Millä ihmeen logiikalla uusia työpaikkoja syntyy sillä, että työttömiä kurjistetaan/kyykytetään lisää?
Vaikuttaa ihan kokoomuslaiselta ideologialta, vaikka Kokoomus ei edes ole hallituksessa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoituksena on laskea työvoiman hintaa, kun ihmiset joutuvat hyväksymään töitä pienemmällä palkalla ja huonommilla ehdoilla. Mitä matalampi työvoiman hinta on, sitä vähemmän tuottavat työt tulevat kannattaviksi teettää, ja siten syntyy työpaikkoja, joita ei kalliimman työvoiman olosuhteissa olisi.
Esimerkiksi jos sosiaaliturva on olemassa, niin kukaan ei suostu ruokapalkkaa ja koppimajoitusta vastaan kotipalvelijaksi, mutta jos se on ainoa keino hengissä pysymiseen, niin on pakko suostua. Kotipalvelijoille on enemmän kysyntää, jos heille ei tarvitse maksaa palkkaa, vaan ruoka ja koppimajoitus riittää. Näin sosiaaliturvan poistaminen luo uusia työpaikkoja.
Se, että vasemmistohallitus pitää tätä tavoiteltavana asioiden tilana, ylittää ymmärrykseni.
Jollakin pitää saada hanhet elätettyä.
Tarkoitus on saad mikä tahansa "hanttihomma" tuntumaan houkuttelevammalta kuin sielullinen itsensäpaljastelu työkkärissä
Siksi että itsemurhakin näyttää houkuttelevammalta vaihtoehdolta.
Haastatteluilla säännöllisesti näkee Onko tuen saaja edes Suomessa
Ihhmisen aivot ovat selllaiset että ne kasaa kokoaika uuusia ongelmia.
Voihan sitä pakon edessä alkaa tehdä jotain naurettavalla pienellä palkalla, ja kuitata täydet sossutuet jotta saa edes jonkinlaisen katon pään päälle ja ruokaa perheelle. Edes sunnuntaisin. Sitä voikin sitten kysyä miten hyvin tuossa tilanteessa työ tulee hoidettua ja kuinka paljon ehtii saikuttaa. Voin luvata että jos itse joudun tuohon tilanteeseen saikkua tulee useasti ja työkin tulee hoidettua jos tulee. Vahinkoa teen varmasti minkä kerkiän, enhän minä tahallani mutta kun olen niin mahdottoman hidas ja kömpelö. Eikä tällä pelleilyllä edelleenkään saada päälle viiskymppisille ensimmäistäkään työåaikkaa. Ikäsyrjintä on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita työttömiä voisi palkata vaikka 100 000 kerrallaan muutamaksi kuukaudeksi haastattelemaan toisiaan? Kolmen kuukauden soppareilla vuoden aikana töihin pääsisi 400 000 työtöntä, ja kokonaistyöttömyys vähenisi kuitenkin tuolla 100 000:lla koko ajaksi. Tai siis työllisyys lisääntyisi.
Aika hyvä. 9€ päivä kk menot olisi 27 miltsii ja hallituksen budjetin alijäämällä saataisiin pyöritettyä tätä yli 30 vuotta.
Kutsukaamme tätä "työllisyysasteen elpymispaketiksi", nehän ei ikinä ole huonoja eiväthän.
Vierailija kirjoitti:
No kai sen nyt joka Erkki ymmärtää, että tuossa ei ole mitään logiikkaa takana.
Harmi vaan, että ministereissä ei ole yhtään Erkkiä.
Miljardit eurot Eurooppaan, suomalaiset kyykkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi aletaan kiduttamaan tunnustusten saamiseksi.
Voitaisko olla vielä psykoottisempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai sen nyt joka Erkki ymmärtää, että tuossa ei ole mitään logiikkaa takana.
Harmi vaan, että ministereissä ei ole yhtään Erkkiä.
Erkki Tuomioja
Erkki Liikanen
Vierailija kirjoitti:
Se, että vasemmistohallitus pitää tätä tavoiteltavana asioiden tilana, ylittää ymmärrykseni.
Miksi? Vasemmistoa äänestää köyhät ja kurjat, joten vasemmiston elinehto on köyhyyden ja kurjuuden maksimointi.
Olisihan se hienoa että ne syrjäytyneet jotka eivät töitä edes yritä hakea saataisiin liikekannalle, keinoista vaan voi olla montaa mieltä.
Jos vapaita työpaikkoja kymmenesosa työttömien määrästä, niin looginen olettamus on, että laiskat työttömät välttelee töitä. Ahkera työtön ilmoittautaisi firmaan, että tekisi jonkun nykyisen työntekijän hommat 500-1000 euroa halvemmalla.
Suomessa huutava työvoimapula ja avoimet työpaikat vain lisääntyivät koronaepidemian myötä?
Täytyy palkata lisää te-virkailijoita, että saadaan kaikki avoimet työpaikat tehokkaasti täytettyä ja työtä välttelevät työttömät töihin!
Onneksi meillä on viisaita päättäjiä.
Niin, kokoomus ei ole hallituksessa. Muistaakseni sossut ovat olleet lähes jokaisessa hallituksessa mukana. Miettikää sitä kun äänestätte seuraavan kerran. Ketkä päätösten takana oikeasti on.
Uusia työpaikkoja syntyisi helposti. Kiellettään kaikki työkokeilut ja opiskelijoiden palkattomat harjoittelut. Itse sain 1986 harjoittelusta palkkaa, vaikka en osannut mennessäni paljon mitään, sitten kun olin ollut aikani, osasinkin jo paljon. Harjoittelijan palkoille oli suoraan annettu taulukot, paljonko minkäkin vuoden opiskelijalle suositeltiin. Työkokeilu - lyhyt sellainen - on ok nuorelle, joka haluaa kokeilla tiettyä alaa tai henkilöille, jotka ovat menettäneet työnsä sairauden tai alan katoamisen vuoksi ja haluavat vaihtaa alaa. Tässä kaikki. Älkääkä aloittako ettei ole varaa maksaa, toisilla on, toisilla ei. Jos ei ole varaa palkata, sitten tehdään itse - kuten moni tekeekin.
Kyse on oikeudenmukaisuudesta. Jokainen varmasti ymmärtää työttömyyden olevan JOILLEKIN ikävää. Aikaisemmin se oli kaikille. Työssäkäyvien verotus on niin kireää ja liian iso porukka on siirtynyt elämään käsi toisten taskussa röyhkeästi ja avoimesti, joten työssäkäyvien moraalin ja oikeudentunnon kannalta on välttämätöntä, että jotenkin työttömätkin joutuvat "töihin". Enkä nyt hirveästi jaksaisi rutista, että ihan velvoitetaan hakemaan töitä.... Voi jestas, eikös se ole oletusarvokin, että jotain yritetään omalle tilanteelle tehdä. Jos omalla alalla tai kotiseudulla ei ole töitä,on tapana kouluttautua tai muuttaa. Tässä on juuri se ydinongelma: Pitää ottaa itsestään vastuu ja lopettaa se marina. Ei elämä ole aina helppoa, mutta aikuisella ihmisellä on velvollisuuksia. Ei vain oikeuksia.
Ja työttömyyskorvaus muuten ei ole ihmisoikeus. Suurimmassa osassa maailmaa ei makseta pankolla makailusta penniäkään. Meillä on perustuslaissa velvollisuus tarjota peruselanto. Perustuslaissa ei sen sijaan lue, että työkykyisen ja -ikäisen ihmisen on oikeus loikoa toisten laskuun. Se on oma valinta, jos ei halua tehdä mitään. Pitää sitten saada läheiset elättämään tai lopettaa syöminen. Niin yksinkertaista. Oma valinta.ggg
noh... raharikkaille tulee siitä hyvä mieli, että saa alentaa lain luvalla yhtä ihmisryhmää. Olen itse pääomasijoittaja ja se mitä olen kuullut sivukorvalla, niin asia todellakin on näin. Pääomasijoittajien keskuudessa kun on paljon ns. elitistejä, vähemmän ihmisiä, jotka sijoittavat päämäränään köyhimpien auttaminen.