~ENSIKOIDEN TORSTAI~
Kellon mukaan Suomessa on jo torstai, joten rohkenen aloittaa uuden pinon...vaikka täällä vielä keskiviikkoa elelläänkin.
Keskiviikon pino oli todellinen PINO - huhhuh! Ihailtavaa aktiivisuutta! Kauhean kauan nyt vaan tuntuu meikäläisellä kestävän porukkaan tutustuminen, kun niin harvakseltaan pääsen ajatuksella lukemaan kuulumisianne :( Vaan ehkä sitä aikaa tulevaisuudessa olis enemmän...
Miauuulle isot tervetulotoivotukset! Sulla on muuten ihan mun alkuoireet - paitsi että mulla oli lisäksi vielä tiheä pissaamistarve :) Ai niin, sulle taisin eilen illalla vk-puolella vastata kun kysyit siitä neuvolajutusta - vastaus katosi taivaan tuuliin enkä jaksanut sit uudestaan kirjoittaa kun kello oli jo sata...anteeksi!
Yedon kyselyt liikunnan harrastamisesta aiheutti täällä melkoista morkkista....tiedän, että liikuntaa saa ja pitääkin harrastaa, mutta kun ei jaksa!! Olo on ihan vetämätön. Tällä hetkellä suurin pelkoni synnytystä ajatellen onkin se, että miten kuntoni kestää sen! No, on tässä vielä onneks monta kuukautta aikaa ryhdistäytyä.
Siru murehti kun ei ole yhteistä aikaa miehen kanssa. Meillä on tällä hetkellä erittäin paljon yhteistä aikaa, mutta syksy pelottaa - sillon ollaan tod paljon erillään. Täällä ulkomailla ollaan oltu tosi kiinteästi yhdessä, ja mua jännittää että miten osaan esim. mennä iltaisin nukkumaan ja herätä aamulla ilman tuota ukkokultaa! Kuulostaa lapselliselta, mutta mua mietityttää noi asiat :(
Poppiksen juttuja lukiessa repeilin muutaman kerran...hihhih, sulla on kyllä kynä hallussa! Näin sieluni silmillä, miten olet touhuillut mm. pärinäkakan ja pinniksen kanssa :) Juu kääri se pinnis kelmuun vaan, ja vaikka joku myrkkimaski vielä sille beibille niin on pojat turvallista! Coctailpiirakoita alkoi muuten tekemään mieli kun niistä mainitsit...ahh.
Quierolla oli ollut kivan oloiset babykutsut - tosiaan tapa taitaa olla yleistymässä. Ilmeisesti maiden välillä on kuitenkin eroja...olen kuullut, että jossakin ne lahjat on lähinnä äitiä varten (hemmottelutuotteita jne.).
ON: Kauhean hitaasti tuntuu aika kuluvan, ja pikku kademielellä luen teidän pidemmälle ehtineiden juttuja :) Kovasti väsyttää koko ajan, ja nälkä on mutta syötyä ei oikein saa. Äsken tein ihanan vaaleanpunaisen vaahtokylvyn itselleni ja lojuin siellä, ja napostelin vaahtokarkkeja - aaaah, kyllä tulee hyvin uni!
Taisipas tulla sekavaa tekstiä...olo on tosiaan tosi väsy, eikä tää korvien väli taida aina muutenkaan niin kauhean skarppi olla :) Mutta mukavaa torstaita kaikille - kohta on viikonloppu!!!
Makkara rv 10+3
Kommentit (38)
jolla on lähes jatkuva nälkä :) Paino ei ole noussut kyllä yhtään vielä, mikä on todellinen ihme. Ehkä se kaikki sitten oikeasti myös kuluu, mitä syön. Pitää kyllä vähän yrittää rajoittaa, pitäytyä mieluiten niissä hedelmissä ja kasviksissa, jos tulee nälkä. Yritän kyllä olla ajattelematta liikaa kiloja näin raskausaikana. Pitää tsempata itseä, että paino saa kyllä nousta! Minulle nuo painoasiat ovat vähän herkkää aluetta :/ En siis ole ylipainoinen, mutta näitä syömisongelmia on ollut vuosien saatossa enemmän ja vähemmän. Kun nyt vaan edes tämän raskauden ajaksi saisi pois päästä nuo inhottavat ajatukset liittyen omaan kroppaan ja voisi nauttia raskaudesta täysin rinnoin ja syödä juuri niin paljon kuin on tarvis :)
Jokohan täällä on lisää jakautuneita?
Ainiin, piti toivottaa [color=deeppink]nauku[/color] tervetulleeksi tälle puolelle! :) Tasainen virta näyttää olevan tuolta kuumeilupuolelta tänne odotuspuolelle, hyvä vain!
Oliko se [color=blue]Ladie[/color] joka kamppaili tämän arjen rutiinittomuuden kanssa? Voin kyllä vakuuttaa, että rutiinien puute loppuu kuin seinään silloin kuin vauva syntyy! :D Kaikki päivän asiat pitää tehdä aina juuri teityssä järjestyksessä/tietyllä tavalla, jotta vauva tuntisi olonsa turvatuksi jne. ja kyllähän se vauvan rytmikin jo sanelee sen, että rutiineja muodostuu automaattisesti. Jos vaan sinne asti jaksat sinnitellä :)
Hohhoi, pitäisiköhän sitä lähteä kauppaan. Ja miehelle pitäisi ostaa synttärilahja, en VIELÄKÄÄN ole saanut ostetuksi, vaikka varta vasten eilenkin kävin kaupungilla. Ei auta, kyllä se kulta on lahjansa ansainnut, nyt kun vaan keksisi vielä että MINKÄ lahjan :p
Han ja Pööpötin 12+1
[color=00CD00]Huh, työpäivä takana.. väsytti koko päivän niin kovasti, että päivä tuntui ihan super-pitkältä:/ Noh, nyt pitäisi jaksaa raahautua ruokakuppaan, kun jääkaappi ja ruokakaappi huutaa tyhjyyttä.. olisi kiva saada jotain syömistä hankittua tänne:)[/color]
[color=00F5FF]Aurora olikin jo vastaillut tuohon hintakyselyyn.. oli kyllä hintansa arvoinen laite, toimi ihan moitteettomasti ja varmasti tullaan meillä ainakin tiitin sydän ääniä kuuntelemaan ihan aktiivisesti, kyllä se vaan niin ihanaa on:) Niin ja meillä lääkäri yritti ensimmäisen kerran kuunnella sydän ääniä rv 10+0 ja sai ne miltein heti kuulumaan ja kuulu tosi selvästi.. että voi ihan hyvin olla jo sydän ääniä.. se on ihan sellainen ääni, kun hevonen laukkaisi, tai veturi.. tai.. sellainen maailman ihanin ääni kuitenkin <3[/color]
[color=00CD00]Olipas eilen kyllä kirjoiteltu todellinen pino!! Hyvähyvä tytöt;)
On niin mukavaa lukea toisten kuulumisia.. ja ainakin minä koen tämän enskat ihan omimmaksi.. ei oikein juttu luistanut tuolla tammikuun pinossa, minne myös joskus ilmottauduin.. harvakseltaan siellä käyn kurkimassa.. ensimmäisen oman lapsen odotus on kyllä niin ainutlaatuista.. varmasti siis kaikki raskaudet, mutta kuitenkin.[/color]
[color=00F5FF]Poppikselle piti kommentoida noista unista.. minä olen alkanut nähdä aikas villejä unia nyt raskausaikana.. ennen en ole unia nähnyt/muistanut.. mutta nyt unet on muuttunut kovin todellisiksi ja muutenkin melko jänniksi=) Onneksi painajaislta olen välttynyt![/color]
[color=00CD00]Liikunta juttujakin oli täälä puhuttu. Täälä yksi laiskamato nostaa käden ylös, liikuntaa olisi pakko alkaa harrastamaan, ainakin jotain.. olen ihan jäykkäkin nykyään.. ei tästä tule mitään. Mutta niin armoton väsymys on vaivannut, että ei kyllä ole edes jaksanut liikuntaa miettiä!
Noh, ehkä minäkin tästä pikkuhiljaa alan ryhdistäytymään;) Jotain positiivistä taas on pakko hakea, lantion pohja lihakset ovat tällä tytöllä hyvässä kunnossa.. jatkan kuitenkin harjoituksia;)[/color]
[color=00F5FF]Nytten kyllä enää muista, oliko minulla jotain muuta asiaa.. noh, pääseehän tänne uudestaan jos jotain sattuu unohtumaan=) Mukavaa päivän jatkoa, tämä enskaliini vääntäytyy nyt autoon ja hurauttaa kauppaan=)
siru ja tiituli rv 14+2
Toivottavasti kirjoitusvirheitä ei ihan tajuttomasti ole, hieman pikapikaa kirjoittelin, enkä enää jaksa läpi lukea.. koittakeepi kestää[/color]
[color=purple] Piti vielä tulla muutamaa juttua kommentoimaan... Ladie puhui rutiineista ja niiden tarpeesta. Tämä ennenaikainen kotiinjääminen oli mulle vähän sellainen ilmassa leijuva vaihe. Nyt parin viikon harjoittelun jälkeen olen tosiaan saanut " keksittyä" itselleni ihan mukavat päivärutiinit ja päivät sujuu mukavammin!
MiaMikin on tosiaan paras vain levätä ja levätä! Mullakin tuli taas tänään päivällä parin tunnin ajan kipeitä supistuksia. Nyt tuntuivat vatsan lisäksi tuolla selkäpuolella ja taas vähän napakammin kuin aiemmin... Ja muuta en ehtinyt tänään tehdä kuin kävellä aamusella puolisen tuntia. Eilen kyllä oli rankempi päivä, kun käväisin töissä jakamassa tehtäviäni muille jne. Ehkäpä se heti kostautui. No nyt taidan sitten minäkin vain lepäillä jonkun aikaa...
Aika moni on tainnut ostaa Brion vaunut. Me ostettiin Novat, kun olisi säilytysongelmia sen kovan kantokopan kanssa myöhemmin. Toivottavasti pärjätään tuolla pehmeällä. Siskolla oli siitä ainakin ihan hyvät kokemukset! Meillä väri on tumma beige/ musta.
Mutta nyt takaisin sohvalle. Nytkin kyllä kirjoittelen läppärillä sängyssä maaten, joten ei kait tämäkään kovin raskasta voi olla.
Missä Suippo on? Vielä yhtenä, vai?
Sippu ja pikku-tikru 30+6 (jee, huomenna taas uusi viikko!)
Äh en taas muista kenenkään yksittäisen juttuja, joten kommentointi jää aika vajaaksi... Unista oli puhetta - mulla ei ole painajaisia onneksi ollut, mutta niitä seksiunia senkin edestä! :) On se kumma, miten raskaus voi saada tuollaista aikaan...
Nälkä on täälläkin huomattava. Mulla ei ole mitään outoja mielitekoja eikä makea maistu, mutta kunnon ruokaa tekee mieli. Eilen vetäisin ison lautasellisen keitettyjä perunoita, savulohta ja raejuustoa, enkä parempaa olisi voinut keksiä. Ja voileipiä söisin tosi paljon, nytkin meni kuusi paahtoleipää juuston ja kurkun kera... Tuntuu, että välillä tulee vahingossa syötyä kahden edestä, kun ei malta lopettaa. Yritän kyllä nyt ruveta vähän vahtimaan annoskokoja, etten ihan paisu.
Osaako kukaan kertoa, mitkä yhdistelmävaunut olisivat melko halvat mutta silti hyvät? En tajua vaunuista mitään, ja pitäisi vähitellen alkaa pitää silmät auki tarjouksien varalta...
Ai niin, meillä on vihdoin nimet mietitty vaaville! Piti miettiä nyt valmiiksi, koska jos rakenneultrassa näkyy sukupuoli, vauvaa ruvetaan kutsumaan nimeltä siitä hetkestä. Nyt on niin ihanan pojannimi mietittynä, että suorastaan toivoo poikaa ihan vain sen takia :) Vaikka ei se tyttönimikään huono ole :)
Kandi & pikku muhku 17+2
No nyt on mökillä hienot valkoiset ovet ja mikä parasta: meillä vaunut! Kylläpä on tyytyväinen olo. Käytiin siis hakemassa Vantaan Vauvatalo Johannasta Hartanin Skater X:t. Väriltään ne on musta-beiget. On ne vaan hienot ja näppärät. Nyt kun oppis vaan käyttmään niitä... Myyjä kyllä neuvoi, miten ne pistetään autoa varten pinkkaan ym. mutta jo meinas mennä sormi suuhun heti siinä parkkkiksella. ;o) Saatiin ne pienen pohdinnan jälkeen kuitenkin kasaan ja autoon. Nyt ne pitää vaan hakea tähän sisälle, että pääsen ihan rauhassa tutustumaan niiden anatomiaan.
Han: yks tuttu vinkkas rusinoiden tilalle mantelipussia. Auttoi hänellä pahoinvointiin ja pikunälkään. Itsellä mulla kulkee kassissa myslipatukka. On meinaan totta, että nälkä saattaa iskeä ihan puskan takaa: ensin ei oo yhtään nälkä, mutta viiden minuutin päästä maha jo huutaa. Ja siis muutenkin vois syödä koko ajan.
Yedo, asutko sä maatilalla, kun on possuja ja heppoja ja muitakin? Toivottavasti sun veikka pääsee pian kotiin sairaalasta, eikä mitään pahempaa sattunut. Kyllä nuo aina pysäyttää, kun itsekin saa kypärän päähän lähinnä vain oppilaiden kanssa pyöräillessä. Siinähän menee hiukset ihan lyttyyn... ;o) Josko sitä taas hetkeks ottais ittesä niskasta kiinni ja alkais käyttää - siihen vois vaikka tottua.
Uusia oli muuten taas monta, ainakin nauku ja Penelope. Ja Peter Pankin vielä ainakin mulle aika vieras nimi, joten tervetuloa vaan joukkoon mukavaan!
LillSis, mulla ainakin supparit tunnistaa siitä, että koko vatsa vetää ihan kivikovaks tuokion ajaks. Vielä ne on olleet kuitenkin kivuttomia, mutta kun on jotain enemmän rehkinyt, on ne saattaneet jo joltain tuntua, vaikkei vielä ole sattunut. Mulla niitä alkoi olla tuossa rv 21+.
Ladie, olet rohkea kun kerrot noin avoimesti itsestäsi meille. Osaat kuitenkin niin hienosti pohtia tilannettasi, että uskon sinun pärjäävän kyllä hyvin. Ja vauvan kanssahan tosiaan niitä rutiineja tarvitaan. Voimia ja halaus sinne!
Kandi, mitään kummempia vinkkejä en osaa antaa vaunuista noin niinkuin merkkien suhteen, mutta tosiaan Vauvatalo Johannassa on alet menossa ja siellä on kyllä vaikka mitä. Sua lähin taitaa olla tuo tuossa Vantaan Petikossa, siinä KodinAnttilan kohdalla Kehä kolmosella. Käypä kurkkaamassa.
Tosiaan taitaa olla tämä kesä sellaista hormoonien hyrräämisen aikaa, sillä näitä uusia kirjoittelijoita saadaan niiin tasaiseen tahtiin tänne puolelle. Taitaa olla taas ainakin yks uus plussa tuolla kuumeilupuolella... Mukavia lukemisia siis siellä ja pian lisää taas täälläkin.
Josko sitten taas jättäis tilaa muillekin... Näkymisiin!
-Amy-
Voi että olette parissa päivässä ehtineet kirjoitella niin, että menee koko ilta kiinni kiriessä.... Ja mulla on vielä edellisetkin rästipinot kesälomareissun ajoilta lukematta ;) Eihän teidän matkassa meinaa pysyä millään, jos ei ehdi koko ajan olla vahtimassa tai ainakin monta kertaa päivässä :))
Niinpä aionkin olla nyt hyvin omanapainen ;) Oltiin pari päivää mun vanhempien luona Keravalla tai eihän me mitään siellä ehditty olemaan, nukkumassa käytiin ;)
Tiistai-aamuna oli pitkästä aikaa neuvola. Meidän oman täti oli vielä lomalla, mutta oikein pätevän ja kivan tuntuinen oli tämä tuurajakin. Ymmärtääkseni hän on meidän neuvolan vakituisia ihmisiä myöskin, joten kokemusta lienee hänelläkin rutkasti. Kaikki oli ihan ok, syke oli Ahaalla 140-150 välillä ja aamujumpat just menossa, tais vedellä vähän välillä päin doppleriakin :) Pissa oli puhdas, verenpainekin ok (132/78) ja verikokeesta hempan olis voinut soittaa tänään, mutta en ehtinyt niin jäi huomiseen. Nyt mitattiin ekan kerran myös kohdunpohjan korkeus, joka oli 22 eli käsittääkseni aika keskikäyrillä. Syömisestä huolimatta mun painokaan ei vielä ole suuremmin noussut, vasta kolmisen kiloa koko raskausaikana. Ei silti, oli sitä entuudestaankin ihan riittävästi, vaikkei nyt mitään ylipainoa kuitenkaan (BMI 23,8). Samalla käynnillä saatiin mukaan myös sairaalan esitietolomake, jota kuulemma pitäisi täytellä ennen seuraavaa neuvolaa ja sitten siellä jatketaan. Nimiehdotuksiakin vauvalle siinä kysytään, mutta kuulemma saa laittaa vaikka Aku ja Iines, vaikkei niitä oikeesti meinaiskaan. Kävisiköhän Ahaa? Musta se olis hyvä sukupuolesta riippumatta :DDD
Neuvolareissun jälkeen piti pakata ja lähteä Hesan reissulle, mutta kuinkas ollakaan, ehdittiin posti katsoa ja siellä oli lappu, että äitiyspakkaus on noudettavissa. Pitihän se sitten vielä hakea ja avata ennen lähtöä :) Aivan ihania vaatteita ym siellä oli! Pussilakanakin ylitti kaikki odotukset, samoin sini-liila-vihreät sävyt ovat enemmän kuin mieluisia mulle, kun oon aina tykännyt sinisestä, ihan lapsesta saakka. Vähitellen pitää ruveta itsekin hankintoja tekemään. Mun äiti lupasi tehdän tohon äitiyspakkauslaatikkoon jonkun kangasverhoilun, niin saadaan siitä hyvä ensisänky Ahaalle, vaikka pinnasänkykin kyllä on jo kaivettu miehen vanhempien varastoista. Ajatus on, että ton laatikon voisi ihan ensialkuun sijoittaa sitten sinne sänkyyn, niin ei pieni ihan katoa sinne :)
Vaunut ja turvakaukalo olis ainakin lähiaikojen " projektilistalla" . Moni muu tuntuu hankkineet jo vaikka mitä jo paljon aikaisemmin ja vaunutkin taisi monella enskalla olla jo käyttäjää odottelemassa!
Hesan reissulta sentään sain hankittua itselleni yhdet housut ja ensiavuksi Amyn mainostaman BellyBelt setin sekä yhden " masutuubin" , vaikka ei toi mun maha kyllä vieläkään mikään valtava ole ;) Mutta jospa se kasvaa vielä... Vielä täytyy koittaa jostain jotain vähän juhlavampaa vaatetta saalistaa, kun on serkun häät puolentoista viikon päästä. Yksi mekko mulla on, mutta sitä en kehtaa enää laittaa, kun oon sillä ollut jo varmaan 3-5 sukulaisen häissä tms viimeisten muutaman kesän aikana ;)) Samalle aamupäivälle osui vielä yhden vanhan sukulaistädinhautajaisetkin, mutta sinne toivottavasti menee vielä vanhat vermeet. Onneksi mun " hautajaishame" on mallia kietaisuhame, niin on toiveita että mahtuis Ahaankin kanssa ;))
Kuten alussa varoitin, tämä romaani on hyvin omanapainen ;)) Ai niin, miten muut enskat, meinaakos joku mennä asuntomessuille? Me kävästiin sielläkin eilen, ihan mukavat messut, vaikka ei mitenkään erityisen mieleenpainuvat.
Uusille enskoille tervetulotoivotus, pian ne viikon kiitää teilläkin niin ettei huomaakaan!
Vaivoista kärsiville tsemppausta, toivottavasti oikea hoito auttaisi itse kunkin vaivaan ja saisitte kaikki nauttia täysillä loppuun asti raskaudesta!
Taidanpa mennä vähän hypistelemään keskellä olohuoneen lattiaa levällään olevaa äitiyspakkausta :) Uutta sisustustyyliä, tiedättehän ;))
t. Ope + Ahaa rv 26+3
mutta ON varotus: mulla on tänään ollut hormonit ihan sekaisin siis aivan pms oireet päällä ja ajattelinkin että kohta se täti kaartaa paikalle kun on tämmönen olo ja voihan hitto kun kävin vessassa niin pyyhkiessä tuli hitunen rusehtavaa siis tosi vähän mutta kuitenkin..oon ihan paniikissa että tässäks tää ny sitte olikin :( soitin jo naistenklinikan päivystävälle sairaanhoitajallekin, mutta hän sanoi että on aika yleistä tässä vaiheessa pieni tuhruilu ja jos ei kipuja ole tai runsasta vuotoa niin ei kannata hätääntyä, helpommin sanottu kuin tehty! Nyt käyn vähän väliä pyyhkimässä jos sitä vielä lisää tulis, no vielä ei ole mutta paniikki on ihan hirmunen..:`(
mitkä rv:t sulla ois nyt menossa? Mullakin tuli ruskeaa tuhrua kahtena päivänä, silloin kun menkkojen ois pitänyt alkaa ja seuraavana. Tuntuu olevan hyvin yleistä. Älä huoli, todennäköisesti on ihan normaalia alkuraskauden tuhruvuotoa! Nyt vain rauhassa nukut yön yli, ja päivä kerrallaan. (helpommin sanottu kuin tehty...)
Toivotaan kovasti että pikkuinen pysyy kyydissä!
Nyt en ehdi muuta kommentoimaan, palailen huomenissa. Mukavaa illanjatkoa kaikille ihanille enskoille!
Viipero & Kaapo rv 24+3
Naukulle vaan piti tulla antamaan *halaus*
Äläs Nauku ollenkaan vielä heitä kirvestä kaivoon! Kuten sairaanhoitajakin sanoi, pikkutuhrut ovat aivan normaaleja juttuja alkuraskaudessa! Mutta keskenmenon kokeneena (ja varmasti muutenkin) on pakko myöntää, että kyllä ne pikkuisetkin vuodot alkavat aina vähän pelottamaan ja pistävät mietityttämään:( Mutta oikeasti, nyt yrität vaan jollain keinoin saada jotain muuta ajateltavaa ja käyt ostamassa vaikka itsellesi herkkusuklaalevyn tai muuta hyvää naposteltavaa:) Myös raitis ilma voi piristää ja saa ehkä edes pikkaisen ajatuksia pois tyhmästä tuhrusta! Nyt ei saa ajatella sitä kaikista pahinta vaan miettiä sitä, että se on vain viatonta tuhruilua! On tutkittu, että 1/3 odottavilla äityleillä on jossain vaiheessa raskautta esiintynyt vuotoa (tuhrua). Toivotaan peukut pystyssä, että minkäänmoinen vuoto ei enää tule kiusaamaan sinua ja saat nauttia loppuraskauden ilman ilkeää tuhruryökälettä:)! Pikkukyytiläiselle vauvaliimaa monta kiloa!
Tulen paremmalla ajalla mukaan iloiseen joukkoonne ja esittäydyn kunnolla:) Nyt oli vaan pakko tulla nopsasti tsemppaamaan Naukuliinia!
Vilkutuksia kaikille Enskoille!
~ ♥ ~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku rv6+1 ~ ♥ ~ ♥ ~
menossa 4+4 ja arvioin että menkat ois pitänyt alkaa maanantaina, mutta pisin kierto on kyllä ollut aiemmin 31 pv eli sillon se ois tänään..
Plussaa olen testannut jo viimeviikon perjantaista lähtien joka päivä vahvistuen ja tänään oli tosi vahva plussa predictorissa, aiemmin oon testaillut lähinnä aconin herkillä testeillä...mutta kyllä sitä on ihan paniikissa että kuinka tässä käy ja kun hormoonitkin on ihan sekasin, mutta kiitos lohdutuksesta. Näkisköhän jostakin hcg veritestistä että onko pitoisuudet oikeat rv nähden tässä vaiheessa, tietääkö kukaan? Olen kuullut että jos menee kesken niin raskaushormoni vähenee ja poistuu eli plussaa ei tulis testiin viikon tai kahden päästä km jälkeen, ootteko tämmöstä kuullut?
joo kai tässä täytyy yrittää rauhottua..taisin tulla liian aikasin tänne o-puolelle :`(, no kai se tästä...
vilkutukset!
voi mitata verikokeella. On ilmeisesti aika yksilöllistä miten suuret nuo pitoisuudet tuossa vaiheessa raskautta ovat, ja oleellista onkin nousevatko arvot verikoetta toistettaessa normaalisti, eli raskaus jatkuu. Neuvolasta saattaisi saada lähetteen verikokeisiin. Mutta jos vuoto ei muutu kirkkaan punaiseksi, ei keskenmeno tod.näköisesti ole tapahtumassa. Korjatkaa jos olen väärässä! Noista pms-oireista, moni on sanonut että raskauden ensi oireita on ollut tunne, että menkat alkaa ihan justiinsa!
Kuten Viipuli sanoi, yritä saada ajatukset pois km-pelosta ja koita keskittyä kaikkeen muuhun. Tiedän, ei ole helppoa..
Viipero
tuota veritestiä, kiitos vinkistä Viipero. Mulle jäi vaan niin huonot fiilikset tosta neuvolasta kun varasin sinne aikaa: sain niin kylmää kohtelua tyyliin ettei sinne oo asiaa ennen viikkoa 10, mutta tätyy miettiä jos yrittäs yksityiselle huomenna..katellaan miten tää tästä kehittyy...
Myös mulla oli pientä tuhruvuotoa alussa, muutama päivä plussatestin jälkeen. Jos nyt oikein muistan, taisi olla parinakin iltana/ päivänä vähän. Olin myös aivan paniikissa, ja tilasin yksityiselle ajan, eli eka kertaa ultrattiin kun menossa oli muistaakseni rv 6+0. Gyne oli tosi ihana ja sai silloin kummasti rauhoitettua, vaikka sykettä ei näkynyt ja sanoi, että vielä ei niin varhaisessa vaiheessa voi tietää miten käy. Kävin sitten uudestaan samalla gynellä rv 8+0 ja syke löytyi ja kaikki on jatkunut hyvin. Toivottavasti sullakin! Melkein tuntuu, että ne jolla ei mitään tuhrua tms ole missään vaiheessa ollutkaan, olisivat jopa vähemmistöä, eli tosi yleistä tuntuu moinen olevan!
t. Ope + Ahaa rv 26+3
toivottavasti tää nyt oli sellasta harmitonta, eikä enää tuu..saattaapa olla että huomenissa varaan ajan yksityiselle varmistaan asiaa, mulla nyt vaan on niin onnettomat viikot vasta menossa, että mahtaako mitään edes näkyä....
Taitaa kaikki olla jo nukkumassa...
Mieleeni tuli kysymys noista sydänäänien kuuntelusta. Eli olin ekassa neuvolassa rv 7+3 ja heti sai neuvolatäti vähän etsittyään sydänäänet hienosti kuulumaan, jumputus sieltä koneesta kuului:) Eli ultrallahan tuo neuvolatäti kuunteli. Onkohan nuo neuvolan koneet täysin eri luokkaa kun tää kotidoppler? Vai pitäiskö äänet kuulua kotona jos neuvolassakin kuului?
Eikö sulla Siru aiemmin kuulunut sydänäänet vai vastako tolla käynnillä lääkäri ekan kerran kuunteli, eli teillä ei neuvolassa kuunneltu? Kun olen ymmärtänyt ettei joka neuvolassa ultraa perusvarusteena olekaan..
Mies kalassa ja yksin täällä kotona nautiskelen hiljaisuudesta. Kyllä on ihana joskus vaan olla yksin ja rauhassa. Kävin vuokraamassa duunin jälkeen hyvän leffan ja koira kainalossa sen katsoin. Onko täällä muuten muita " koiraperheitä" , eli miten yleensä teidän hauva suhtautuu lapsiin/vauvoihin ja mietityttääkö mitä tulevaisuus tuo tullessaan, miten koira sopeutuu? Meillä pilalle lellitty 4kg karvaturri täällä kotona:)) tähän asti ollut se meidän vauva:=)
Tulipa omaa napaa...
Kauniita unia!
Miau: Mun miehen siskolla tuli alkuraskaudessa ihan verta joka päivä ja nyt on viimesillään raskaana! Eli toivoa on!!! =) Toivottavasti sun tuhrut loppuu pian ja kaikki on hyvin!
Aurora: Meillä on 5v beauceron uros. Yhen tutun koiraterapeutin kanssa juttelin jo etukäteen vauvan tulosta ja siitä mitä pitäis sitä ennen tehdä! Oli kyllä niin paikallaan ottaa siihen yhteyttä että kerkee tehdä juttuja valmiiksi ennen kun vauva tulee... ettei sitten käy huonosti!
Meillä ny ei simba oo koskaan ollu " meijän vauva" , mutta jos olis ollu niin sitä suuremmalla syyllä olis pitäny alkaa sen kans hommiin!!!!
Kukas se kysykään joku päivä niitä runoja? Mulla oli kaks runoo mielessä ja koitin sillon heti niitä ettiä, mutta en löytäny... =( Toivottavasti jollain muulla olis kivoja runoja.. eikös niiden pitäny olla vauvan syntymästä ilmottamiseen vai ristiäiskorttiin?
Oma Napa:
Kävin tänään tossa hetki sitten koiruuden kanssa kävelemässä miestä vastaan, kun se tuli punttisalilta ja voi jee että ei ollu yhtään kivaa. Mahaan sattu vaikka käveli kuin hitaasti. Takasin päin tullessa poljinkin sitten pyörällä ja mies käveli koiran kanssa.. heti helpotti. Ilmeisesti toi kävely ei vaan oikeen nyt sovi mulle... kun toi ei ollu edes eka kerta.
Tilasin eilen Hennesiltä yhet imetysliivit ja 2 imetyspaitaa + sit 1 odotuspaidan syksyä varten... =) Tuntu kyllä aika hurjalta tilata 75 D:n imetysliivit. =D Kun normaalioloissa mulla on 75B:t. Nyt raskausaikana oon pitäny 75C, mutta toiset niistäkin on jo tosi ahtaat. Saa nähä millaset kärpäslätkät jää sitten imetyksen jälkeen.. varsinkin jos ne tohon D:hen kasvaa. =)
Mun pitää mennä syömään ennen ku ukko hermostuu.. =) Me lähdetään sen jälkeen anoppilaan viettämään vähän appiukon synttäreitä.
Hyviä vointeja kaikille... ja hei... niinku mä taisin maanantain pinoo alottaessa kirjottaa, että toivotaan paljon uusia ensikoita ja ensikkovauvoja tälle viikolle... niitä uusia ensikko-odottajia on kyllä saatu, mutta vauvoja ei. Eli nyt töpinäks siellä loppupäässä. =) Vielä ehtis tälle viikolle... :D
Burde ja Penni-Enni 29+5 (rv30 sen kun lähestyy!!!!!)
Juu kuulostaa Miamik ihan samanlaisilta!! Ne on kyllä niin maailman ihanimmat! Oli pakko tosin heittää lakana päälle kun alkoi kerätä nyt jo pölyä! (miten niin meillä pölyistä... :))
Mut siis juu lähinnä tummansinistä ja ihanasti tehosteena nuita vaaleansinistä ja beigeä :)
Ja siitä syömisestä.. Olen nyt yrittäny alkaa ottamaan useammin hiukopaloja.. Porkkanaa ja kurkkua ja sellaista kun leikkaa vähän valmiiksi niin ei tartte muuta kuin nakkoa suuhun :) Ja tietty olen toisinaan sitten laittanu oikein dippikastikettakin mut en oikein tiedä et onkohan se liian tuhtia ainetta jatkuvaan käyttöön :) No kiloja kuiten kauheasti kyttään nyt ...
edelleen fio.. :)