Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikitkö koskaan tyhmempää kuin oletkaan?

Vierailija
08.11.2013 |

.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaa tää keskustelu, mitä jos teidät laittaisi samaan kokoukseen ja jokainen ajattelisi toisista että tietää itse miten asiat oikeasti ovat ja muut ei? Eikö voi olla erilaisia mielipiteitä? 

Vierailija
22/44 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän tyhmää lähinnä vain itseäni huomattavasti tyhmempien seurassa. Heille kun ei voi oikein mitenkään perustella miksi olen oikeassa jossain asiassa koska he eivät ymmärtäisi perustelujakaan. Yhtä älykkäiden tai älykkäämpien kanssa taas otan yhteen yhtenään. Jotkut vetävät siitä herneen nenäänsä (ilmeisesti ne jotka luulivan minun olevan heitä tyhmempi), jotkut taas nauttivat siitä, että kerrankin selvitetään miten asiat oikeasti ovat.

Tunnen yhden ihmisen joka ei ikinä lähde mukaan yhteenkään väittelyyn. Se johtuu joko siitä, että hän pitää meitä muita ihan ääliöinä tai sitten hän on itse aivan ääliö. Vaikea sanoa kumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:58"]

Harhaa tää keskustelu, mitä jos teidät laittaisi samaan kokoukseen ja jokainen ajattelisi toisista että tietää itse miten asiat oikeasti ovat ja muut ei? Eikö voi olla erilaisia mielipiteitä? 

[/quote]

Ellei nyt aivan filosofiselle tasolle heittäydytä, niin on kuitenkin myös paljon asiota, joista voivat olla ihan faktatietoa. Tällaisista asioista varmastikin tässä keskustelussa on pääosin kyse, tuskin mielipiteistä.

Vierailija
24/44 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska se vasta onkin tyhmää.

Vierailija
25/44 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikin. Esimerkiksi silloin jos pääsen selvästi helpommalla leikkimällä vähän tyhmää. En jaksa vaihtaa mitään renkaita autoon tai koota kaappeja, niin olen suosiolla niin tyhmä, että "en osaa" :)

Vierailija
26/44 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minä ymmärrän, miksi suurin osa ihmisistä pitää itseään keskimääräistä älykkäämpänä: elämme harhassa koska ihmiset ympärillämme vain "teeskentelevät" tyhmää.

Minä ainakin yritän antaa parastani keskustelutilanteissa ja silti vaistoan, että habitukseni ansiosta (pieni naisihminen) minua ei pidetä erityisen fiksuna. Ei ainakaan miehet.

Vierailija
27/44 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka kerta kun mulle soittaa joku rasittava vakuutus, liittymä tms. kauppias. Esitän tyhmää kotirouvaa ja kerron heti alkuunsa että meillä MIES päättää näistä asioista, joten mulle on turha yrittää mitään kaupata. Puhelu loppuu yleensä hyvin lyhyeen. Ja todellisuudessa en todellakaan ole miehen määräysvallan alla. Joskus on vaan kiva leikkiä avutonta ja tyhmää ;)

Vierailija
28/44 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:35"]

Tunnustan leikkiväni.

Se on ihan hyvä tapa paeta epämiellyttävistä tilanteista, kun joku esim. haastaakseen riitaa "piilovittuilee" teeskentelen etten tajua hänen hienovaraista kuittailuaan. Aika usein myös olen ymmärtämättä kaksimielisiä juttuja ihmisiltä joiden kanssa tahdon pitää välit vähän etäisempinä. Toimii myös epätoivottuja ihailijoita vastaan, niitä tuli nuorena asiakaspalvelutöissä vastaan ja ihan pokkana olin ymmärtämättä että kyseessä voisi heidän mielestään olla muutakin kuin asiakassuhde minun työpaikallani. 

[/quote]

Juuri näin.

Usein myös leikin tyhmää niille ihmisille, jotka pitävät minua tyhmänä ilman kunnollista tutustumista. Sitten voin näpäyttää heitä sopivan tilaisuuden tullen (Lapsellista, tiedän. Mutta inhoan ihmisiä jotka tuomitsevat ulkonäön perusteella).

Vierailija
29/44 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:21"]

Leikin useasti. Olen älykäs ja tottunut piilottelemaan sitä pienestä asti. Halusin antaa pikkusiskollenikin mahdollisuuden loistaa. Sama asenne on nykyään: en halua viedä muilta oivaltamisen, osaamisen ja loistamisen iloa. 

Toinen tilanne, jossa esitän tyhmempää, on sellaisten tyhmien "alfamiesten" kanssa, jotka auttavat minua ja jotka tapaan vain kerran elämässäni, esim. Kaupassa. Ylimielisille en missään nimessä, mutt kilteiltä miehiltä en halua viedä osaamisen iloa. Varsinkaan, jos saan samalla tavarat autooni asti ja hiukan alennusta ;) 

Usein älykkyyden näyttämisellä saa vaan muiden (miesten) vihat niskaansa, naiset eivät uskalla olla kavereita, koska luulevat minun koko ajan arvioivan jeitä. Miehet ja maskuliiniset naiset yrittävät haastaa minua, enkä jaksa sitä. Tiedän olevani älykkäämpi kuin 99,9 prosenttia ihmisistä, enkä sano tätä mitenkään ylimielisesti ja brassailen vaan ikävänä faktana. En voi sille mitään. Toedän, että opin muilta ihmisiltä koko ajan muista asioista, mutta tässä en jaksa kilpailla tai alkaa jankuttaa ihmisten kanssa. Siinä olen itsevarma. Ihmiset usein paljastavat omat epävarmuutensa, kun alkavat jankkaamaan tästä  ja haastamaan minua. 

Itse en missään nimessä korosta älyäni tai käytä mitään sivistyssanoja. En jaksa puhua filosofisista tai poliittiaista kysymyksistä. Minua kiinnostavat kaikenlaiset populaarikulttuuriin liittyvät "turhanpäiväiset" asiat. Minua ällöttää ihmiset,j otka puhuvat fiksuja siksi, että vaikuttaisivat fiksuilta. 

[/quote]

Ihan kuin mun näppikseltä, joten komppaan tätä!

Vierailija
30/44 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin todella näsäviisaille ja ylimielisille ihmisille esitän välillä todella tyhmää ja he hermostuvat moisesta. Tunnen yhden TODELLA itsekkään, ylimielisen, narisistisen persoonan, joka on siis yhtäsoittoa "MINÄMINÄMINÄMINÄ, MINÄ OLIN, MINÄ TEIN, MINÄ KOIN, MINÄ SAIN, MINÄMINÄ". Kyseinen tyyppi on oikeasti todella kamala ja saa kyllä aina mahtavia riitoja aikaiseksi kaikkien kanssa ja varsinkin tuo hänen päteminen kaikesta ärsyttää, vaikka hän on aika usein väärässä! Hänelle on kiva esittää sellaista tyhmää piilovittuillen... Tajuaa sen varmasti, mutta ei niin kauheasti sitten keskity enää siihen itsensä pönkittämiseen. 

Vierailija
31/44 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse, kun olen oikeastikin tyhmä.

Vierailija
32/44 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiiä

Vierailija
33/44 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein

Vierailija
34/44 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leiki, koska olen oikeesti tyhmä.

Vierailija
35/44 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko kilauttaa kaverille tai käyttää fiftififtiä 

Vierailija
36/44 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti, lähinnä kohteliaisuussyistä.

Usein jos jotkut ystäväni tai työkaverini pohtivat jotain asiaa, mä saatan sanoa etten tiedä vaikka tietäisinkin, ja yhtyä pohtimiseen ja pohtimaan heidän mielipidettään ja oletustaan, vaikka tietäisin sen vääräksi. Jotenkin tuntuu vaan että vaikuttaisin nokkavalta ja ylpeältä, jos sanoisin suoraan että "ei se noin mene, mä tiedän että kyseinen asia on näin ja näin" vaikka olisinkin aivan satavarma, että olen oikeassa.

Hassua...?

Vierailija
37/44 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan leikkiväni.

Se on ihan hyvä tapa paeta epämiellyttävistä tilanteista, kun joku esim. haastaakseen riitaa "piilovittuilee" teeskentelen etten tajua hänen hienovaraista kuittailuaan. Aika usein myös olen ymmärtämättä kaksimielisiä juttuja ihmisiltä joiden kanssa tahdon pitää välit vähän etäisempinä. Toimii myös epätoivottuja ihailijoita vastaan, niitä tuli nuorena asiakaspalvelutöissä vastaan ja ihan pokkana olin ymmärtämättä että kyseessä voisi heidän mielestään olla muutakin kuin asiakassuhde minun työpaikallani. 

Vierailija
38/44 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:32"]

Monesti, lähinnä kohteliaisuussyistä.

Usein jos jotkut ystäväni

tai t

yökaverini pohtivat jotain asiaa, mä saatan sanoa etten tied

ä vaikka tietäisinkin, ja yhtyä pohtimiseen ja pohtimaan heidän mielipidettään ja oletustaan, vaikka tietäisin sen vääräksi. Jotenkin tuntuu vaan että vaikuttaisin nokkavalta ja ylpeältä, jos sanoisin suoraan että "ei se noin mene, mä tiedän että kyseinen asia on näin ja näin" vaikka olisinkin aivan satavarma, että olen oikeassa.

Hassua...?

[/quote]

Vierailija
39/44 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen tekemisissä mieheni duunari sukulaisten kanssa.

Vierailija
40/44 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mulla on yksi työkaveri, joka on "aina oikeassa" eli siis väärässä. Hyvin usein tiedän miten asia on, mutta en korjaa, koska ko. ihminen ei koskaan ota huomioon  muuta kuin oman "tietonsa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi