Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-henkinen perhe majoittuu luoksesi muutamiksi päiviksi. Olettaisitko että

Vierailija
19.07.2006 |

heillä on mukana mm. omat lakanat ja pyyhkeet?

Meillä odotellaan vieraita kohta saapuviksi. Toki oli tiedossa jo jonkun aikaa että ovat tulossa loppuviikoksi, mutta äsken soittaessaan totesivat vain että ai niin, kai teillä joku riepu on yötä varten kun ei hoksattu ottaa omia lakanoita ja pyyhkeitä mukaan...

Höh, ei meillä varmaan ole edes tarpeeksi tyynyjä :/ ellei sohvatyynyillä jatketa...

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tai sitten ei mielestäni pitäisi edes kutsua. Eri asia jos perhe itse kutsuu itsensä kylään, niin silloin olettaisin heidän myös tuovan omat petivaatteensa. Tuollaisen perheen kanssa matkustaminen jo yleensä on haastavaa ja kaikkien henkilökohtaisten tavaroiden mukaan saaminen vaatteineen iso juttu, joten en edes olettaisi heidän enää survovan mukaansa peittoja ja tyynyjä tai petivaatteita.

Vierailija
62/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaikki eivä ole samaa tämän vuoden kuosia tai muutenkaan kovin edustuskelpoisia, mutta kyllä niistä pedit saisi varmaan seitsemällekin, jos vain löytyy paikka niin monelle varapatjalle. Minä itse varmistan petivaatetilanteen yökylään lähtiessäni, mutta vain kerran olen vienyt kaverin mökille omat lakanat. Pyyhkeen otan mukaan helpommin kysymättäkin.

Joku joskus imetteli meidän peittomäärää, mutta minä ainakin haluan välillä pestä peittojakin. Meillä on omassa käytössä 6 peittoa, kesä- ja talvipeitot kaikille perheenjäsenille, lisäksi löytyy ainakin yksi tuplapeitto, yksi normaalikokoinen peitto ja vielä yksi lapsen peitto. Lisäksi kasa fleesehuopia, joita käytän lähinnä sohvalla torkkupeittona, mutta hätätilassa ne voi pestä ja ottaa varapeitoiksi.

Tulimme juuri lomamatkalta sukulaisista. Sielä odotellaan ensi viikoksi todella isoa vierasmäärää. Emäntä oli ostanut läjän uusia tyynyjä ja ohuita fleesehuopia. Huovat mahtuvat pienempään tilaan kuin oikeat peitot, mutta pussilakanan kanssa ovat taatusti riittävän lämpöisiä kesävieraille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiko miten?

Vierailija
64/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että jokainen saa omansa. Tämä johtunee siitä että meille tulee yövieraita niin kaukaa että olen varautunut siihen että jokaiselle riittää omansa.

Kyllä meillä saa vieraat pyyhkiä suihkun jälkeen alapäänsä pyyhkeeseen, pesenhän minä sen käytön jälkeen, hölmöä ajatella tämän yhden tapaan.

Ainoa mitä odotan suurelta porukalta että osallistuvat jossain määrin ruoka jne. kustannuksiin. Koska ruokkimiseen ei kuitenkaan ole mahdottomasti rahaa. Tämä on kyllä toiminut ilman sanomista. Käymme porukalla kaupassa tai sitten mietimme yhdessä mitä syömme ja jokainen osallistuu kustannuksiin. Tosin jos kyseessä on lapsiperhe, vanhemmat osallistuvat. Tämä tarkennukseksi mikäli joku taas saivartelee.

Samoin kun me lähdemme perheen voimin reissuun, otan kyllä pyyhkeet matkaan mutta lakanoita en kuskaa mukana. Ruokakustannuksiin osallistumme, sanomatta.

Samoin jos menemme jonkun mökille, otamme pyyhkeet ja myöskin lakanat silloin mukaan. Pyykin pesuhan on mökkioloissa aika vaikeaa. Kutsumatta emme kenenkään mökille tunkeudu. Kutsun tullessa käymme ruokakaupan kautta, kysyn ensin emännältä mitä pitää tuoda tullessa (yleensä kakertelevat että ei mitään mutta tulee se kauppalista kuitenkin) ja kaikki muu on ekstraa mitä viedään kaikkien syötäväksi.

-neitimyy-

Vierailija
65/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varusteet tasan yhdelle vieraalle, siitä enempää emme majoita ihmisiä missään olosuhteissa.

Terveisin 4 henkeä 65 neliössä, muutenkin jo ahdasta

Vierailija
66/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmeneksi päiväksi. Ajattelin ostaa jääkaapin täyteen ruokaa, muutamia tyynyjä ja pari peittoa sekä yhden patjan lattialle. Jotta siis mahtuisivat paremmin nukkumaan.

Kun ostan muutamia tyynyjä, pääsen viskomaan vanhempia pois (nehän täytyy kuitenkin vaihtaa aika ajoin) ja uskon, että patjallekin tulee käyttöä. Eipähän tarvitse sitten seuraaville majoittujille mitään ostaakaan!

Vierailija
67/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä muakin korpesi kun miehen 5-henkinen perhe tuli 2 päivän varotusajalla meille yöksi. asuttiin siihen aikaan kahdestaan. myöhästyivät liki 2 tuntia sovitusta tuloajasta ja siellä odoteltiin nälkä kurnien jäähtyvän lasagnen kanssa että missä yövieraat viipyvät. ja sitten seuraavana päivänä minä + mies lähdettiin seitsemältä töihin...

se oli aikaan ennen kännyköitä.

Vierailija
68/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset (olen siis 2 lapsen yh) nukkuvat minun kanssani ja vieraat majottuivat lastenhuoneeseen jossa on kerrossänky ja vanhemmiltani lainattu ilmalla täytettävä parivuode. Lisäksi 1 vanha patja lattialla.

-ap

Vierailija
69/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos tulee mahatauti ja lapsi oksentaa peitolleen, onko hän seuraavat yöt ilman peittoa, kun oma ainoa peitto on pesussa. Sama oman peiton kanssa. Voihan lapsi vaikka pissata siihen.

Miten vaihtolakanat???? Minä ainakin nautin siitä, kun saan vaihtaa erivärisiä pussilakanoita ja lakanoita sänkyihin joka viikko.

Terveisin suurperheen äippä

Vierailija
70/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jurnutetaan aina jostain vieraisiin liittyvistä asioista- -Ihme touhua,olkaa sit yksin!

Vierailija
71/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voisimme majoittaa seitsenhenkisen perheen ihan hyvin eikä kenenkään tarvitsisi nukkua lattialla :-D

Vierailija
72/99 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kesäkuumalla peitoksi riittää mainiosti pelkkä pussilakana, etenkin kun yleensä joudutaan survomaan koko lattiatila täyteen nukkujia. Lakanatilanteesta olisi fiksua keskustella ennen vierailua ;-)

Meillä ei riittäisi patjoja noin isolle perheelle, mutta saisin lainattua vanhemmiltani. Muhkuraisia tyynyjä ja käytöstä poistettuja täkkejä kyllä piisaa.

Vierailija
73/99 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta siinä ei ole mitään eroa, majoittuuko meillä nelihenkinen perhe tai seitsemänhenkinen. Joko he ovat tervetulleita tai sitten ei, ei siinä ole perheen lukumäärällä mitään merkitystä. Ihan sama minusta olisi kysyä, kuinka kukaan kehtaa ruinta yöpaikkaa toisen kodista, miksi ei mene hotelliin.

Vierailija
74/99 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

enkä kyllä haluaisi, että vieraat pyyhkivät alapäänsä meidän pyyhkeisiin. Ovat minusta hygieniavälineitä. Mä kuljetan hotelliinkin omat pyyhkeet.

eli meillä ei käy koskaan yökyläläisiä.....

enkä jaksais mitään 7 hengen jengiä passata...

hirvee määrä menis jo ruokaan, ei meil ees oo kattilaa noin isolle jengille.

jääkaappiinkaan ei mahtuis tollaiset ruokamäärät...

siis oikeestikko ? joku kehtaa ängetä jonkun kotiin 7 hengen jengillä???ja viel olettaa, et siel perheen emäntä hankki patjatTyynyt/täkit/pyyhkeet.. RUUOAT???HALOOOOOOOOOOOOOOOO

Vierailija
75/99 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää tuollainen sikiäminen.

Vierailija
76/99 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, joko vieraat lähti? Menikö kivasti koko aika?

Vierailija
77/99 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, joko vieraat lähti? Menikö kivasti koko aika?

HE HE MÄ KUOLEN NAURUUN TÄÄLLÄ :))))))))))))))

eikö kukaan muu hoksannut, et tää on noin vanha juttuu?????

eipä itsekään tullut katsottua aloitusta ja vuosilukua :)

eli kait ne jo on häipyneet riasana olemasta D)

Vierailija
78/99 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-henkinen perhe EI todellakaan majoittuisi luokseni muutamiksi päiviksi, ei yhdeksikään yöksi.

Vierailija
79/99 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös nukkumisesta huolen. Tai olisit ajoissa pyytänyt heitä ottamaan mukaan lakanat ja tyynyt.

Vierailija
80/99 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä olisi tarjota lakanat ja pyyhkeet isollekin vierasmäärälle, mutta nukkumapaikkoja onkin vähemmän. yksi vieras(pari)sänky ja yksi patja. ja sohva, mutta siihen en mielelläni nukkujaa ottaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan