Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tukka on kampaajan laittamana aina parin tunnin päästä littanana päätä myöten. Onko juhlakampaukset kestävämpiä?

Vierailija
16.09.2020 |

Siis onhan ne varmaan, mutta miten ne tehdään? Käytetäänkö niissä kauheasti jotain aineita? Vaikka on harjan kanssa oikein ajan kanssa föönattu ja laitettu jotain ”kampausta tukevaa” tököttiä (joka haisee vahvasti niin että haju jää tyytyynkin ja joka kutittaa päänahkaa) niin hius on kohta aivan lättänä ja illemmalla jo likaisen näköinen.

Talvella olisi tilaisuus jota varten ajattelin mennä laitattamaan kampauksen. Mulla siis polkkatukka ja ajattelin lainetta/kiharaa, jotain vähän laitetumpaa. Tehdäänkö nämä eri tyylillä kuin se perus kuivaus ja asettelu leikkauksen jälkeen? Luulen että suurin ongelma jutussa on kampaajani käyttämä shampoo ja hoitoaine, jälkimmäistä en ikinä edes käytä koska juuri se lässäyttää hiukseni, ja ne hiuksiin jätettävät tökötit.

Harmittaa maksaa jos loppuillasta kaunis kampaus onkin sellainen vasikannuolema.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen taipuisa lasihius on hankala laitettava, hiuslakkaa ei voi käyttää koska latistaa ja muotoiluaineita saa tunkea hiustyveen kilotolkulla ennenkuin pysyy mitenkään mallissaan, en ole vielä nähnyt yhdenkään kampaajan osaavan.

Voi olla. Mun hiuspohja on vielä salamannopeasti rasvoittuva, eli joudun pesemään hiukset joka aamu. Illalla pesu ei käy jos haluan päivän olla puhtaissa hiuksissa, aamulla on jo tyvi rasvainen ja puoleenpäivään mennessä hius valuu päätä myöten ja on ns viipaleina.

Kuulostaa vähän siltä, että sinulle voisi tehdä hyvää muuttaa hiustenhoitorutiinejasi ja todennäköisesti myös käyttämiäsi aineita. Oli hiustyyppi ja päänahan tyyppi mikä tahansa, ihan tuota tahtia ei kenenkään hiusten tulisi vaatia pesua. Käy jollain hiuspohjan ja hiusten ongelmiin erikoistuneella kampaajalla ja selvitä, mikä olisi sinulle se paras hoitorutiini. Voi olla, että todellisuudessa tarvitset kosteuttavamman ja hoitavamman tuotesarjan ja harvemmat pesukerrat, ettei päänahkasi ylituota rasvaa pelastaakseen korppukuivaksi jatkuvasti pesun seuraukset.

Jos päänahka rasvoittuu kovasti, on ihan lääkärin ohjeistuksena pestä se aina tarpeen vaatiessa, jopa päivittäin. Siellä jos alkaa muhia jotain kun väkisin pidennetään pesuväliä, niin ongelmissa ollaan ja kutina taattu. Ei se hiuspohjan sen vähempää rasvoitu vaikka pesisi kerran viikossa. Ihminen tottuu siihen rasvalettiin ja miltä se tuntuu.

Kyllä, mulla on joka kerran kun olen kokeillut pesuvälin pidentämistä, tai ollut sairaana tms jolloin ei ole jaksanut pestä joka päivä, tullut kipeitä finnejä pääänahkaan. Lisäksi kamala kutina. Joskus kun kokeilin oikein pitkäkestoisesti tätä pesuvälin pidentämistä, oli tuloksena noi edellämainitut + hiustenlähtö. Mitkään kuivashampoot ym ei auta. Päinvastoin, tuntuu että kaikki hiuksiin jätettävät aineet enemmän tai vähemmän ärsyttävät hiuspohjaa ja kiihdyttävät rasvoittumista.

Vierailija
22/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että kun kotona laitan hiukset niin pysyvät kyllä kohtuu tuuheina melko pitkään. Viimeksi kampaajalle sanoin, että toivoisin lopputuloksessa olevan volyymia ja ettei mene ihan päätä myöten. Kampaajahan sitten ei joko kuuntele lainkaan tai ei ole ammattitaitoinen ja tunkee vaan kaikenmaailman muotoilutuotteita kilokaupalla ja päälle vielä jotain kiiltosuihketta. Sitten kun alkaa lopputulos mennä pe*seellen ja yritän kommentoida, niin tiuskitaan, että kyllä minä teen. Ja sitten liimalettinä ulos ovesta. Aina pitää heti mennä kotiin pesemään hiukset.

Joo, ihan saman huomannut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pese itse hiukset kotona edellisenä iltana. Tämän ohjeen minä sain kampaajalta kun olin aamulla menossa juhlakampaukseen. Ja mahtavan ja kestävän kampauksen sainkin! Juuri pestyyn hiukseen ei tule niin hyvä ja kestävä kampaus.

Ei toimi mulla edellisiltana pesu, tuolla aikaisemmin pariin kertaan kerroinkin.

No sitten sulle ei ikävä kyllä kestävää juhlakampausta saa.

Eikö siihen kestävyyteen muuta konstia sitten kampaajalla ole, kuin edellisenä iltana pesu? Kun tosiaan saan itse sen aamulla pestyn hiuksen pysymään aika kuohkeana ja puhtaan näköisenä aamusta iltaan.

Vierailija
24/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen taipuisa lasihius on hankala laitettava, hiuslakkaa ei voi käyttää koska latistaa ja muotoiluaineita saa tunkea hiustyveen kilotolkulla ennenkuin pysyy mitenkään mallissaan, en ole vielä nähnyt yhdenkään kampaajan osaavan.

Voi olla. Mun hiuspohja on vielä salamannopeasti rasvoittuva, eli joudun pesemään hiukset joka aamu. Illalla pesu ei käy jos haluan päivän olla puhtaissa hiuksissa, aamulla on jo tyvi rasvainen ja puoleenpäivään mennessä hius valuu päätä myöten ja on ns viipaleina.

Kuulostaa vähän siltä, että sinulle voisi tehdä hyvää muuttaa hiustenhoitorutiinejasi ja todennäköisesti myös käyttämiäsi aineita. Oli hiustyyppi ja päänahan tyyppi mikä tahansa, ihan tuota tahtia ei kenenkään hiusten tulisi vaatia pesua. Käy jollain hiuspohjan ja hiusten ongelmiin erikoistuneella kampaajalla ja selvitä, mikä olisi sinulle se paras hoitorutiini. Voi olla, että todellisuudessa tarvitset kosteuttavamman ja hoitavamman tuotesarjan ja harvemmat pesukerrat, ettei päänahkasi ylituota rasvaa pelastaakseen korppukuivaksi jatkuvasti pesun seuraukset.

Jos päänahka rasvoittuu kovasti, on ihan lääkärin ohjeistuksena pestä se aina tarpeen vaatiessa, jopa päivittäin. Siellä jos alkaa muhia jotain kun väkisin pidennetään pesuväliä, niin ongelmissa ollaan ja kutina taattu. Ei se hiuspohjan sen vähempää rasvoitu vaikka pesisi kerran viikossa. Ihminen tottuu siihen rasvalettiin ja miltä se tuntuu.

Mutta liian kuivattavia tuotteita tulee välttää, pahentaa ongelmaa entisestään.

Se on vähän sama juttu kuin muutenkin runsaasti rasvoittuvassa ihossa. Eli rasvoittuva iho ei kaipaa paksua ja rasvaista ihovoidetta, kuten kuiva, mutta se kaipaa todella paljon kosteutta ja todella hyvin kosteuttavat ja kosteutta sitovat tuotteet, ettei tilanne turhaan pahene entisestään.

Ei yksikään ihotautilääkäri rasvoittuvaa kasvojenkaan ihoa neuvo pesemään saippualla kuivaksi päivittäin ja sitten jättämään hommaa siihen, vaan se rasvoittuva iho pitää pestä sille sopivilla tuotteilla ja sitten käyttää pesun jälkeen reippaasti kosteuttavia tuotteita. Ihan sama ohje pätee rasvoittuvaan päänahkaan. Asiantunteva ihotautilääkäri tämän tietää ja osaa suositella oikeat, kosteuttavat tuotteet ja hoitorutiinin, ihan kuten oikeasti asiaan perehtynyt kampaajakin. Ja se rutiini ei todellakaan ole, että pesu mahdollisimman kuivattavalla, tuuheuttavalla shampoolla päivittäin, vaan päänahkaa hoitavat ja kosteuttavt tuotteet ja mahdollisuuksien mukaan pidettävät tauot (pelkkä kylmällä vedellä pesu) shampoopesusta välillä (jos esim. on lomalla tai muuten ei tarvitse "edustaa").

Vierailija
25/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta liian kuivattavia tuotteita tulee välttää, pahentaa ongelmaa entisestään.

Ehdottomasti joo siis sellaisilla aineilla, jotka ovat tarpeeksi mietoja päivittäiseen käyttöön.

Vierailija
26/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ammattilainen teki hääkampauksen.

Kampauksen jälkeen menin meikkiin, ja jo tuo meikkaaja korjaili kampausta, lisäsi lakkaa ym. (luvallani toki).

Tuo omissa häissäni. Lisäksi olen ollut vieraana häissä, jonne eräs toinen kampaaja laittoi minulle lämpörullilla kiharaa. Eipä ollut kiharat jäljellä enää juhlapaikalla.

Parhaiten itselläni on pysyneet pinneillä tuetut nutturakampaukset (hiukset ulottuvat hartioille).

Suosittelen pinnejä, itselläni ei muu pidä kampausta ryhdissään.

Vierailija
27/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää.

Vierailija
28/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampauksen jälkeen menin meikkiin, ja jo tuo meikkaaja korjaili kampausta, lisäsi lakkaa ym. (luvallani toki).

Tuo omissa häissäni. Lisäksi olen ollut vieraana häissä, jonne eräs toinen kampaaja laittoi minulle lämpörullilla kiharaa. Eipä ollut kiharat jäljellä enää juhlapaikalla.

Parhaiten itselläni on pysyneet pinneillä tuetut nutturakampaukset (hiukset ulottuvat hartioille).

Mulla on just korvan alle ulottuva polkkatukka, ei tähän nutturoita saa :/

Haaveena olisi joku nätti lainekampaus, mutta pelkään että ne laineet lähtee ensimmäisessä tuulenpuuskassa sillä sekunnilla kun astun kampaamosta ulos.

Vierailija
29/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pese itse hiukset kotona edellisenä iltana. Tämän ohjeen minä sain kampaajalta kun olin aamulla menossa juhlakampaukseen. Ja mahtavan ja kestävän kampauksen sainkin! Juuri pestyyn hiukseen ei tule niin hyvä ja kestävä kampaus.

Ei toimi mulla edellisiltana pesu, tuolla aikaisemmin pariin kertaan kerroinkin.

No sitten sulle ei ikävä kyllä kestävää juhlakampausta saa.

Eikö siihen kestävyyteen muuta konstia sitten kampaajalla ole, kuin edellisenä iltana pesu? Kun tosiaan saan itse sen aamulla pestyn hiuksen pysymään aika kuohkeana ja puhtaan näköisenä aamusta iltaan.

No pese sitten aamulla ennen sinne kampaajalle menoa.

Vierailija
30/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että jos ap:lle laitetaan hiukset pinneillä ylös (jos tämä siis on pituuden puolesta jotenkin mahdollista) juhlakampaukseen niin ainakin kestää. Itsellä ohut lasihius ja yhden kerran kampaaja tehnyt juhlanutturan, kesti tukevasti vielä seuraavaan päivään.

Vierailija
31/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just korvan alle ulottuva polkkatukka, ei tähän nutturoita saa :/

Haaveena olisi joku nätti lainekampaus, mutta pelkään että ne laineet lähtee ensimmäisessä tuulenpuuskassa sillä sekunnilla kun astun kampaamosta ulos.

Ilmankosteus vaikuttaa, jos on hyvin kostea ilma niin kiharat ja laineet ei niin hyvin kestä.

Vierailija
32/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi hiuslakkaahan on se, millä kampaus pysyy. Ja rasvoittuvaan tai kovin liukkaaseen hiukseen puuuterimaista, rakennetta antavaa tyvisuihketta tai kuivashampoota alle. Mutta mikään ei pidä ilman tönkkölakkausta, jos on liukas lasihius.

Vierailija
33/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mulla on joka kerran kun olen kokeillut pesuvälin pidentämistä, tai ollut sairaana tms jolloin ei ole jaksanut pestä joka päivä, tullut kipeitä finnejä pääänahkaan. Lisäksi kamala kutina. Joskus kun kokeilin oikein pitkäkestoisesti tätä pesuvälin pidentämistä, oli tuloksena noi edellämainitut + hiustenlähtö. Mitkään kuivashampoot ym ei auta. Päinvastoin, tuntuu että kaikki hiuksiin jätettävät aineet enemmän tai vähemmän ärsyttävät hiuspohjaa ja kiihdyttävät rasvoittumista.

Siksi sinun kannattaisikin käydä joko asiaan perehtyneellä kampaajalla tai ihotautilääkärillä. Kenenkään päänahalle ei tee hyvää sinne jäävät muotoilutuotteet ja kuivashampoot, mutta sinun päänahallesi tekisi hyvää, että ammattilaienn ohjeistaisi oikean shampoon ja hoitoaineen valinnassa ja niiden käytössä sekä siinä, miten välillä voit shampoopesun korvata joko pelkällä vesipesulla tai hoitoainepesulla (jolloin päänahkaan ei kerry likaa, vaikka kaikkea ravaa ei hinkata pois).

Ihan todella moni suomalainen käyttää ihan liian vahvoja tuotteita omalle hiukselleen juuri siksi, että ohuelle hiukselle halutaan tuuheutta väen väkisin kuivattamalla se korpuksi - mutta lopputulos on sitten jatkuva pesukierre ja tuuheuden kustannuksella huonoon kuntoon kuivatettu hius. Se tuuheuskaan ei ole oikeasti autuaaksi tekevää, vaikka moni niin kuvittelee - hyväkuntoinen, "liruhius" näyttää todellisuudessa hyvin leikattuna paljon kauniimmalta kuin ne "tuuheaksi" kuivatetut pumpulipehkot. Tuo on vain se perinteinen, että jokainen toivoisi itselleen juuri päinvastaista hiusta kuin mitä itsellä on: kiharat hiukset omistava haluaisi suorat ja kiiltävä, suorat hiuksen omistava haaveilee kauniista kiharista, paksut hiukset omistava kiroaa sitä, kun niitä hiuksia vain on, eikä niistä saa mitään - oispa ohuemmat, ja ohut hiukset omistavat sitten epätoivoisesti koittavat tuuhentavilla tuotteilla huijata itselleen paksumpaa tukkaa.

Olkaa ihmiset tyytyväisiä siihen omaan tukkaanne ja opetelkaa hoitamaan sitä hiustyypin mukaan parhaalla mahdollisella tavalla - älkää haaveilko naapurin tai julkkisen hiuksista ja pyrkikö vippaskonsteilla niitä saavuttamaan.

Vierailija
34/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykykampaajat osaa ja viitsi tehdä kestäviä juhlajampauksia.

Kunnon juhlakampaus tehdään siten, että ensin pestään hiukset ja laitetaan papiljotit. Kuivatetaan. Sitten aletaan rakentaa kampausta ja lakkaa tarvitaan paljon. Minun pitkien hiusten kanssa tuohon menee 3-4 tuntia.

Hyvä kampaus kestää 1-2 yön unet ilman, että se näyttää vielä räjähtäneeltä.

Nykykampaajat vaan vähän käherrysraudalla kähertää.

Vierailija
35/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin, mutta se on hyvä vaan. Kampaajat kun tuppavat föönaamaan tukkani aina pallomaiseksi mummotukaksi, joka ei yhtään sovi pyöreisiin kasvoihini vaan tekee minut suorastaan koomisen näköiseksi: pallonaama, pallotukka. Onneksi läsähtää tunnissa-parissa normaaliksi.

Juhlakampaukset kyllä pysyy, kun niihin käytetään tupeeraamista ja reilusti lakkaa. 

Vierailija
36/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi sinun kannattaisikin käydä joko asiaan perehtyneellä kampaajalla tai ihotautilääkärillä. Kenenkään päänahalle ei tee hyvää sinne jäävät muotoilutuotteet ja kuivashampoot, mutta sinun päänahallesi tekisi hyvää, että ammattilaienn ohjeistaisi oikean shampoon ja hoitoaineen valinnassa ja niiden käytössä sekä siinä, miten välillä voit shampoopesun korvata joko pelkällä vesipesulla tai hoitoainepesulla (jolloin päänahkaan ei kerry likaa, vaikka kaikkea ravaa ei hinkata pois).

Ihan todella moni suomalainen käyttää ihan liian vahvoja tuotteita omalle hiukselleen juuri siksi, että ohuelle hiukselle halutaan tuuheutta väen väkisin kuivattamalla se korpuksi - mutta lopputulos on sitten jatkuva pesukierre ja tuuheuden kustannuksella huonoon kuntoon kuivatettu hius. Se tuuheuskaan ei ole oikeasti autuaaksi tekevää, vaikka moni niin kuvittelee - hyväkuntoinen, "liruhius" näyttää todellisuudessa hyvin leikattuna paljon kauniimmalta kuin ne "tuuheaksi" kuivatetut pumpulipehkot. Tuo on vain se perinteinen, että jokainen toivoisi itselleen juuri päinvastaista hiusta kuin mitä itsellä on: kiharat hiukset omistava haluaisi suorat ja kiiltävä, suorat hiuksen omistava haaveilee kauniista kiharista, paksut hiukset omistava kiroaa sitä, kun niitä hiuksia vain on, eikä niistä saa mitään - oispa ohuemmat, ja ohut hiukset omistavat sitten epätoivoisesti koittavat tuuhentavilla tuotteilla huijata itselleen paksumpaa tukkaa.

Olkaa ihmiset tyytyväisiä siihen omaan tukkaanne ja opetelkaa hoitamaan sitä hiustyypin mukaan parhaalla mahdollisella tavalla - älkää haaveilko naapurin tai julkkisen hiuksista ja pyrkikö vippaskonsteilla niitä saavuttamaan.

Olen tämän rasvoittuvan pään kanssa elänyt jo niin kauan että en koe sitä jokapäiväistä pesua minään ongelmana. En tiedä miksi siitä tässä ketjussa nyt tällainen ongelma tuli muille.

Aiheena oli nyt se, miten saada juhlakampaus kestämään ja ihmettely siitä miksi kampaajan jäljiltä hius lässähtää supernopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi