Työssä käyvät vanhemmat, kysymys koululaisten aamutoimista.
Teettekö koululaisille ja minkäikäisille aamupalan? Oletteko kotona, kun lapset lähtevät kouluun? Minkä ikäinen lapsi voi lähteä yksin kouluun, ilman vanhempaa? Miten varmistetaan, että syövät aamupalan?
Kommentit (4)
En ole tehnyt aamupalaa, lapsi osaa itse ottaa kaapista leipää ja jugurttia tms. En tiedä, miksi pitäisi varmistaa, että lapsi syö aamupalan, sillä se on aina kuulunut aamurutiineihin ja lapsella on aamulla nälkä.
Ekaluokkalaisen kouluunlähtöä valvoin enemmän (soitin useammin, vähintään silloin kun pitää läheä bussille, viimeisen kerran saatoin soittaa kun lapsi oli bussipysäkillä), tokaluokallakin jonkin verran. Nyt kolmosluokkalaisen perään ei enää tarvitse soitella. Tokaluokasta lähtien ei ole tarvinnut kulkea bussilla, joten sikäli vähän helpompaa, jos myöhästyy, niin ehtii sitten vaikka hieman myöhässä juosten kouluun.
Ei kuitenkaan herää itsekseen, vaan on pyytänyt, että herätetään ennen töihin lähtöä vaikka menisi kymmeneksi kouluun. Sekä isänsä että minä lähdemme töihin viimeistään puoli kahdeksalta.
Ihan itse ovat ekaluokasta lähtien heränneet, käyneet suihkussa, pukeneet, syöneet aamiaisen, pesseet hampaansa ja lähteneet kouluun.
Meillä koululaiset on neljännellä ja tokalla. Herätän heidät aamulla vähän ennen seiskaa vaikka menisivät vasta kymppiin. Lapset itse ovat näin toivoneet.
Laittavat itse jotain aamupalaa, leipää, muroja, jogurttia ja hedelmää tms.
Mies saattaa lähteä jo ennen kuutta töihin tai sitten jää kotiin koululaisten kanssa aamuksi, koska hänellä työajat vaihtelee päivittäin. Minä lähden töihin puoli kasilta, vien pienimmän päiväkotiin ja soitan koululaisille kun heidän täytyy lähteä koululle.
Ekaluokkalaiselle tein, olin silloin kotona joten oli aikaa.
Nyt nuorin kolmosella ja lähti kouluun jo toisella luokalla yksin. Minä herätin aamulla töihin lähtiessä, vaatteet oli katsottu illalla valmiiksi. Osaa voidella itselleen leipää, ottaa mehukeittoa / muroja tms. Soitan kun pitää lähteä kouluun, edelleen varmistan tuon ja toivotan samalla mukanaa koulupäivää.