Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, joita ei voisi vähempää kiinnostaa eläimet

Vierailija
11.11.2013 |

ja niiden oikeudet?

Siis kun on juttua hylätyistä koiran- ja kissanpennuista, villieläimistä jotka sotkeutuvat pakkausmateriaaliin, öljyyn kuolleita lintuja ja eläinlajeista jotka kuolevat sukupuuttoon esim. jääkarhut.

Olenko oikeasti ainoa, jota ei vois vähempää kiinnostaa jotkut espanjan kulkukoirat ja mielestäni rahaa voitaisiin syytää vaikka sinne lastensairaalaan eikä millekään saimaannorpille.

Myönnän, en pidä eläimistä. Sori.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huolehdin ihmisistä, mutta ei se sulje eläimiä siitä pois. Vaikka minusta ihminen on toki tärkeämpi, mutta kyllä ihmisen pitää huolehtia myös kotieläimistä. Itse olen ottanut kotiini kaksi löytökissaa, mutta ne on leikattu. Kun ne kerran on olemassa, niistä on huolehdittava, jos vain haluaa ja pystyy.

Vierailija
22/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pidän eläimistä ja ihmisistä. Ymmärrän silti ap:n pointin ja sitten joku toinen vastaaja kertoi pitävänsä enemmän eläimistä kuin ihmisistä ymmärrän senkin.

Kummallisia ihmisiä ovat ne jotka jaksavat vouhottaa yhtä eläinlajia. Vaikka koiria ja koirien olosuhteita ja hylättyjä koiria. Sitten näiltä vouhottajilta ei riitä sympatiaa vaikka kissoille tai turkiseläimille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:55"]

Minä huolehdin ihmisistä, mutta ei se sulje eläimiä siitä pois. Vaikka minusta ihminen on toki tärkeämpi, mutta kyllä ihmisen pitää huolehtia myös kotieläimistä. Itse olen ottanut kotiini kaksi löytökissaa, mutta ne on leikattu. Kun ne kerran on olemassa, niistä on huolehdittava, jos vain haluaa ja pystyy.

[/quote]

Näinpä. Ihmiset on tärkempi huolehtia ensin, mutta jos vaan suinkin pystyy niin miksi ei auttaisi myös eläimiä?

Kyllä niiden eläinten täällä olemiselle on syynsä, kuten ihmistenkin olemiselle. Ja se ei ole eläimen vika, että niiden tehtävä on täällä muuttunut lähinnä ihmisten miellyttämiseksi ja seuralaiseksi. Tilanne vaan on nyt se, joten miksi ei suojella niitä eläimiä pahoilta ihmisiltä ja yrittää antaa hyvää kotia?

Vierailija
24/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisen eläinrakas, mutta en mitenkään inhoakaan eläimiä. Ihan mukavia. Lemmikkieläimiä mulla on ollut nuorempana (koira ja kissoja), enää en jaksaisi ottaa. Lahjoitin joskus keräyksiin, mutta lopetin, kun nykyään pitää kaikessa sitoutua kuukausilahjoittajaksi.

Täällä palstalla on aika mustavalkoista välillä. :)

Vierailija
25/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalangasta väännettynä: olen nähnyt kun kadulla on maannut sairas/huumattu alle vuoden ikäinen lapsi ja samalla kadunpätkällä on myös juoksennellut irtokoiria. Mieleni teki auttaa sitä lasta ja ampua se koira kun taas moni hömppäjärjestö auttaa koiria mutta jättää ne lapset sinne pahojen tai toivottomien vanhempiensa armoille. Itselleni lapsi nyt vain menee edelle ja koiria auttaisin lähinnä kastroimalla tai sairaat yksilöt lopettamalla. 

Vierailija
26/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:47"]

Pidän ihmisistä erittäin paljon, mutta en pidä eläimistä. Enkä usko, että minulta puuttuu mitään empatiageeniä. Joku kynsikäs karvainen kissanpoikanen ei vaan ole jotain sellaista mikä herättäisi minkäänlaisia "awwwww"-tunteita, toisin kuin esim. vastasyntynyt vauva. 

En vaan voi ymmärtää, miksi kukaan lahjoittaa rahansa ennemmin johonkin eläintenpelastustoimintaa kuin auttaakseen hädänalaisia lapsia. Se vasta onkin empatiageenin puutetta! Puhumattakaan näistä "eläinrakkaista" perheistä, joissa eletään eläimien eikä lasten ehdoilla. 

Eläimiä tulee toki kohdalla hyvin ja oikein, mutta kyllä se nyt on vaan niin, että ensin on pelastettava ihmiset ja varsinkin lapset! 

[/quote]

Miksi eläimistä ja lapsista huolehtiminen sulkevat toisensa pois?

[/quote]

Samalla logiikalla kuin että eläimistä pitämätön ihminen ei voi olla empaattinen? :) Ei varmasti arkipäivän elämässä suljekaan, jos kyseessä on täysipäinen eläimenomistaja. Valitettavasti tiedän lähipiiristäkin tapauksia, jossa lapsen terveyden kustannuksella on pidetty lemmikkejä ja kiskottu mm. korkeassa kuumeessa oleva vauva pakkaseen koiralenkille. 

Vierailija
27/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koirien ja kissojen pito pitäisi oikeastaan kieltää. Kaikkea muutakin kielletään tai ainakin rajoitetaan luonnonvarojen säästämisen nimissä. Onhan eläimen pitäminen kotioloissa luonnonvastaistakin.

Lemmikin "eläimellisyys" jossain määrin sammutetaan, ne pakotetaan ihmisen normeihin (vähäinen liikunta,  ahdas asuinympäristö, väärä ravinto, sairaan pitäminen elossa lääkityksin, jne) Toisaalta taas niille sallitaan joitakin järjettömiä asioita "kun se nyt vaan on niiden luonto" (ihmisten päälle hyppiminen, haukkuminen, nuoleminen, paskominen kävelyteille ja ulkoilualueille, jne).

Perheen ihmisjäsenten välinen hellyys ja fyysinen lähelläolo jää vähäiseksi, lapsetkin jopa syrjään, kun perheen lemmikkieläintä vaan kilvan halipusitellaan ja sille vaan leperrellään. Ihmiset alkavat kohdistaa kaiken hellyytensä eläintä kohtaan ja se on kaikki pois ihmisläheisiltä. Tämän olen huomannut kaikissa tuttava- ja sukulaisperheissä, joissa on lemmikkieläin. Lapset hellivät koiraa, vanhemmat ropsottelevat ja paijaavat Mustia, aviomies silittelee koiraa ja vaimo pusuttelee koiraa, kukaan ei toisiaan. Kun tekee mieli läheisyyttä ja halia, etsitään vaan Musti kohteeksi, aina. Todella tervettä ja luonnollista...

Vierailija
28/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lahjoitan rahani mieluummin eläimille kuin esim. tähän paljon puhuttuun lastensairaalaan. Maksan jo tarpeeksi veroja ja sairaalat ym muut pitäisi kustantaa verovaroista. Ihmisten pitäisi muutenkin ottaa enemmän vastuuta lisääntymisestään, ihmisten holtittoman lisääntymisen seurauksena maapallon muut eläinlajit joutuvat kärsimään yhä vain enemmän.

Vierailija
29/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:59"]

ja niiden oikeudet?

Siis kun on juttua hylätyistä koiran- ja kissanpennuista, villieläimistä jotka sotkeutuvat pakkausmateriaaliin, öljyyn kuolleita lintuja ja eläinlajeista jotka kuolevat sukupuuttoon esim. jääkarhut.

Olenko oikeasti ainoa, jota ei vois vähempää kiinnostaa jotkut espanjan kulkukoirat ja mielestäni rahaa voitaisiin syytää vaikka sinne lastensairaalaan eikä millekään saimaannorpille.

Myönnän, en pidä eläimistä. Sori.

[/quote] Luonnossa asiat menee miten menee, mutta ihmisten kanssa asuvista eläimistä pitäisi huolehtia. Varmaan ihmisluontoa raaistaa sekin, että eläinten annetaan olla heitteillä omien silmien alla. Ihmiset ovat kuitenkin ne koirat ja kissat jalostaneet ja tuoneet mukanaan lisääntymään.

Vierailija
30/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tapa edes hämähäkkiä.. Ihmiset ja eläimet on luotu maapallolle tasavertaisiksi. Ja kuten varmaan huomaamme niin eläimet elää luonnon ehdoilla. Me ihmiset saatutamme ja tuhoamme elämän mahdollisuudet omalla toiminnalla ja rajattomalla ahneudellamme.

Vierailija
31/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita joita ei vois vähempää kiinnostaa k******pää ihmiset?

Vierailija
32/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ihmeessä miten teistä on tullut noin empatiakyvyttömiä? Siis oikeesti kertokaa!

Vierailija
33/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän elukoista hyvin paljon, lautasellani.

Vierailija
34/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 13:00"]

Pidän elukoista hyvin paljon, lautasellani.

[/quote]

Kannatetaan!

Vierailija
35/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, minusta ne sairaat kakarat voi hoitaa vaikka missä, en pitä kakaroista, en vauvoina enkä isompinakaan. Eläimiä rakastan.

Vierailija
36/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu Mäki on sankarini.

Vierailija
37/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tajunnut ihmisiä, jotka tekevät mielessään selkeän eron tuotanto- ja lemmikkieläinten välillä. Tyytyväisenä mussutetaan kinkkua ja samalla kauhistellaan korealaisten herkuttelua koiralla, vaikka sika on näistä selkeästi älykkäämpi eläin.

Vierailija
38/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä "vihaan eläimiä ja lapset ensin" -tyypit ovat niitä, jotka jaksavat joka välissä ihastella jokaista vauvankuvaa ja vastantulevaa lapsosta. Ja juuri nämä ovat niitä, jotka linkkaavat Facebookissa kaiken maailman "lastensairaala, pienet syöpäpotilaat tai stop koulukiusaaminen" -keräyksiin. Tosipaikan tullen enpatia ja sympatia riittää juuri oman navan ympärille. Ei ne puheet vaan teot! 

Vierailija
39/81 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä ihmisistä jotka eivät pidä eläimistä.. Minusta sellaisen ihmisen tunne-elämässä on jotain vakavasti vialla, enkä kykene luottamaan em. ihmiseen lainkaan. Jos ei tunne empatiaa eläimiä kohtaan, tuskin tuntee sitä ihmisiäkään kohtaan. Oman kokemukseni mukaan ihmiset jotka eivät pidä eläimistä, ovat usein loputtoman itsekkäitä ja itsekeskeisiä. En halua olla missään tekemisissä sellaisten ihmisetn kanssa jotka eivät pidä eläimistä.

Vierailija
40/81 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä onkin paska provo niin sanonpahan vaan että kaikki ap:n kaltaiset ovat sairaita ja arvottomia paskoja ,eikä heille kuulu ihmisoikeuksia tai mitään hyvän elämän edellytyksiä. Palakaa helvetissä idiootit.