Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhottavia liikennekokemuksia tänään

Vierailija
07.11.2013 |

Kävelin aamulla kouluun ja juuri kun olin lähellä koulurakennusta, käännyin ohittamaan todella kapeaa tietä. Tiestä teki siis kapean se, että kävelyteiden/katujen etäisyys oli lyhyt ja pysäköidyt autot peittivät puolet ajotiestä. Tulevia autoja ei näkynyt lähellä eikä kaukana, ja sitten kun kävelin normaalilla nopeudella ja saavutin jo parkissa olevien autojen alueen (eli olin poistunut liikkuvien autojen alueelta) joku paskahousu tööttäsi ohi ajaessaan, kuin olisin ollut tukkona.

Tänään tulin sitten illalla kaupungilta ja seuraavaan suojatiehen oli pitkä matka. Katsoin takana olevaa liikennettä ja näin että yksi henkilöauto oli kääntymässä suuntaani kaukaisuudessa. Lähdin ylittämään tietä ja tein sen hyvin ripeästi ja melkein juoksemalla kohteliaisuudesta liikennettä kohtaan, joka oli lähestymässä hyvän matkan päässä ja vain oikealta. Vasemmalla ei ollut minkäänlaista autoliikennettä. En tiedä miten autoilija oli lähtenyt kaahaamaan kun oli saavuttavinaan minua niin nopeasti, mutta tämäkin huudatti sitten riikkaria vaikka ylitin tien nopeasti ja autoilija kerkesi varmasti nähdä minut kymmenien metrien päästä. Ehkä olisi pitänyt vain kävellä löntystää, sillä jotkut saattavat kokea ripeän toiminnan jotenkin holtittomana ja vaarallisena, vaikka tarkoitus olisi vain antaa tilaa liikenteelle.

En ehkä ole aina ollut esimerkillinen jalankulkija mutta kohtaamani vaaratilanteet ovat kyllä johtuneet aina kaahaavista autoilijoista.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkeaisi, jos kaikki ihmiset kävelisivät ja käyttäisivät joukkoliikennettä. Yksityisautoilu pitäisi kieltää. Se on itsekästä, pröystäilyä ja luontoa tuhoavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla