1,5km lukioon liian pitkä?
Mietin sijoitusasunnon ostamista, josta on lukioon 1,5km. Onko liian pitkä matka lapselle? Tarjolla on myös vähäisessä määrin asuntoja lukion välittömässä läheisyydessä.
Kommentit (83)
Ei ole pitkä matka edes ala-asteelle.
Muuttaisin kauemmas jotta välttyisin vähän mopoautojen rallin kuuntelemiselta.
Kävellen on liian pitkä matka. Bussilla ei.
Ajokortti erityisluvalla, perusteluna, että muuten nuori syrjäytyy, koska jatko-opinnot logistinen mahdottomuus kortittomana.
Ei ole liiiiiiiiiiiiiian piiiiiiiiiiiiiitkä.
Ihan hyvää liikuntaa.
Alakoululaiseni kulkevat päivittäin omin jaloin 2 km koulumatkansa.
Vierailija kirjoitti:
Alakoululaiseni kulkevat päivittäin omin jaloin 2 km koulumatkansa.
Mikset osta niille bussikorttia? Tuossa oppii vain vihaamaan koulua.
Ei noin iso edes mahdu lukioon. Askeleetkin tuottavat pieniä maanjäristyksiä.
Ei ole provo. Olen itse pk-seudun ulkopuolelta ja oma mielipiteeni 3km edestakaisin jalan on sopiva lyhyt, mutta pk- seudulla asiat on vähän toisin ja joidenkin mielestä jopa kissan matka on liian pitkä käveltäväksi ja pitää käyttää ratikkaa... mietin asunnon ostamista alueelta ja vuokrata se eteenpäin myöhemmin, kun en tarvitse sitä enää.
Täh.. jo on laiskuus huipussaan jos ei 1,5 km matkaa jaksa lampsia! Itse aikoinaan kuljin lukioon vähän yli 10 km matkaa suuntaansa fillarilla ja välillä kävellenkin kun busseja meni hyvin harvoin. Eikä siinä ollut mitään ihmettelemistä tai valittamista.
Tai sokea ja vaarana, et alkuun lähtee vinttasemaan sen 1,5km väärään suuntaan. Sit vituttaa kulkee 3km kouluun.
Nykyisille limaläskikakaroille se on ehdottomasti liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Olen itse pk-seudun ulkopuolelta ja oma mielipiteeni 3km edestakaisin jalan on sopiva lyhyt, mutta pk- seudulla asiat on vähän toisin ja joidenkin mielestä jopa kissan matka on liian pitkä käveltäväksi ja pitää käyttää ratikkaa... mietin asunnon ostamista alueelta ja vuokrata se eteenpäin myöhemmin, kun en tarvitse sitä enää.
Pk-seudulla on yleisempää kävellä tai pyöräillä välimatkoja kuin yksityisautoa suosivalla maaseudulla.
Asuin itse kilometrin päässä lukiosta ja mielestäni matka oli erittäin lyhyt (ja tietenkin siis todella mukava).
15 minuutin kävelymatka on melko lyhyt. Onko lapsesi liikuntarajoitteinen?