~ENSIKOIDEN TORSTAI~
Kellon mukaan Suomessa on jo torstai, joten rohkenen aloittaa uuden pinon...vaikka täällä vielä keskiviikkoa elelläänkin.
Keskiviikon pino oli todellinen PINO - huhhuh! Ihailtavaa aktiivisuutta! Kauhean kauan nyt vaan tuntuu meikäläisellä kestävän porukkaan tutustuminen, kun niin harvakseltaan pääsen ajatuksella lukemaan kuulumisianne :( Vaan ehkä sitä aikaa tulevaisuudessa olis enemmän...
Miauuulle isot tervetulotoivotukset! Sulla on muuten ihan mun alkuoireet - paitsi että mulla oli lisäksi vielä tiheä pissaamistarve :) Ai niin, sulle taisin eilen illalla vk-puolella vastata kun kysyit siitä neuvolajutusta - vastaus katosi taivaan tuuliin enkä jaksanut sit uudestaan kirjoittaa kun kello oli jo sata...anteeksi!
Yedon kyselyt liikunnan harrastamisesta aiheutti täällä melkoista morkkista....tiedän, että liikuntaa saa ja pitääkin harrastaa, mutta kun ei jaksa!! Olo on ihan vetämätön. Tällä hetkellä suurin pelkoni synnytystä ajatellen onkin se, että miten kuntoni kestää sen! No, on tässä vielä onneks monta kuukautta aikaa ryhdistäytyä.
Siru murehti kun ei ole yhteistä aikaa miehen kanssa. Meillä on tällä hetkellä erittäin paljon yhteistä aikaa, mutta syksy pelottaa - sillon ollaan tod paljon erillään. Täällä ulkomailla ollaan oltu tosi kiinteästi yhdessä, ja mua jännittää että miten osaan esim. mennä iltaisin nukkumaan ja herätä aamulla ilman tuota ukkokultaa! Kuulostaa lapselliselta, mutta mua mietityttää noi asiat :(
Poppiksen juttuja lukiessa repeilin muutaman kerran...hihhih, sulla on kyllä kynä hallussa! Näin sieluni silmillä, miten olet touhuillut mm. pärinäkakan ja pinniksen kanssa :) Juu kääri se pinnis kelmuun vaan, ja vaikka joku myrkkimaski vielä sille beibille niin on pojat turvallista! Coctailpiirakoita alkoi muuten tekemään mieli kun niistä mainitsit...ahh.
Quierolla oli ollut kivan oloiset babykutsut - tosiaan tapa taitaa olla yleistymässä. Ilmeisesti maiden välillä on kuitenkin eroja...olen kuullut, että jossakin ne lahjat on lähinnä äitiä varten (hemmottelutuotteita jne.).
ON: Kauhean hitaasti tuntuu aika kuluvan, ja pikku kademielellä luen teidän pidemmälle ehtineiden juttuja :) Kovasti väsyttää koko ajan, ja nälkä on mutta syötyä ei oikein saa. Äsken tein ihanan vaaleanpunaisen vaahtokylvyn itselleni ja lojuin siellä, ja napostelin vaahtokarkkeja - aaaah, kyllä tulee hyvin uni!
Taisipas tulla sekavaa tekstiä...olo on tosiaan tosi väsy, eikä tää korvien väli taida aina muutenkaan niin kauhean skarppi olla :) Mutta mukavaa torstaita kaikille - kohta on viikonloppu!!!
Makkara rv 10+3
Kommentit (38)
Hitto mihin masukipuihin heräsin viime yönä, tuonne vasemmalla jomotti koko kyljen ja vatsan alueelta.
Masu meni välillä ihan kivi kovaksi, joten luulen että kyse oli joistain " harjoitus supistuksista" , vaavi antoi välillä kenkää kylkeen niin että tuntui oikein pullistumana tuossa ihon päällä.
Ajattelin soitella tässä neuvolaan ja kysäistä että mitä pitäis tehdä, onko kenelläkään vastaavia kokemuksia.
Nukun siis yleensä oikealla kyljelläni lähes koko yön, ja kun hetken aikaa tallustelin kävin pissalla ja menin selälleni sänkyyn niin kivut hellitti ja sain taas unen päästä kiinni ja nukuin aika kivasti tuonne puoli 7 asti kunnes kello soi.
Voiko niitä harjoitus suppareita tulla jo tässä vaiheessa kun on 19 raskausviikko meneillään ????
Auttakee nyt ummikkoa.
Anteeksi kovasti omanapaisuus, kommentoin myöhemmälti sitten kun saan tämän nyt selvitettyä.
Ainoaurora ja möhis 18+5
Kunnon yöunien jälkeen jaksaa olla hereillä jo näin aikaisin. Tarkoitus olis lähteä äidin kanssa maalaamaan mökin ovia ja sitten illalla miehen kanssa vaunukauppaan. Jee! Pikaisesti kurkkasin tänne ja laitanpa linkkiä tuohon eiliseen Mega-pinoon. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7827866&p=&mpage=1&tmode=… Tulen illemmalla kirjoittelemaan lisää. Aurinkoista päivää kaikille!
-Amy ja EkaVekara rv 26 tasan =D
Täällä ollaan käyty jo vaunutkin ostamassa. No, ehkä hieman aikaisessa vaiheessa, mutta koska noita isompia ostoksia tulee vielä joitakuita niin mielummin ostetaan ne kaikki tällain vähitellen. Ostettiin siis yhdistelmät uutena tarjouksesta. Se, että ne oli tarjouksessa, oli myös yksi syy siihen, miksi hankittiin ne jo nyt. Eilisilta menikin sitten niiden kanssa värkätessä. Piti käydä vanhempienkin luona näyttämässä, millaiset vaunut laitettiin, koska ne nyt kuitenkin kustansi niistä puolet. Äitini oli ihan tohkeissaan, halusi, että kokeilen laittaa nuken vaunuihin makaamaan :D
[color=red]Makkarako[/color] se puhui tuosta väsymyksestä...? Ei kannata alussa stressata siitä, ettei jaksa mitään. Kyllä keho kertoo, mikä on tarpeellista juuri NYT. Jos on väsynyt olo, kehon mielestä se tarvitsee lepoa. Kyllä se väsymys taitaa helpottaa jossain välissä. Itsestäkin tuntuu, että energia ei tahdo riittää mihinkään muuhun kuin töissä käymiseen ja röhnöttämiseen. Välillä kyllä kroppa ja mieli huutaa lenkille, mutta ei vaan pääse ylös. Varsinkin nuo työt imee kaikki voimat, kun on kuitenkin fyysinen ja raskas työ. Toivon, että alkaa helpottamaan viimeistän, kun työt loppuu. Ei haittaa, vaikka helpottaisi jo aiemminkin.
Kamala nälkä, mutta en vielä haluaisi syödä aamupalaa. Työt alkaa klo 12, pitää lähteä polkemaan jo 11 aikaan. Minulla ei ole taukoja ollenkaan (keskimäärin työpäivä n. 3h), vaikka päivät saattavat venyä pidemmiksikin. En siis pääse missään välissä siellä täyttämään tyhjentyvää vatsaani, joten huono olo on taattu. Joka ikinen kerta töissä viimeistään klo 13 tulee nälkä ja huono olo, mutta mitäs teet, kun ei tauolle saa mennä. Jos vielä syön aamupalan liian aikaisin, nälkä tulee jo ennenkuin pääsen töihin. On tämä vammaista. ://// Aina otan töihin mukaan esim. omenan, mutta toiveajattelua, että sitä ehtisi syömään jossain välissä. Syön sen sitten aina kädet ja kroppa täristen töiden jälkeen. Onneksi sitten pääsee kotiin syömään kunnolla.
Olen havainnut, että ainakin minun on syötävä aika tarkalleen neljän tunnin välein, muuten tulee todella huono olo. Ei sitä joka kerta tietenkään tule syötyä mitään aterioita, mutta vähintään jotain hedelmää tai leipää on haukattava neljän tunnin välein. Neuvolatäti sanoi, että kannattaa pitää aina rusinapakkausta mukana, josta voi sitten heittää kourallisen suuhun, jos nälkä yllättää sellaisessa paikassa, missä ei pääse syömään. Muuten hyvä idea, mutta en voi sietää rusinoita. Enkä vielä ole keksinyt mitään korvaavaa " lääkettä" tuohon nälkään (joka siis aina töissä iskee). Miten muilla?
Pitääpäs käydä ihailemassa uusia vaunuja tälle aamulle :)
Han ja Pööpötin 12+1
[color=698B22]Voi hyvänen aika mitä painajaisia oli viime yönä! En meinannut millään päästä yli siitä, kun kävin yöllä pissillä..Tuijottelin pimeyteen silmät moponlampun kokoisina varmana, että nurkan takana oli joku kirveen kanssa! Hapuilin jo hiuslakkapulloa käteen aseeksi, kun huomasin yhden kissoista katselevan mua ivallisesti ja haukottelevan..Rauhallisesti suihkasin sit pienet lakat hiuksiin (klo 04:15), nyökkäsin kissulle, että näin oli tarkoituskin tehdä ja menin takas nukkuun =D[/color]
[color=3A5FCD]Meillä on sirun tavoi tosi vähän yhteistä aikaa miehulin kanssa..Kesä on sen alalla tosi kiireistä, mutta syksyllä pitäis edes vähän helpottaa..Toisaalta viime syksy ja talvi oli ihan yhtä kiireisiä kuin kesäkin..Huoh..Katsellaan..[/color]
[color=698B22]Makkaran tavoin mäkin koin pienen syyllisyyden piston tosta liikunnasta puhuttaessa..Ja samoin aika edelleen matelee..Johan siitä ekasta ultrastakin on kohta kuukausi! Tai tosiaan viikko..Huoh..Milloinkahan sitä ois tyytyväinen? =)[/color]
[color=3A5FCD]Han kyseli noista syömisistä..Mulla oli muutama viikko sitten tunne, että tosiaan muutaman tunnin välein oli jotain pientä tungettava suuhun..Mutta kun se mun ' joku pieni' saattoi olla pizza ja jäätelöä vähän päälle =D Alussa teki ihan koko ajan mieli lihaa..Näin kasslerista unta ja tuijottelin kaupassa lihapakkauksia! Nyt ei tee lihaa taas ollenkaan mieli ja omasta mielestä syön nyt aika terveellisesti..Otan tässä aamupäivän aikana yhden tai kaks leipää, iltapäivällä ennenkuin lähden töihin syön jonku hedelmän ja sit illalla kun tuun niin jotain pientä taas..Kanaviilokki maistuis vaikka joka päivä =) Namuja en enää osta niinkuin alussa ja ne sokerittomat karkit ja kurkkupastillitkin olen hmm..jättänyt vähemmälle =)[/color]
[color=698B22]AinoAuroran kipuiluun en osaa sanoa mitään..Eikö harjotussupparit just vedä mahan kovaksi, mutta eikö niiden pitäis olla kivuttomia? Toisaalta mitäs mä niistä vielä tiedän! =) Toivottavasti on ihan normaalia menoa toi..[/color]
[color=3A5FCD]Pinnis kutsuu taas, vaikka onki pilvinen äklö päivä..Sadetta ei kai ole tulossa..Valkoisen pohjamaalin päälle töpöttelin siis pesusienellä pähkinäpuun väristä petsiä (tulee hauska epätasainen pinta) ja nyt sit laitan vaaleanvihreää lakkaa päälle..Ajatus on se, että se tummempi petsi kuultaa sieltä alta sillai kivasti vähän läpi ..Maalasin yhden lipaston suht samalla tavalla ja ainakin siitä tuli aika makee..Vaihtoehtoisesti siitä tulee vaan outo =D Voi tätä taiteellisuuden pakollista ilmentämistä!! =)[/color]
[color=698B22]Nyt siis suihkuun ja töihin. Oikein mukavaa päivää taas kaikille!
t. poppis ja räpätti rv13+1
Todella huonosti valvotun yön jälkeen päänsäryn kanssa täällä kirjoittelen. Kaikki eläimet possuista hevosiin on onneksi ruokittu ja hoidettu.
Illalla kymmeneltä soi puhelin ja tiedättehän sen tunteen, että nyt on sattunut jollekin jotain. Aivan kamala tunne!!! Vajaa kaks vuotta mua nuorempi veli kulta oli lähtenyt kesäloman kunniaksi pyörällä kiertämään terasseja tyttöystävänsä kanssa ja kaatunut pyörällä. Oli juonut vasta pari kaljaa, eli siitä ei nyt ollut kiinni, vaan kettinki oli lähtenyt paikoiltaan ja velu oli just sattunut katsoon taakse ja huikannut jotain kavereille ja polkaissut oikein kunnolla. Otsa edellä maahan ja tajuttomaksi jäänyt makaamaan. Tämä oli tilanne, kun mulle soitettiin. Ambulanssi oli matkalla ja kaikki huusi vuoron perään puhelimeen ihan hysteerisinä, enkä oikein saanut mitään selvää kuvaa tapahtumista.
Ei kun autoon ja paikanpäälle. Veli oli jo pakattu ambulanssiin ja matkalla keskussairaalan ensiapuun. Oli tullut tajuihinsa, mutta puhellut tosi sekavia. Siellä se sitten pötkötteli paareilla, kun päästiin perille ja oli kyllä niin ku selkäänsä saanut. Horisi vieläkin omiaan ja voi todella pahoin.. Otsassa oli tosi iso ommeltava haava ja joka paikassa asfaltti ihottumaa. Ottivat seurantaan osastolle ja tekevät tänään aamusella pään ct:n. Toivottavasti sieltä ei löydy mitään poikkeavaa ja kaikki olis kunnossa. Se neurologinen testaus ei kyllä sujunut aamuyöstä kun sitä seurasin. Ei hahmottanut toista kättä kunnolla.
KÄYTTÄKÄÄ IHMISET KYPÄRÄÄ!!!! Tällä nuorella miehellä ei ollut, koska eihän nuoret miehet koskaan loukkaa itseään. Ne on tehty teräksestä.
Nyt vain odottelen kuulumisia..
Heidille suurkiitos liikunta ohjeista. Nyt voin turvallisin mielin jatkaa harjoittelua. Joskaan juosta en kovin kauan ilmeisesti voi, kun sykkeen nousee 160 aikas herkästi.
Ja hiuksiakin oli värjäilty ihan menestyksekkäästi, joten uskaltaudun minäkin siis tänään.
Tervetuloa Nauku!!!!! Eilen jo vihjailin, että sieltä kuumeilupuolelta olis vielä tulijoita. Super hienoa, että liityit joukkoon!!!!!
Makkaralle ja muille huonon omantunnon kans painiville lähetän energisyys säteitä liikkumiseen!!! Olen hyvä siitä asiasta ja sen tärkeydestä jopa saarnaamaan ja vedän jos jonkin moista tsemppiryhmää. Ei kun kävelylle vaan mars, mars. Se on kivaa : )
Palailen illemmalla uudestaan. Nyt nokka kohti sairaalaa katsomaan kuinka potilas voi.
*Yedo ja Vimpula* 5+3 ( ehkä )
Onpa mielettömiä päiväpinoja ollut. Oma kirjoittelu on kovin vähäistä, kun ei ole mitään uutta kerrottavana, vain tätä päivä kerrallaan odottelua. Mutta kiva, että muilla juttua riittää - kuluu aika töissä rattoisasti :)
Burde eilen kyseli miehen suhtautumista yms. loppuraskauden aikana. Meillä mennään vielä näin alussa, mutta silti mies on jo muuttunut suojelevammaksi ja avuliaammaksi (kotitöissä). Se on kyllä aikas ihana ollut viime aikoina. Eilenkin, kun viimein kyllästyin kodin siivoamattomuuteen, mies tarjoutui imurin varteen ennen kuin sain puoliakaan alakerrasta imuroitua. Kai se halusi pitää mun mielen hyvänä. Ja illalla silitteli masua (tosin tuota pömppöä joka tuossa on ollut jo monta vuotta) ja kyseli kuinka siellä voidaan. Oli eka kerta, kun sillai kyseli :)
Tervetulotoivotuksia uusille. Yedo, Jouhi, Nauku, Omppu ja AliinaK ainakin olivat ilmoittautuneet. Tää on kyllä mulle ainakin tosi tärkee juttu, että samassa tilanteessa (ensimmäistään odottavien) kanssa voi vaihdella kuulumisia. Siksi itse valitsin tän enskaripinon kuukausipinojen sijasta jo kuumeilupuolella.
Heini kyseli Helsingin läheltä vaunuvalikoimia. Vantaan Petikossa on ainakin usempi iso lastentarvikeliike, sinne kannattanee mennä pyörimään. Liikkeet on lähes vieri vieressä, joten vertailu eri liikkeiden välillä lienee suhteellisen helppoa.
Ihanat nuo Quieron yllätysbabyshowerit!
Syömisistä: Mä oon kanssa säännöllisesti syönyt jotain. Välipaloja on siis aiempaa enemmän, mutta ruoka-annokset ehkä sitten vastaavasti pienempiä ja ainakin näin kotimaisten kasvisten kulta-aikaan myös kasvispitoisempia. Ainakin noilla aiemmilla viikoilla sellainen lievästi etova olo iski helposti, jos syömisiin tuli pidempi tauko (ja syöminen aina helpotti oloa). Toivottavasti ei vaan jatkuva syöminen näy heti vaa' assa...
Toivottavasti Yedon veli toipuu kaatumisestaan. Pään vammat on aina hankalia ja kannattaa tosiaan hyvin tutkituttaa, ettei sinne jää mitään piilevää, joka vasta myöhemmin ilmenee. Tsemppiä sinne!
Meillä kävi eilen tuttavaperhe kylässä kolmeviikkoisen vauvansa kanssa. Oli se vaan vieläkin pieni ja suloinen :)
Ja anoppi jo ihan töpinöissään odottaa lupaa, että saa kertoa sukulaisille ja ystäville vauvauutisia. Kielto kun on päällä ultraan asti. Vielä viisi yötä aikaa...
Mukavaa päivää!
t. Essi, rv 11+3
Ainoaurora; tervetuloa sullekin kipuilijoiden joukkoon...just tänään siskon kanssa funtsittiin, että josko nää munkin yölliset kivut (TAAS viimeyönä) olis supistuksia, kun kuulema vähän siltä vaikuttaa kun alamasu menee ikäänkuin " kramppiin" ja tuntuu pinkeältä - sitä vaan ihmeteltiin että miksi sattuvat? Kun harjotus-suppareidenhan piti olla kivuttomia?
No, aion soitella varmuuden vuoksi neuvolaan, josko saisi aikaa vähän aikaistettua, ja saisi lähetteen äitipolille tarkistukseen. Kivut on nimittäin kohtauksen aikana NIIN kovat että alta pois...yhtenä yönä oksensin kivusta. Ja mun kipuherkkyys on jotain rautakangen luokkaa - olen murtanut ranteen ja katkaissut olkapäästä jänteen tietämättä siitä mitään. Jokin siellä kipuaa mutta pelottaa kun ei tiedä mikä. Outoa vaan että aina samoihin aikoihin aamuyöstä sattuu, ei koskaan päivällä eikä muuten outoon aikaan.
Täytyy nyt mennä soittelemaan sinne neuvolaan - vaikkei ole edes soittoaika, mutta kun sillon oon aina töissä. :(
Tappert 6+0?
Iloista päivää vain kaikille ensikoille. Itse kirjoittelen nyt ensimmäistä kertaa, oon kyllä lukenut juttuja jo pidempään. Ihan sellaista meinasin kysyä, että onko teistä kukaan kuullut mitää hyvää/huonoa palautetta Bugaboon Cameleon vaunuista. Itse oon aikonut sellaiset ostaa ihan niiden kivojen värien vuoksi. Ei taida saada Suomesta juurikaan mistään liikkeestä, yhden ainoan paikan tiedän Helsingistä. Jos jollain olisi jotain tietoa, olisin erittäin kiitollinen. Maksavat kuitenkin ihan kohtalaisen paljon, joten kaikki palaute on tervetullutta.
Mulla rv nyt 25 ja hyvin olen voinut koko ajan.
Meillä oli eilen vieraita kylässä, jotka viihtyivät niin hyvin, että nukkumaan päästiin vasta joskus klo 01.30... haukotus.
Jumppaamisesta: olen ollut innokas liikkuja, mutta välillä on vain niin voimaton olo, ettei jaksa tehdä mitään. Aiemminkin oli joskus (siis ennen raskautta) semmoinen fiilis, että ei jaksaisi lähteä jumppaan, mutta kun sitten kuitenkin meni vaan, niin tuli tyytyväisenä jumpasta kotiin. Mutta nyt, kun vatsa alkaa pyöristyä ja omanapaisuus on huipussaan, antaa itselleen helposti luvan jäädä sohvalle pötköttämään. Ja painoa kertyy...
Eilen olin sitten pitkästä aikaa stepissä ja meinasin pyörtyä!! Neuvolassa todettiin, että verenpaine on laskenut lähelle sataa. Mietin, että uskaltaako tässä jumpata enää ollenkaan! Onko muita, jotka ovat joutuneet rajoittamaan/lopettamaan liikunnan alhaisen verenpaineen takia?
Alkuraskauden kuvotukset alkaa olla mennyttä, nykyään on vain sellainen " jouluinen" olo koko ajan, eli vatsa tuntuu täydeltä ja pinkeältä. =)
PetraPan 15+
Ps. Olen lueskellut pinoja, mutta kirjoittelen harvakseltaan...sorry!
Tämähän näyttää lupaavalta tämä minun aktivoituminen ¿saa vaan nähdä kuinka kauan kestää..
Kiva kun jotkut muistivat vielä!!
Hiusten värjäämisestä on ollu puhetta ¿olen värjäyttänyt kampaajalla, jopa blondannut melkein koko pään sekä muitakin värejä vähä vähempi. Se on, kun luoja on suonut -ei niin minkään väriset- hiukset niin lähes pakko värjätä, ettei näytä ihan petolinnun peräpuolelta (omasta mielestä), kun muutenkin tässä on tupannut noita kiloja jostain kumman pyystä tulemaan viimeisen 20 viikon aikana¿ Ja alussa mun ihokin meni aivan kamalaan kuntoon, siis finnejä ja isoja sellasia kasvot, rinta ja selkä täys! Mulla ei edes murrosiässä ollut tollasta kukintaa ¿onneksi nyt on ilmeisesti hormonitasapaino taas löytynyt!
Noita kiloja mulle tuli jo alussa, kun tosiaan jouduin myös monen muun lailla syömään tasaisin väliajoin jotain. Ensin kahden ja sitten neljän tunnin välein, eikä aina käsillä ollut mitään super terveellistä. Nyt onneksi tuntuu ettei tule huono-olo vaikka vähän harvemmin syö¿ Liikunnasta vielä ¿olen aina ollut huono liikkumaan eikä siihen ole nytkään tullut muutosta ¿tiedän aivan hyvin kuinka hyvä olo siitä tulee yms mutta saamaton mikä saamaton. Eli siinäkin syy tuohon mainitsemaani painon nousuun¿
Meidän kaiffa ei tainnut oikein tykätä, kun tossa aamusella sain inspiraation pestä lattiat ihan perinteisesti rätillä ja kyykistellen. Tais tulla ahtaammat oltavat, kun alkoi itselleen tilaa muksimaan oikein kunnolla ¿voi raukkaa, taitaa mamma joutua siirtymään varrelliseen moppiin (tuntuu ettei sillä vaan saa niin puhtaaksi).
Suppareita oli mietitty ja niin olen minäkin ¿kun ei aiempaa kokemusta niin mistä nuo harjoitus tai muut supparit oikein tunnistaa¿ tai tarviiko niitä edes välttämättä tunnistaa? No, mä en ainakaan osaa vastata, kun joku kysyy onko supistellut ¿en yksinkertaisesti tiedä. Joku joskus sanoi et menkkamaisia kipuja, melkein hävettää myöntää, mut mulla ei ole ollut niitä kai koskaan. Tiedän säästyneeni paljolta :)
Mukavaa viikonlopun (ja vauvan) odotusta!
LillSis 20+6
taas yksi gradun vääntäjän aamu ja mietin, miten itseni tänään asettaisin. Tällainen oleskelu ei kyllä sovi mulle, tulis valmiiks se penteleen työ kun tuntuu ettei koko päivänä saa mitään järkevää aikaan vaikka oliskin sitä tehnyt! :-(
En ole kamalasti siitä teille puhunutkaan, mut mulla on takana vuosien työ eriasteisen ahdistuksen kanssa selviämiseksi, oon käynyt intensiivisen terapian ja lääkkeitä olen syönyt ja opetellut elämään... Mun kotitausta on vähän sellainen, että lapsuus ja teini-ikä meni enemmän tai vähemmän epävarmoissa merkeissä lähinnä vanhempien toilailujen vuoksi ja siitä on jäänyt jälkelle sellainen epävarma pohja, joka näkyy etenkin tällaisissa " tyhjissä" elämänvaiheissa kun ei ole tarpeeksi rutiineja arjessa. Nyttemmin, jo 26-vuotiaana, oon kyllä oppinut tuntemaan itseni jo varsin hyvin, mut ei ne olot ikinä kovin helppoja ole jos kovasti pääsevät häiritsemään. Oon huomannut, että parhaiten mulla menee jos on viikkorutiineja ja jotain mielekästä tekemistä, mut kun tää opiskeluelämä on vähän tätä... Odotan jo niin kovasti, että pääsisin uuteen elämänvaiheeseen ja töihin! Nyt vain tämä raskaus on tässä välissä, en voi hakea mitään töitä kun olen heti kohta jäämässä äippälomalle. :-( Onneks mulla on kuitenkin syksyksi tiedossa vähän töitä, ettei ihan tyhjän panttina tarvitsisi istua. Mut karu totuus, jonka tajusin keväällä, on, että ainakaan vuoden määräaikaisia paikkoja ei kyllä minunlaisillani itsekin äitiyslomalle jäävillä täytetä! Ja toisaalta sellaiset olisivat juuri niitä, joihin mulla olisi saumoja juuri nyt. Hm.
Tulipas omanapaista sepustusta. Mut tuntui, että tää on nyt mitä mulle kuuluu ja halusin sen sanoa, möttönen kyllä pitää iloisen perhe-elämän syrjässä kiinni välillä potkiskelemalla vaikka synkistäisikin muuten, mut silti nää asiat ovat aina joskus enemmän pinnalla!
Rakennustyömaa ulkopuolella jatkuu... ;-) On se tuokin yhtä hemmettiä. Toisaalta tänä aamuna ei moottorisahaa enää tarvittu, vaan tuommoista tasaista kaivinkoneen ääntä ja sain vähän pitempään nukuttuakin.
Tuun vaikka myöhemmin tänään vielä kommentoimaan teidän juttuja! Nyt pitää taas suunnata kohti graduhommia!
Terkuin Ladie ja möttis, tänään tasan puoliväli rv. 20+0!!
Niin mahtava pino oli eiliseltä, että meni toista tuntia lukiessa. Kaikille en edes yritä vastata, mut kiva oli lukea kaikkien kuulumisia!
Tervetulotoivotus kaikille uusille! Ensikot on kyllä mahtava paikka kirjoitella!
Pinnisprojekti on meilläkin viimein valmis. Ostettiin keväällä huutonetistä vanha maalattu pinnis, joka hiottiin ja nyt lakattiin tummanruskeaksi sävytetyllä Kiva-kalustelakalla, jonka pitäisi sopia myös lastenkalusteisiin. Eilen siis kasattin pinnis ja vaihdettiin makuuhuoneen järjestystä. Mä pesin vielä parketinkin makkarista ja vahasin sen. Samalla kissa sai porttikiellon makkariin yöaikaan. Nyt tulee vain tuijoteltua tuota pientä sänkyä! Ensi viikolla ommellaan siihen reunapehmuste ja yhdelle laidalle ulkopuolelle sellainen kangaslokerikko. Ainakin meistä oli aivan ihana puuhastella pinniksen parissa. Se, oliko kunnostus järkevää rahallisesti/ ajallisesti, ei varmaan, mut sopi meille.
Liikuntajuttuja oltiin käyty läpi. Heidillä oli tutun kuuloiset ohjeet. Toisaalta kyllä oma kroppakin aika hyvin säätelee liikkumista. Sitkeästi olen yrittänyt käydä joka päivä lenkillä, vaikka sitten lyhyemmissä pätkissä. Lenkin jälkeen sit vähän venyttelen...
MiaMikille tsemppiä kotona oloon! Mulla ainakin auttoi se, kun tajusin, miten tärkeää pienen on vielä kasvaa tuolla masussa. Joka ilta mielessäni onnittelen itseäni, että taas tuli päivä lisää ja pienelle lisää voimia. Aluksi mulla oli tylsistynyt luuseriolo, mutta ajattelemalla vauvaa, sitä pääsi siitä yli. Nyt tosiaan yritän rytmittää päivän niin, että teen joka päivä jonkun jutun, mikä pitää tehdä ennen pienen tuloa (pesen lattian, käyn ostamassa vauvantarvikkeita tms.) ja sitten käyn ulkoilemassa pari kertaa päivässä. Kirjat on hyvää ajanvietettä, samoin elokuvat. Mulle, kun tämä jouten olo ei ole kovin luonnollinen tila, mutta niin sitä vaan oppii! Ja pian sitä on kädet täynnä työtä kuitenkin!
Saadaankohan me jo tällä viikolla vauvauutisia? Niameyn tuntemukset ainakin vaikutti jo melko lupaavilta...
Nyt lähden syömään, kun nälkä kurnii...
Sippu ja pikku-tikru 30+6
Eli tänään oli rakenneultra, vähän jänskätti..
Kaikki oli hyvin, oon nyt niin häpi et voisin pomppia kattoon.. mutten viitti nyt kuitenkaan pomppia:D
salaperäinen vauva oli, ei halunnu esitellä sukupuoltaan vaan tahtoo pitää sen yllätyksenä. heh. no kyllähän se sopii kunhan kaikki on hyvin:):)
se kätilö vaan sanoi, et kumpaankohan on tullut, kun on noin salaperäinen, ei ainakaan äitiin. äiti vaikuttaa niin avoimelta. :) hassua, et huomasi.. oon oikeasti tosi avoin ja sosiaalinen tapaus.
niin la on 12.12 mutta ultran mukaan ois jo 3.12, ei kuitenkaan muutettu sitä. aattelin vaan, et ois hyvä jos itsestään rupeiskin syntymään jo tollee aikasemmin, niin ei menis niin lähelle joulua.. mut mä oon nyt vaan niin onnellinen, kunhan syntyy joskus.
nyt oli omanapainen sepostus. ei muuta pyöri mielessä. jippii! :)
taidan lähteä ostamaan miehelle syntsylahjaa, kun huomenna ois synttärit.
halit kaikille.
lara ja kultanen 19+2
Oih Laralei!! Ihania ultrakuulumisia!! Itsekkin jo malttamattomana odottelen maanantaista rakenneultraa! Pääsee samalla hiukka hummailemaan tuonne isompaan kaupunkiin täältä korvesta ;)
Voih Quu kun oon kateellinen noista babyshowereista! Meille tänne pohjoseen ei ole tainnu vielä oikein kiiriä tietoa sellaisista niin eipä niitä kukaan taida järjestää :( Enkä taida ite olla niin aikaansaava persoona että ite alkaisin järjestämään..
Lill-Sis: Eikös olekkin kumma kun kaikki arkiset askareet alkaa tuntua ylivoimaisilta ;) Itekkin olen kyllä tykänny luututa kontaten mut olen kyllä suosiolla unohtanu sen... Ei kyllä mopilla saa yhtä hyvää jälkeä vaikka tuskin meillä kukaan muu kattoo meiän nurkkia yhtä tarkasti ku mie.. :)
Voi kun te jaksatte alkaa kunnostamaan nuita pinniksiä.. Pitäis varmaan meidänki kun minun vanha pinnis tulee käyttöön ja olen aikoinani siihen liimannu varmaan sata tarraa :) Toisaalta ovat kyllä ihana muisto :)
Ainoaurora: Olen miettiny ihan samaa nuista harjoitussupistuksista.. Mistä ihmeestä ne tunnistaa..... ??? Toisinaan on ollu menkkamaista jomotusta joka on säteilly pitkin mahaa ja alaselkää mut mitään kovettumisia en tosiaan ole tunnistanu.. Voiskos omat " pelastusrenkaat" hiukan hämätä kovettumisen tunnistamista.. ??
Mutta ilmeisesti kyllä niitä supistuksia voi tulla jo nyt.
Amy se jaksaa niin tunnollisesti aina kaikille kirjoitella!! Tulee hyvä mieli kun ajattelee et sellaisia ihmisiä ihan tosissaan vielä on :)
Han_: Mekin ostettiin vaunut melkein heti np-ultran jälkeen kun sattui olemaan sellaiset vaunut tarjouksessa jotka haluttiin :) Elikkäs ne on brion kombit ja ihanat sini-beige väritykset! Juuri meidän näköiset :)
Yedolle voimia ponnistella veljen toipumisen tukena!! Toivottavasti veljesi paranee täydellisesti ja ennenkaikkea oppi nyt käyttämään sitä kypärää.. *halaus*
AliinaK:lle ja Miauuulle tervetuloa pinkkaan!! Piti minunki käydä kurkkimassa vk-puolella kun Q meinas että Killa olis siirtymässä tänne päin.. No ei ainakaan vielä ollu sen suuntaista tapahtunu.. :( mut oli siellä joku plussannu en vain muista nyt nicciä.....
(.).. Illalla meidän vekara aloitti sellaisen potkunyrkkeilyrumban että kaduttaa aivan kun eilen kehuin niin rauhalliseksi kaveriksi! :) Mitään muuta tehnytkään kun istuin koko illan kädet masun päällä ja sivusilmällä katsoin elokuvaa.. Kyllä ne vaan tuntuu jo käteen asti. Tuleva isukki ei vain jaksanu odottaa yhdessä asennossa niin kauaa et olis tuntenu selvän potkun.. :( Mut sanoi et kyl hän jotain muka tunsi.. Tais sanoa vain minua miellyttääkseen... :)
Te jotka menette samoilla viikoilla, onko teillä koko ajan NÄLKÄ? Vaikka söisin kunnon lämpimän aterian kaikilla lisukkeilla niin parin tunnin päästä on taas nälkä... Mitä ihmettä tälle tekkee?? Pitääkö vain syödä niin paljo ku maha vetää vai mitä??
Tällä menolla se 20kg lisäys ei olekkaan mikään mahottomuus... :(
Mitäs muuten kuuluu HEMULILLE?? Muistaakseni olit pikkusen edellä minua.. Mites on teidän vaukkeli kasvanu?
fio rv 21+3
Luin tuossa juuri esittelypinoa ja Suipolla on tänään LA!!! Onkos sulle lähtö jo tullut kun ei tälle päivälle ainakaan ole kuulunu/näkyny!!
Jännäillään :)
fio
fio: no mulla myös alkanu nyt tollanen jatkuva nälkä.. just sitä puhuin tänään et oikeesti on jatkuvasti nälkä.. ja alkanu nyt täs viikon sisäl.. aamulla kun mies läks töihin kuudeks, ni oli niin nälkä et piti hakea mandariini ennen ku pysty käydä takas nukkumaan.
Lara: Olipa ihania ultra kuulumisia!!! =0)
Poppiupau: Mäkin näin viime yönä ihan ihmeellisiä unia (monta) ja yks niistä oli semmonen painajainen missä huumediileri ampu mun miestä päähän ja se kuoli. =( ONNEKS se oli vaan uni!
Han: Onnittelut vaunuhankinnasta!! Sillon ku mä hain meijän rattaat kotiin, ni ne ei saanu olla hetkeekään rauhassa.. =) ja Nallukka sai kyytiä.
Yedo: Ou nou. Olipa hurjat meiningit sun veljellä! =/ Toivottavasti toipuu pian, eikä oo tullu mitään vammoja sen vakavemmin.
Lilsis: Supistuksista olit kirjotellu... Mulla ainakin on ollu semmosia, että alavatsa vaan yht´äkkiä kiristyy ihan ku joku kureliivi joksikin aikaa, eikä se satu. Mulla se tulee aika usein just kävellessä reippaasti. Noi on mun käsittääkseni ihan vaan semmosia suppareita, että kohtu kokeilee, että mitäs sen pitää oikeen tehdä... Myöhemmin tulee sitten niitä supistuksia, jotka jo alkaa valmistelee paikkoja synnytystä varten, mutta mulla ei oo niistä vielä kokemuksia.
BabyShowereista on ollu puhetta. Mulle ja Penni-Ennille järjestää mun äiti semmoset elokuun 12.pv! Alunperin mun yks kaveri niitä ehdotti moneen kertaan ja nyt sitte äite on kutsunu vieraat meille... Odotan ihan mielenkiinnolla, että mitä niistä tulee. =)
Eipä kai muuta tällä erää...
Burde ja Penni-Enni 29+4
Ollankohan me ostettu samanlaiset vaunut kuin Fio? Siis nuo Brion kombit, joissa on tummansinistä, vaaleansinistä ja beigeä? Aivan ihanat :) Ja minullakin oli tuossa rv 21-23 aivan tajuton nälkä koko ajan, mutta se meni onneksi ohi! Tuli kyllä syötyä ihan mukavasti ja tuolloin minulla paino nousikin ensimmäistä kertaa!
AinoAurora tunsi masun kovettumisia! Minullakin juu ri 19.rv alkoi niitä tulemaan ja en tajunnut niitä edes supistuksiksi! Supistuksiin liittyi menkkamaista kipua ja pissitulehdushan sieltä löytyi! Eli ota ihmeessä nauvolaan yhteyttä ja pyydä päivystyslähete pissinäytteeseen!
Kiitos Sippuliini hyvistä neuvoista miten ajan saa kulumaan :) Minä vain en nyt saa tehdä juurikaan mitään kuin makoilla :) Mutta tekee ihan hyvää kun olen tämmöinen aikas menevä tapaus :)
Tähän loppui minun muistini ;)
MiaMik rv 30+1
Elikkäs minulta otettiin siellä ensin vauvan sydänkäyrää, joka oli ok. Sitten piakkoin pääsin myös lääkärille. Lääkäri teki sisätutkimuksen, ultrasi emättimen kautta sekä masun päältä. Niinhän se sitten on, että kohdunsuu on jo pehmentynyt ja kohdunkaulankanava lyhentynyt. Saikulle määräsi ja 1.8 asti pitää olla levossa (ei lenkkejä sun muita, kääks) ja tuolloin on äippäpolilla seuraava kontrolli. Siellä sitten katsotaan, onko lepo auttanut!
Lääkäri sanoi, että ennustaa emme voi! Vauva voi syntyä ennenaikaisesti tai sitten mennä yliaikaiseksi :) Lääkäri oli muutenkin tosi mukava, selitti kaiken tarkasti ja kysyi aina välillä onko jotain kysyttävää jne. Painoarvio vauvasta oli 1,8 kg, minusta vaikuttaa aikas isolta?? Lisäksi otettiin vielä PLV ja bakteeriviljelyitä, mm. klamydia!!!!
Nyt sitten vain lepoa, lepoa ja lepoa! Äitiyspakkausta lähdemme kohta hakemaan, mutta onneksi on mies kantamassa tuota 8,4 kilon laatikkoa :)
MiaMik rv 30+1
Baby showereista :) Siskoni juuri eilen soitteli, että minun pitäisi alkaa tehdä kutsulistaa ja sovitaan myös päivä yhdessä. Eli juhlat minulle pidetään, mutta ei yllätyksenä. Pidimme myös siskolleni pari vuotta sitten ja kivaa oli! Sisko haluaa pitä yllätyksenä kuitenkin niiden sisällön :)
Kiitos tietoiskuista, mitä kannattaapi tehdä tuon ajan kanssa ennen äippälomalle jäämistä. Ettäkö saikulle vai työttömäksi. Täytyypi käydä kelassa juttelemassa...
Meille tulikin eilen päätös tuosta äippäpakkauksesta ja siinä luki vain että kahden viikon kuluttua postissa :) Sitäkin odotellessa ja kaapit jo pursuaa pikkuisia vaatteita...
Nyt lähden tästä sinne äippäpolille :)
MiaMik rv 30+1