Leikitkö koskaan tyhmempää kuin oletkaan?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:32"]
Monesti, lähinnä kohteliaisuussyistä.
Usein jos jotkut ystäväni tai työkaverini pohtivat jotain asiaa, mä saatan sanoa etten tiedä vaikka tietäisinkin, ja yhtyä pohtimiseen ja pohtimaan heidän mielipidettään ja oletustaan, vaikka tietäisin sen vääräksi. Jotenkin tuntuu vaan että vaikuttaisin nokkavalta ja ylpeältä, jos sanoisin suoraan että "ei se noin mene, mä tiedän että kyseinen asia on näin ja näin" vaikka olisinkin aivan satavarma, että olen oikeassa.
Hassua...?
[/quote]
Mä teen joskus ihan samaa.
Joo. Etenkin kun ikää tulee lisää (olen kohta 50v), niin jollekin teinix-aspahenkilöille on hauskaa leikkiä vähän tyhmää, jos haluaa parempaa palvelua ja kehtaa kysyä tyhmempiäkin kysymyksiä. Laittavat varmaan jo sen piikkiin, että joku höppänä vanhus tuossa kyselee ;DD
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:32"]
Monesti, lähinnä kohteliaisuussyistä.
Usein jos jotkut ystäväni tai työkaverini pohtivat jotain asiaa, mä saatan sanoa etten tiedä vaikka tietäisinkin, ja yhtyä pohtimiseen ja pohtimaan heidän mielipidettään ja oletustaan, vaikka tietäisin sen vääräksi. Jotenkin tuntuu vaan että vaikuttaisin nokkavalta ja ylpeältä, jos sanoisin suoraan että "ei se noin mene, mä tiedän että kyseinen asia on näin ja näin" vaikka olisinkin aivan satavarma, että olen oikeassa.
Hassua...?
[/quote]
Tämä on ihan normaalia kohteliaisuutta. Jos et toimisi noin, sinua pidettäisiin näsäviisaana tms.
mulla sama, kohteliaisuus syist en viitsi aina
korjata muiden virheoletuksia