Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä omasta tahdostaan lapsettomasta naisesta, joka

Vierailija
06.11.2013 |

Mitä mieltä olet omasta tahdostaan lapsettomasta nelikymppisestä naisesta joka on joka päivä täällä vauva-palstalla?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä, kun olen itse samanlainen.

Vierailija
2/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, minustako puhut? Tuntomerkit täsmäävät. Seuraan lähinnä Aihe vapaa -keskusteluja, jossa aihepiirit menevät laidasta laitaan. Joskus satunnaisesti saatan käydä kurkkaamassa jotain lapsiaiheisiakin keskusteluja, mutta en kommentoi niitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu myös yksi!

Paitsi mä olen kyllä vielä hetken lähempänä 30v kuin 40v :D

Vierailija
4/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo 47-vuotias ja kurkin täällä päivittäin. Tää on Suomen vilkkain yleiskeskustelupalsta ja täällä on hauskaa kevyttä juttua. Kiva heittää läppää anonyymina.

Vierailija
5/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, itse olen lapsellinen nainen ja eksyin jollekin vapaahtoisesti lapsettomien palstalle, kokemus sekin =).

Vierailija
6/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hienoa kun kommentoitte vaan niitä "yleiskeskusteluja" - tehän ette tietenkään erehdy neuvomaan mammoja lasten kasvatuksessa tai ette tietenkään nosta esille niitä lapsettomuus kunniaan -keskusteluja. Näinhän toimisivat vain syvästi elämäänsä tyytymättömät kurkkailijat eikös vaan.

Vierailija
7/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä, saahan täällä olla kaikki jotka vaan haluavat. Ei mullakaan enää  vauvoja ole, nuorin lapsista on 13v. Silti roikun täällä harva se päivä :D

Vierailija
8/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. niin minäkin

Vierailija
9/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:18"]

No hienoa kun kommentoitte vaan niitä "yleiskeskusteluja" - tehän ette tietenkään erehdy neuvomaan mammoja lasten kasvatuksessa tai ette tietenkään nosta esille niitä lapsettomuus kunniaan -keskusteluja. Näinhän toimisivat vain syvästi elämäänsä tyytymättömät kurkkailijat eikös vaan.

[/quote]

Miksei neuvottaisi? Mitä väliä sillä on neuvooko lapseton vai lapsellinen, jos neuvo on hyvä? Vai oletko sä niitä mammoja, jotka periaatteesta ei voi ottaa vastaan neuvoja lapsettomalta? Niitä jotka hokee kuinka "lapsettomiltahan ne parhaat lapsenkasvatusneuvot tulee"? Kyllä minäkin otan neuvoja vastaan lääkäriltä, vaikkei hänellä olisi itsellä ollutkaan korvatulehdusta.

Vierailija
10/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:51"]

Mitä mieltä olet omasta tahdostaan lapsettomasta nelikymppisestä naisesta joka on joka päivä täällä vauva-palstalla?

[/quote]

No mun puolestani saa olla ihan rauhassa ja keskustella.

Mua ärsyttää ainoastaan ne velat, jotka kommentoivat täysin aiheen vierestä korostaen omaa lapsettomuuttaan ja sen erinomaisuutta. Siis esimerkkinä tuo " Teitkö surutyötä kun lapsiluku oli täysi"-ketju. Samoin muut ketjut, joissa puhutaan lapsiperheen elämästä ja puidaan sen ongelmia, ei sinne mitään lisäarvoa tuo ne ikuisethuutelut " onneksi en ole itse ikinä tehnyt lapsia, kun en just näitä ongelmia halunnut"...

Jos olet järkevä ja pystyt keskustelemaan asioista, joihin sulla on jotain annettavaa niin miksi ihmeessä asian pitäisi kiinnostaa mua millään lailla?

Vierailija
11/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, eikös täällä ole vähemmän sellaisia keskusteluja joihin ei voi ottaa osaa ilman omia lapsia kuin sellaisia jotka sopivat myös lapsettomille?

Itse olen 34 ja lapsia on, mutta ei mua mitenkään hämää jos täällä palstailee lapsettomia.

Vierailija
12/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että sellainen nainen menee aina sellaiselle palstalle jossa sattuu ja tapahtuu, eikä viitsi turhaan roikkua millään ns. kuolleella palstalla.

t: itsekin nelikymppinen lapseton :D

Vierailija
13/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä täällä lukee etteivät lapsettomat saisi osallistua keskusteluihin???

Vierailija
14/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:27"]

[/quote]

Miksei neuvottaisi? Mitä väliä sillä on neuvooko lapseton vai lapsellinen, jos neuvo on hyvä? Vai oletko sä niitä mammoja, jotka periaatteesta ei voi ottaa vastaan neuvoja lapsettomalta? Niitä jotka hokee kuinka "lapsettomiltahan ne parhaat lapsenkasvatusneuvot tulee"? Kyllä minäkin otan neuvoja vastaan lääkäriltä, vaikkei hänellä olisi itsellä ollutkaan korvatulehdusta.

[/quote]

Juuri tämä ärsyttää niin julmetusti. Mulle ei oikeasti tulisi mieleenkään mennä neuvomaan koiranomistajia koiran koulutuksesta, koska mulla ei ole siitä mitään KOKEMUSTA. En myöskään mene neuvomaan maratoonaria treenaamisessa, kun en siitä mitään tiedä.

En todellakaan ymmärrä miksi lapseton kokee hänellä olevan mitään kompetenssia neuvoa vanhempia VANHEMMUUDESSA. Joo, voit olla opettaja tai lto, ja vaikka mitä, mutta sulla ei silti ole mitään käsitystä siitä vanhemmuudesta, johon täälläkin yleensä sitä tukea haetaan.

On myös vaikea ymmärtää, miksi se on niin kova pala veloille? Kun ette kerran omia lapsia halua, mikä ihmeen tarve teillä on sekaantua toisten perhe-elämiin ja lasten kasvatuksiin?

Ja siis totta kai täällä saa kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Nuo vaan ärsyttää ja pistää ihmettelemään MIKSI joku jaksaa?

Vierailija
15/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi (omasta tahdostaan) lapseton nelikymppinen!

Vierailija
16/72 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:27"]

[/quote]

[/quote]

Juuri tämä ärsyttää niin julmetusti. Mulle ei oikeasti tulisi mieleenkään mennä neuvomaan koiranomistajia koiran koulutuksesta, koska mulla ei ole siitä mitään KOKEMUSTA. En myöskään mene neuvomaan maratoonaria treenaamisessa, kun en siitä mitään tiedä.

En todellakaan ymmärrä miksi lapseton kokee hänellä olevan mitään kompetenssia neuvoa vanhempia VANHEMMUUDESSA. Joo, voit olla opettaja tai lto, ja vaikka mitä, mutta sulla ei silti ole mitään käsitystä siitä vanhemmuudesta, johon täälläkin yleensä sitä tukea haetaan.

On myös vaikea ymmärtää, miksi se on niin kova pala veloille? Kun ette kerran omia lapsia halua, mikä ihmeen tarve teillä on sekaantua toisten perhe-elämiin ja lasten kasvatuksiin?

Ja siis totta kai täällä saa kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Nuo vaan ärsyttää ja pistää ihmettelemään MIKSI joku jaksaa?

[/quote]

MISTÄ sä tiedät tällaisella palstalla, kenellä neuvojalla on lapsia? Ihan vaan tiedoksi, että sinäkin olet saattanut kiitellä hyvistä neuvoista vaikka kuinka montaa lapsetonta, ihan tietämättäsi! Eikö ole kamalaa! Joku LAPSETON on kehdannut tietää lapsenkasvatuksesta jotain ihan ilman KOKEMUSTA!

Vierailija
17/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua myös kaikkea sitä negatiivista, mitä lapsiin liittyy, ei todella halua lapsia.

Vierailija
18/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 03:32"]

Vähän "sama" kuin inhoaisi hämähäkkejä, niin aika vaikea keksiä huonoja puolia siitä että elää ilman hämähäkkejä kotona:)

[/quote]

Ei velan määritelmä ole se, että inhoaa lapsia. Nyt on pakko puuttua, kommentit menevät aina vaan lapsellisemmiksi.

Pidän lapsista, pidän kissoistakin, mutta kyllä mä jouduin miettimään perusteellisesti lapsiasian kanssa, toisin kuin kissan hankkimisen kanssa. Ei mun tarvitse olla vapaaehtoisesti kissaton. Lapsi olisi mullistanut (työ)elämän. Tietyin ehdoin olisin voinut toisenlaiseenkin ratkaisuun päätyä, mutta lapsiperheen huonot puolet painavat vaakakupissa enemmän. Päätös on vapaaehtoinen vaikka se ei olekaan niin mustavalkoinen.

Ryhmäkurin takia otan pesäeron palstan (nuoriin?) yksioikoisiin veloihin, enkä täällä juuri kommentoi.

Vierailija
19/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 03:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 03:27"]

Onko elämässä sellaisia täydellisiä ratkaisuja, joihin ei sivutuotteena kuuluisi yhtään mitään negatiivista, vaikka onkin vapaaehtoisesti halunnut sen.

[/quote]

No lapsettomuus nyt nähtävästi ainakin.

[/quote]

No eipä ole kaikilla asenne ihan noin mustavalkoinen...

Vierailija
20/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:51"]

No eipä ole kaikilla asenne ihan noin mustavalkoinen...

[/quote]

Voisitko sitten mainita esimerkiksi viisi negatiivista asiaa, jota liittyy siihen, ettei halua lapsia?