Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5km lukioon liian pitkä?

Vierailija
16.09.2020 |

Mietin sijoitusasunnon ostamista, josta on lukioon 1,5km. Onko liian pitkä matka lapselle? Tarjolla on myös vähäisessä määrin asuntoja lukion välittömässä läheisyydessä.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian pitkä matka ottaen huomioon että jos lellitään asunnolla niin lellitään sitten loppuun asti eli ostetaan asunto koulun vierestä ja sitten palkataan myös avustaja joka päivittäin kantaa laukun kouluun.

Vierailija
62/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja entäs jos tulee kakkahätä kesken matkan? Paras tarkistaa onko vessoja tai puskia matkan varrella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojalla matkaa 15 km ja kulkenut joka kelillä pyörällä paitsi kovilla pakkasilla linja-autolla. Tuohan on todella lyhyt matka.

Vierailija
64/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakoululaiseni kulkevat päivittäin omin jaloin 2 km koulumatkansa.

Mikset osta niille bussikorttia? Tuossa oppii vain vihaamaan koulua.

Bussi kulki viimeksi vuonna 1998.

Vierailija
65/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sokea ja vaarana, et alkuun lähtee vinttasemaan sen 1,5km väärään suuntaan. Sit vituttaa kulkee 3km kouluun.

😂😂😂😂

Vierailija
66/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sokea ja vaarana, et alkuun lähtee vinttasemaan sen 1,5km väärään suuntaan. Sit vituttaa kulkee 3km kouluun.

1,5 km väärään suuntaan, sitten sama takaisin ja sitten se oikea koulumatka. Tekee 4,5 km.

Eli silloin se vituttava koulumatka on 4,5 km eikä 3 km.

Vierailija
67/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 4km matka. Muuten pyöräilin aina, talvella kun oli liukasta menin bussilla. Hyvää se liikunta tekee. 1.5km on tosi lyhyt matka oli se missä päin Suomea tahansa.

Niin mullakin, mutta talvella kävelin.

Vierailija
68/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä matka oli kotoa peruskouluun kun tuo 1.5 km noin pelottaa?

Vierailija
69/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5 km on aika lailla ihanteellinen matka. Sen pyöräilee hetkessä ja pahimmilla keleillä vaikka kävelee. 

(meillä on lapsella 15 km lukioon, toki asuu kotona)

Ei todellakaan. Mieluummin ottaisin 5 km matkan ja pysäkeille lyhyet kävelyt. 1,5 km on saletti etäpäivä vähintään 3x viikossa Suomen säillä.

Vierailija
70/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan 1,5km matka ala-asteelle, ei tuntunut missään varsinkin kun lapsena tuli usein kavereiden kanssa koulumatkan ajankin leikittyä. Yläasteelle ja lukioon oli 3km eikä sekään ollut matka eikä mikään vaikka välillä puuduttikin kulkea samoja teitä eikä huonolla kelillä tietenkään ollut kiva liikkua.

Vierailija
71/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Olen itse pk-seudun ulkopuolelta ja oma mielipiteeni 3km edestakaisin jalan on sopiva lyhyt, mutta pk- seudulla asiat on vähän toisin ja joidenkin mielestä jopa kissan matka on liian pitkä käveltäväksi ja pitää käyttää ratikkaa... mietin asunnon ostamista alueelta ja vuokrata se eteenpäin myöhemmin, kun en tarvitse sitä enää.

No toi on oikeasti ihan puppua.

Jostain syystä Helsingissä näkee sitä, että mennään bussilla jopa yksi pysäkinväli. Ruuhka-aikanakin, kun kävellen olisi nopeammin perillä.

Vierailija
72/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla logiikalla lukioilla pitäisi olla omat asuntolat, että kaikki pääsee riittävän lähelle asumaan.

Vierailija
73/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Olen itse pk-seudun ulkopuolelta ja oma mielipiteeni 3km edestakaisin jalan on sopiva lyhyt, mutta pk- seudulla asiat on vähän toisin ja joidenkin mielestä jopa kissan matka on liian pitkä käveltäväksi ja pitää käyttää ratikkaa... mietin asunnon ostamista alueelta ja vuokrata se eteenpäin myöhemmin, kun en tarvitse sitä enää.

No toi on oikeasti ihan puppua.

Jostain syystä Helsingissä näkee sitä, että mennään bussilla jopa yksi pysäkinväli. Ruuhka-aikanakin, kun kävellen olisi nopeammin perillä.

Joskus näkee joo, mutta en arvostele, koska en tiedä mitä kaikkia tekijöitä taustalla on. Hyväksyn syyksi jopa sen, että juuri nyt ei huvita kävellä ja bussi tuli sopivasti, mutta voi olla myös liikuntavammoja, alkava migreeni, kipeä jalka tms.

Vierailija
74/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 km on aika lailla ihanteellinen matka. Sen pyöräilee hetkessä ja pahimmilla keleillä vaikka kävelee. 

(meillä on lapsella 15 km lukioon, toki asuu kotona)

Ei todellakaan. Mieluummin ottaisin 5 km matkan ja pysäkeille lyhyet kävelyt. 1,5 km on saletti etäpäivä vähintään 3x viikossa Suomen säillä.

Osta kunnon varusteet niin ei pelota säät.

Vierailija
75/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo siinä ja siinä on. Mutta jos kuskaat nuorta autolla lukioon, niin ehkä hän lakin saa. Eihän tuo ole sinulle kuin 3 - 4 vuoden satsaus. Kai nyt tuon verran voit lapsesi eteen panostaa ja uhrautua.

Vierailija
76/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian pitkä matka. Kysy koulun rehtorilta voitko vuokrata lukiosta yhden luokan lapsesi käyttöön ja toivottavasti talossa on hissi niin pääsee suoraan hissillä tunnille.

Vierailija
77/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulostaa hurjan pitkältä matkalta :( Eihän 17-vuotiasta lasta vielä voi päästää yksin ulos ilman että näkee ikkunasta mitä se tekee. Saisikohan koululta avustajan taluttamaan lapsen kouluun joka päivä niin ei tule vaaratilanteita.

Vierailija
78/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele tuolla tietämättömyydellä hankkimaan asuntoa pääkaupunkiseudulta.

Meidän ysiluokkalainen ei halua mennä 1,5 km päässä olevaan lähilukioon, vaan aikoo hakea 7 km:n päässä olevaan parempaan lukioon. t. pääkaupunkiseutulainen

Vierailija
79/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, kuinka pitkä matka sijoitusasunnolta on lukioon? Tuskin kukaan lukiolainen sitä tulee jatkossa vuokraamaan. Siinä iässä yleensä asutaan vielä kotona vanhempien kanssa.

Vierailija
80/83 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla juuri kaikki pienetkin matkat ajetaan autolla, kaupungissa kävellään enemmän mm. näyteikkunaostoksilla ja muutenkin puistoissa ja koiria ulkoiluttamassa. Maalla koiratkin ulkoilee itse pihan juoksunarussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi