Työttömät: miksi ette muuta ulkomailla työnhakuun?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa.
Lippu ulkomaille voi olla edullinenkin. Kaiken tarpeettoman irtaimiston voi myydä pois ennen lähtöä. Siitä voi saada monta tuhatta euroa käteistä.
Raha. Kielitaito. Koulutustausta (onko se esim. pätevä kaikkialla). Perhesuhteet. Noi nyt tulee ekana mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa.
Lippu ulkomaille voi olla edullinenkin. Kaiken tarpeettoman irtaimiston voi myydä pois ennen lähtöä. Siitä voi saada monta tuhatta euroa käteistä.
Ei ole edes irtaimistoa. Harmi kun olin säästeliäs ennen työttömyyttä, kaikki meni karenssissa.
Olisi kiva että olisi hieman pesämunaa muuttoa yms varten.
Voisin mennä, mutta mihin mä mun lapset laitan?
Arvaa menisinkö HETI Suomea etelämmäs jos oman alan paikkoja edes hiukan sivuavaa työtä olisi.
Mutta ap ei ole huomannut että Euroopassa on ollut pientä kansainvaellusta viime vuosina.
Ap on ovela. Ei itse missään ulkomailla ole ollut. Vihaa työttömiä ja antaa ymmärtää, että työttömät voisivat painua pois synnyinmaastaan.
En viitsi. Elän mukavasti täällä. Voitte elättää minutkin, kun kerran äänestätte vihervassarit haalimaan tänne loisijoita.
Tällä hetkellä koronatilanne maailmalla lienee monelle lisäsyy olla lähtemättä. Ja tuo, että tavarat voi myydä pois, voihan ne, mutta kyllä niitä pitää ostaa paikanpäältä sitten uusia.
Vierailija kirjoitti:
Korjaus: ulkomaille siis
Itsekin menin ulkomaille töihin 90-luvun laman aikana ja hyvin löytyi tekemistä. Laman hellitettyä palasin Suomeen.
Et osannut edes keksiä maata mihin leikisti lähdit.
Et kyllä osaa mitään muutakaan.
Koska Suomi o maailman paras maa! :) M25
Jos olisin ulkomailla, miten voisin vastaanottaa työvoimatoimiston määräämän äkillisesti vapautuneen paikan työnhakukurssilta?
Näin on toimittu aiemminkin. Yhdysvaltoihin vaellettiin joukolla 150-120 vuotta sitten ja silloin yksi lähdön syy oli se, ettei Suomi tai oikeammin Venäjän keisarikunta enää kyennyt elättämään kasvavaa väestömäärää tai tarjoamaan kaikille töitä. Lähempänä historiasta 60-70 luvulla mentiin Ruotsiin, kun töitä Suomessa ei ollut. Jos tukia ei olisi, aika moni lähtisi ulkomaille siirtolaisiksi.
En voi. Kesät kerään mustikoita, talvisin kierrän kauppa-autolla maakuntaa ja sivutoimisenä pyöritän pientä kittaria.
Jaahas, kommentti joutui sensuuriin. Kirjoitin vastauksen numerolle 15, että ennen ihmisiä houkuteltiin lähtemään ja lehdissäkin mainostettiin lännen kultamaista. Kerro, mikä nyt on sellainen maa, joka tekee näin? M@@han tulora j0i tukset kaikkialla ovat paljon jyrkempiä kuin ennen.
Jos olisin yksin tässä maailmassa, tuo voisi olla jonkinlainen vaihtoehto. Perhe ankkuroi minut tänne. Muilla perheenjäsenillä on työ, koulu ja elämä täällä.
Jaa-a, eipä ole mitään sitä vastaan. Käytännössä vaikea toteuttaa, kun se työ pitäisi jotenkin saada ensin. Onkohan esimerkiksi jossain Ruotsissa parempi työllisyystilanne?
Kumpa olisi varaa muuttaa työn perässä Jyväskylästä Tampereelle. Kelan 180 euron muuttoavustus on naurettava eikä hyödytä autotonta muuttamaan ja muuttofirmat veloittaa monta kertaa enemmän palkkioina. Joten olen "vankina" Jyväskylässä.
Korjaus: ulkomaille siis
Itsekin menin ulkomaille töihin 90-luvun laman aikana ja hyvin löytyi tekemistä. Laman hellitettyä palasin Suomeen.