Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei olekaan varma suhteesta

Vierailija
10.11.2013 |

Mies baarissa kavereidensa kanssa ja olen illan miettinyt suhdetta. Ollaan molemmat 33v, yhdessä oltu 4v, kihloissakin periaatteessa jo 3v mutta sormukset ostettiín reilu vuosi sitten. Häät piti olla tänä kesänä, mutta mies vetosi rahaongelmiin (oli työtön vajaan vuode ja halusi siirtää häät. Kun häät siirrettiin, mies sanoi että kun meillä on muitakin ongelmia niin hänen on kuulemma selvitettävä päätänsä!!! Kirkko oli maksettu, samoin juhlapaikka. Mies sanoi nyt pari kuukautta sitten, ettei voi luvata mitään varmaa kun ison riidan jälkeen puhuimme asioista. Ei kuulemma tiedä, miten mieli toipuu vai toipuuko. Onko mitään järkeä odottaa ja katsoa, toipuuko suhde??

Haluaisin itse lapsia, naimisiin jne mutta en tosiaan miehen kanssa, joka ei haluakaan olla minun kanssa. Sanoin miehelle, että suhteessa ei voi olla osittain että joko on tai ei ole ja jos ei ole varma niin tietää kyllä, missä ovi on. Mies mukamas haluaa olla yhdessä, eikä halua erota. Silti ei voi luvata mitään lopullista. Miehen työtömyys ja sitä edeltänyt järkyttävä työpaikka ja miehen unettomuus todella rassasivat suhdetta. SYksyllä mies sanoi, ettei meidän pitäisi nyt suunnitella mitään häitä. Pari kuukautta oli huonoa aikaa suhteessa enkä enää muista miksi, mutta mies murjotti jonkun keskustelun jälkeen n. kk sitten melkein vuorokauden ja minä katselin itselleni sopivaa yksiötä jo. Ajattelin, että en jaksa enää ja on pakko kohta miettiä omaa mielenterveyttä. Mies oli koko ajan huonolla tuulella ja kotiin tullessa mietin jo, että onkohan mies taas pahalla päällä tms. Emme enää huutaneet kuten viimeiset 6kk mutta ilmapiiri oli kireä. Kun mies huomasi että etsin asuntoa, juttelemaan ja on sen jälkeen käyttäytynyt paremmin. Mies on yrittänyt syytellä minua mm. ystävyyssuhteidensa huonontumisesta. Nyt kuitenkin viikko sitten mies sanoi taas yhtenä iltana, että häntä ahdistaa. Mies ei kuulemma tiedä, mikä häntä ahdistaa. Ehkä puhuu paskaa, ehkä ei. Muutama ystäväni on epäillyt, olisiko miehelläni jotakin mielenterveyden ongelmia, jossakin lievässä muodossa. Mies nimittäin on puhunut omituisia asioita, miten hänen ystävänsä inhoavat minua, meitä ja teeskentelevät seurassamme ym outoa.

VIimeinen vuosi on ollut raskas, mutta onko järkeä odottaa parantuuko asiat? Nyt on mennyt 2kk siitä, kun keskustelimme vakavasti. Kuvittlen, että ilmapiiri on parempi nyt mutta alkuun siis ilmapiiri oli tosi huono ja muutamia takapakkeja on ollut jolloin mies on ollut ahdistunut. Olen itsekin tehnyt suhteessa kyllä virheitä ja sanoin miehelle että olen asiat tiedostanut ja teen omalta osaltani kaikkeni että jatko sujuisi paremmin. Tuntuu kuitenkin, että mies ei ihan tee omaa osuuttaan. Kysyin eilen, mitä mies toivoo suhteelta: siistiä yhteistä kotia kuulemma! Kysyinkin, että hän siis tarvitsee piikaa eikä vaimoa.. Muka ei. :( Voikohan asiat vielä palata oikeille raiteille? Koko tilannehan on nyt miehen eduksi. Mies väitti jokin aika sitten, että toki tavoite on häät ja lapsi JOS asiat menevät hyvin. Joka tapauksessa mieshän voi odotuttaa vaikka vuosisadan, jos asiat eivät ole riittävän hyvin. Nyt syksyllä päätin, että alan itsekin keskittyä myös ystäviini. Kevät oli kaikin puolin niin raskas töissä ja kotona, etten jaksanut edes tavata ketään. VOin ainakin itse nyt vähän paremmin, mutta onko vain tyhmää odottaa, toipuuko suhde? Mielipiteitä??

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nyt onnellinen. Mies ei tiedä mitä haluaa, mutta sinä tiedät- etkä tule saamaan sitä tämän miehen kanssa jos ihan rehellinen olet. Etsi itsellesi se onni jostain muualta; parhaassa tapauksessa mieskin sen löytää.

Puhun kokemuksesta. Mun tapauksessa mukana oli ajoittaista työttömyyttä ja mielenterveysongelmia; mies oli kaikessa kovin epävarma ja päättämätön. Olin itse 34v tällöin ja luovuin itkien suhteesta, mutta rakastuinkin sitten mieheen joka on täydellinen isä meidän yhteisille lapsillemme ja muutenkin rakkaus kukoistaa. Vasta jäälkeenpäin ole todella ymmärtänyt kuinka huonossa suhteessa olin ja kuinka vähän arvostin itseäni roikkumalla siinä liiankin kauan.

Onnea tulevaisuuteen ap, tee ratkaisuja itseäsi ajatellen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi