Oisko tällanen supistus vai mikä?
Niin elikkä mulla on supistellu rv 14 lähtien, välillä kipeästi mutta viime yönä tuli kauheita kipuja, tuntu polttavalta koko mahalla, enemmän ylämahalta mutta tuntu koko mahalta, sekä koski selkään, sitä kesti minuutin verran ja sitte loppu ja taas hetken kuluttua uudetaan, aivan ku aaltomaisesti..Kipu oli kova ja mietin muutamaan otteeseen että lähtiskö sairaalaan ku kontrolleissa käyn suppareiden takia, sitte kuitenki loppu ja pääsin nukkumaan, eikä nyt enää mitään kipuja!Niin voisko nuo olla suppareita vai jotaki muuta..
kiitos avusta!
simppu rv 23+0
Kommentit (3)
Tosin itselläni sappikohtaus oli jatkuvaa kovaa kipua ylävatsalla (salpasi hengitystä).
Supistukset ovat ainakin minulla olleet aina alavatsalla ja selän puolella, sellaisia jomotteluja, aaltomaisiakin kipuja, joilla on selkeä alku, huippu ja loppu. Harjoitusupistukset puolestaan tuntuvat kivuttomina, koko vatsan alueella, kovettaen vatsan kauttaaltaan. Mutta näin siis minulla, jokainen kuitenkin kokee supistukset eri tavalla.
Kannattaa joka tapauksessa ottaa yhteyttä neuvolaan. Ylävatsakipu 20 rv:n jälkeen muiden oireiden ohella voi olla myös merkki raskausmyrkytyksestä, eli olisi varmaan syytä katsoa pissa ja verenpaine samalla käynnillä.
Kanelisokeri
Mie ehkä vähän väärin kuvailin sitä kipua, siis kipu oli kova joka puolella vatsaa mutta alkoi ylhäältä, tai ensimmäisenä tuntu ylhäällä että nyt se taas alkaa, ja kiristi myös selkää kohti huipussaan ja sitte tunsi ku se alko hiipumaan ja sitte loppu ja taas hetken päästä uudelleen!Ei todellakaan mukavaa, lääkäri sano että mulla on hiiva ja se voi aiheuttaa suppareita ja heti jos supistaa kipeästi tai tulee jotain "epänormaaleja"kipuja niin yhteys sairaalaan, no yrittelin soittaa neuvolaan mutta ei vastattu ja sairaalaan en viitsiny soittaa ku jos sitte onki turha juttu niin turhaa juosta siellä, olen kuiten 17.7. menossa sinne!ja pistävät osastole mut niin herkästi että en turhaa halua sinne mennä..
Mutta kiitos kovasti avusta, toivottavasti ne kivut ei tuu takas ja lepäily nyt auttais..oli mitä oli..
Tuli mieleen sappikohtauskin. Olen itse kärsinyt sappikohtauksista sappikivien takia ja kipu on ollut kuvailemaasi ja_todella_kovaa kipua. Sappikohtauksessa usein voi myös oksettaakin.
Mutta kyllähän nuo voisi tosiaan supistuksiakin olla.