Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, joita ei voisi vähempää kiinnostaa eläimet

Vierailija
11.11.2013 |

ja niiden oikeudet?

Siis kun on juttua hylätyistä koiran- ja kissanpennuista, villieläimistä jotka sotkeutuvat pakkausmateriaaliin, öljyyn kuolleita lintuja ja eläinlajeista jotka kuolevat sukupuuttoon esim. jääkarhut.

Olenko oikeasti ainoa, jota ei vois vähempää kiinnostaa jotkut espanjan kulkukoirat ja mielestäni rahaa voitaisiin syytää vaikka sinne lastensairaalaan eikä millekään saimaannorpille.

Myönnän, en pidä eläimistä. Sori.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:03"]

Eläimistä on paljon helpompi pitää kuin ihmisistä. Joten en ihan usko, että eläimistä pitämättömät ihmiset ovat ihmisrakkaitakaan.

[/quote]

Miksi rinnastat ihmisen ja eläimen? Kaksi aivan eri asiaa kuitenkin. Kummallista miten palstalla on ihan hyväksyttyä sanoa ettei esim välitä lapsista mutta heti kun joku sanoo ettei välitä eläimistä niin haukutaan sosiopaatiksi ja vaikka miksi. Näitä kirjoituksia kun lukee niin aina tulee mieleen miten lapsivihamielisyys on ihan ok mutta eläimiä täytyy rakastaa!

[/quote]Kyllä jostakin söpöstä kanista on vaan paljon helpompi pitää kuin naapurin rääkyvästä räkänokkalapsesta. Ihan näin niinku rehellisesti. Joten, sen takia en usko, että eläimistä pitämättömät pitäisivät muiden  lapsistakaan.

Vierailija
62/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän yksinketaista ajatella, että se on lapset tai eläimet.

Kaikilla ei ole resursseja auttaa lapsia, mutta eläimiä on huomattavasti helpompi ja halvempi pitää ja auttaa, joten en ihmettele. Ihmiset tuppaavat tekemään sitä mitä osaavat. 

Tarvitsemme paljon muutakin kuin rahaa voidaksemme auttaa lapsia. Tarvitsemme lääkärit, psykologit, sijaiskodit, rahoituksen kouluun yms. loppu elämän sitoumus. Ei monellakaan ole uskoa että voi auttaa tai kun ei saa rahaa takaisin auttaessaan. Tämä on tietenkin väärin,muttei kukaan ole vielä keksinyt kunnon keinoa auttaa näitä nälkää näkeviä lapsia.

Koirilla voi teettää pentuja eikä ne muutenkaan elä kuin 5-15 vuotta.

Toisaalta mielestäni katukoirien lopetus määräaikaan mennessä ois kaikille parasta. Kaikkialla maailmassa kuolee koko ajan eläimiä ja syntyy. Ei monikaan halua seropi katukoiraa kun voi saada pennun. Vaikka olenkin eläinrakas en halua että niitä ehdoin tahdoin pidetään ilman omistajaa. Varsinkaan koiria jotka todella tarvitsevat sen rakkaan ihmisen. Kissat villiintyy ja pärjää yksinäänkin joten niitä en menisi lopettamaan. Kuolevat sitten aikojaan. Tästä saisi pitkän ja hyvän kesustelun mutta silmät painuu kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 15:12"]

Onkohan nämä eläintenvihaaja-ihmiset myös niitä samoja, joita ei kiinnosta myöskään kestävä kehitys, luonnon kantokyky, saastuminen, vesistöjen rehevöityminen ja muu ihmisen syytämä paska? Jotka ajattelevat vaan minä-minä-minun oma napa? Ostavat ja kerskakuluttavat, eivät säästä sähköä tai vettä ja heittävät kaatopaikoille käyttökelpoista tavaraa. Onkohan näin? Aina uusi kännykkä, uudet farkut, uusia koruja, muotikasseja ja glitteriä ja glamouria.

[/quote]

Ei. En pidä erityisesti eläimistä, ja mielestäni ihmisen pitäisi antaa eläinten elää mahdollisimman pitkälti omaa elämäänsä. Ymmärrän esimerkiksi pelastus- ja opaskoirat, mutta laajassa mittakaavassa koirat ja muut lemmikit eivät mielestäni kuulu ihmisasumuksiin. Sama koskee tuotantoeläimiä. Hyväksyn esimerkiksi munien ja lihan hyödyntämisen, mutta eläinten pitäisi antaa elää mahdollisimman lajinmukaisesti. Tuotantoeläinten hyödyntäminen teollisuusmittakaavassa pitäisi lopettaa. Moni eläinrakas ostaa lemmikilleen säännöllisesti ruokaa, jonka liha on tuotettu ties missä hirveissä oloissa. Jossain taisi myös joskus lukea, että lemmikkikoira kuluttaa enemmän luonnonvaroja kuin katumaasturi.

Vierailija
64/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pennut pitäisi teurastaa ja syöttää koirille.

Vierailija
65/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tykkää eläimistä. Tai annan niiden elää omaa elämäänsä, kunhan eivät tule mun ihoon kiinni. Kissoja ja koiria pelkään. Kaverilla on koira ja se tulee hyppimään ja kuolaamaan kun ovesta menen sisään, pelottavaa! Toki kaikki pennut on söpöjä.

Kastemadot on kivoja. Niitä on kiva kaivaa ja hoitaa lasten kanssa.

En ymmärrä, miksi kaikkein vähävaraisimmat ottaa elätettäväkseen jonkun ison lemmikin. Lääkäri, ruuat ym. maksaa tosi paljon! Olen jostain lukenut, että autolla on pienempi hiilijalanjälki kuin koiralla. Olisi siis ympäristöystävällisempää olla pitämättä (lihaa syövää) eläintä.

Ihan oikeesti en tajua, että jotkut lahjoittaisi rahaa mieluummin eläimien hoitoon kuin ihmisille!

Sen ymmärrän, että joillekin eläimet tuottaa iloa, varsinkin yksineläjille.

Vierailija
66/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kuluttaja.fi/fi-FI/edelliset-numerot/2010/4-2010/lemmikkien-ekologisuus/

Koiran hiilijalanjäljen on väitetty olevan suurempi kuin kehitysmaassa asuvan ihmisen. Totuus on kärjistyksiä mutkikkaampi.

Eläinten omistajat ovat saaneet viime aikoina maailmalla kosolti kritiikkiä ympäristöasioista. Kissojen ja koirien epäekologisuutta on verrattu esimerkiksi katumaasturin päästöihin. Epäilemättä kovaa tekstiä mustejaan ja mirrejään perheenjäsenen lailla rakastaville omistajille.

Totta väitteissä on toinen puoli. Lemmikeistä aiheutuu maapallolle ongelmia, sillä koirat ja kissat syövät lihaa, jonka tuottaminen aiheuttaa hiilidioksidipäästöjä. Kaikkein ekologisinta on tietysti olla ottamatta lemmikkiä ollenkaan. Jos lemmikin ottaa, on pienikokoinen otus yleensä parempi valinta kuin suuri.

Pitäisikö ilmaston lämpenemisestä huolestuneen eläinystävän siis ottaa koiran sijasta hiiri?

Ei välttämättä. Asia on kaikkea muuta kuin yksinkertainen.

Artikkeli kokonaisuudessaan julkaistu Kuluttaja-lehdessä 4/2010. 

Vierailija
67/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen kuinka ihmiset ovat muka niiiiiin eläinrakkaita, ja kuitenkin mättävät päivittäin kitaansa sikoja, lehmiä ja kanoja, jotka on jalostettu luonnottomiksi ja joita kidutetaan koko lyhyen elämänsä ajan tehotuotantolaitoksissa. Tai oikeastaan en ihmettele, sillä ikävät ajatukset ruoan alkuperästä on helppo pyyhkiä pois mielestä.

Jotain on kai minussa mennyt vikaan, kun vauvat eivät herätä samanlaisia tunteita kuin eläimet. Maapallolle tietty parempi näin päin. Raskasta vain huokailla mukana pienokaisen jokaista töräystä ihailevassa mammaseurassa kun itse mieluummin katselisin vaikkapa laiskiaisvideoita netistä. Onneksi kuitenkin harvemmin kiinnostus on näin kahtiajakautunut, useimmat ihmiset varmasti tykkäävät sekä eläin- että ihmisvauvoista.

Vierailija
68/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän eläimistä ja pidän lapsista, vanhuksista ja kehitysvammaisista ihmisistä sekä tunnen sympatiaa vähemmistöön kuuluvia ihmisiä kohtaan. Kannatan sekä eläinten että ihmisten oikeuksia.  En erityisemmin pidä meistä keskimääräisistä aikuisista ihmisistä. Koska tavallaan aikuinen länsimaalainen ihminen on luomakunnan kruunu, joka ei tarvitse erityistä huolenpitoa tai suojelusta ja käyttäytyy keskimäärin niin itsekkäästi. Eivät täällä muut aiheuta eläimille ja muille ihmisille niin paljon kärsimystä. 

Sen verran eläinrakas olen, että eläinten ei saa antaa holtittomasti lisääntyä ja niitä voi hyvin lopettaakin. Kannan huolta tuotantoeläinten olosuhteista. Kannan huolta ilmastonmuutoksen vaikutuksesta erityisesti ääriolosuhteissa eläviin harvinaisiin eläimiin. 

Sen verran ihmisrakas olen, että minusta lastensairaalan rakentaminen ei saa olla keräysrahojen varassa tai että sosiaali- ja terveydenhuollosta ei saisi edes puhua leikkausten yhteydessä. Meillä ollaan ajamassa näin nimenomaan heikoimpien asemaa alas. Leuhkoille keskiluokkaisille aikuisille ei edes kelpaa julkinen terveydenhuolto, vaan toimitetaan yhteiskunnan tuella rahaa veroparatiiseihin...

Summa summarum. Sekä ihmisistä että eläimistä pitää välittää. Miten se on toiselta pois? 

Vierailija
69/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetyttää ne miljoonat ihmisvihaa potevat eläinfanit. Totuus on, että eläin on ihmistä alempi olio, aina.

Minusta niillä, jotka mieluummin lahjoittavat vaikkapa kulkukoirien säätiölle kuin lastensairaalalle, on arvot todella pahasti vinossa.

Vierailija
70/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä espanjasta pelastettu katukoira sekä katukissa ja tiedän että tulevaisuudessa tulen pelastamaan enemmänkin eläimiä.

Lapset on, noh, aika yhdentekeviä.

Vierailija
71/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä meni lapset vs. eläimet rintamasodaksi? Molemmat ovat suurempiensa armoilla, mutta lapset toivottavasti kehittävät verbaalista kyvykkyyttä viestiä ja estää itseensä kohdistuvat epäoikeudenmukaisuudet ja kasvavat yhteiskunnan tnnustamiki persooniksi. Eläin on mitä heikommassa asemassa, ihmisten arvottaessa omat viestintä ja älyn ilmenemismuotonsa eläintä korkeammalle. Ihminen ei tunnusta eläintä omana itsenään, vaan vertaa ja arvottaa en suhteessa itseensä. Koska eläin ei puhu tai koska se sotkee, on e turha ja ärsyttävä. Hohhoi.

Todellakin pidän näitä eläin "vihaajia" aikamoisina oman navan tuijottelijoina.

Vierailija
72/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 19:13"]

Muakin ihmetyttää ne miljoonat ihmisvihaa potevat eläinfanit. Totuus on, että eläin on ihmistä alempi olio, aina.

Minusta niillä, jotka mieluummin lahjoittavat vaikkapa kulkukoirien säätiölle kuin lastensairaalalle, on arvot todella pahasti vinossa.

[/quote]

Minua ihmetyttää lasten hyysääjät. Totuus on, että lapsi on luomakunnan alin ja turhin olento, aina.

Niillä, jotka hyysäävät lapsia tässä liikakansoitetussa maailmassa, on arvot todella pahasti vinossa. Mitään lastensairaala ei tarvita. Piste. Maailma ei menetä mitään, jos sairaat lapset kuolevat. Lasten kuolema on aina positiivinen asia. Yrittäkää lasten hyysääjät tajuta se.

Vierailija
73/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 19:13"]

[/quote]

Miten niin alempi olio?

Vierailija
74/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taidat ap olla sellaisesta perheestä kotoisin keillä ei ollut koskaan koiraa tai lemmikkiä kotona. Et siis oppinut ikinä olemaan koiran tai lemmikin kanssa ja huomaamaan mitä kaikkea positiivista esim. koira voi tuoda perheeseen. Tästä syystä ymmärrän kylmää ja tunneköyhää kommenttiasi. 

Vierailija
75/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan kuukausittain rahaa Romaniaan koiratarhalle ja minulla on sielä kummikoira. Itsellä on tällä hetkellä kolme kissaa ja koiran on hankinnassa.

Lapsuudenkodissani on ollut lehmiä, hevosia, vuohia, koiria, kissoja, marsuja, akvaario ja kani. Eläimet ovat yksi elämäni suurimmista voimavaroista ja ilonlähteistä. Lahjoitan mielellään rahaa eläimille ja luonnonsuojeluun.

Lastensairaalasta kiinnostuneet voivat aivan vapaasti laittaa rahansa sinne. Minulle eläimet ovat tärkeämpiä.

Vierailija
76/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 19:32"]

Totuus on, että lapsi on luomakunnan alin ja turhin olento, aina.

[/quote]

Ollaanko me nyt Vauva-lehden foorumilla? Tuntuu vahvasti siltä, että elän jossain tosi sairaassa rinnakkaistodellisuudessa.

Vierailija
77/81 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummikoira??? Oikeasti???? Sairas rinnakkaistodellisuus todellakin....

Vierailija
78/81 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mua pitäisi kiinnostaa se, että kuinka suuret hiilipäästöt lemmikin pitäminen aiheuttaa? Itse en aio hankkia lasta, joten minulle on aivan sama millaisessa paskamaailmassa ne teidän kakarat täällä tulevaisuudessa elää. Kyllä se on äitien ja isien tehtävä pelastaa tämä maailma kakaroilleen. Minä olen tehnyt oman osuuteni jättämällä muksut tekemättä; ihmisyksilön hiilipäästöt on kuitenkin moninkertaiset verrattuna koiraan. 

Vierailija
79/81 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:22"]

Minunkin mielestä ihmiset vois keskittyä ennemmin niiden uhanalaisten lajien hyysäykseen, kuin joidenki rampojen/ mielenvikasten katukissojen ja koirien hoitokotien ylläpitoon.

[/quote]

Tästä samaa mieltä. Luonnon monimuotoisuus on tärkein arvo.

Samasta syystä monien kissanomistajien "eläinrakkaus" on aika kyseenalaista, en voi pitää kovin laaja-alaisena sellaisen ihmisen eläinrakkautta, joka päästää kissansa tappamaan luonnonvaraisia eläimiä perustelulla "Mutta kun meidän Misse on onnellinen ulkona".

Mikäli aloittaja ei harrasta luonnonvaraisten eläinten mielivaltaista tappamista, ovat nämä vapaiden kissojen omistajat - mielenkiintoista kyllä - vielä aloittajaakin alemmassa kategoriassa.

Vierailija
80/81 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:04"]

Henkilökohtaisesti pidän tällaisia ihmisiä kylminä, itsekeskeisinä ja epäempaattisina enkä usko, että he välittävät muista ihmisistäkään. Ovat tietyllä tavalla hyvin kapeakatsoisia, yksinkertaisia omaa napaa tuijottavia.

[/quote]

No jos sinä jaksat jokaisen liito-oravan surra siinä samassa, kuin raiskatut katulapset, niin asia ok. Minä valitsen kohteet, joihin tunnen empatiaa