Miten nykyään on niin kauhean ruma muoti?? Telttamaisia, muodottomia mekkoja niiden kaveriksi kolhot tennarit.
Milloin ihmiset tajuavat, etteivät nuo vaatteet imartele ketään?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
En pukeudu noin, mutta mun vaatteiden ei ole tarkoitus imarrella, ainakaan arjessa. Niiden on tarkoitus olla lämpimät, (sää)olosuhteilta suojaavat, päivän toimintoihin sopivat ja sen verran mukavat, että huomioni ei mene siihen, että joku hiertää, puristaa, estää liikkumisen tai valahtaa väärään asentoon.
MInulla taas vaatteet ovat keskeinen osa identiteettiäni ja haluan näyttää hyvältä. Se ei toki sulje pois lämpimyyttä, mukavuutta jne. Mutta en ikinä pitäisi ehdoin tahdoin rumia vaatteita paitsi pihahommissa yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pukeudu noin, mutta mun vaatteiden ei ole tarkoitus imarrella, ainakaan arjessa. Niiden on tarkoitus olla lämpimät, (sää)olosuhteilta suojaavat, päivän toimintoihin sopivat ja sen verran mukavat, että huomioni ei mene siihen, että joku hiertää, puristaa, estää liikkumisen tai valahtaa väärään asentoon.
MInulla taas vaatteet ovat keskeinen osa identiteettiäni ja haluan näyttää hyvältä. Se ei toki sulje pois lämpimyyttä, mukavuutta jne. Mutta en ikinä pitäisi ehdoin tahdoin rumia vaatteita paitsi pihahommissa yms
Sanoinko jossain, että vaatteeni on rumat? Valitsen esim. värejä, jotka sopivat toisiinsa ja minulle (ei sitä iänikuista mustaa ainakaan kasvojen lähelle!). Omasta mielestäni vaatteeni ovat yleensä myös kivan näköisiä, mutta eivät "imartele" minua, jos sillä tarkoitetaan kropan muotojen näyttämistä.
Koska muodissa on käytännöllisyys tai kauneus ollut tärkeää?
Samat fiilikset AP. Itselläni on suht isot rinnat ja nykymuodin mukaiset telttamaiset kaavut saavat minut näyttämään lähinnä lihavalta, koska vyötärö ei erotu näissä vaatteissa ollenkaan. Haen suosiolla vaatteeni kirpputorilta.
Muotia ei ole pakko seurata. En esim. itse koskaan pitänyt napapaitoja ja lantiofarkkuja. Stringitkin jäi vain kokeiluksi, naru persauksissa ei ollut hyvä idea 🙄
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset AP. Itselläni on suht isot rinnat ja nykymuodin mukaiset telttamaiset kaavut saavat minut näyttämään lähinnä lihavalta, koska vyötärö ei erotu näissä vaatteissa ollenkaan. Haen suosiolla vaatteeni kirpputorilta.
Sama. Olen muodokas tiimalasi ja ellen korosta vyötäröäni, näytän tynnyriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen muodokas tiimalasi ja ellen korosta vyötäröäni, näytän tynnyriltä.
Mä olen pienirintainen päärynä, ja jos mulla ei ole tiukahkoa yläosaa, näytän muodottomalta. En ymmärrä, että kuka pystyy pitämään löysiä vaatteita ja näyttämään niissä hyvältä.
Tosin olen sitä mieltä, että viime vuosikymmeninä muoti on harvoin näyttänyt hyvältä. Vaatteet ovat joko liian niukkoja tai liian löysiä. Pyrin itse suosiolla 1900-luvun puolivälin estetiikaan, koska pidän aika klassisesta tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska muodissa on käytännöllisyys tai kauneus ollut tärkeää?
Neuleet on joka syksy muotia.
Vierailija kirjoitti:
Lisää tohon vielä ikä. Mulla isot rinnat ja ikää, ja näytän ihan mummolta näissä nykymekoissa. Mielelläni ostaisin nätin kukkamekon, mutta kun näytän ihan hirveältä, niin en osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi pihahommissa pitäisi näyttää rumalta. On olemassa ihan asiallisen näköisiä ja toimivia työvaatteita
Ei kiinnosta. Muodin mukaan kulkeminen on muutenkin tyhmää ja jos joku tykkää pukeutua tennareihin ja ap:n mielestä teltattamaisiin vaatteisiin, niin heillä on siihen täysi oikeus, kenenkään ei ole mikään pakko tavoitella minkäänlaista kauneutta pukeutumisellaan ja vielä vähemmän sitä, mikä on juuri ap:n mielestä kaunista.
Muodin yksi tarkoitus on korostaa kauneutta luomalla sille vastakohta. Nuoret, kauniit ja hoikat näyttävät hyvältä ”rumasta” muodista huolimatta, ja se saattaa jopa vain korostaa heidän hyvännäköisyyttään. Minä olen jo vanha ja ruma ja olen nähnyt muodin kierron niin monta kertaa, että tiedän että kulloisestakin muodista voi poimia sen mikä itselle sopii. Itse tykkään tämänhetkisistä väreistä, mutta esimerkiksi kolhot lenkkarit jätän suosiolla muille.
Vaatteen tarkoitus onkin suojata.
Asun Porvoossa, joka kesällä oli kotimaanmatkailijoiden suosiossa. Joka kerran, kun olin vanhassa kaupungissa ihastelin ihania mekkoja ja suomalaisten kesäpukeutumista. Kyllä täällä Etelä-Suomessa osataan! Oli niitä tennareitakin. Kivalta näytti!
N46
Se mikä SINUSTA on kaunista, ei välttämättä ole sitä muille.
Huvittava aloitus..
Kuulostaa samalta, kun meille tulee asiakas ja sanoo: "haluan kauniit kengät", okei selvä.
Vierailija kirjoitti:
Asun Porvoossa, joka kesällä oli kotimaanmatkailijoiden suosiossa. Joka kerran, kun olin vanhassa kaupungissa ihastelin ihania mekkoja ja suomalaisten kesäpukeutumista. Kyllä täällä Etelä-Suomessa osataan! Oli niitä tennareitakin. Kivalta näytti!
N46
Porvoossa osataan😊
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Muodin mukaan kulkeminen on muutenkin tyhmää ja jos joku tykkää pukeutua tennareihin ja ap:n mielestä teltattamaisiin vaatteisiin, niin heillä on siihen täysi oikeus, kenenkään ei ole mikään pakko tavoitella minkäänlaista kauneutta pukeutumisellaan ja vielä vähemmän sitä, mikä on juuri ap:n mielestä kaunista.
Mutta tuntuu jotenkin järjettömältä, että
A kehitetään rumia vaatteita b. tehdään rumista vaatteista muotia c. joku käyttää rumia vaatteita koska ne ovat muotia. Koska rumia ne ovat, se ei ole mielipidekysymys.
Minä olen lyhyt, rintava jonka lantio ja jalat ovat kapeammat. Jos mekko istuu rintojen kohdalta, niin se on alaosasta kolme numeroa liian iso ja ulottuu nilkkoihin. Huoh. Joku sanoi että muodista voi poimia ne itselle sopivat osiot. Totta mutta nykyään ei tehdä lyhyille ihmisille ollenkaan vaatteita, ainakaan Suomessa. Minulle sopiikin parhaiten pillifarkut ja t-paita. Tykkään klassisista vaatteista ja mekoista mutta on hankala löytää mittasuhteiltaan sopivia. Toki housutkin on aina lyhennettävä. Nimenomaan niitä nättejä ja istuvia vaattwita onkin vaikea löytää. Olen kuullut samaa kaikenkokoisilta naisilta. Ihmiset kyllästyvät kun sopivaa tarjontaa ei löydy niin alkavat ostella kaapuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Porvoossa osataan😊
Vitsikäs? On kyllä yksi palstan noloimpia läppiä.