Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä omasta tahdostaan lapsettomasta naisesta, joka

Vierailija
06.11.2013 |

Mitä mieltä olet omasta tahdostaan lapsettomasta nelikymppisestä naisesta joka on joka päivä täällä vauva-palstalla?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 03:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 03:10"]

Eivät jotkut sellaiset listat ranskalaisilla viivoilla oikein mitään kerrokaan. Molemmistahan saisi monen sadan luettelon

[/quote]

En keksi yhtäkään ranskalaista viivaa lapsettomuuden huonoista puolista. Siis kun oletetaan, että lapsettomuus on vapaaehtoista.

[/quote]

Sama täällä, ei ole tullut mieleen yhtäkään huonoa puolta lapsettomuuden valitsemisesta. Miksi olisikaan kun mitä huonoa siinä edes voisi olla, vaikea keksiä mitään huonoa asiasta jonka ei halua liittyvän omaan elämään. Vähän "sama" kuin inhoaisi hämähäkkejä, niin aika vaikea keksiä huonoja puolia siitä että elää ilman hämähäkkejä kotona:)

Vierailija
62/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 03:27"]

Onko elämässä sellaisia täydellisiä ratkaisuja, joihin ei sivutuotteena kuuluisi yhtään mitään negatiivista, vaikka onkin vapaaehtoisesti halunnut sen.

[/quote]

No lapsettomuus nyt nähtävästi ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 03:27"]

Onko elämässä sellaisia täydellisiä ratkaisuja, joihin ei sivutuotteena kuuluisi yhtään mitään negatiivista, vaikka onkin vapaaehtoisesti halunnut sen. Kuten lasten hankkiminen tai lapsettoman elämän valitseminen. 

[/quote]

Ilmeisesti on:) Minä en vain keksi yhtäkään negatiivista ajatusta siitä että en halua omia lapsia. Keksitkö sinä? Vaikka sinä keksisitkin, sehän ei tarkoita että kaikki ajattelisivat samoin... En vaan oikeasti näe mitään negatiivista tuossa, vähän sama kuin kysyisi että "mitä negatiivista siinä on että et halua kissaa?" ihmiseltä joka ei pidä kissoista. Pitäisikö sen ihmisen sitten kärsiä jostain negatiivisesta kun ei haluaa omaa kissaa? Mä en vaan tajua pointtia nyt...

Vierailija
64/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 03:36"]

Vaikka sinä keksisitkin, sehän ei tarkoita että kaikki ajattelisivat samoin...

[/quote]

Mitäpä sitä turhia täällä kommentoimaankaan, kun kaikki eivät sit kuitenkaan ajattelisi samoin ;)

Ei vaan, kaikin puolin täydellinen ratkaisu niille, jotka ovat varmoja. Meidän empivien pitäisikin perustaa oma ketju, koska mulle lapsi olisi kuitenkin eri kuin kissa joka ei muutu eikä kehity mihinkään...:)

Mutta raskaus,synnytys,pikkulapsiaika ei ainakaan houkuttele yhtään. Voisin ehkä, jos lapset saisi sellaisina kouluikäisinä, muistelen omaa lapsuuttani ja suhdetta äitiin.

Vierailija
65/72 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 22:44"]

Siinä nyt mitään negatiivista ole. 

[/quote]

Et taida itse olla vanhempi?

Vierailija
66/72 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellekään ei ole hyväksi roikkua täällä jokapäivä. Menkää lenkille siitä!

Vierailija
67/72 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 13:16"]

Miksi haluat, että siitä löytyy muiden puolelta viisi hyvää tai huonoa syytä.

[/quote]

Tuossa edellä väitettiin, että ajatteluni on jollakin tapaa mustavalkoista, kun en kerran ole keksinyt vanhemmuushalujen puuttumisesta mitään huonoja puolia. Oletettavasti sitten vähemmän ehdoton ja realistisempi ajattelija kykenisi helpostikin mainitsemaan muutaman niistä "monesta sadasta", joita asiaan kuulemma liittyy.

[/quote]

Mä olin se, ja se "satoja syitä" oli mielessäni, kun ajattelin velan listaa, (miksi ei kannattaisi tehdä lapsia). Ja ajattelin syiden olevan tekosyitä kumminkin.

Eli mä olin yksi niistä, jotka toivoivat velojen olevan täällä normaalisti muiden joukossa elämän iloineen ja murheineen (vähän niinkuin se terve olisi sairaiden joukossa, sitä vertausta käyttäen). Sitten joku kysyi, mitä oikein haluatte kuulla, kun en keksi yhtään huonoa puolta velana olemisessa. Vastasin, etteivät yleensä listat järkeviä, ole koska vaikka olisi satojen syiden lista, tekosyitähän ne kuitenkin olisivat.

Eli vähän niinkuin niiden "ihmettelevien ulkosuomalaisten" (jotka eivät keksisi yhtään syytä asua Suomessa ja käyvät myös säännöllisesti täällä tuomassa sen ilmi), lisäksi on myös sellaisia normaalisti täällä muiden joukossa olevia ulkosuomalaisia.

Mutta se oli vain yksi mielipide, ja ilmeisestikin epärealistista niin ajatella.

Vierailija
68/72 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 20:43"]

Eli mä olin yksi niistä, jotka toivoivat velojen olevan täällä normaalisti muiden joukossa elämän iloineen ja murheineen (vähän niinkuin se terve olisi sairaiden joukossa, sitä vertausta käyttäen). 

[/quote]

Okei, ymmärrän kyllä tämän.Tuskin kukaan lapseton kiistää, etteikö elämään mahtuisi myös murheita ja ongelmia. Kyllä minunkin elämässäni niitä riittää, ja olen niistä tällä palstalla kirjoittanutkin. En vain ole tuolloin mitenkään korostanut olevani vapaaehtoisesti lapseton, koska yksikään murheistani ei liity lapsettomuuteeni. Päinvastoin olen iloinen siitä, että vaikka menisi kuinka huonosti, ainakaan minulla ei ole lapsia riesanani. -49

Vierailija
69/72 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

64 on niin tyypillinen kateellinen mamma ;) Taatusti on negatiivista lasten kanssa, ihan turhaan väität muuta. Menehän äityli tekemään jotain hyödyllistä kuten vaihtamaan kakkavaippoja. :)

Vierailija
70/72 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 16:24"]

Ainoa julkinen suomenkielinen vapaaehtoista lapsettomuutta käsittelemä foorumi on äititrollien valtaama ja siten melko hyödytön.

[/quote]

Niinpä. Sama on tosin tämän palstan kohdalla (äititrollien valtaama).

Vierailija
71/72 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina taitaa taas olla ahdistunut kun pyörii täällä palstalla.

Vierailija
72/72 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapseton päälle parikymppinen. Ei tulisi mieleenkään lähteä neuvomaan ketään vanhemmuudessa. Tottakai saatan sanoa mielipiteeni, tai voisin ehkä tarjota erilaisen näkökulman tilanteeseen, mutta en todellakaan kuvittele että tietäisin vastauksia mihinkään vanhemmuuteen tai kasvatukseen liittyvään.

Uskon vanhemmuuden olevan asia, johon ei voi valmistautua, ja jota ei voi kirjoista lukemalla oppia. Eikä sitä varmasti voi täysin ymmärtää, ellei sitä ole itse kokenut!!