: ei okseta, ei turvota, ei satu mihinkään eikä liikkeitäkään vielä tunnu. Liikeitä olin tuntevinani viikko-pari sitten, mutta nyt ei kyllä tunnu enää mitään..välillä huolestuttaa, vaikka tiedänkin ettei niitä näillä viikoilla vielä tarvitsekaan tuntea. Kaikkialla vaan sanotaan että toisesta liikkeet alkavat tuntumaan aikaisemmin. No, onhan tässä vielä kaksi viikkoa niihin raskausviikkoihin, jolloin esikoisesta aloin liikkeitä tuntemaan.

Tämä raskaus kyllä tuntuu menevän hirvittävän paljon nopeammin kuin eka. Välillä on huono omatuntokin siitä, kun ei sitä masuasukkia tule välttämättä sen enempää ajateltua edes joka päivä. Esikoisen raskauden aikana kun ei muuta pystynyt ajattelemaankaan. Tuntuuko muista tältä?

Pitää mennä ottamaan kakku uunista, meillä täällä on 1-vuotis synttärivalmistelut käynnissä :).

Vierailija
6/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun heräsin äsken oven kolaukseen istualteen työpöydän äärestä. Olin nukahtanut, kun hetkeksi erehdyin rentoutumaan tuolillani vauvan liikkeitä tunnustelemaan. Ihan unta kerkesin jo nähdä, että kuinkahan kauan tuossa oon nukkunutkaa. Jäänyt yöunet vähälle viime aikoina nyt tän marjastusajan takia..

Melkoista hulinaa on tuolla masussa ollut tämän päivän. Viime aikoina kyllä ollutkin niin hiljaista, että aivan ihanahan tuo on että pikkuinen näyttää jotai elonmerkkejä itestään. Vauva on saanut viime päivinä työnimen " reino" (nimellä pitkä tarina).=) Mukava käyttää nimeä, tuntuu jotenkin todellisemmalta ja läheisemmältä kuin että puhuu vaan vauvasta. Onkos teille muille muodostunut jo noita työnimiä?

Kamala että on ilmat yhtäkkiä kylmenny. Ei kai se kesä vielä ohi oo.. Nyt vois kokeilla jos jo pysyis hereillä tuon työn ääressä niin sais jotai aikaseksi tälle päivälle.

Hyvää naistenviikkoa kaikille!

Mariina ja Reino 19+3

Vierailija
7/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se kauan odotettu neuvola...aikaisemminhan kirjoittelin siitä, kun ekat liikkeet tunsin jo viikolla 14+ ja siitä viikon ajan tunsin joka päivä useita, mutta sitten tuli tosi pitkiä taukoja liikkeiden suhteen. Tietysti sitä huoletti, et onkohan kaikki hyvin. Mutta nyt olo on helpottunut, kun ihan selkeät ja hyvät sydänäänet kuuluivat. Syke oli 154. Tosin vauvan vilkkaudesta johtuen, aika kauan th joutui hyviä ja kuuluvia sydänääniä haeskelemaan. Mutta kuitenkin pääasia, et kaikki on hyvin. Verenpaine oli ok ja paino noussut reilun kilon puolentoista kuukauden ajalla, hb:tä ei otettu, kun ekalla kerralla oli niin hyvä.

Rakenneultraan täytyis muistaa varata aika. Sitä en tiedä, et kerrotaanko meidän kunnallisultrassa sukupuolta. Sukupuolta en ole edellisissäkään raskauksissa kysynyt. Mutta ei sen väliä, kun en aio kysyä nytkään. Mulla on edelleen vahva tyttö tunne.

Tämä raskaus ainakin tähän asti on mennyt tosi nopeasti ja niin meni edellinenkin. Mulla myös tuntui, että eka raskaus meni matelemalla.

Hankinnoista sen verran, että vielä en ole tehnyt mitään hankintoja. Isommat hankinnat tehdään vasta joskus marraskuussa. Vaunut ja pinnasängy joudutaan hankkimaan, kun oli aikoinaan vain lainassa ja annoin ne silloin pois, kun kuopus ei enää niitä tarvinnut. Vaatteita mulla on enemmän kuin tarpeeksi, tosin kaikki ovat poikamaisia, osa saattaa olla neutraaleja.

T. mj ja Omppu rv 17+6

Vierailija
8/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan teissä jouluntähtösissä apujoukkoja... tai siis oikeastaan teidä miehissä :)

Teen päättötyönä Isän merkitys perheessä ja tyttölapsen kasvattajana nimisen työn ja tarvitsisin siis isiä joilla tyttölapsia täyttämään pienen haastattelulomakkeen....

Jos kenenkään mies, jolla on tyttölapsia, voisi uhrata elokuun aikana noin 20 min lomakkeen täyttelyyn sähköisesti, nimettömänä niin olisi ihan huippua!!!

Tässä on mun sähköposti: tiinamariavuo@hotmail.com laittakaa sinne vaikka joku sähköpostiosoite mihin voin kyselyn lähettää .... kiitos kiitos kiitos jo etukäteen kaikille aikaansa uhraaville.. joskos sitä sit valmistuis ennen kuin tämä pikku poitsu syntyy....

vointi sama, miehen kanssa samaa rataa... kaikki vaan tuppaa ärsyttämään.. ei voi mitään, näistä hormooneista se vaan johtuu!

tsemppiä leffassa istumiseen Pikkusiskolle! Ja epäreilua että Irlannissa on niin lämmin kun täällä on jo aika viileää..

Ilmis rv 20 !!!!!!! jihaa... 6 raskaus kk alkaa!

Vierailija
9/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaahan viestejä jos haluutte listalle! Tähdet meinaa sitä, että on ultratietoa kanssa jo tullut listaan.

Tyttöfiilistelijät:

Gaudia

Haikara71

marijohanna77

Tinuri

USAmama*

Poikaoloiset:

Heini06

Ilmalaiva

Keinuhepo

Kultikutri

Lucy.

Mariina-84

OUHJ*

Pikkusisko*

Päivikki74

RauPotar

StayAtHomeMom

Tuuti73

Ultrassa selvinneet:

Bambi3-tyttö

Mire88-tyttö

Pikkusisko-tyttö

Tirppana24-tyttö

Usamama-tyttö

OUHJ-poika

Pimmi84-poika

viliweera- poika

Vierailija
10/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta pääsen kirjoittelemaan ultrakuulumisia. Eilen illalla oltiin 4v esikon kanssa sairaalan ensiavussa--pelottavaa, muttei onneksi sitten kuitenkaan muuta kun joku virus. Tosi korkean kuumeen pukkasi, kädet turposi ranteista sormenpäihin, kaikissa taipeissa punotti ja teki kovin kipeetä/turvotti...sekä suussa vielä rakkuloita eikä suostunut juomaan (saatikka syömään) mitään kun sattui niin kovasti. Vähän itellekin iski pelko, et miten vakavaa tää on, kun viisi lääkäriä häntä tutkaili siinä yhtäaikaa! Mutta tänään onkin jo turvotus onneksi poissa ja kuumekin saatiin siellä eilen illalla laskemaan. Paitsi että neiti oli kovin kipeenä, hän kyllä nautti tuolla lasten sairaalassa saamastaan huomiosta: mehujäätä naposteli testien jälkeen, leikki leluilla, katsoi telkkaa, lääkärit lauloi hänelle " paljon onnea vaan" edellispäiväisten synttäreiden johdosta jne. No, tauti voi kestää sellaiset 7-10 päivää, mutta tänään hän voi jo paremmin--katsotaanpas milloin iskee tauti pikkusiskoon.

Juu, ja sitten niihin ultrauutisiin. Kaikki näyttäisi olevan ihan kunnossa, mutta ei se teknikko sen kummemmin mitään mittoja antanut tms. Lääkäri kuulemma katsoo ne kuvat, ja sitten soittelee viiden päivän päästä. Mutta kertoipas kuitenkin, että KOLMAS TYTTÖ sieltä näyttäisi olevan tulossa! :o) Ihana oli kuitenkin nähdä ja tuntea liikkeet yhtäaikaa. Jotenkin teki todellisemman tuntuiseksi sen vauvan--en oikeen osaa selittää.

Noh, täytyypä lähteä miettimään mitä tehdä tytön kutittaville taipeille ennenkun hän raapii itsensä verille.

Vierailija
11/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin neidin ja isin kanssa " shoppailemassa" myllyssä ja mä ostin.... EN mitään! siis ei ollut mitään kivannäköisiä vauvan tai lasten vaatteita, joten halpa keikka tuli. =)

Tehtiin radikaalimuutos tänään neidin elämässä, isi alkaa nukuttaa neitiä ja muutenkin tekee ns. iltahommat, kun ne yleensä on olleet mun hommia, mutta masu alkaa olla jo sen kokoinen ettei saa neitiä laskettu sänkyyn, jos sattuu syliin nukahtamaan eikä pian edes mahdu enään syliin maidolle.

Joten päätettiin, että neiti suoraan sänkyyn ja isi kehiin.

Ainakin vielä on ihan hiljaista makkarissa, taitaa neiti nukkua, ehkäpä iskäkin on nukahtanut?!?!

Nyt joku varmaan ajattelee, että siis vieläkö noi antaa maitoa sylissä tuonikäiselle, NIIN KYLLÄ! Meillä on neiti aina ollut tosi huono nukkumaan, on tosi herkkäuninen niinkuin äitinsäkin ja herää helposti eikä nukahda uudestaan kovinkaan hyvin. Siksi ollaan pitkään pysytty samoissa tutuissa rutiineissa joilla saadaan neiti nukkumaan n. 30min. Muuten me kukuttais koko perhe vielä puolen yön jälkeen ylhäällä!

Mutta jokainen voi ajatella mitä haluaa, meillä tämä toimii ja sillä siisti!

Tarkoitus on neiti siirtää syksyn aikana omaan huoneeseen ja lasten sänkyyn, jotta ymmärtää että pinnasänky on sitten uudelle vauvalle.

Omaa napaa: Masu kasvaa tasaiseen tahtiin, eikä tosiaan voi kukaan erehtyä ettenkö olisi raskaana. Töissä en ole kertonut, kerron kunhan koulut ja työt ensin alkavat. Tarkoitus olisi jaksaa hommia tehdä n. 2,5kk ennen äitiyslomaa, mutta saa nähdä kuinka käy, nyt jo supistelee välillä. Sellaista ei ollut ekassa raskaudessa... NO 2 viikon päästä on neuvola niin saa siitä sitten jutella silloin.

Tänään on muutenkin ollut ihmeen reipas olo, sain siivouttua keittiön kaapit ja pestyä pari koneellista pyykkiä. Huomenna varmaan taas väsyttää enemmänkuin tarpeeksi.

Noista riidoista, meilläkin oli yksi tässä jokunen aika sitten, neiti oli nukkunut yön huonosti ja mä tietysti valvonut kun isi vaan kuorsaa... niin totesin että voishan hänkin joskus edes valvoa yön tai kaksi niin mä saisin levättyä, niin sieltä tuli takaisin jotain ihan painokelvotonta, tottakai mä suutuin ja olin kiukkuinen vielä seuraavana päivänkin, mutta sitten mies pyysi anteeksi ja on sen jälkeen ollut oikein ihana! Ne miehet ei vaan aina tajua kaikkea...

Nyt viettämään laatuaikaa miehen kanssa jos se tuolta makkarista vaan tulee pian.

Niisku

Vierailija
12/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahkerasti pinoa lukenut, harvoin vain jaksan kirjoittaa...

Mutta nyt kiinnostaa sellainen asia, että kuinka isoja muut jo ovat? Nimittäin musta alkaa tuntua aikasteen jättimäiseltä möhköfantilta, siis maha on valtava ja on vasta kuitenkin puoliväli... Kun en nyt löydä mittaa, olis mielenkiintoista tuo vyötärönympärys mitata... Mites muilla?

Vierailija
13/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana rötköttää sohvalla ja lueskella teidän juttuja.

TYÖT: Olin tänään työmatkalla ja tiukassa neuvottelussa. Pidemmät autolla ajot ei tee vatsalla hyvää, rupeaa kivistämään. Mulla on pian 3vkon loma, ja sen jälkeen enää noin 2,5kk töitä ennen äitiysvapaata!! Hui! Uuden juristin rekrytointi on käynnissä ja toivon että löydän siihen huipputyypin, koska jatkan hänen kanssaan töitä kun palaan.

IHO: Kasvohoito oli sitten illalla. Oli taivaallinen hieronta, koko selkä rentoutettiin ja lisäksi rauhoittavia naamioita. Mutta AU AU AU se puhdistus, otettiin kaikki töhkä ulos ja sain tosi tarkat hoito-ohjeet. Lohdutti kun Hellgren sanoi, että mun iho on todella kaunis, eikä nämä tukokset kuulu tähän ihoon. Hyvä myös etteivät ole hormoninäppylöitä vaan muita tukoksia, jotka kyllä saadaan pois. (Siellä käy muuten myös Helena Lindgren ja muitakin julkkiksia).

VAUVAN KYLVYISTÄ: meille tuli juttua, ja Hellgren sanoi, että on hullua kun nykyään ohjeistetaan kylvettämään niin harvoin. Hän suosittaa että joka päivä vaavi kylpyyn ja vedestä tehdään ph arvoltaan samaa kuin lapsivesi, esim. sellaisella suolalla. Lapsi nauttii todella, iho voi hyvin eikä tarvitse edes kauheasti rasvailla. Hän on siis vuosikymmenet erikoistunut ihon hoitoon ja hänelle tuodaan pikkuvauvoja näytille jos niillä on iho-ongelmia. Pitää pistää itselle ylös koska ei kuulostanut yhtään hullulta. Varmaan kaikenlaisia neuvoja tulee jatkossa, mutta tässä iho asiassa itse luotan Hellgreniin, koska hän on minunkin ihon saanut loistavaan kuntoon aikaisemmin.

NEUVOLA: on huomenna, ja käskin nyt mieheni mukaan. Jänskää mitähän siellä tehdään :-)

MASUTUUBI: on kyllä loistava, kokeilin sitä muutamien normaalien housujen päälle, ja niitä voi hyvin käyttää tuubin kanssa vaikka eivät mene enää kiinni. Siis mustat housut, masutuubi, joku paita ja jakku auki jätettynä, niin on tosi täpäkkä työasu normaaleilla vaatteilla. Ei siis tarvitse ostaa enää mitään äitiysvaatteita. (ehkä)

Jippii tänään tulee 4400...

Rentoa torstaita, pian on jo viikonloppu!!

t.Heini ja pikkunen rv 17&1