Kokemuksia Macbook airista?
Mulla olis nyt tietokoneen vaihto edessä. Olen tykästynyt mäkkeihein, mulla on ollut sellainen seitsemän vuotta (sama kone siis). Mietin airia ihan puhtaasti hinnan takia. Käyttö olisi siis työkäyttö (netti, tekstinkäsittely ja käännösmuisti) sekä vapaa-ajan käyttö.
Kokemuksia? Onko airista mihinkään?
Kommentit (34)
Minusta taas mäccien akunkesto on paljon parempi mitä pc:den..eivät myöskään kuumene samalla tavalla kuin moni pc koska tuulettimet päällä...
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:14"]
airin sisusta menee paskaksi jos se kolahtaa johonkin oven pieleen tai ihmisen kyynärpäähän esim olka laukussa. huoltohinta oli 600 euroa.
[/quote]
Aika kovaa olet kolauttanut. Mulla on pudonnut Air kymmeniä kertoja sängystä ja sohvalta lattialle, ja ei tule tullut henkisiä tai fyysisiä kolhuja.
Applella on paljon paremmat takuuehdot kuin monilla PC-valmistajilla. Kuollut pikseli näytössä? Apple vaihtaa näytön parissa arkipäivässä. Kuollut pikseli Asus-läppärissä? No, odota että niitä tulee kaksi lisää, lähetä kone Ruotsiin, odottele kolme viikkoa ilman konetta. Just vaihdatin ilmaiseksi Applen huollossa hajonneen komponentin neljä vuotta vanhasta Macista.
Mä tarvitsen työtä varten juuri läppärin, joten en aio hankkia pöytäkonetta ja ipadia yhtä aikaa. Ja jos mä sanon, että harkitsen Airia juuri finanssisyistä, niin ehkei mulla ole varaa ostaa kahta laitetta ;)
Tuosta akkuasia mua just mietityttääkin, että kun mulla on tässä Bookissa mennyt jo vuosien saatossa useampi akku, niin jos tuo Airin akku pitää vaihdattaa, maksaako se todella 600 e?
Ap
Ja mä ajattelin ostaa sen lisätakuun koneeseen.
Ap
No ei maksa akun vaihto 600 euroa. :D Maksaa huoltoliikkeessä noin 140 e. Mulla on kolme vuotta vanha Air, ja siinä on akun kapasiteetti vielä 89 % alkuperäisestä. Takuuaikana akku vaihdetaan maksutta, jos siinä kapasiteetti hiipuu.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:25"]
No ei maksa akun vaihto 600 euroa. :D Maksaa huoltoliikkeessä noin 140 e. Mulla on kolme vuotta vanha Air, ja siinä on akun kapasiteetti vielä 89 % alkuperäisestä. Takuuaikana akku vaihdetaan maksutta, jos siinä kapasiteetti hiipuu.
[/quote]
Kiitos!
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:25"]
[/quote]
Tuossa kirjoittajan mainitsemassa sisustassa on itse asiassa grafiikkakortti, emolevy, kovalevy ym. Kovalevy ja grafiikkakortti on ne jotka menee Macbookeissa ensimmäisenä rikki. Akun vaihto alle kahdessa vuodessa.
terv. jo kahdeksan MacBookin omistaja 15 vuoden ajalta
Kuka täällä muka väittänyt että AKUN vaihto 600€? Eikö Macin omistajat osaa lukea yhtä hyvin kuin pcn omistajat?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:29"]
Kuka täällä muka väittänyt että AKUN vaihto 600€? Eikö Macin omistajat osaa lukea yhtä hyvin kuin pcn omistajat?
[/quote]
Luin, että akun sisusta. Tämän täytyy tarkoittaa, että Macin omistajat eivät osaa lukea yhtä hyvin kuin PC:n omistajat, totta. Onneksi ratkesi näin tämäkin asia!
Ap
Nonni, menin tilaamaan Kikantista Airin, kun se oli tarjouksessakin. Kauheaa ostaa uusi tietokone!
Ap
Useissa ulkomaalaisissa testeissä uudet Macbook air M2 vs Macbook Pro on voittajaksi noussut Macbook Air
Parempi näyttö esimerkiksi. Lähellä toisiaan tosiaankin ja rankemmassa työkuormassa Pro varmaan parempi. Mutta yleiskoneeksi Air on mainio.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Airissa menee kovalevy herkästi rikki kun siinä ei ole kunnon runkoa tukemassa sitä.
Ei ole macbookeissa enää pitkään aikaan ollut kovalevyjä. Nykyään kaikissa on SSD mikä ei hajoa niin herkästi.
Saa kertoa lisää. Oma late 2015 Air meni juuri rikki ja pitäisi uusi ostaa. Gradun tekoon vain. Muuten ei oikein käyttöä. Ellen sitten osta Ipadia ja sen kanssa sinnittele. Padin kanssa saatan jatkaa elämää muutenkin esimerkiksi sarjoja katselemalla.
En oikein ymmärrä kirjoittajan nro 18 kommenttia akunkestosta. Airin akku kestää mulla koko päivän. Toki joissakin PC-koneissa on tehokkaampi akku, mutta hyvin monissa on myös heikompi akku. Ei voi yleistää, että PC-koneissa olisi tehokkaampi akku kuin Maceissa.
Meillä on himassa kahden Mac-läppärin lisäksi myös iMac, mutta harvemmin sitä tulee käytettyä. On paljon mukavampi istuskella sohvalla koneen kanssa. :)