Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mopoauto syttyi tuleen kesken ajon Seinäjoella

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein lahnavelttopersejonneille.

Vierailija
2/13 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölläni oli mopoauto ja ehdottomasti kielsin menemästä tielle jossa nopeusrajoitus on yli 60. Asumme pääkaupunkiseudulla ja onnistui hyvin ajaminen "pikkuteillä". Tyttö sai juuri B kortin ja autokoulussa huomasivat miten hyödyllistä oli kartutettu ajokokemus mautolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi käsittää, mikä tekee mopoautosta turvattomamman kuin moposta? Miksi mopoautolla ei saisi ajaa yli 60 km/ -teillä, mutta mopolla saisi?

Omituista logiikkaa.

Vierailija
4/13 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 08:05"]

Minä en voi käsittää, mikä tekee mopoautosta turvattomamman kuin moposta? Miksi mopoautolla ei saisi ajaa yli 60 km/ -teillä, mutta mopolla saisi?

Omituista logiikkaa.

[/quote]

Koska mopon ohi pääsee helposti. Lakihan sanoo, että mopolla pitää ajaa niin lähellä oikeaa reunaa kuin se on turvallisesti mahdollista. Mopoauto tukkii koko tien. Lisäksi ihmiset kuvittelevat, että se koppi suojaa jotenkin. Ja kun katsoo niitä mopoautoilijoita, niin 90% niistä on täisin taulapäitä liikenteessä.

Vierailija
5/13 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 08:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 08:05"]

Omituista logiikkaa.

[/quote]

Koska mopon ohi pääsee helposti. Lakihan sanoo, että mopolla pitää ajaa niin lähellä oikeaa reunaa kuin se on turvallisesti mahdollista. Mopoauto tukkii koko tien. Lisäksi ihmiset kuvittelevat, että se koppi suojaa jotenkin. Ja kun katsoo niitä mopoautoilijoita, niin 90% niistä on täisin taulapäitä liikenteessä.

[/quote]

Minä asun Keski-Euroopassa ja on mopoautoja täälläkin, tosin paljon vähemmän kuin Suomessa. Nuoret ajavat yleensä vespoilla ja mopoilla, mopoautoja näkee enemmän iäkkäämmillä ihmisillä. Mutta ei niistä mopoautoista täällä kukaan valita eivätkä ne liikennettä tuki. Pieniä kippojahan ne ovat ja kyllä ne pystyy ohittamaan siinä kuin normaalit autotkin ja joka tapauksessa paljon helpommin kuin esim. peräkärryllisen traktorin.

Taulapäisyys liikenteessä ei taas johdu ajoneuvotyypistä vaan siitä, mitä kuskin korvien välissä on.

Vierailija
6/13 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kunnassa jossa mopoautoja on aivan liikaa. Ja kyllä, valitettavasti hermo menee niiden taulapääkuskien kanssa vähän väliä. Ehkä kerran tai kaksi olen törmännyt fiksuun mopoautokuskiin.

a) tyypit eivät koskaan aja tien oikeassa laidassa jolloin ohittaminen olisi helpompaa --> jonoa kertyy välillä ihan tolkuttomasti ja ohi ei pääse kun vastaan tulee autoja! Kunpa ne idiootit joskus väistäisi pysäkille. Olen ehkä kerran nähnyt moisen tapahtuvan

b) ryhmittäytymisestä ei ole tietoakaan - olen eräänkin kerran ajanut mopoauton perässä kun ne kääntyvät vasemmalle. Vasemmalle käännytään aivan keskeltä kaistaa ja jos vastaan tulee autoja, niin siihen ne jäävät keskelle kaistaa nököttämään että pientareen kautta ei pääse ohi - autoilijat osaavat tämänkin liikennesäännön huomattavasti paremmin

c) täällä mopoautot välillä ajavat jopa rinnakkain ja tukkivat muulta liikenteeltä tien. kilpailevat keskenään suorilla jne. Tähän en viitsi edes kommentoida.

Jos niille pikkuhellanteltuille opetettaisi ensin noita perusliikennesääntöjä joita B-korttiin vaaditaan ja autoilijoiden kunnioitusta, niin mopoautojakin kunnioitettaisi liikenteessä takuulla enemmän.

Vierailija
7/13 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattijuoppoja, vanhus kuoli, pelti rytisi, mutta vain moppautot on itse saatanassa ja liikeenteessä vaarallisia.

Vierailija
8/13 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:02"]

Rattijuoppoja, vanhus kuoli, pelti rytisi, mutta vain moppautot on itse saatanassa ja liikeenteessä vaarallisia.

[/quote]

Turvallisempi yhdistelmä joo olis, että rattijuoppomopoautossa. Ei tapa ulkopuolisia, mutta kuljettaja kuolee varmasti, koska se koppi ei suojaa, se musertuu.

Mopoautot pois liikenteestä, kiitos!

Vierailija
9/13 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoautoilla saisi ajaa vaan niillä teillä, joilla nopeusrajoitus 60 km/h tai alle. Sitten en olisi ihan ok. Tai sitten pitäisi olla laki, että mopoauton on aina väistettävä seuraavalle bussipysäkille, jos tiellä saa ajaa yli 60km/h ja taakse ilmestyy nopeampi kulkuneuvo.

Voihan ihan oikeakin auto yhtäkkiä syttyä tuleen noin vaan. Usein syynä sähkövika. Miksei sitten mopoautokin.

Vierailija
10/13 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:59"]

Mopoautoilla saisi ajaa vaan niillä teillä, joilla nopeusrajoitus 60 km/h tai alle. Sitten en olisi ihan ok. Tai sitten pitäisi olla laki, että mopoauton on aina väistettävä seuraavalle bussipysäkille, jos tiellä saa ajaa yli 60km/h ja taakse ilmestyy nopeampi kulkuneuvo.

[/quote]

Totta tuokin! Ruuhkassa onkin kiva ajaa sellaisen keskellä tietä ajelevan mopoauton perässä, jota kuljettaa teini, joka kuvittelee omistavansa sen koko tien. Ei aikomustakaan väistää, että autot pääsee ohi.

Vierailija
11/13 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella on muuten hämmentävän paljon mopoautoja.

Vierailija
12/13 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä mopoautoilun vastaisia ruikutusketjuja oikein perustaa, eikö teillä ole mitää järkevämpää tekemistä, ruokkikaa vaikka puluja.

Vierailija
13/13 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 08:49"]Asun kunnassa jossa mopoautoja on aivan liikaa. Ja kyllä, valitettavasti hermo menee niiden taulapääkuskien kanssa vähän väliä. Ehkä kerran tai kaksi olen törmännyt fiksuun mopoautokuskiin.

a) tyypit eivät koskaan aja tien oikeassa laidassa jolloin ohittaminen olisi helpompaa --> jonoa kertyy välillä ihan tolkuttomasti ja ohi ei pääse kun vastaan tulee autoja! Kunpa ne idiootit joskus väistäisi pysäkille. Olen ehkä kerran nähnyt moisen tapahtuvan

b) ryhmittäytymisestä ei ole tietoakaan - olen eräänkin kerran ajanut mopoauton perässä kun ne kääntyvät vasemmalle. Vasemmalle käännytään aivan keskeltä kaistaa ja jos vastaan tulee autoja, niin siihen ne jäävät keskelle kaistaa nököttämään että pientareen kautta ei pääse ohi - autoilijat osaavat tämänkin liikennesäännön huomattavasti paremmin

c) täällä mopoautot välillä ajavat jopa rinnakkain ja tukkivat muulta liikenteeltä tien. kilpailevat keskenään suorilla jne. Tähän en viitsi edes kommentoida.

Jos niille pikkuhellanteltuille opetettaisi ensin noita perusliikennesääntöjä joita B-korttiin vaaditaan ja autoilijoiden kunnioitusta, niin mopoautojakin kunnioitettaisi liikenteessä takuulla enemmän.

[/quote]

a. Pysäkille saa liikennesääntöjen mukaan pysähtyä vain matkustajan ottamista ja jättämistä varten. Mopoautoilija voi tietää liikennesäännöt.

b. Pientareen kautta EI saa ohittaa. vain ajorataa pitkin.

Miksi erityisesti autoilijoita pitäisi kunnioittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi