Tavoitteena treidata 10 000e -> 100 000e: ksi joulukuun loppuun mennessä. Saas nähä milloin haamuraja ylittyy
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko riskeeraat yhteen treidiin koko kassasta?
Riippuu treidistä. Välillä laitetaan 15 000e likoon, mutta mekaanisessa päivånaputtelussa puljaan n 5000e kanssa.
No tällä perustella voi sanoa jo, että että strategiasi ei todennäkäköisesti ole voittava pitkässä juoksussa, mutta sataseen se ei estä pääsemästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu treidistä. Välillä laitetaan 15 000e likoon, mutta mekaanisessa päivånaputtelussa puljaan n 5000e kanssa.
No tällä perustella voi sanoa jo, että että strategiasi ei todennäkäköisesti ole voittava pitkässä juoksussa, mutta sataseen se ei estä pääsemästä.
No mulle riittää toistaiseksi se 100 000.
Sitten voi alkaa himmailemaan ja säätämään pikkuriskisesti.
Automaattisestihan Nordnet joka voitosta verot ottaa pois. Vähennykset voi laittaa lopulliseen verotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle riittää toistaiseksi se 100 000.
Sitten voi alkaa himmailemaan ja säätämään pikkuriskisesti.
No käy pistämässä kaikki mustalle. Paremmat todennäköisyydet suurella tödennäköisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Automaattisestihan Nordnet joka voitosta verot ottaa pois. Vähennykset voi laittaa lopulliseen verotukseen.
Ei ota hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ai vuoden lopussa?
Ei mulla ainakaan vielä oo mitään otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ai vuoden lopussa?
Osingoista otetaan, voitot menee suoraan tiedoksi verottajalle. Voi tulla kivat jälkiverot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten voinut kirjoittaa missä nyt mennään.
Nyt on kasassa n 55 500e
Ap
Pitääkö verottajan osuus huomioida?
Nyt on kazaz 800000donaa, vähän parempaa viinii juhlan kunniakz ja kirsikoita perseeseen.
Ap
Mun mies harrasti tuota muutamia kuukausia, kun oli työtön. Aloitti tonnilla, sai tosi hyvin päivässä pienellä riskillä ja käyttämällä vain noin tunnin-pari aikaa. Ei siis tosiaan vetänyt mitään all-in -peliä vaan voitot oli päivässä luokkaa 100-200 Euroa. Mietti jo tosissaan jäävänsä kokopäiväpeluriksi ja tienaavansa palkkansa sohvalla kliksuttelemalla konetta. No, sitten yksi päivä meni mönkään ja hups, kassassa oli enää 300 Euroa. Siirsi sen rahastoon ja onneksi sai sitten työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ai vuoden lopussa?
Ei mulla ainakaan vielä oo mitään otettu.Osingoista otetaan, voitot menee suoraan tiedoksi verottajalle. Voi tulla kivat jälkiverot.
En ymmärrä tuota vältä veroa -ihmistyyppiä.
Tämän näkökannan mukaan on parempi tehdä voittoa 1000 e, kun siitä tarvitsee maksaa vain 300e eiroa veroa.
Viis siitä, että 100 000 voitosta jäisi 70 000e käteen - kun ne verot ovat 30 000e!!!
Eihän sellainen peli vaan vetele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ai vuoden lopussa?
Ei mulla ainakaan vielä oo mitään otettu.Osingoista otetaan, voitot menee suoraan tiedoksi verottajalle. Voi tulla kivat jälkiverot.
Tämän näkökannan mukaan on parempi tehdä voittoa 1000 e, kun siitä tarvitsee maksaa vain 300e eiroa veroa.Viis siitä, että 100 000 voitosta jäisi 70 000e käteen - kun ne verot ovat 30 000e!!!
Sama naurattaa. Ja sitten nämä jotka myyvät vuoden lopussa tappiolla jotta saa verovähennykset. Logiiikka missä?
Jos on johdannainen josta ei saa vähentää tappioita verotuksessa voi nollatuloksella jäädä tappiolle. Esim. voitto 5000 e, tappio 5000 e. Voitosta vero 30% on 1500 e. Jäät -1500 e pakkaselle.
Jos on johdannainen josta ei saa vähentää tappioita verotuksessa voi nollatuloksella jäädä tappiolle. Esim. voitto 5000 e, tappiota 5000 e. Voitosta vero 30% on 1500 e. Jäät -1500 e pakkaselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ai vuoden lopussa?
"Nordnet on ilmoittanut verottajalle vuoden aikana syntyneet luovutusvoitot sekä -tappiot, maksetut osingot ja ennakkopidätykset, vuoden lopussa olleet kotimaiset omistukset sekä mahdolliset sijoituslainan korot. Sinun tulee siis vain tarkistaa, että veroilmoituksessa näkyvät tiedot ovat oikein ja täydentää mahdolliset ulkomaalaiset omistukset sekä tietyt rahasto-omistukset vuoden lopussa."
Osingoista menee verot ainakin heti samana päivänä. Nuo muut varmaan vuoden lopusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on johdannainen josta ei saa vähentää tappioita verotuksessa voi nollatuloksella jäädä tappiolle. Esim. voitto 5000 e, tappiota 5000 e. Voitosta vero 30% on 1500 e. Jäät -1500 e pakkaselle.
Ei voi olla noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla noin.
Riippuu onko verovähennyskelpoinen vai ei. Verottajan sivuilta selviää. Ainakin ennen oli näin, en tiedä onko muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ai vuoden lopussa?
Tämän näkökannan mukaan on parempi tehdä voittoa 1000 e, kun siitä tarvitsee maksaa vain 300e eiroa veroa.Viis siitä, että 100 000 voitosta jäisi 70 000e käteen - kun ne verot ovat 30 000e!!!
Sama naurattaa. Ja sitten nämä jotka myyvät vuoden lopussa tappiolla jotta saa verovähennykset. Logiiikka missä?
En minäkään tajua. Eihän ne rahat minun ole. Ne on keinoteltu. Rahat jotka hävisin on menneen talven lumia. En minä niitäkään sure tai mieti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ai vuoden lopussa?
Ehkä salkussa on huono osake,josta ei ole mitään odotuksia ja on tuottoisin vain vain veronpienennyspuuhissa.
Katso verottajan sivu.