Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuloksen saat Mensan pikatestistä? (linkki)

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteen kuvalehden testistä muuten tulee vähän huvittavankin korkeat tulokset, ja ne kieliosion tehtävät ovat kuin jostain ala-asteen tehtäväkirjasta. Siitä sain joskus tulokseksi 130, lahjakkaimman n. parin prosentin joukossa.. yeah right. Haluaisin uskoa, että Tieteen kuvalehti olisi "rehellinen" ja objektiivinen, mutta taitaa kyllä olla niin että halutaan saada ihmisille hyvä fiilis ja avoin mieli lehtitilauksen suhteen.

ap

Vierailija
2/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

108 sain, en tajunnut kaikkia ollenkaan enkä jaksa keskittyä. olin yllättynyt noinkin hyvästä tuloksesta, koska pidän itseäni vähän hidasälyisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://tieku.fi/aotesti

Tuo on se Tieteen kuvalehden testi, jos jotakuta kiinnostaa. (Vaatii rekisteröitymisen, mutta on ilmainen.)

Vierailija
4/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

110, taidan olla joukon tyhmimpiä kun näitä muita tuloksia tutkailee...

Vierailija
5/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, kun täällä on fiksuja ihmisiä paljon!!

Vierailija
6/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testi 131, Tieteen kuvalehti 141. Minunkin mielestäni nuo kielelliset tehtävät olivat aika huvittavia.

Vierailija
7/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 121 kesken työnteon päivystyspoliklinikalla.

Olen oikeastaan yllättynyt tuloksesta, sillä olen pitänyt itseäni keskitason älykkäänä tai jopa alle. Yo-kirjoituksetkin sujuivat huonosti eli neljästä aineesta: B,B,C ja L

Vierailija
8/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

125. Ei muistaakseni pahempia häiriötekijöitä ;) Tein muutama viikko sitten huvikseni ja ajattelin, että pitää varmaan vähentää joku 10 pistettä niin päästään lähemmäs todellista lukua, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan??

Mäkin olen yllättynyt tuloksesta, vaikka koulussa aikoinaan menestyinkin kohtalaisen hyvin :)

Vierailija
9/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 113 ja ihan ilman mitään selityksiä, että vahdin naapurin serkun koliikkilapsien läksyjentekoa, leivon pullaa myyjäisiin, oon kolmen promillen kännissä (hei te alkoholistit, nyt on keskiviikko!) ja tein testin silmät kiinni.

Mä olen ihan tyytyväinen, koska älysin tollasesta palikkatestistä edes ne helpoimmat. Pidän itseäni nokkelana sekä käytännönläheisenä ja keksin ratkaisuja nopeasti erilaisiin asioihin, mutta en todellakaan ole matemaattisesti lahjakas. Ne viimeiset kuviot sai mun aivot shut down -tilaan. Ei niissä ollut mitään järkeä! Ja se vähenevä kello ahdisti koko ajan :)

Vierailija
10/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia lukenut vauvapalstalaisten kirjoituksia, joten arvelen kaikkien osallistujien olevan Mensa-tasoa.

Vierailija
11/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin uudelleen ja tulos nousi 123 -> 133. Nyt se on sama kuin virallinen mensan testitulokseni.

Vierailija
12/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuota testiä muka tehdä monta kertaa peräkkäin? Eihän Mensan virallista koettakaan saa tehdä kun max 2 kertaa?

Vierailija
13/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

107! Jahuu! 68,0 prosentilla väestöstä on tuota huonompi tulos, eli ei ollenkaan paha näin vanhalle muijalle, joka ei pidä itseään älykkäänä, vaan ihan taviksena. Nyt siis ihan testattu tavis!

Vierailija
14/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

138.

Vierailija
15/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein ekat 18, en jaksanut enempää, koska join 2 olutta. Älykkyysosamääräsi on noin 101 , joka on korkeampi kuin 52.7 prosentilla väestöstä

. .Liian hyvä. En usko.

Vierailija
16/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:42"]

tein ekat 18, en jaksanut enempää, koska join 2 olutta. Älykkyysosamääräsi on noin 101 , joka on korkeampi kuin 52.7 prosentilla väestöstä

. .Liian hyvä. En usko.

[/quote]

Voi ollakin. Ne vaikeutuu loppua kohden.

Vierailija
17/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älykkyysosamääräsi on noin 131 , joka on korkeampi kuin 98.1 prosentilla väestöstä"

Viimeksi kun tein pari vuotta sitten saman nettitestin, oli tulos 136. Laitetaan pitkän päivän piikkiin..

Vierailija
18/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 20:12"]

Milloin alkaa nillitys siitä, että nämä testit mittaavat vain yhdenlaista älykkyyttä?

[/quote]

Niin, minkälaista älykkyyttä ne mittaavat? Kysynpä kuitenkin, kun tämä nyt kiinnostaa. Jos on kielellisesti lahjakas, mutta matematiikkaa ei kertakaikkiaan tajua, niin onko testitulos surkea? En ole tehnyt testiä, mutta yleensä en hahmota mitään häkkyröitä.

Vierailija
19/127 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 20:12"]

Milloin alkaa nillitys siitä, että nämä testit mittaavat vain yhdenlaista älykkyyttä?

[/quote]

Niin, minkälaista älykkyyttä ne mittaavat? Kysynpä kuitenkin, kun tämä nyt kiinnostaa. Jos on kielellisesti lahjakas, mutta matematiikkaa ei kertakaikkiaan tajua, niin onko testitulos surkea? En ole tehnyt testiä, mutta yleensä en hahmota mitään häkkyröitä.

[/quote]

Hmm, en nyt ole mikään ekspertti arvioimaan asiaa, mutta en mä ainakaan sanoisi että tuo matemaattisuutta vaatisi. Ennemminkin ehkä vaan päättelykykyä ja johdonmukaisuuksien havaitsemista. Ja jollain tapaa kyllä visuaalista hahmottamista siinä mielessä, että ei iske ihan sellainen "kuvasokeus" (tarkoitan siis vähän kuin sanasokeutta mutta kuvioista). Mulla meinaa joskus iskeä, mutta keskittymällä onnistun kohtalaisen hyvin löytämään kuvioista sen "pointin".

ap

Vierailija
20/127 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

87

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi