Millainen ihminen ei toivo toiselle hyvää?
Vaan toivoo pahaa. Oletko törmännyt tälläiseen ihmiseen? Mistä voi johtua?
Kommentit (34)
Rikkinäinen ihmistyyppi. Niistä osan tunnistaa nopeasti, vaikka esittäisivät reilua. Todella kateellisia ja eivät vain toivo pahaa muille vaan yrittävät löytää keinon iskeä maahan. Lapsuudessa on mennyt jotain hajalle eivätkä kaikki tokene edes aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalainen, kokoomuslainen.
Sisäsiittoinen, väkivaltainen sukuperimä jossa autistisia piirteitä joissa kaikki ulkopuoliset ovat "vihollisia" vaikka olisivat oman maan kansalaisia.
Yleinen ihmistyyppi etenkin maaseudulla.
Noissa Sofia ja Maisa -ketjuissa katkeruuttaan ja kateuttaan purkavat ovat alinta saastaa.
Lessut, paitsi tietysti muille lessuille.
Toivon järjestäen kaikille hyvää jotka ovat hyviä minua kohtaan. Toivon pahaa minua väärin kohdellelle, jotka eivät korjanneet tekojaan.
Valtiolle toivon pahaa niiltä osin kuin kohtelee kansalaisiaan eriarvoisesti. Toimeentulotuki pitäisi olla saatavilla myös omistavalla osalla kansasta. Parempituloinen tuhlaaja saa ja säästäjää rangaistaan tässä.... väärin.
Riippuu täysin ihmisestä. Jos joku kohtelee minua paskamaisesti, en todellakaan toivo hänelle kuin pelkkää paskaa ja voin myöntää tämän ihan avoimesti. Sitten on olemassa myös ihania ihmisiä, jotka ansaitsevat minun silmissäni vain hyvää ja sitä myös toivon heille. Eiköhän kaikki ajattele suurin piirtein näin. Inhimillistähän se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalainen, kokoomuslainen.
Sisäsiittoinen, väkivaltainen sukuperimä jossa autistisia piirteitä joissa kaikki ulkopuoliset ovat "vihollisia" vaikka olisivat oman maan kansalaisia.
Yleinen ihmistyyppi etenkin maaseudulla.
Terv
Sila cca-älyccö ihmistyyppi
Minävaurioinen narsisti ainakin toivoo muille pahaa koska silloin hänellä on hyvä olla. Ja tuosta naisen rumuudesta , ikävä kyllä minulla on kokemusta että "rumat naiset" on kateellisia ja siitähän ei ole pitkä matka huonoon käytökseen. Tämä on siis mun kokemus. -nainen
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus ja kateellisuus. En todellakaan toivo kaikille pelkkää hyvää. Onko sellaisia ihmisiä oikeasti olemassa?
Sama täällä. En toki yleensä toivo pahaakaan, mutta miksi toivoisin jotain hyvää tai olisin erityisen iloinen sellaisten ihmisten puolesta, joilla on tai jotka saavuttavat jotain, mitä minä en ikinä saa.
Vierailija kirjoitti:
Toivoa pahaa - mitä se tarkoittaa? Toivotko murhaajan saavan tuomion teostaan, eli rangaistuksen? Toivotko siis pahaa? Vaiko sittenkin oikeudenmukaisuutta?
Minä toivoisin kaikille hyvää, mutta jotta se voisi toteutua, on pahoja tekoja ennaltaehkäistävä, mm. rangaistuksilla. Mielestäni rangaistukset on pantava täytäntöön pelotevaikutuksen ylläpitämiseksi, eikä vain "oikeudenmukaisuuden"/koston takia. Ilman rangaistuksia kärsimystä olisi loppujen lopuksi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoa pahaa - mitä se tarkoittaa? Toivotko murhaajan saavan tuomion teostaan, eli rangaistuksen? Toivotko siis pahaa? Vaiko sittenkin oikeudenmukaisuutta?
Minä toivoisin kaikille hyvää, mutta jotta se voisi toteutua, on pahoja tekoja ennaltaehkäistävä, mm. rangaistuksilla. Mielestäni rangaistukset on pantava täytäntöön pelotevaikutuksen ylläpitämiseksi, eikä vain "oikeudenmukaisuuden"/koston takia. Ilman rangaistuksia kärsimystä olisi loppujen lopuksi enemmän.
Siis jotta mahdollisimman suuri hyvä voisi toteutua.
Vaikka on vaikea/mahdoton saada kaikille riittävän hyviä oloja, niin yhteiskunta voi ainakin pyrkiä koko ajan lähemmäs sitä tavoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin ihmisestä. Jos joku kohtelee minua paskamaisesti, en todellakaan toivo hänelle kuin pelkkää paskaa ja voin myöntää tämän ihan avoimesti. Sitten on olemassa myös ihania ihmisiä, jotka ansaitsevat minun silmissäni vain hyvää ja sitä myös toivon heille. Eiköhän kaikki ajattele suurin piirtein näin. Inhimillistähän se vaan on.
Tee ihmisille niin kuin ihmiset tekevät sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Savolainen maksaa 100 markkaa ettei naapuri saa 20
Miksi Afrikassa on nälänhätä ja Suomessa savolaiset? Koska afrikkalaiset saivat valita ensin.
Riippuu tilanteesta. Elämässäni on vain yksi ihminen jolle en toivo mitään hyvää. Narsistinen, omahyväinen p*ska. Hän on entinen työnantajani, Suomen Yrittäjien aktiivi ja sitä kautta myös valtakunnan ykköspoliitikkoja manipuloimassa.