Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-henkinen perhe majoittuu luoksesi muutamiksi päiviksi. Olettaisitko että

Vierailija
19.07.2006 |

heillä on mukana mm. omat lakanat ja pyyhkeet?

Meillä odotellaan vieraita kohta saapuviksi. Toki oli tiedossa jo jonkun aikaa että ovat tulossa loppuviikoksi, mutta äsken soittaessaan totesivat vain että ai niin, kai teillä joku riepu on yötä varten kun ei hoksattu ottaa omia lakanoita ja pyyhkeitä mukaan...

Höh, ei meillä varmaan ole edes tarpeeksi tyynyjä :/ ellei sohvatyynyillä jatketa...

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kertakyttöset lakanat ei paljoa maksa.

Niissähän onkin tosi mukava nukkua.

Vierailija
22/99 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitenköhän autoon mahtuisikin tuollainen määrä tavaraa. Me ( 5 ) ei oteta vuodavaatteita kyläilyyn, eikä oleteta muidenkaan tuovan , jos on kylä paikka tarjottu niin siihen kutsuun on kyllä sisältynyt myös ns välttämättömät tytötarpeet. Kertakyttöset lakanat ei paljoa maksa.

Kerrotaan se asia, kun heidät kutsutaan. Jos eivät ole valmiita tuomaan omia, niin eivät sitten tule. Sen verran rahat nyt tiukalla, ettei voida ostella ylimääräisiä petivaatteita vieraille, vaikka muuten kiva, että tulevat ja esim. ruoat tarjotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tullessa ei tarvitse ottaa mukaan lakanoita eikä pyyhkeitä. Meillä on pesukone ja mankeli. Jos minä vieraita saan minusta se on vain mukavaa. Sopu sijaa antaa ja pari pienenmpää lasta nukkuu yhden täkin alla (tai äiti/isä ja pieni lapsi), joten ihan seitsemää varapeittoa ei tarvi olla (torkkupeitto sohvaltakin ajaa asian). En usko, että vieraatkaan hotellitasoa odottavat. Jos vieraat tulevat junalla vaadin ettei tuollaista ylimääräistä mukana kanneta.

Joskus minulle on käynyt niin, että olen ottanut vahingossa mukaan vaikka vain pussilakanat, joten unohduksiakin voi sattua kun 7henkisen porukan kamoja pakkaa. Kuten ap sanoit useinmiten niin järjestelmällinen äiti niin miten nyt ei ole ottanut mukaan...unohduksiakin voi sattua ja enkä minä ainakaan palaisi satoja kilometrejä hakemaan jos sukulaisten luoksi olisin menossa.

Meitä onkin vain kuusi eikä olla lestoja eikä lisää tule!

Vierailija
24/99 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on omakotitalo, mut en todellakaan 7 peittoa ja tyynytä säilytä!

enkä olettas et kukaan saa edes autoon mahtuun tuollasta määrää!

eli pysykööt jokainen kotonaan

entä ruoka ??? pitääkö ne 7 ruokkiakkin johan menisin konkkaan!

Vierailija
25/99 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran meillä on ollut yksi viisihenkinen perhe ja yksi muu vieras yhtä aikaa käymässä. Kukaan ei tuonut petivaatteita, mutta emme niin odottaneetkaan. Kyllä tilaa löytyi ja petivaatteita myös. Jos tulee tiukkaa, niin silloin itse otamme vaikka vain pussilakanat päällemme ja peitot annetaan vieraille.

Yhteenveto:

Jos muistamme, sovimme asiasta etukäteen vieraiden kanssa.

Jos unohdamme sopia, oletamme, että me järjestämme petivaatteet.

Vierailija
26/99 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle määrälle kyllä löytyisi petivaatteita (ainakin näin kesällä, kun vähän ohuemmatkin peitot riittävät), lakanoita ja pyyhkeitä, ja ihan mielelläni niitä käyttöön antaisinkin. Pesukone pesee ja oikeasti pidän pyykinpesusta. Meillä ei kyllä ole tainnut olla koskaan kahta yövierasta enempää kerrallaan...

Jos oma perheemme yöpyy vieraissa, otamme omat lakanat mukaan yöpaikasta riippuen. Meitä on 4 henkeä, ja esimerkiksi lapsettoman ystäväpariskunnan luona emme oleta olevan petivaatteita ja lakanoita koko porukallemme, kun taas omien vanhempieni luona löytyy varusteita vaikka puolelle armeijalle.

Vierailija
27/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos bestiksesi päättäisi perustaa suurperheen siis sulkisit häneltäkin mukavat yhteiset viikonloput ihan vaan sen takia että hänellä on paljon lapsia.

Kommenttina et perheessä on nykyisin usein kaksi aikuista ja loput lapsia...harvemmin enää isovanhempia tai tätejä kuskataan mukana, joten ajattelin kyllä että apn vieraatkin ovat 2 aikuista ja 5 lasta.

Toivottavsti minun ystävät eivät ajattele noin vaikka pian meitä on 6

Vierailija
28/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin muutaman kertakäyttölakanan tai menisin katsomaan löytyykö kirpparilta ehjiä lakanoita ja pesisin ne. Niin minä tekisin. Meillä on ollut monesti neljä henkeä yökylässä eikä kukaan ole tuonut omia lakanoitaan.

Jos on oikein kuuma ilma niin pelkkä pussilakana varmaan riittää peitoksi.

Kyllähän vieraista on aina vaivaakin, mutta mukavaa että sukulaiset tulevat kylään! Asumme ulkomailla ja olen viikolla 36 raskaana joten olen sanonut suoraan ettei nyt heinäkuun lopusta vauvan syntymään ole vieraat, sukulaisetkaan, tervetulleita.

Vierailija
29/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti omat ystävät eivät ajattele samoin kuin 33. Enkä usko minulla on ihania ystäviä, joiden kanssa on ihana olla, istua iltaa ja jutella (lapsettomia ja pariskuntia joilla on 2-3 lasta).

Vierailija
30/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ruuat tulee olemaan ap:lle ongelma, eihän hän maininnut ruuista mitään vaan puhui pyyhkeitä ja lakanoista. Tämä vaan tuli mieleeni kun luin 33:n vastauksen.

Vierailija
31/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulokseksi sain

4 peittoa

6 tyynyä

Nämä siis ylimääräisiä, sellaisia, joita yövieras voisi käyttää.

Aumme mieheni kanssa kahdestaan 80m2 rivitaloasunnossa, jossa säilytystilaa kohtuullisesti.

Ymmärrän kyllä erittäin hyvin, jos jollakin ei ole nimenomaan peittoja tai tyynyjä yhtään ylimääräisiä. Mutta en ymmärrä sitä, kun joku perheellinen väitti, että ei ole ylimääräisiä lakanoita juuri lainkaan?!! Onko teillä siis vain yhdet, jotka sängyssä koko ajan? Pesupäivänä sitten vaan aamulla koneeseen, hiustenkuivaajalla kuivaksi ja illalla takas sänkyyn?

Meitä on siis kaksi henkeä, ja meidän taloudessamme olisi pussilakanoita yhteensä 16 hengelle, tyynyliinoja 27 ja aluslakanoita yhdeksälle vieraalle. Kylpypyyhkeitä riittäisi, vaikka tupaan tupsahtaisi 17 henkinen perhe.

Vähän reiluja parikymppisiä ollaan, eikä peritty mitään isoäidin kapiokirstua. Ihan siis ajan mittaan kertyneitä lakanoita ja pyyhkeitä.

Harmi jos teillä muilla on niitä niin vähän, että sen vuoksi joudutte sanomaan ystävillenne ei.

Vierailija
32/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta mihin ihmeeseen seitsemän ylimääräistä mahtuu nukkumaan? Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut enempää kuin 1-2 varapatjaa ja sohvia vain yksi. Ei kai paljaalla lattiallakaan nukkua voi.

Vierailija
33/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisia makuuvaatteita löytyy. miten sitä selvitään vuodevaatteiden pesun aikaankaan tai jos tulee mahatauti ja peittoja ja tyynyjä likastuu.

Helposti menee vielä 7 henkeä, mutta yli 10:n kanssa tulee ongelmia.

Ja hygienialakanat ratkaisin niin, että ostin edullisia tarjouslakanoita ja pyyhkeitä vieraiden käyttöön. Halvemmatkin kestävät, kun niitä ei tarvita niin kovin usein.

Vierailija
34/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmaa jo tavallisten matkavaatteiden pakkaamisesta ja pesusta on perheen äidille.

Jos tulee meille kylään, niin kyllähän toivon että reissu on äidillekin lomaa, eikä mikään pyykkityöleiri etu ja jälkikäteen.

Eli petivaatteet ja ruoka kuuluu kyläpaikan puolesta, jos kerran kylään kutsutaan.

Ja pääseehän sinne kylään sitten toisinkin päin, ja ihanaa, ilman petivaatteita ja saatananmoista ylimääräistä lakanapyykkiä.

Vierailija
35/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

enkä kyllä haluaisi, että vieraat pyyhkivät alapäänsä meidän pyyhkeisiin. Ovat minusta hygieniavälineitä. Mä kuljetan hotelliinkin omat pyyhkeet.

Vierailija
36/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tottakai sanoisin jo asiasta sopiessa, että ottakaa omat lakanat ja edes pari tyynyä mukaan. Pyyhkeitä meillä saattaisi olla kyllä noin monelle, mutta lakanat riittäisivät 5lle vieraalle juuri ja juuri ja patjojakin on aika niukasti. 2 voisi nukkua sohvalla, 1 varapatjallamme, 2 meidän sängyn petauspatjalla (5cm paksu, eli aika ohut), loput kaksi sitten olisikin vaikeampi järjestää.

Vierailija
37/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsutte ihmisiä kylään, jos heistä on teille noin suuri vaiva ja riesa. Vieraatkin aistivat piilotellun ynseytenne, eivätkä osaa nauttia vierailusta vaan tuntevat itsensä epätoivoiksi.

Eikä vika ole vieraissa vaa isäntäväessä.

LÄhtökohtana isäntäväellä pitäisi olla vieraiden paras ja heidän mukavuutensa, joka toteutetaan vaivattoman huolettomasti.

Mä en tajuu.

Vierailija
38/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on parisänky ja leveä peitto. Kuitenkin meillä varmaan löytyisi lakanoita riittävästi, pyyhkeitä aivan taatusti. Peittoja ei olisi kaikille. Riippuu tietysti lasten iästä jos voisi käyttää pieniä peittoja joita on muutama ylimääräinen. Aikuisille olis pari peittoa ja jos olis näin kesä niin vois pistää peitoksi pussilakanan sisään vaikka ohuen huovan tms. Tyynyjä olis 3-4 ylimääräiselle ja sohvatyynyjä sitten lisäksi vielä neljälle.

Siis petivaatteiden osalta selvittäis kun kävisin äidiltä lainaamassa pari peittoa lisäksi, mutta sänkyjen ja patjojen suhteen oliskin kinkkisempi juttu. Meillä on yksi nuorisosänky vierashuoneessa ja yksi iso patja, jonka saa lattialle. Lasten patjoja löytyy kaksi ja " hätätapauksessa" lapsella on pieni NallePuh-vuodesohva johon mahtuu nukkumaan 1-2 lasta mutta ne ei kyllä saa olla kuin max 3-4-vuotiaita ja silloin vaan yksi lapsi. Niin ja sitten on matkasänky jos joku vieras on max 15kg.

Vierailija
39/99 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa olen sanonut että koen vieraat riesana? Luehan hyvä ihminen ketju tarkemmin läpi. Ihmettelin vaan miksi vieraat olettivat 2 lapsen yh:lla olevan jokaiselle patjat, lakanat ja pyyhkeet. Mainitsin jo aiemmin että tuntemani perusteella tämän vierasperheen emäntä on aina ollut tosi tarkka tämmöisistä asioista ja suorastaan halveksinut perheellisiä vieraita jotka tulevat heille ilman petivaatteita ja pyyhkeitä.

Ja korjattakoon vielä että ihan itse he itsensä kylään kutsuivat ;)

Ihan kivasti on muuten mennyt.

-ap

Vierailija:

Vika on ap:ssa, kun ei aikaisemmin alkanut tiedustelemaan asiaa. Minä pyydän vierailta peittoja mukaan, sen verran kuin omat ei riitä. Kerran olen joutunut niin tekemään.

Vierailija
40/99 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitäkin on viisi henkeä ja kohtuuton määrä tulee isäntäperheelle pyykkiä, jos käytämme heidän lakanoitaan ja pyyhkeitään. Lapsille olen usein ottanut omat peitot lakanoineen sängystä mukaan.

Vien myös useamman litran maitoa, leipää ja usein juuston ja leikkelettä mukanani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi