Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5km lukioon liian pitkä?

Vierailija
16.09.2020 |

Mietin sijoitusasunnon ostamista, josta on lukioon 1,5km. Onko liian pitkä matka lapselle? Tarjolla on myös vähäisessä määrin asuntoja lukion välittömässä läheisyydessä.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä menee, jos on kunnollinen pyörä eikä mikään kömpelö ruma massa-jopo "kun kavereillakin onh!!1"

Vierailija
42/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävellen on liian pitkä matka. Bussilla ei.

10 minuutin kävelymatka liian pitka? Bussilla matkaan kuluu moninkertainen aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma matkani on yli tuplaten pidempi, ja kävelen sen silti. Ei ole juolahtanut mieleenkään että se olisi jotenkin pitkä, miten olisi edes mahdollista kaikkien löytää itselleen asunto kymmenen metrin päästä koulua?

Vierailija
44/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap nyt ostamassa yksiötä vai perheasuntoa? Jos yksiö, niin onko se sellainen paikkakunta missä on tavallista, että lukiolaiset muuttavat sieltä jostain perämetsistä lukion lähelle, kun perämetsässä ei ole lukiota?

Vierailija
45/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan matka :D

Vierailija
46/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian pitkä. Hyvästä adunnosta on työpaikka, päiväkoti ja koulut eskarists lukioon alle 200m päässä.

Vierailija
47/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 1,6 km työmatka. Menee 25 min. Tosin matkanvarrella kolmet liikennevalot.

Vierailija
48/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Olen itse pk-seudun ulkopuolelta ja oma mielipiteeni 3km edestakaisin jalan on sopiva lyhyt, mutta pk- seudulla asiat on vähän toisin ja joidenkin mielestä jopa kissan matka on liian pitkä käveltäväksi ja pitää käyttää ratikkaa... mietin asunnon ostamista alueelta ja vuokrata se eteenpäin myöhemmin, kun en tarvitse sitä enää.

Pk seutu ei kyllä ole ratikkareitin varrella. Helsingin keskustan alue on.

Täällä pk seudulla kyllä kuljetaan jalan paljon eikä 1-2 km ole pitkä. Tuo on hyvä matka kävellä tai fillaroida.

Vierailija
49/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä aapee kuljetat vaikkarepparissa tai laitat isoihin rattaisiin tai otat fillarin ja pistät sen lapses sinne kuljetuskärryyn.

Taidat ylisuojella?

Vierailija
50/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangasmi kirjoitti:

On liian pitkä. Hyvästä adunnosta on työpaikka, päiväkoti ja koulut eskarists lukioon alle 200m päässä.

Kyllä!

Samoin tuleva opiskelupaikka ja asunto ja kaikki.

Vierailija
51/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku vitsi?? Mä kävelin ton matkan jo ala-asteelle. Oikeesti, ei ihme ett ihmiset on laiskoi läskei saamattomiin vetelyksiä.

Vierailija
52/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lyhyt enemmänkin. 4-5 km alkaa olla se raja, ettei tuon pidempää matkaa ainakaan edestakaisin välttämättä jaksaisi kävellä.

Vierailija
53/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävellen on liian pitkä matka. Bussilla ei.

10 minuutin kävelymatka liian pitka? Bussilla matkaan kuluu moninkertainen aika.

Kyllä siihen kävellen se 20-30 minuuttia menee. Hyvä herätys aamuun. Pyöräillen toki nopeampi.

Olisko kiva asia lukion naapurissa?

Vierailija
54/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ala-asteella 3 kilsaa kouluun. Talvella käveltiin ja kun lumet suli mentiin fillarilla. Ei mitään ongelmaa. Yli 25 asteen pakkanenkaan ei tuntunut pahalta kun oli tarpeeksi päällä vaatetta.

Vierailija
55/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 1,6 km työmatka. Menee 25 min. Tosin matkanvarrella kolmet liikennevalot.

Joo, hyvä huomio. Jos 1,5 kilometrin matkalla on vaikka kymmenet liikennevalot niin aikaa kuluu reilusti. Ilman valoja tuon kävelee 10 minuutissa (tai yhdeksässä, jos menee reipasta 6kmh vauhtia).

Vierailija
56/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole pitkä matka 😂😂

Vierailija
57/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taisi olla 1,7km lukioon. Pyörällä meni 7 minuuttia. Onneksi lukion loppupuolella sain auton ja kuljin sillä.

Vierailija
58/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian pitkä matka. Itsellä oli lukioon saman pituinen matka. Julkisilla pääsi mutta rauhallisesti kävellenkin meni vain vartti matkaan

Vierailija
59/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5km 17-vuotiaalle liian pitkä matka? Huhhuh.

Vierailija
60/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, hyvä huomio. Jos 1,5 kilometrin matkalla on vaikka kymmenet liikennevalot niin aikaa kuluu reilusti. Ilman valoja tuon kävelee 10 minuutissa (tai yhdeksässä, jos menee reipasta 6kmh vauhtia).

6 km/h vauhti tarkoittaa, että yhteen kilometriin menee 10 minuuttia eli koko matkaan 15. Ei tainnut matikka olla vahvin aineesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän