Työttömät: miksi ette muuta ulkomailla työnhakuun?
Kommentit (52)
Ulkomaat kiittävät kun muutan heidän ristikseen kilpailemaan heidän työttömiensä kanssa.
Siihen aikaan, kun olin työtön, nykyisellä ex-puolisolla oli menestyvä yritys. Minun mahdollisen työpaikan takia tuskin olisi ollut järkevää, henkilökohtaisen tai koko yhteiskunnan talouden näkökulmasta, lopettaa kannattavaa, useita ihmisiä työllistävää yritystä. Tai palkata lastenhoitajaa lapsille samalla kun minä työskentelen ulkomailla, olisi pitänyt löytää varsin hyvätuloinen työ.
Eronneelle tähän kuvioon tulee vielä eksät ja nyksät ja nyksien eksät, joihin mikä tahansa iso muutos vaikuttaa.
No mutta Suomihan on maailman onnellisin maa, jossa on ilmainen ja maailman paras terveydenhuolto, korkeat sosiaalituet, ilmainen ja maailman korkealaatuisin koulutus ja maailman puhtain luonto ja vesi, kuten joista näkee ja vieläpä maailman tasa-arvoisimmat ministerinpallit!
Hyvänen aika ja herttileiri!
Vastaan tähän en omasta puolestani:
- Lapset / parisuhde täällä.
- Asuntolaina
- kielitaito
- Ulkomailla pienemmät palkat ja töitä pitää tehdä (pienenkin) palkkansa eteen.
- Ulkomailla harvemmin saa rahaa tilille, kun makaa kotona.
Minä lähdin helmikuussa Ranskaan mutta ehdin olla kuukauden duunissa ennenkuin lomautus. Mutta Ranskassa saa hyvät tuet että ei tässä hätää.Keväällä mentiin alpeille skimpaamaan. Kesällä oltiin NIzzassa ja viime viikolla Sveitsin puolella vaeltamassa. harmi vaan ettie klubit ole Pariisissa auki.
Lähtisin heti jos joku sponssaisi lentolupun ja vaikka 3kk majoituksrn/käyttörahat että pääsee alkuun
Työn perässä voisin ehkä muuttaa, mutta sekin vaatisi alkupääomaa jota mulla ei ole. Mutta pelkästään työnhakuun en lähtisi, kun joutuisin irtisanomaan vuokra-asuntoni ja luopumaan Suomen sosiaaliturvasta. Ja mistä rahaa sitten saisin siellä ulkomailla (lennot, vuokrat, takuuvuokrat, kämpän sisustus ja eläminen) jos en vaikka saisikaan ihan heti töitä?
Jos olisin sinkku, muuttaisin heti Espanjaan vaikkapa puhelinmyyjäksi.
Mutta en voi.
Mies, omakotitalo, kouluikäiset lapset, lemmikkieläimet.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin yksin tässä maailmassa, tuo voisi olla jonkinlainen vaihtoehto. Perhe ankkuroi minut tänne. Muilla perheenjäsenillä on työ, koulu ja elämä täällä.
Miksi perhe sen estää? Voithan heidän luonaan vierailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sinkku, muuttaisin heti Espanjaan vaikkapa puhelinmyyjäksi.
Mutta en voi.
Mies, omakotitalo, kouluikäiset lapset, lemmikkieläimet.
Ei estä yhtään mitään. Etänä ja lomilla voi perhettä tavata.
Muulina ajattelin aloittaa. Kivat tienestit ja jos käry käy niin pääsee täysihoitoon kaikilla herkuilla:)
Jo on taas. Esim. mun irtaimisto on kierrätyskeskuksesta. Maksoi 100e kaikki, vuosia sitten. Ja jos ei ole varaa kuin paikallisliikenteen lippuun kerran kuussa niin miten muutat? Luottotiedot mennyt ja on hoidettavia sairauksia esim. psyykkisiä ongelmia.