Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja, oletko antanut yksityistä tukiopetusta?

Vierailija
08.11.2013 |

Paljonko siitä maksetaan opettajalle? Kannattaako kysellä töitä noista tukiopetusta kauppaavista firmoista?

Olen enkun ja saksan ope.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut lapselleni yksityistä tukiopetusta (ja ihan turha sanoa, että se ontyhmää, koska koulusta saa - ei saanut. Olisi saanut siirron erityisluokalle, mutta ei tukiopetusta. Se taas olisi ollut muuten huono ratkaisu.)

Opettaja otti siitä 20 euroa tunti.

Vierailija
2/5 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut ja kaverikin. Kumpikin matikassa, joka lienee kaikista kysytyin tukiopetusaine.

Hinta on ollut 25 Euroa/h ja keikkoja ihan sopivasti. Aika paljon on asiakkaita tullut ihan entisten tutuista. Joskus tukiopetusta tarvitsee esimerkiksi lukiolainen, jolla on liikaa hylättyjä lyhyestä matikasta ja tarvii joku kurssi korottaa. Tuolloin riittää yleensä 2-4 tapaamista, niin saa heitettyä jonkun hylsykursseista läpi ja usein numeroksi tulee vielä 6 tai jopa 7. Sitten toinen ryhmä on yläkoululaiset, joiden vanhemmat on ihan kypsiä lapsensa vitosiin. Esimerkiksi viime syksynä kävin syys-joulukuun kerran viikossa 1,5 tuntia opettamassa yhdelle ysiluokkalaiselle aina sen viikon asiat uusiksi. Jouluun mennessä oli saavutettu kasin taso. Kevään aikana nousi entisestään ja viimeisestä kokeesta sai keväällä 9+! Valitettavasti päättötodistukseen tuli vain kasi, vaikka koenumeroiden perusteella olisi jo ysin ansainnut. Jatkoi lukioon ja äiti soitti juuri, että lyhyt matikka menee ihan jees. Seiskaa tullut.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lisää vielä. Siis ysin keväällä annoin edelleen opetusta, mutta vähemmän kuin syksyllä. Ei se nyt tietty mun ansio yksin ole vaan tukiopetus avasi monia solmuja ja nuoren oma motivaatio kasvoi, kun alkoi tajuta asioita ja tajusi, että vanhemmatkin on tosissaan tämän kanssa.

Kokeilin jossain vaiheessa myös sitä, että opetin seuraavan viikon asiat etukäteen. (tosin siinä piti aina pitää tauko, kun keskittyminen herpaantui) Yleensä kuitenkin kerrattiin jo koulussa opetettu. Se oli itseasiassa aika hyväkin keino opettaa etukäteen, kun sitten mennessä tunnille, hanskasi asian jo osittain ja oli helppo "loistaa" ja seurata opetusta, kun ei aloittanut sillä tavoin nollasta kuin luokkakaverit vaan oli jo hyvin hajulla.

Vierailija
4/5 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin vaan, koska yksi firma, johon olin ajatellut hakea, laskuttaa asiakkaalta 75 euroa tunti. Että kuinka paljon tuosta saa sitten se opettaja?

Vierailija
5/5 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:34"]

3 lisää vielä. Siis ysin keväällä annoin edelleen opetusta, mutta vähemmän kuin syksyllä. Ei se nyt tietty mun ansio yksin ole vaan tukiopetus avasi monia solmuja ja nuoren oma motivaatio kasvoi, kun alkoi tajuta asioita ja tajusi, että vanhemmatkin on tosissaan tämän kanssa.

Kokeilin jossain vaiheessa myös sitä, että opetin seuraavan viikon asiat etukäteen. (tosin siinä piti aina pitää tauko, kun keskittyminen herpaantui) Yleensä kuitenkin kerrattiin jo koulussa opetettu. Se oli itseasiassa aika hyväkin keino opettaa etukäteen, kun sitten mennessä tunnille, hanskasi asian jo osittain ja oli helppo "loistaa" ja seurata opetusta, kun ei aloittanut sillä tavoin nollasta kuin luokkakaverit vaan oli jo hyvin hajulla.

[/quote]

mahtavaa kuulla, että tukiopetuksesta on ollut noin paljon hyötyä! :) Olet varmasti hyvä ope.