Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nonni! Mitä miehelle isänpäivälahjaksi? Hinta vaikka 50e

Vierailija
08.11.2013 |

taas lyö tyhjää, niinkuin joka ikinen vuosi.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:30"]

Minua aina harmittaa lasten puolesta, kun puolisot omivat isän- ja äitienpäivät. Mutta jokaisen oma asiahan se on. Itse haluan, että isänpäivänä keskitytään isän ja lasten väleihin ja minä pysyn sivummalla, vähän niin kuin mahdollistajana: Teen lasten avustuksella aamupalan ja ruuan yms.

[/quote]

ei taivas :D Johan oli taas näkökulma, tässä riittää naurussa pitelemistä taas vähäksi aikaa.

Vierailija
22/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpattava Barbara!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:32"]

Minua aina harmittaa lasten puolesta, kun puolisot omivat isän- ja äitienpäivät. Mutta jokaisen oma asiahan se on. Itse haluan, että isänpäivänä keskitytään isän ja lasten väleihin ja minä pysyn sivummalla, vähän niin kuin mahdollistajana: Teen lasten avustuksella aamupalan ja ruuan yms.

[/quote]

ei taivas :D Johan oli taas näkökulma, tässä riittää naurussa pitelemistä taas vähäksi aikaa.

[/quote]

Ai sinusta on naurettavaa, että isällä ja lapsilla on ihan keskinäisetkin välit ja että sitä pidetään tärkeänä? Voi sinun lapsiraukkojasi!

Vierailija
24/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:38"]

[/quote]

[/quote]

Ai sinusta on naurettavaa, että isällä ja lapsilla on ihan keskinäisetkin välit ja että sitä pidetään tärkeänä? Voi sinun lapsiraukkojasi!

[/quote]

Ja mikä tämän estää? Sekö että vaimo antaa miehelleen lahjan? Oletko sinä nyt ihan tosissasi?

Vierailija
25/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja mikä tämän estää? Sekö että vaimo antaa miehelleen lahjan? Oletko sinä nyt ihan tosissasi?

[/quote]

Taidat olla vähän yksinkertainen...

Vierailija
26/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Taidat olla vähän yksinkertainen...

[/quote]

onneksi sun älysi loistaa kauas

Vierailija
27/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tekevät isälle lahjat ja kortit päiväkodissa. Minä haluan myös muistaa LASTENI ISÄÄ isänpäivänä ja hemmotella häntä. Ei pitäisi ketään häiritä :o

Meillä isänpäivään kuuluu itse leivottu kakku + kuohariaamiainen sänkyyn + lasten ja minun lahjat miehelle.

Äitienpäivä samalla kaavalla, lapsilta omatekemät lahjat/kortit ja mieheltä joku lahja + kakku ja kuohari sänkyyn. Tuolloin mies ja lapset leipovat aamuvarhaisella kakun, sitä on hauska kuunnella ja teeskennellä nukkuvaa.

Kukin tyylillään tietysti. Mutta en minäkään parjaa niitä, jotka eivät miehellensä lahjaa osta.

AP

Vierailija
28/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä minunkin mielestäni tästä tulee mieleen, että vaimo tunkee itsensä siihen isän ja lasten keskinäiseen kanssakäymiseen, ettei heillä vain olisi kivaa ilman äitiä. Meillä on yritetty pitää huoli, että isä viettää laatuaikaa lasten kanssa myös ilman äitiä, ja myös kahdenkesken jokaisen lapsen kanssa. Isänpäivä merkkaa meilläkin nimenomaan isän ja lasten välisen suhteen tärkeyttä.

Vierailija
29/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:56"]

Lapset tekevät isälle lahjat ja kortit päiväkodissa. Minä haluan myös muistaa LASTENI ISÄÄ isänpäivänä ja hemmotella häntä. Ei pitäisi ketään häiritä :o

Meillä isänpäivään kuuluu itse leivottu kakku + kuohariaamiainen sänkyyn + lasten ja minun lahjat miehelle.

Äitienpäivä samalla kaavalla, lapsilta omatekemät lahjat/kortit ja mieheltä joku lahja + kakku ja kuohari sänkyyn. Tuolloin mies ja lapset leipovat aamuvarhaisella kakun, sitä on hauska kuunnella ja teeskennellä nukkuvaa.

Kukin tyylillään tietysti. Mutta en minäkään parjaa niitä, jotka eivät miehellensä lahjaa osta.

AP

[/quote]

Kyllä se nyt kuule vaan häiritsee. Kun kaikkien pitäisi tehdä niin kuin AV-mamman. Ja jos ei tee, se tarkoittaa, että sinun ja miehesi parisuhde on kuollut ja lisäksi isän välit lapsiin ovat etäiset. Tässä se nyt punnitaan! Elämän ja kuoleman kysymys!

Vierailija
30/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs te vietätte / toivotte äitienpäivää vietettävän, te, joiden mielestä äidin kuuluu olla sivussa isänpäivänä eikä anna mitään lahjaa miehelle?

Ukko syrjään ja äiti touhuaa lasten kanssa kaikkee koko päivän?

Vierailija
31/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi (nyt 6v) päättää nämä asiat. Eskariaskarelujen lisäksi väkertää kotona jotain ylläriä...en edes tiedä mitä, mutta mua pyydettiin tuomaan kaupasta iskän lemppari salmiakkia. Lapsi haluaa tarjota isälle pinkillä kimalluksella kuorrutetut  jäätelöannokset... no, iskä ei niin jädestä välitä. Ja tänävuonna sain käännettyä mielen, vetosin lähinnä siihen, että eikö laitettaisi JOSKUS jotain muuta.

Liskäksi hommasin heille liput Hevisauruksen konserttiin,vahingossa tosin osui isänpäiväviikonlopulle, mutta eihän ne sitä tiedä. Oma lehmä mulla siinäkin ojassa on... parituntia laatuaikaa ihan itsekseni kotona.

Vierailija
32/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:01"]

Mitenkäs te vietätte / toivotte äitienpäivää vietettävän, te, joiden mielestä äidin kuuluu olla sivussa isänpäivänä eikä anna mitään lahjaa miehelle?

Ukko syrjään ja äiti touhuaa lasten kanssa kaikkee koko päivän?

[/quote]

Meillä ainakin aika pitkälle juuri näin. Mies auttaa lapsia ruuanvalmistuksessa, mutta päivän pääasia on, että lapset saavat ilahduttaa äitiä.

Vierailija
33/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä kysyisin lapselta (2-v), mitä isille ostetaan lahjaksi, hän vastaisi varmaan "lihaa". (Tämä siksi, että koiramme aina "sanoo" haluavansa lahjaksi lihaa.) Mutta kun mieheni on kasvissyöjä, ei ilahtuisi! Siksi käytin veto-oikeuttani ja ostin sitä viskiä.

Mä en voi ymmärtää, miksi jonkun mielestä voi olla vääri muistaa lapsensa isää isäinpäivänä.

Vierailija
34/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko perustaa oman jänkkäysketjun ja jättää tämän rauhaan, kiitos.

Vierailija
35/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:12"]

Jos mä kysyisin lapselta (2-v), mitä isille ostetaan lahjaksi, hän vastaisi varmaan "lihaa". (Tämä siksi, että koiramme aina "sanoo" haluavansa lahjaksi lihaa.) Mutta kun mieheni on kasvissyöjä, ei ilahtuisi! Siksi käytin veto-oikeuttani ja ostin sitä viskiä.

Mä en voi ymmärtää, miksi jonkun mielestä voi olla vääri muistaa lapsensa isää isäinpäivänä.

[/quote]

Minusta pointti on siinä, että äiti varastaa osan siitä isän huomiosta, joka isänpäivänä kuuluisi pelkästään lapsille.  Sanon tämän vähättelämättä yhtään koko perheen yhteisten asioiden merkitystä, mutta varsinkin, kun lasten ja äidin välit ovat käytännössä niin paljon tiiviimmät kuin isän ja lasten välit, ja lapset viettävät hyvin paljon aikaa ja arkea äidin kanssa ilman isää, niin mikseivät äidit voisi edes isänpäivänä antaa isän ja lasten olla keskenään pääosassa? Minusta vain sekä isät että lapset ansaitsisivat sen, mutta jokainen tietenkin omalla tyylillään.

Vierailija
36/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun äitienpäivänä äitiä hemmotellaan lahjoilla ja hieronnoilla ja shamppanjalla ja äiti saa maata sängyssä koko päivän ja nousee hirvee poru jos ei lahja miellytä. äiti ei tee äitienpäivänä mitään hommia.

Isänpäivänä isä viihdyttäköön lapsia koko päivän niin saavat "laatuaikaa" keskenään. Äiti pysyttelee taka-alalla ihan mielellään, sängyssä lueskelemassa naistenlehtiä.

Vierailija
37/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden mielestä äidin lahja isälle isänpäivänä tuhoaa isän ja lasten suhteen, eiköhän se suhde rakenneta niinä vuoden muina 364:nä päivänä. Jos isä ei vietä lasten kanssa aikaa pitkin vuotta, yksi tuollainen päivä vuodessa, jolloin äiti patsastelee sivussa "mahdollistajana", ei paljoa pelasta.

Minulla ei juuri nyt ole varaa kummoisiin isänpäivälahjoihin, joten mies saa itse leivotun kakun ja 1- ja 2-vuotiaiden askartelemat kortit (1-vuotiasta kyllä autoin aika paljonkin). Jos rahaa olisi, ostaisin miehelleni vaatetta ja uuden web-kameran pätkivän tilalle.

Meillä sitä isän ja lasten suhdetta hoidetaan juuri tällä hetkellä. Mies vei muksut perhekerhoon ja puistoon ja antaa minulle vapaahetken. Huomenna pääsee sitten vanhojen kavereittensa kanssa oluelle ja minä hoidan lapset.

Vierailija
38/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden mielestä äidin lahja isälle isänpäivänä tuhoaa isän ja lasten suhteen, eiköhän se suhde rakenneta niinä vuoden muina 364:nä päivänä. Jos isä ei vietä lasten kanssa aikaa pitkin vuotta, yksi tuollainen päivä vuodessa, jolloin äiti patsastelee sivussa "mahdollistajana", ei paljoa pelasta.

Minulla ei juuri nyt ole varaa kummoisiin isänpäivälahjoihin, joten mies saa itse leivotun kakun ja 1- ja 2-vuotiaiden askartelemat kortit (1-vuotiasta kyllä autoin aika paljonkin). Jos rahaa olisi, ostaisin miehelleni vaatetta ja uuden web-kameran pätkivän tilalle.

Meillä sitä isän ja lasten suhdetta hoidetaan juuri tällä hetkellä. Mies vei muksut perhekerhoon ja puistoon ja antaa minulle vapaahetken. Huomenna pääsee sitten vanhojen kavereittensa kanssa oluelle ja minä hoidan lapset.

Vierailija
39/39 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se on lasten ja isän suhteista pois, jos isälle annetaan aamulla lahoja? Ei se iskä sitä äidin ostamaa lahjaa koko päivää hehkuta niin, että lapset jäävät paitsioon sen takia... kyllä niitä lasten piirustuksia ja pannunalusia enemmän ihaillaan.

Ja kyllä se äidin ostama lahja on kuitenkin ikäänkuin koko perheeltä isälle.