Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tukka on kampaajan laittamana aina parin tunnin päästä littanana päätä myöten. Onko juhlakampaukset kestävämpiä?

Vierailija
16.09.2020 |

Siis onhan ne varmaan, mutta miten ne tehdään? Käytetäänkö niissä kauheasti jotain aineita? Vaikka on harjan kanssa oikein ajan kanssa föönattu ja laitettu jotain ”kampausta tukevaa” tököttiä (joka haisee vahvasti niin että haju jää tyytyynkin ja joka kutittaa päänahkaa) niin hius on kohta aivan lättänä ja illemmalla jo likaisen näköinen.

Talvella olisi tilaisuus jota varten ajattelin mennä laitattamaan kampauksen. Mulla siis polkkatukka ja ajattelin lainetta/kiharaa, jotain vähän laitetumpaa. Tehdäänkö nämä eri tyylillä kuin se perus kuivaus ja asettelu leikkauksen jälkeen? Luulen että suurin ongelma jutussa on kampaajani käyttämä shampoo ja hoitoaine, jälkimmäistä en ikinä edes käytä koska juuri se lässäyttää hiukseni, ja ne hiuksiin jätettävät tökötit.

Harmittaa maksaa jos loppuillasta kaunis kampaus onkin sellainen vasikannuolema.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlakampaus kestää koko päivän. Hattu kannattaa jättää kanpsuksen kanssa kokonaan pois, niin kestää paremmin.

Vierailija
2/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen yhteydessä ei tehdä kampausta, hiukset muotoillaan kevyesti, kampauksen teko kestää noin 15-60min, riippuen onko kampaus tulossa arkeen vai juhlaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksen yhteydessä ei tehdä kampausta, hiukset muotoillaan kevyesti, kampauksen teko kestää noin 15-60min, riippuen onko kampaus tulossa arkeen vai juhlaan....

Kyllä, näin varmasti. Kuuluuko siihen pesu, tai voiko kampaajaa pyytää käyttämään omaa shampootani joka ei kutita ja lässäytä hiusta ja pyytää ettei käytä hoitoainetta, tai ainakaan mitään niitä kampausta tukevia sotkuja? Helpoin tietysti mennä vastapestyillä hiuksilla, joka kai sekin mahdollista.

Vierailija
4/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen taipuisa lasihius on hankala laitettava, hiuslakkaa ei voi käyttää koska latistaa ja muotoiluaineita saa tunkea hiustyveen kilotolkulla ennenkuin pysyy mitenkään mallissaan, en ole vielä nähnyt yhdenkään kampaajan osaavan.

Vierailija
5/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen taipuisa lasihius on hankala laitettava, hiuslakkaa ei voi käyttää koska latistaa ja muotoiluaineita saa tunkea hiustyveen kilotolkulla ennenkuin pysyy mitenkään mallissaan, en ole vielä nähnyt yhdenkään kampaajan osaavan.

Voi olla. Mun hiuspohja on vielä salamannopeasti rasvoittuva, eli joudun pesemään hiukset joka aamu. Illalla pesu ei käy jos haluan päivän olla puhtaissa hiuksissa, aamulla on jo tyvi rasvainen ja puoleenpäivään mennessä hius valuu päätä myöten ja on ns viipaleina.

Vierailija
6/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa soitella sille kampaajalle/niille potentiaaleille kampaajille etukäteen ja justustella aiheesta. Monesti kampaus on helpompi tehdä "vähän likaisiin" hiuksiin eli ei juuri ennen pestyihin, vaan mielellään esim. edellisenä iltana pestyihin, jolloin hius muotoutuu ja pysyy paremmin muodossaan kuin juuri pestynä. Etenkin suomalaisten yleisimmällä hiutyypillä, joka sinullakin taitaa olla. Kampaukseen, toisin kuin leikkauksen jälkeen kevyesti muotoon kuivatettaessa, käytetään myös reippaammin erilaisia muotoilutuotteita (hiustyypin ja kampauksen mukaan valittuna) ja lisäksi esim. tupeeraamista. Eli löysään ja roikkuvaankin hiukseen saadaan kyllä koko päivän kestävä kampaus, mutta se vaatii aikaa, apukeinoja ja kärsivällisyyttä, eikä siksi ole ihan ilmaistakaan.

Vierailija
7/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajien shampoot ja hoitoaineet vievät minunkin hiusteni volyymistä 2/3 pois. Tuuhea, pitkä 50-luvun tyylinen tukkani muuttuu päätä myöten meneväksi kiiltäväksi liruksi.

En anna enää pestä noilla aineillaan, jotka on ilmeisesti tarkoitettu etelämaalaisten karkeiden karvojen kesytykseen.

Vierailija
8/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Mun hiuspohja on vielä salamannopeasti rasvoittuva, eli joudun pesemään hiukset joka aamu. Illalla pesu ei käy jos haluan päivän olla puhtaissa hiuksissa, aamulla on jo tyvi rasvainen ja puoleenpäivään mennessä hius valuu päätä myöten ja on ns viipaleina.

Kuulostaa vähän siltä, että sinulle voisi tehdä hyvää muuttaa hiustenhoitorutiinejasi ja todennäköisesti myös käyttämiäsi aineita. Oli hiustyyppi ja päänahan tyyppi mikä tahansa, ihan tuota tahtia ei kenenkään hiusten tulisi vaatia pesua. Käy jollain hiuspohjan ja hiusten ongelmiin erikoistuneella kampaajalla ja selvitä, mikä olisi sinulle se paras hoitorutiini. Voi olla, että todellisuudessa tarvitset kosteuttavamman ja hoitavamman tuotesarjan ja harvemmat pesukerrat, ettei päänahkasi ylituota rasvaa pelastaakseen korppukuivaksi jatkuvasti pesun seuraukset.

Vierailija
9/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaa soitella sille kampaajalle/niille potentiaaleille kampaajille etukäteen ja justustella aiheesta. Monesti kampaus on helpompi tehdä "vähän likaisiin" hiuksiin eli ei juuri ennen pestyihin, vaan mielellään esim. edellisenä iltana pestyihin, jolloin hius muotoutuu ja pysyy paremmin muodossaan kuin juuri pestynä. Etenkin suomalaisten yleisimmällä hiutyypillä, joka sinullakin taitaa olla. Kampaukseen, toisin kuin leikkauksen jälkeen kevyesti muotoon kuivatettaessa, käytetään myös reippaammin erilaisia muotoilutuotteita (hiustyypin ja kampauksen mukaan valittuna) ja lisäksi esim. tupeeraamista. Eli löysään ja roikkuvaankin hiukseen saadaan kyllä koko päivän kestävä kampaus, mutta se vaatii aikaa, apukeinoja ja kärsivällisyyttä, eikä siksi ole ihan ilmaistakaan.

Mun tukassa ei ole sellaista ”vähän likaista” vaihetta. Just tätä monet ei ymmärrä, hiukseni siis todellakin rasvoittuu hurjasti, ja aamupäivällä se on jo näkyvästi likainen (jos illalla pesty). Varmaan yöllä hikoilu ja kun hius on tiivisti päätä vasten nopeuttaa sitä rasvoittumisprosessia. Jos pesen aamulla ja käytän oikeanlaisia aineita +tietysti föönaus ja ilmakihartimella tyvien nostelu, pysyy hius puhtaana iltaan asti.

Vierailija
10/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän siltä, että sinulle voisi tehdä hyvää muuttaa hiustenhoitorutiinejasi ja todennäköisesti myös käyttämiäsi aineita. Oli hiustyyppi ja päänahan tyyppi mikä tahansa, ihan tuota tahtia ei kenenkään hiusten tulisi vaatia pesua. Käy jollain hiuspohjan ja hiusten ongelmiin erikoistuneella kampaajalla ja selvitä, mikä olisi sinulle se paras hoitorutiini. Voi olla, että todellisuudessa tarvitset kosteuttavamman ja hoitavamman tuotesarjan ja harvemmat pesukerrat, ettei päänahkasi ylituota rasvaa pelastaakseen korppukuivaksi jatkuvasti pesun seuraukset.

Mun hiusten rasvoittuminen on hormonaalista perua, siihen ei auta pesuvälin harvennukset tai mitkään aineet. Kokeiltu on, uskokaa pois. Joku lääkitys kai voisi olla mutta mieluummin pesen päivittäin.

Vierailija
11/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että kun kotona laitan hiukset niin pysyvät kyllä kohtuu tuuheina melko pitkään. Viimeksi kampaajalle sanoin, että toivoisin lopputuloksessa olevan volyymia ja ettei mene ihan päätä myöten. Kampaajahan sitten ei joko kuuntele lainkaan tai ei ole ammattitaitoinen ja tunkee vaan kaikenmaailman muotoilutuotteita kilokaupalla ja päälle vielä jotain kiiltosuihketta. Sitten kun alkaa lopputulos mennä pe*seellen ja yritän kommentoida, niin tiuskitaan, että kyllä minä teen. Ja sitten liimalettinä ulos ovesta. Aina pitää heti mennä kotiin pesemään hiukset.

Vierailija
12/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muukin house on sellainen että ei kestä liian vaivoja muotoilutuotteita niin lässähtää

Vierailija
13/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päänahka rasvoittuu kovasti, on ihan lääkärin ohjeistuksena pestä se aina tarpeen vaatiessa, jopa päivittäin. Siellä jos alkaa muhia jotain kun väkisin pidennetään pesuväliä, niin ongelmissa ollaan ja kutina taattu. Ei se hiuspohjan sen vähempää rasvoitu vaikka pesisi kerran viikossa. Ihminen tottuu siihen rasvalettiin ja miltä se tuntuu.

Vierailija
14/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese itse hiukset kotona edellisenä iltana. Tämän ohjeen minä sain kampaajalta kun olin aamulla menossa juhlakampaukseen. Ja mahtavan ja kestävän kampauksen sainkin! Juuri pestyyn hiukseen ei tule niin hyvä ja kestävä kampaus.

Vierailija
15/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta. Minun hiukset tuntui rasvoittuvan aina hetkessä, mutta kun vaihdoin paljon kosteuttavimpiin hiustuotteisiin niin auttoi. Myös muotovaahdon käyttö auttaa.

Vierailija
16/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese itse hiukset kotona edellisenä iltana. Tämän ohjeen minä sain kampaajalta kun olin aamulla menossa juhlakampaukseen. Ja mahtavan ja kestävän kampauksen sainkin! Juuri pestyyn hiukseen ei tule niin hyvä ja kestävä kampaus.

Ei toimi mulla edellisiltana pesu, tuolla aikaisemmin pariin kertaan kerroinkin.

Vierailija
17/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päänahka rasvoittuu kovasti, on ihan lääkärin ohjeistuksena pestä se aina tarpeen vaatiessa, jopa päivittäin. Siellä jos alkaa muhia jotain kun väkisin pidennetään pesuväliä, niin ongelmissa ollaan ja kutina taattu. Ei se hiuspohjan sen vähempää rasvoitu vaikka pesisi kerran viikossa. Ihminen tottuu siihen rasvalettiin ja miltä se tuntuu.

Mutta liian kuivattavia tuotteita tulee välttää, pahentaa ongelmaa entisestään.

Vierailija
18/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi mulla edellisiltana pesu, tuolla aikaisemmin pariin kertaan kerroinkin.

No sitten sulle ei ikävä kyllä kestävää juhlakampausta saa.

Vierailija
19/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös samanlainen ongelma, tyvikohotus tai vaalennusraidat auttavat aina joksikin aikaa, nyt olen todennut että helpoin on kasvattaa pitkät ja pitää kiinni, aiemmin en vain rohjennut koska ajattelin, että ohutta silkkitukkaa ei kehtaa pitää pitkänä. 

Vierailija
20/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa hakea jotain apua hiuspohjan ongelmiin. Varmasti löytyy apua tuohon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan