Kokkaamisesta pitävät - mitä teillä syödään tai syötiin tänään iltaruuaksi?
Ja eineksiä syövien ei kannata nyt pahastua, kysyn nimenomaan niiltä, joiden mielestä ruuanlaitto on kivaa ja palkitsevaa.
Mitä siis laitoitte, monelleko hengelle ja paljonko annos maksoi suurin piirtein?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ahvenfileitä valkosipulivoissa, perunamuusia, metsäsieni-sipuli-pekonipaistosta. Olen myös harjoitellut aasialaista, nyt saan siitä mureaa (nautaa teriyaki). Soodassa sen salaisuus.
Me ollaan jo kaksin. Ahvenet järvestä, sienet metsästä, muille jäi jotakin hintaa.
Tein häränhäntäpataa, juuresmuusia ja salaattia. Ohjeen mukaan tuosta tulee ruoka kuudelle hengelle, eli kaksin syödään tuota pari päivää. Hintaa koko satsille tuli jotain 20e kun pelkät häränhännät oli pelkästään yli 10e.
Kantarellipastaa tuorepastasta, porkkanaraastetta ja aamulla paistettua pataleipää.
Yleensä ei leipää ruuan kanssa mutta nyt ei pystynyt vastustamaan. 2 henkilöä. En tiedä, mitä pasta maksoi + kermapurkki. kantarellit kerätty puolukkaretkellä.
Kaalilaatikkoa (kaalia, sipulia, porkkanaa, ohraa ja jauhelihaa) tosi halpaa, alle 1e/ annos. Jälkkäriksi maitokiisseliä marjoilla.Tein kauramaitoon ja marjat itse poimittuja.
Mies tekee juuri teerestä jotain hyvää.
Makkarakeittoa.
Oon aina pitänyt ruoanlaitosta. Siltikään meillä ei koskaan syödä mitään kovin ihmeellistä vaan ihan perusruokia (spagetti ja jauhelihakastike, kana ja riisi jne)
Keskustelu tiivistää hyvin suomalaisen "ruokakulttuurin" xD makaronia, kaalia ja sieniä
Vierailija kirjoitti:
Tarte Tatin
Kysyttiin illallista, toi on omenapiirakka.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu tiivistää hyvin suomalaisen "ruokakulttuurin" xD makaronia, kaalia ja sieniä
Kaalit ja sienet on just nyt hyviä! Satokausi nääs.
Mies kävi kaupassa ja on tunnin verran häärännyt keittiössä. Tuoksut on hyvät, mutta en tiedä mitä tekee. Ilmeisesti jotain äyriäisistä alkuun ja vasikkaa pääruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen gnoccheja salviavoissa kahdelle hengelle. Ei maksa juuri mitään.
Gnocchit ovat hyviä, mutta lisuke. Ettekö syöneet mitään muuta?
Ei gnocchi ole lisuke. Se on kuten pasta, voi syödä lisukkeena tai sellaisenaan pääruokana.
Kyllä se on lisuke, jos sen kanssa syö pelkkää maustettua voita. Perunaa, munaa, jauhoja ja voita, ei mikään täysipainoinen ateria. Ei italialaiset syö gnoccheja tai pastaa sellaisenaan pääruokana, korkeintaan primo piatto, ja silloinkin siinä yleensä on kastiketta.
Itse tehtyjä jauhelihapihvejä uunissa ja uunijuurekset, vihersalaatti.
Paistettu lohimedaljonki ja kanttarelleja, persiljaporkkanat.
Jälkkäriksi kuppi kahvia.
Tällaista tänään, yhden hengen talous.
Kesäkurpitsa-halloumipihvejä
kesäkurpitsa oli odottanut vuoroaan jo pitkään, siitä tuli idea ruokaan ja lisäsin sekaan vielä kotimaista kvinoaa pakastimesta
Lisukkeet sai jokainen itse valita, itse otin vaan oman pihan omenan jälkiruoaksi
Stroganoffia, keitettyjä perunoita ja vihersalaattia.
Porsaan noisetit ja tanskalainen parsakaalisalaatti.
Tänään oli ruuanlaittopäivä. Tein eilisestä sienisaaliista pikkelöityjä suppilovahveroita ja orakassalaattia. Leivoin ketogeenisen siemenleivän. Lämpimäksi ruuaksi tein thaimaalaisesta crying tiger beefistä tofu- ja lohiversiot. Lisäksi riisiä ja kaalisalaattia.
Syöjiä meillä on 2-3 tilanteesta riippuen, eikä ole mitään hajua, mitä maksoi. Ruokaa jäi reilusti huomiseksikin. Ja leipää ja sieniä varmaan loppuviikoksi.
Ankkaa, punaviinikastiketta ja duchesse-perunoita. Jälkkärinä tiramisu sekä itse tehty jäätelö.
Kaalikeitto ja kaalipata tehty molemmat samalla kertaa. Puolukkasurvos, jälkiuunileipä, ja tumma olut lisäksi.
Kanapastaa. Tein tomaattipohjaisen kastikkeen, jossa sipuleita, kesäkurpitsaa, tomaattia ja kanaa.