"Kenekään muun äiti ei oo tollanen kohtuuton ragemamma"!
"En edes tykkää susta".
Siinä pari lausahdusta rakkaalta 12v pojaltani eiliseltä ja tältä päivältä, lähes heti kun tuli koulusta kotiin nin alkoi tuo virsi.
Tällä kertaa syynä se etten anna kuulema pelata tarpeeksi, pelipäiviä on 2 arkisin ja lisäksi la-su. Käytännössä tuohon voi lisätä 1 pelipvän vielä lisäksi aika säänn. Arkisin pelaavat läksyjen jälk 1,5-2h ja vkonloppuisin 2,5-3,5h/pvässä.
Tuntuu että elävät peleille, varsinkin tuo 12v mutta kyllä tuo 10v on samanmoinen sekin.
Eikö tuo muka ole tarpeeksi? minusta on ja reippaasti.
Ei vain jaksaisi, taas, kuulla tuo mutinaa ja valitusta ja kritisoimista ja haukkumista, en tiedä ehkä olen heikkoitsetuntoinen tms mutta kirpasee vaan välillä, olen alkanut todella epäåilemään että olen niin paskamutsi kuin vaan voi olla.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:47"]
Meillä pojat 10v, 11v ja 19v ja meillä ei ole pelipäiviä, koska ei ole ollut tarvetta. Pääosin viihtyvät ulkona, aamulla ja ihan illasta saattavat iPadeilla jotain peliä pelata, mutta eivät tuntitolkulla.
Tuon lauseen kuulen kyllä kun en osat energiajuomia, vuokraa K-16 leffoja jne. Se kuuluu tuohon ikään ja siihen kun "kaikki muutkin saa" ;) eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
[/quote]
Niin joo, 19v pelaamisiin en puutu ollenkaan, osaa kyllä itse annostella, tuossa iässä :)
[/quote]Ei välttämättä osaa, jos ei ole opettu rajoja. Sehän on selvä että yökausia pelaamalla ei saa ainakaan häiritä muita eikä saa jäädä aamulla siksi pois koulusta kun väsyttää. Tuttavapiirissä on näitäkin tapauksia.
[/quote]
Niin, puhuin vain omasta puolestani, eli meillä tuo 19v osaa hoitaa tällaiset asiat. Hoitaa koulun ja käy töissä. Oliko tässä jokin epäselvyys vai mikä aiheutti alaspäinpeukutukset ja tällaisen kommentin?
Tuollaiset sanat ovat kuin hunajaa korville, jos teinini noin sanoo. Silloin tiedän, että olen hyvä äiti, kun asetan lapselleni rajat. Minua vastaan on turvallista kapinoida ja harjoitella omaa tahtoaa. Oman tahdon kehittyminen murrosikäiselle on hyvä merkki aikuistumisprosessin alkamisesta.
Minä olen omille lapsilleni sanonut, että minä olen äiti en kaveri. Minä rakastan sinua, mutta minun ei tarvitse olla kaikissa asioissa mukava sinun mielestäsi.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:47"]
Meillä pojat 10v, 11v ja 19v ja meillä ei ole pelipäiviä, koska ei ole ollut tarvetta. Pääosin viihtyvät ulkona, aamulla ja ihan illasta saattavat iPadeilla jotain peliä pelata, mutta eivät tuntitolkulla.
Tuon lauseen kuulen kyllä kun en osat energiajuomia, vuokraa K-16 leffoja jne. Se kuuluu tuohon ikään ja siihen kun "kaikki muutkin saa" ;) eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
[/quote]
Niin joo, 19v pelaamisiin en puutu ollenkaan, osaa kyllä itse annostella, tuossa iässä :)
[/quote]Ei välttämättä osaa, jos ei ole opettu rajoja. Sehän on selvä että yökausia pelaamalla ei saa ainakaan häiritä muita eikä saa jäädä aamulla siksi pois koulusta kun väsyttää. Tuttavapiirissä on näitäkin tapauksia.
[/quote]
Niin, puhuin vain omasta puolestani, eli meillä tuo 19v osaa hoitaa tällaiset asiat. Hoitaa koulun ja käy töissä. Oliko tässä jokin epäselvyys vai mikä aiheutti alaspäinpeukutukset ja tällaisen kommentin?
[/quote]
Ilmeisesti jollain riepoo kun toisilla hommat toimii, älä välitä
Itse olen siis 23v miäs ja mielestäni peliaikaa on liian vähän. Töiden jälkeen tulee naisystävän kanssa pelailtua helposti sen 7-8 tuntia helposti. Ja mielestäni siis koitatte estää pysäyttämättömää eli evoluutioa, ja näinollen jos tulee läksyt tehtyä ja vielä on peliajat noin lyhyet niin en yhtään ihmettele että lapsen mielestä ootte suoraan vaan deadass-straight up paskoja äitejä. Itse aloitin pelaamisen kuus vuotiaana ja helposti sillon ala aste aikaan kun enemmän aikaa oli niin pelasin helposti vaikka 12 tuntia. Eräänä kertana pelasin 25 tuntia suoraan putkeen, kerran nousin iha vaan hakemaan omenan ja kattomaan siiliä takapihalla. Ja nyt jos joku lähtee sanomaan etteikö olis jutut hyvin nin itse olen aivan perus kakskympinen äijä että eipäs siinä mitään.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:54"]
Aika vähän on mielestäni peliaikaa, jos läksyt ja muut hoitavat normaalisti. Olen 25v ja saatan vapaapäivänä pelata sellaiset 8-10h, jos on kiinnostava peli menossa. Toki omaa näkökulmaani voi muokata se, että en ole enää pitkään aikaan asunut kotona enkä enää muista millaista se oli kun sitä rajoitettiin. :)
Pelaaminen on siitä hieno harrastus, että siinä oppii todella hyvin englantia, päättelykykyä, loogista ajattelua... vähän kaikenlaista. Ja vieläpä silleen, että se on hauskaa!
[/quote]
Olen samaa mieltä. Itse olen 20-vuotias, naimisissa, ja raskaana oleva nainen. Pelaaminen on harrastus siinä missä muutkin. Niin kauan kuin kaikki pakolliset asiat tulevat hoidettua, siinä ei ole mitään vikaa. Minua ei lapsenakaan rajoitettu pelaamasta, ja silti olin aina kympin tyttö ja lisäksi musikaalisesti lahjakas. Nykyään pelaan silloin kun tuntuu siltä, joskus useamman tunnin, joskus vähemmän tai enemmän. Sitä paitsi pelaaminenkin on monesti osa sosiaalista elämää.
[/quote]No ei se sitä tarkoita tässäkään asiassa että kaikki on ok jos vielä pystyy hoitamaan asiansa. Jos pelaaminen huolestuttaa läheisiä, niin silloin luultavasti pelaa liikaa.