Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kenekään muun äiti ei oo tollanen kohtuuton ragemamma"!

Vierailija
06.11.2013 |

"En edes tykkää susta".

Siinä pari lausahdusta rakkaalta 12v pojaltani eiliseltä ja tältä päivältä, lähes heti kun tuli koulusta kotiin nin alkoi tuo virsi.

Tällä kertaa syynä se etten anna kuulema pelata tarpeeksi, pelipäiviä on 2 arkisin ja lisäksi la-su. Käytännössä tuohon voi lisätä 1 pelipvän vielä lisäksi aika säänn. Arkisin pelaavat läksyjen jälk 1,5-2h ja vkonloppuisin 2,5-3,5h/pvässä.

Tuntuu että elävät peleille, varsinkin tuo 12v mutta kyllä tuo 10v on samanmoinen sekin.

Eikö tuo muka ole tarpeeksi? minusta on ja reippaasti.

Ei vain jaksaisi, taas, kuulla tuo mutinaa ja valitusta ja kritisoimista ja haukkumista, en tiedä ehkä olen heikkoitsetuntoinen tms mutta kirpasee vaan välillä, olen alkanut todella epäåilemään että olen niin paskamutsi kuin vaan voi olla.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat 10v, 11v ja 19v ja meillä ei ole pelipäiviä, koska ei ole ollut tarvetta. Pääosin viihtyvät ulkona, aamulla ja ihan illasta saattavat iPadeilla jotain peliä pelata, mutta eivät tuntitolkulla.

Tuon lauseen kuulen kyllä kun en osat energiajuomia, vuokraa K-16 leffoja jne. Se kuuluu tuohon ikään ja siihen kun "kaikki muutkin saa" ;) eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
2/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole!

Hienoa, että rajaat peliaikaa! Niin teen minäkuin, meillä pelataan vielä noin 2h vähemmän kuin teillä ja silti sama virsi täälläkin.

Älä anna periksi, vaan seiso suorana äitinä, jonka tehtävä onkin laittaa rajat. Etenkin noille peleille, jotka tuntuvat olevan monen samanikäisen elämän ainoa sisältö, eikä kaikki vanhemmat suinkaan vaivaudu rajaamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole!

Hienoa, että rajaat peliaikaa! Niin teen minäkuin, meillä pelataan vielä noin 2h vähemmän kuin teillä ja silti sama virsi täälläkin.

Älä anna periksi, vaan seiso suorana äitinä, jonka tehtävä onkin laittaa rajat. Etenkin noille peleille, jotka tuntuvat olevan monen samanikäisen elämän ainoa sisältö, eikä kaikki vanhemmat suinkaan vaivaudu rajaamaan...

Vierailija
4/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:47"]

Meillä pojat 10v, 11v ja 19v ja meillä ei ole pelipäiviä, koska ei ole ollut tarvetta. Pääosin viihtyvät ulkona, aamulla ja ihan illasta saattavat iPadeilla jotain peliä pelata, mutta eivät tuntitolkulla.

Tuon lauseen kuulen kyllä kun en osat energiajuomia, vuokraa K-16 leffoja jne. Se kuuluu tuohon ikään ja siihen kun "kaikki muutkin saa" ;) eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

[/quote]

Niin joo, 19v pelaamisiin en puutu ollenkaan, osaa kyllä itse annostella, tuossa iässä :)

Vierailija
5/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeää kun pennut korvaavat täysin hyvät suomen sanat englannilla.

Vierailija
6/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoittaa ragemamma? rage = raivo?

Vierailija
7/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa sille, että minäpä rakastan sinua ja on ihanaa olla rajoja asettava vanhempi. Ja jos jankutus vielä jatkuu niin rajoja tiukataan entisestään.

Vierailija
8/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän on mielestäni peliaikaa, jos läksyt ja muut hoitavat normaalisti. Olen 25v ja saatan vapaapäivänä pelata sellaiset 8-10h, jos on kiinnostava peli menossa. Toki omaa näkökulmaani voi muokata se, että en ole enää pitkään aikaan asunut kotona enkä enää muista millaista se oli kun sitä rajoitettiin. :)

Pelaaminen on siitä hieno harrastus, että siinä oppii todella hyvin englantia, päättelykykyä, loogista ajattelua... vähän kaikenlaista. Ja vieläpä silleen, että se on hauskaa!

Vierailija
9/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meilläkin tyttö ihmetteli tuota ragemamma juttua. Kaverin isoveli oli valittanut että"mutsi aina ragee". Kyseinen äiti-ihminen on kuitenkin erityisen lempeä ja lehmänhermoinen ettei tämä ragemutsi oikein raivoamista sopisi tarkoittamaan :)

Vierailija
10/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako joku noin lapsellisesti itseensä varhaisteinin tokaisuista? Mä otan tuollaiset suunnilleen huumorin kannalta, sanon vaan että kiva niille toisille, onpahan hyvä kun on joku huonokin mutsi kehen verrata. Ei tarvitse onneksi odottaa enää kuin 6 vuotta niin olet aikuinen, saat elättää itsesi ja pelata vaikka 24 tuntia vuorokaudessa jos huvittaa.

Nauran tuollaiselle kiukuttelulle.

Vierailija
11/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin sanoa, että se jos mikä on tympeää että aikuinen ihminen tekee tikusta asiaa kun ei ole asiasta sanottavaa. Voisi myös sanoa, että on aika tavalista murkkujen/teinien keskuudessa se että tulee ns slangisanoja yms. Voisin myös sanoa että älä huolehdi, meillä oli juuri vanhempainvartti koulussa tuon 12v pojan opettajan kanssa ja siellä tulikin yhdeksi puheenaiheeksi asia jonka jo tiesimmekin ennestään eli pojan upea ja hieno kirjoitustyyli mm äidinkielen tehtävissä, aineissa yms ja se kuinka hyvin (virheettä) hän tietää mm kaikki sanaluokat ym.

ap

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:50"]

Tympeää kun pennut korvaavat täysin hyvät suomen sanat englannilla.

[/quote]

Vierailija
12/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt voit sanoa pojille että kyllä vaan, meitä ragemammoja on muitakin :)

Pidät vaan johdonmukaisesti samaa linjaa, ja jos ei ymmärrä käyttäytyä, kiristät vyötä pelaamisen suhteen entisestään. Mulla on tapana sanoa lapsilleni, että en palkitse huonoa käytöstä ja jos on tarve, otan jonkun ns. edun pois. Eli käytännössä menee läppäri jäähylle hetkeksi. 

Ylipäätään oon huomannut, että mitä pidempään lapset on koneella, sen ärtyneempiä ne on.

Vierailija
13/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:57"]

No nyt voit sanoa pojille että kyllä vaan, meitä ragemammoja on muitakin :)

Pidät vaan johdonmukaisesti samaa linjaa, ja jos ei ymmärrä käyttäytyä, kiristät vyötä pelaamisen suhteen entisestään. Mulla on tapana sanoa lapsilleni, että en palkitse huonoa käytöstä ja jos on tarve, otan jonkun ns. edun pois. Eli käytännössä menee läppäri jäähylle hetkeksi. 

Ylipäätään oon huomannut, että mitä pidempään lapset on koneella, sen ärtyneempiä ne on.

[/quote]

Juuri näin, tuostahan Sinkkonenkin usein puhuu! Harmi, että joudut kuulemaan kotonasi tuolalista, ap, mutta varhaisteinit nyt puhuvat mitä sylki suuhun tuo. Ota täältä myötätuntoinen etähalaus ja jatka samaan malliin!

Vierailija
14/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:55"]

Ottaako joku noin lapsellisesti itseensä varhaisteinin tokaisuista? Mä otan tuollaiset suunnilleen huumorin kannalta, sanon vaan että kiva niille toisille, onpahan hyvä kun on joku huonokin mutsi kehen verrata. Ei tarvitse onneksi odottaa enää kuin 6 vuotta niin olet aikuinen, saat elättää itsesi ja pelata vaikka 24 tuntia vuorokaudessa jos huvittaa.

Nauran tuollaiselle kiukuttelulle.

[/quote]

Nauraminen on typerintä mitä voit tehdä toiselle kun se kiukuttelee. Tehokkain tapa aliarvioida toinen.

Ja miksi sua naurattaa toisen kiukku?

Hymyilyllä/naurulla peitellään usein omaa hämmennystä, siksi mm. katastrofiuutisissa haastateltavia katastrofin kohdanneita näyttää hymyilyttävän.

Vierailija
15/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin on monesti kuultu miten kaikki muut saa tehdä sitä ja tätät ja että kenelläkään muulla ei ole tällaisia tiukkapipo vanhempia.

Myöhemmin on kyllä sitten kiiteltykkin, että oli se hyvä että meillä sentää osattiin pitää lapsille rajat, kun niillä mitä vaan tekevillä kavereille ei ehkä parikymppisinä olekaan enää ollu kaikki asiat ihan kunnossa.

Vierailija
16/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:47"]

[/quote]

Niin joo, 19v pelaamisiin en puutu ollenkaan, osaa kyllä itse annostella, tuossa iässä :)

[/quote]Ei välttämättä osaa, jos ei ole opettu rajoja. Sehän on selvä että yökausia pelaamalla ei saa ainakaan häiritä muita eikä saa jäädä aamulla siksi pois koulusta kun väsyttää. Tuttavapiirissä on näitäkin tapauksia.

Vierailija
17/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:54"]

Aika vähän on mielestäni peliaikaa, jos läksyt ja muut hoitavat normaalisti. Olen 25v ja saatan vapaapäivänä pelata sellaiset 8-10h, jos on kiinnostava peli menossa. Toki omaa näkökulmaani voi muokata se, että en ole enää pitkään aikaan asunut kotona enkä enää muista millaista se oli kun sitä rajoitettiin. :)

Pelaaminen on siitä hieno harrastus, että siinä oppii todella hyvin englantia, päättelykykyä, loogista ajattelua... vähän kaikenlaista. Ja vieläpä silleen, että se on hauskaa!

[/quote]

Olen samaa mieltä. Itse olen 20-vuotias, naimisissa, ja raskaana oleva nainen. Pelaaminen on harrastus siinä missä muutkin. Niin kauan kuin kaikki pakolliset asiat tulevat hoidettua, siinä ei ole mitään vikaa. Minua ei lapsenakaan rajoitettu pelaamasta, ja silti olin aina kympin tyttö ja lisäksi musikaalisesti lahjakas. Nykyään pelaan silloin kun tuntuu siltä, joskus useamman tunnin, joskus vähemmän tai enemmän. Sitä paitsi pelaaminenkin on monesti osa sosiaalista elämää.

Vierailija
18/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meilläkin tyttö ihmetteli tuota ragemamma juttua. Kaverin isoveli oli valittanut että"mutsi aina ragee". Kyseinen äiti-ihminen on kuitenkin erityisen lempeä ja lehmänhermoinen ettei tämä ragemutsi oikein raivoamista sopisi tarkoittamaan :)

[/quote]Lapsilla on vähän eri merkitykset sanoille. Itse aikoinaan kiinnitin huomiota siihen että lapset puhuivat miten opettajat tai vanhemmat huutavat, kun tarkoittivat sillä ihan normaalilla äänellä tapahtuvaa torumista, käskemistä tai komentamista.

Eli "kauhee huuto" olikin tapahuma josta olisin itse ehkä käyttänyt termiä "saarna".

Vierailija
19/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:51"]

mitä tarkoittaa ragemamma? rage = raivo?

[/quote]rakeeminen voi tarkottaa vaikka nalkuttamista.

Vierailija
20/26 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:06"]

[/quote]Lapsilla on vähän eri merkitykset sanoille. Itse aikoinaan kiinnitin huomiota siihen että lapset puhuivat miten opettajat tai vanhemmat huutavat, kun tarkoittivat sillä ihan normaalilla äänellä tapahtuvaa torumista, käskemistä tai komentamista.

Eli "kauhee huuto" olikin tapahuma josta olisin itse ehkä käyttänyt termiä "saarna".

[/quote]

Joo, täälläkin mä rageen aina kun käsken toista kertaa siivoamaan vaikkapa vaatteet lattialta. "Hirveetä rageemista koko ajan"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi