Prisma tienaa aivan, no joo paljon panttipullojärjestelmällä.
Niiden panttijärjestelmä on suurimmaksi osaksi alkon kanssa sama, mutta jostain syystä järjestelmä hylkää noin 20 % alkon pulloista. Ja kaikki lidlin pullot. Se vaan nielasee ne ja ilmoittaa että ei panttia. Olisko kuluttajansuoja-asiamiehen ottaa asia käsittelyyn. Jos pullosta ei anneta panttia se täytyy palauttaa omistajalle.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap taitaa olla sama taukki, joka valitti kun ei voi seurata sähköistä työnhakua, kun ei ole tietokonetta eikä nettiliittymää. Juttu vaan kosahti siihen, että milläs se sit tänne kirjoittaa.
Hihii.hihiiihii. Mähän kirjoitan tänne ilman nettiliittymää ja tietokoneta. Ooon mä TAUKKI. Mitähän tämä kertoo tyypistä joka otti asian esiin. Huutonaurua PERKELE...
Sinusta kommenttisi kertoo lähinnä sen, ettet ymmärtänyt edellistä kommenttia. Toisaalta et tunnu mitään muutakaan ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan näin että Suomessa palautusautomaatit ottaa toisen firman panttipullot ahnaasti sisuksiin, mutta ei anna maksua? Eikö ne pitäisi pullauttaa ulos?
Ei se todellista ole mä trollaan täällä vaan saadakseni epäjärjestystä aikaiseksi. Ja kaikki käy ahnaasti vastaan. Naurattaa oikein ihmisten tyhmyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap taitaa olla sama taukki, joka valitti kun ei voi seurata sähköistä työnhakua, kun ei ole tietokonetta eikä nettiliittymää. Juttu vaan kosahti siihen, että milläs se sit tänne kirjoittaa.
Hihii.hihiiihii. Mähän kirjoitan tänne ilman nettiliittymää ja tietokoneta. Ooon mä TAUKKI. Mitähän tämä kertoo tyypistä joka otti asian esiin. Huutonaurua PERKELE...
Sinusta kommenttisi kertoo lähinnä sen, ettet ymmärtänyt edellistä kommenttia. Toisaalta et tunnu mitään muutakaan ymmärtävän.
Tää on parasta. Mun housut kastu tästä kommentista. Voiko näin tyhmiä ihmisiä olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin pullot kelpaa ainoastaan Lidliin, jos haluat niistä pantin. Lukee ihan niissä pulloissakin.
Ja ne alkon pullot on Tallinan tuliaisia?
Ootko tyhmä? Mä tiedän sen, mut jos vahingossa laitan niin se kuuluu palauttaa mulle. Ja alkon pullot Tallinnan tuliaisia, siis WHAT, ootko tyhmä, alkon pullot on ostettu alkosta, siis WHAT? Tyhmyys näköjään tiivistyy.
Jos on tuollainen ongelma palautuspullojen kanssa, niin miten lienee muu elämänhallinta, siis WHAT?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on parasta. Mun housut kastu tästä kommentista. Voiko näin tyhmiä ihmisiä olla olemassa.
Kyllä, kaltaisiasi idiootteja on valitettavan paljon meidän riesanamme.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan näin että Suomessa palautusautomaatit ottaa toisen firman panttipullot ahnaasti sisuksiin, mutta ei anna maksua? Eikö ne pitäisi pullauttaa ulos?
Ainakin joissakin automaateissa pullo tai tölkki, josta ei saa panttia tulee ulos, mutta asiakas voi valita kierrättää pullon painamalla nappia, jolloin pullo menee menojaan.
Palautustoiminnan kylläkin omistaa Palpa, jossa on osakkaina sekä S, että K, suurten panimoiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin pullot kelpaa ainoastaan Lidliin, jos haluat niistä pantin. Lukee ihan niissä pulloissakin.
Ja ne alkon pullot on Tallinan tuliaisia?
Mä en ole ainakaan 10 vuoteen käynyt Tallinnassa. Eikä mulla ole kavereita jotka siellä käy. Mä ostan kaiken viinan alkosta. Ja jos mä vahingossa laitan liiterin pullon koneeseen se kuuluu palauttaa mulle jos en saa siitä panttia.
Jos mä laitan vahingossa pullon roskiin, niin HSY:n jätehuollon pitäs antaa mulle se raha, eiks niin
Jaa. Meillä lähiprisman automaatti palauttaa lidlin pullot takaisin mutta cittarin automaatti syö ne.
Jos vaikka 1-2% häviää panttijärjestelmään niin siinä on miljoonabisneksestä kyse. Niin paljon suomessa panttipulloja kulkee. Mutta ilkkukaa vain mua. Ei haittaa mua. Tulen tämän asian vielä viemään pohjia myöten tarkasteluun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka 1-2% häviää panttijärjestelmään niin siinä on miljoonabisneksestä kyse. Niin paljon suomessa panttipulloja kulkee. Mutta ilkkukaa vain mua. Ei haittaa mua. Tulen tämän asian vielä viemään pohjia myöten tarkasteluun.
ap
Mutta Palpa maksaa Prismalle ja Palpan omistaa mm. Inex, jonka omistaa SOK, joten Ässä maksaa Ässälle.
Siis tämä pullohuijaus on järjestelmällistä. Mutta ei siinä mitään. Ei se mullekkaan ole taloudellinen kysymys vaan periaattellinen. Mutta jatkakaa vaan samaan malliin, mun talouteni ei siihen kaadu. Halusin vaan tuoda yhden törkeän epäkohdan esille tässä yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä pullohuijaus on järjestelmällistä. Mutta ei siinä mitään. Ei se mullekkaan ole taloudellinen kysymys vaan periaattellinen. Mutta jatkakaa vaan samaan malliin, mun talouteni ei siihen kaadu. Halusin vaan tuoda yhden törkeän epäkohdan esille tässä yhteiskunnassa.
Tuntuu kaatuvan. Normaalille ei tulisi mieleenkään ulista vauvapalstalla noin pienestä asiasta varsinkin kun on kyseessä täysin oma moka.
Vierailija kirjoitti:
Selitätkö vielä, että miten tämä "huijaus" toimii? Onko siellä joku työntekijä lajittelemassa Lidlin pullot erikseen ja käy kerran viikossa palauttamassa ne Lidliin?
Suuri pullonpalautus skandaali. No mikäs siinä sitten... Saataisiinko hyväntekeväisyys lahjoitusten kerjääjät ja nettioperaattoritkin kaikki syytteisiin ja pois maailmankartalta? Lahjoituksista menee vain pieni osa tarkoitettuun kohteeseen ja loput muiden taskuun. Tai nettiliittymässä on se ja sama maksatko 50 Mbit vai 100 Mbit nopeudesta. Molemmat yhtä nopeita mutta eri hintaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitätkö vielä, että miten tämä "huijaus" toimii? Onko siellä joku työntekijä lajittelemassa Lidlin pullot erikseen ja käy kerran viikossa palauttamassa ne Lidliin?
No joo en tiedä pitäskö sulle edes vastata. Eiköhän se riitä että liiterin pullot hylätään. Siihen en minäkään usko että ne sit työntekijän toimesta palautetaan liiteriin myöhemmin. No toisaalta sehän olisi tuottoisaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kaatuvan. Normaalille ei tulisi mieleenkään ulista vauvapalstalla noin pienestä asiasta varsinkin kun on kyseessä täysin oma moka.
uliuliuli
No ei ne pullonpalautuksista tulevat rahat Prismalle mene 🤣
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tämä aihe saa paskaa niskaan. Todella ihmeellistä kun tämä on oikea ongelma. Varsinkin kun ottaa huomioon kuinka helvetisti kauppa tienaa tällä. Mun muutama euro sinne tänne ei nyt tietysti mun taloutta varsinaisesti hetkauta mutta periaate vituttaa. varsinkin kun tiedän että kauppa tienaa tällä huijauksella miljoonia.
Mene K-ryhmän palautusautomaatille (tai siis Palpanhan ne kaikki on, mutta K-ryhmän kaupan tiloissa olevalle) ei ole mitään ongelmaa Alkon pullojen kanssa, Lidlin pulloja ei käsitykseni mukaan ota vastaan mikään muu kuin Lidlin oma automaatti, miksi edes työnnät niitä sinne Palpan koneeseen? Tai pikemminkin, miksi ostat Lidlin pulloja?
Minä palautan pullot ja tölkit aina lidliin. Ei tarvitse miettiä mistä pullo tai tölkki on ostettu, pantittomista ei tietenkään saa panttia mutta sinne menevät kierrätykseen samalla. Ja ne automaatit toimivat paljon varmemmin kuin muissa kaupoissa, henkilökuntakin singahtaa nopeasti korjaamaan tilanteen jos laite tökkii.