Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokkaamisesta pitävät - mitä teillä syödään tai syötiin tänään iltaruuaksi?

Vierailija
15.09.2020 |

Ja eineksiä syövien ei kannata nyt pahastua, kysyn nimenomaan niiltä, joiden mielestä ruuanlaitto on kivaa ja palkitsevaa.

Mitä siis laitoitte, monelleko hengelle ja paljonko annos maksoi suurin piirtein?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanapastaa. Tein tomaattipohjaisen kastikkeen, jossa sipuleita, kesäkurpitsaa, tomaattia ja kanaa.

Vierailija
22/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahvenfileitä valkosipulivoissa, perunamuusia, metsäsieni-sipuli-pekonipaistosta. Olen myös harjoitellut aasialaista, nyt saan siitä mureaa (nautaa teriyaki). Soodassa sen salaisuus.

Me ollaan jo kaksin. Ahvenet järvestä, sienet metsästä, muille jäi jotakin hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein häränhäntäpataa, juuresmuusia ja salaattia. Ohjeen mukaan tuosta tulee ruoka kuudelle hengelle, eli kaksin syödään tuota pari päivää. Hintaa koko satsille tuli jotain 20e kun pelkät häränhännät oli pelkästään yli 10e.

Vierailija
24/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantarellipastaa tuorepastasta, porkkanaraastetta ja aamulla paistettua pataleipää.

Yleensä ei leipää ruuan kanssa mutta nyt ei pystynyt vastustamaan. 2 henkilöä. En tiedä, mitä pasta maksoi + kermapurkki. kantarellit kerätty puolukkaretkellä.

Vierailija
25/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikkoa (kaalia, sipulia, porkkanaa, ohraa ja jauhelihaa) tosi halpaa, alle 1e/ annos. Jälkkäriksi maitokiisseliä marjoilla.Tein kauramaitoon ja marjat itse poimittuja.

Vierailija
26/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee juuri teerestä jotain hyvää.

Vierailija
27/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarakeittoa.

Oon aina pitänyt ruoanlaitosta. Siltikään meillä ei koskaan syödä mitään kovin ihmeellistä vaan ihan perusruokia (spagetti ja jauhelihakastike, kana ja riisi jne)

Vierailija
28/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu tiivistää hyvin suomalaisen "ruokakulttuurin" xD makaronia, kaalia ja sieniä

Vierailija
29/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarte Tatin

Kysyttiin illallista, toi on omenapiirakka.

Vierailija
30/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu tiivistää hyvin suomalaisen "ruokakulttuurin" xD makaronia, kaalia ja sieniä

Kaalit ja sienet on just nyt hyviä! Satokausi nääs.

Vierailija
31/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi kaupassa ja on tunnin verran häärännyt keittiössä. Tuoksut on hyvät, mutta en tiedä mitä tekee. Ilmeisesti jotain äyriäisistä alkuun ja vasikkaa pääruoaksi.

Vierailija
32/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen gnoccheja  salviavoissa kahdelle hengelle. Ei maksa juuri mitään.

Gnocchit ovat hyviä, mutta lisuke. Ettekö syöneet mitään muuta?

Ei gnocchi ole lisuke. Se on kuten pasta, voi syödä lisukkeena tai sellaisenaan pääruokana.

Kyllä se on lisuke, jos sen kanssa syö pelkkää maustettua voita. Perunaa, munaa, jauhoja ja voita, ei mikään täysipainoinen ateria. Ei italialaiset syö gnoccheja tai pastaa sellaisenaan pääruokana, korkeintaan primo piatto, ja silloinkin siinä yleensä on kastiketta.

Vierailija
33/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyjä jauhelihapihvejä uunissa ja uunijuurekset, vihersalaatti.

Vierailija
34/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu lohimedaljonki ja kanttarelleja, persiljaporkkanat.

Jälkkäriksi kuppi kahvia.

Tällaista tänään, yhden hengen talous.

Vierailija
35/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkurpitsa-halloumipihvejä

kesäkurpitsa oli odottanut vuoroaan jo pitkään, siitä tuli idea ruokaan ja lisäsin sekaan vielä kotimaista kvinoaa pakastimesta

Lisukkeet sai jokainen itse valita, itse otin vaan oman pihan omenan jälkiruoaksi

Vierailija
36/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stroganoffia, keitettyjä perunoita ja vihersalaattia.

Vierailija
37/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaan noisetit ja tanskalainen parsakaalisalaatti.

Vierailija
38/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ruuanlaittopäivä. Tein eilisestä sienisaaliista pikkelöityjä suppilovahveroita ja orakassalaattia. Leivoin ketogeenisen siemenleivän. Lämpimäksi ruuaksi tein thaimaalaisesta crying tiger beefistä tofu- ja lohiversiot. Lisäksi riisiä ja kaalisalaattia.

Syöjiä meillä on 2-3 tilanteesta riippuen, eikä ole mitään hajua, mitä maksoi. Ruokaa jäi reilusti huomiseksikin. Ja leipää ja sieniä varmaan loppuviikoksi.

Vierailija
39/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkaa, punaviinikastiketta ja duchesse-perunoita. Jälkkärinä tiramisu sekä itse tehty jäätelö.

Vierailija
40/46 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikeitto ja kaalipata tehty molemmat samalla kertaa. Puolukkasurvos, jälkiuunileipä, ja tumma olut lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi