Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikolla useimmat vauvat syntyy?

09.07.2008 |

Tällainen faktatieto on varmaankin olemassa, että millä viikolla useimmat vauvat syntyy luonnollisesti? (ei käynnistetysti tai suunnitellulla sektiolla)

Stressasin pitkään sillä, että kuka tulee hoitamaan esikoistamme, jos lähtö tulee yöllä ja nyt äiti lupautui ottamaan omaa lomaa töistä, että pääsee meille, eli on täällä meillä sitten valmiiksi jo ennen synnytystä. IHANAA!

Mutta kun "normaali"/tavallisin synnytysaika voi olla koska vaan vk 38-42 välillä, niin ei ole vielä päätetty, että koska tarkalleen hän tulisi, enkä osaa pähkäillä, että koska kannattaisi tulla. Ei hän nyt ihan 1kk voi meillä sentään päivystää :)

Seuraavaan ultraan on vielä aikaa ja neuvolalääkäriaikaa ei vielä ole, että voisi kysäistä heidän arviota syntymäajankohdasta, vaikka tosi arviohan sekin olisi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko äitisi kaukaakin? meille on hoitoapua tulossa 300km päästä ja yöllä ei kyllä laitetta ajamaan tänne, jos synnytys käynnistyy.. kun vasta sitten aamulla. kummeihin tukeudutaan yöaikaan, jos tulee kiire lähtö.. (kummit hoitaisi muuten koko sen ajankin, mutta ovat vuorotöissä).

olen tässä miettinyt sitäkin, että jos esim. supistuksilla alkaa synnytys, voi jo varoitella hoitajia paikalle. jos vedet menee, siinäkin on vielä mukavasti 2-4h aikaa olla kotosalla, ainakin minun tapauksessani.. joten tuskin tulee mitään palosireeni lähtöä sairaalaan :)

syntyikö esikoisesi millä rv? me tähdätään, että jos mitään ei kuulu rv39+5 mennessä kutsutaan kaukainen hoitoapu "lomalle" meille siitä lähtien (jolloin toiv. ei tule kuin 1-5pv, että odottelevat meidän kanssa ) :) minulla esikoinen syntyi rv40.

eihän sitä koskaan tiedä, milloin ovat valmiita syntymään..

cec 31+5

2/10 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilanne kohdunsuulla oli ihan kypsä jo viikolla 37.. Kohdunkaula pehmeä ja kohdunsuu auki sormelle. tyttö kuitenkin syntyi (onneksi luonnollisesti eikä käynnistäen) viikolla 42 + 2.. Että ei sitä oikeen voi sanoa.. Mutta eiköhän ne noin 40 kieppeillä useimmiten synny. Joillakin pojat syntyy "etuaikaan" esim noin rv 37 ja tytöt menee yli 40.. Mutta se on niin yksilöllistä. Niin äidistä kuin vauvastakin riippuen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kuullut, että suuri osa lapsista synty rv. 40+2. En tiedä, pitääkö paikkaansa.

Vierailija
4/10 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jotenkin hämärästi minäkin muistaisin tuon Poltsin kirjoittaman 40+2 luvun... Voisiko olla...

Meille esikoinen syntyi 42+0 (lapsivedet meni), ja poika tuli.

Mutta ei sitä oikein voi kyllä sanoa...niin tapauskohtaista!

Vierailija
5/10 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sellainen mielikuva, että edellisen raskauden aikana oli puhetta, että vauvat syntyy keskimäärin sen rv.40 +-5päivää, eli rv.39+2 - rv.40+5.

Vierailija
6/10 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi rv39+6 käynnistettynä, harmi, ettei ole tietoa, että koska olisi syntynyt luonnollisesti. Mutta ei siis ainakaan ennen rv40 syntynyt. Joten nyt voisi kai sitten aavistella, ettei toinenkaan syntyisi, jos kerran toinen usein syntyy myöhemmin. Pitääpä ensinnäkin äidiltä kysyä, että kuinka kauan hän pystyy meillä olemaan, niin sitten voisi sen aikahaarukan miettiä. Ei varmaankaan ainakaan ennen rv39 kantsi meillä päivystää. Vaikka eihän sitä tiedä!

Vierailija
7/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole mitään faktatietoa noista vauvojen syntymistä, mutta sen verran voin omasta vähäisestä kokemuksesta kertoa, että meillä esikoinen, poika, meni 10 päivää yli ja toinen lapsi, tyttö, syntyi laskettuna päivänä. Että päätelläppä nyt sitten noista miten tämä miedän kolmas saattaisi tänne maailmaan tulla. Ja samaa mietin että kenet saan tänne noita kahta hoitamaan jos elokuuhun asti päästään. Silloin kaikki ovat lopettaneet lomansa ja menneet töihin...

Vierailija
8/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi ennusteena että tämä viitonen tulee taas aijemmin,jos katsoo miten aijemmat on syntyneet.Esikoinen 40+1,seuraava 39+6,kolmonen 39 ja nelonen 38+2...

Vitosen laskettuaika on 31.12,jos ajallaan syntyy voi olla vaikeaa saada lastenvahti uutenavuotena;)

Toivottavasti hoitoasiat järjystyy,niin teillä kun meilläkin!

Vierailija
9/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki 3 (poika-tyttö-poika)ovat syntyneet rv 39+3. Saa nähdä, jatkaako nelonen samalla rv:llä.. =)

Minnikki rv 13+6

Vierailija
10/10 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLEENSÄ saman äidin synnytykset noudattavat pitkälti toisiaan, esim. mulla kaikki neljä lasta syntyneet 38+ viikolla.

Sitten olen kuullut sellaistakin, että tytär synnyttää suht samoilla viikoilla kuin äitinsäkin ja omalla kohdallani sekin pitää paikkansa, olen synytnyt 38+ viikolla :)