Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä omasta tahdostaan lapsettomasta naisesta, joka

Vierailija
06.11.2013 |

Mitä mieltä olet omasta tahdostaan lapsettomasta nelikymppisestä naisesta joka on joka päivä täällä vauva-palstalla?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 03:10"]

Voin sanoa, että nuorelle lapsentekoa empivälle naiselle velojen kommentit tuovat lisäarvoa koko palstalle.

[/quote]

Kiitos. Onhan täällä fiksujakin ihmisiä.

Ja hämähäkki vertaus on AIVAN ASIAA. Miksi ihmeessä löytäisin yhtäkään huonoa puolta siitä, etten omista hämähäkkejä, INHOAN hämähäkkejä.

Aion pysyä täällä jatkossakin, vaikka se kuinka mammoja ärsyttää. Oikeastaan paras anti koko palstalla :)

Vierailija
42/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho - nyt taisit osua ytimeen; et ole tällä palstalla, koska koet palstan antavan sinulle jotain tai että sinä kykenisit antamaan palstalle jotain. Olet palstalla vain siksi, että haluat ärsyttää palsta"mammoja".

Tulitpa samalla ulos kaapista ja osoitit pohjattoman tyhmyytesi. Kiitos siitä!

Aion pysyä täällä jatkossakin, vaikka se kuinka mammoja ärsyttää. Oikeastaan paras anti koko palstalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en inhoa hämähäkkejä, niillä on paikkansa maailmassa. Seitit ovat hienoja ja olen netissä nähnyt hauskoja kuvia, missä hämähäkillä on sadepisara hattuna. Suhtaudun hämähäkkeihin kaikella ystävyydellä kun ne ovat omalla reviirillään metsässä tai kylppärissä sokeritoukkajahdissa (keksinpä siis yhden huonon puolen hämähäkittömyydestä!).

Minulla ei ole mitään aikeita edea harkita läheisempää yhteiseloa hämähäkkien kanssa. Perhepeti hämähäkkien kanssa ei tule kuuloonkaan.

Vierailija
44/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 14:46"]

Miksi haluat, että siitä löytyy muiden puolelta viisi hyvää tai huonoa syytä.

[/quote]

Jos joku väittää kokevansa jotain huonoja puolia velana olemisesta, ole hyvä ja listaa ne tähän. Katsotaan sitten, miten valideja ne ovat. Ja muista, kaikki eivät ole kuin sinä, et voi puhua kaikkien velojen puolesta.

Hlökoht en voi ymmärtää, kuinka joku edes haluaa lapsia. Tämä palsta ei kovin ruusuista kuvaa anna lapsiperhe-elämästä.

Vierailija
45/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 18:37"]

Puuttuuko teiltä aloitteentekokyky? Jos se foorumi on äititrollin perustama niin miksi ette perusta toista. Voi pyh yksinkertaisuus.

[/quote]

Mitäs tällainen puhe on? Itse aina toitotatte kuinka äitiys tekee sinusta niin empaattisen.

Oma mokanne, ette jättäneet meille muuta vaihtoehtoa kuin tulla tänne :D

Vierailija
46/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:44"]

Käyn tällä palstalla vaikka minulla ei lapsia, koska tämä palsta on minulle ja kavereilleni suunnaton huumorin lähde. Esimerkinä vaikkapa tämä keskustelu. 

[/quote]

Kuulutaankohan samaan kaveripiiriin, nimittäin aivan sama harrastus meillä ;)

Voisinpa melkein sanoa yksi lapsettomuuden top 10 parhaista puolista käydä täällä nauramassa mammojen kustannuksella. Tässäkin ketjussa mammat vetävät pää punaisina, täältä saa aina naurut.

Vierailija
47/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:29"]

Jos ei halua myös kaikkea sitä negatiivista, mitä lapsiin liittyy, ei todella halua lapsia.

[/quote]

Siinä nyt mitään negatiivista ole. 

Vierailija
48/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että elämänne on tosi syvältä, jos saatte orgasminne täällä ilkkumisella.

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:44"]

Käyn tällä palstalla vaikka minulla ei lapsia, koska tämä palsta on minulle ja kavereilleni suunnaton huumorin lähde. Esimerkinä vaikkapa tämä keskustelu. 

[/quote]

Kuulutaankohan samaan kaveripiiriin, nimittäin aivan sama harrastus meillä ;)

Voisinpa melkein sanoa yksi lapsettomuuden top 10 parhaista puolista käydä täällä nauramassa mammojen kustannuksella. Tässäkin ketjussa mammat vetävät pää punaisina, täältä saa aina naurut.

[/quote]

Vierailija
49/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, ilmaisin itseäni epäselvästi joten ymmärsit väärin. Tarkoitin kuten 21, joka myös empii, velojen kokemuksia ja mielipiteitä, syvemmin ja monipuolisemmin kuin että ei kaivata, tai arjen helppoutta, sen osaa arvata muutenkin. Sanotaanhan, etteivät vanhemmatkaan tiedä, millaista olisi olla tietynikäisenä täysin varma siitä, ettei halua lapsia. Enemmän siitä. Mutta se on sellaista, jota on vaikea yksitellen pyytää (koska saa puolustuskannalla olevia kiukkuisia vain vastauksia), vaan omaehtoista kokemusta.

Vierailija
50/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että tulee jonnekin ääniä päästelemään. Hänelläkin on oikeus mielipiteeseen.

Vierailija
51/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 02:09"]

Heh. Olen antanut vaikka kuinka monta kasvatusneuvoa, jotka ovat saaneet hyvää palautetta. Lapsia minulla ei ole eikä tule. Kasvatusneuvojen antaminen on minusta helppoa, kun on tervettä järkeä ja jonkin verran kasvatusalan tuntemusta.

[/quote]

En tiedä paljoakaan lastenkasvatuksesta, mutta mun mielestä tällä palstalla tukea saavat paljon sellaiset, jotka ovat vain osanneet kettuilla nokkelimmin...

Toki myös on oikeasti sellaisia neuvoja, joista näkee ettei ole ollut tarkoitus sen neuvon varjolla kohottaa itseään.

Vierailija
52/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. se ketju, jossa puitiin suuttuvia sukulaisia joulunvieton kanssa. Siihenhän vastasi lapseton parisuhteessa oleva. Tavallisen elämän pulmat ovat informatiivisempia kuin poteroista annetut mainoslauseet. Niistä saa ajateltavaa, joita ei osaisi kysyä.

Eli haluaisin, että tämä palsta olisi kaikkien, ei niin että velat ovat oppositioasemassa. Miehet ovat siinä myös (vastauksensa täällä ovat suhteessa naisiin yleensä, ei esim pulmia lasten kanssa, joihin toinen isä ja muut vastaisivat), mutta en usko olevan realistista toivoa muutosta siihen.

Ei ole kaipuuta saada lapsia. Tarkoittaakohan se sitä ettei niitä sitten pitäisi hankkia... miettimistä.

t: 26

Vierailija
53/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen kolme vela- kaveria. Ei ole enää. Ikää tuli lisää, löytyi kiva mies, mieli muuttui. Kaksi on raskaana, kolmas hedelmöityshoidoissa. Niin se mieli voi vaan muuttua vielä lähes nelikymppisenä. Ap, jospa viihdytkin täällä juuri siksi, että et olekaan niin vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
54/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen kolme vela- kaveria. Ei ole enää. Ikää tuli lisää, löytyi kiva mies, mieli muuttui. Kaksi on raskaana, kolmas hedelmöityshoidoissa. Niin se mieli voi vaan muuttua vielä lähes nelikymppisenä. Ap, jospa viihdytkin täällä juuri siksi, että et olekaan niin vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
55/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:44"]

Juuri tämä ärsyttää niin julmetusti. Mulle ei oikeasti tulisi mieleenkään mennä neuvomaan koiranomistajia koiran koulutuksesta, koska mulla ei ole siitä mitään KOKEMUSTA. En myöskään mene neuvomaan maratoonaria treenaamisessa, kun en siitä mitään tiedä.

En todellakaan ymmärrä miksi lapseton kokee hänellä olevan mitään kompetenssia neuvoa vanhempia VANHEMMUUDESSA.

[/quote]

Tässä sinulle ja kaltaisillesi mietittävää: On vissi ero siinä, neuvooko lastenkasvatuksessa vai koiranhoidossa, sillä me kaikki olemme olleet lapsia joskus. Meillä kaikilla ei kuitenkaan ole ollut koiraa.

Kyllä minä nelikymppisenä lapsettomana osaan sanoa, mikä omasta mielestäni voisi olla hyvä keino toimia eri tilanteissa, kun mietin omaa lapsuuttani, vanhempiani ja ystävien/sukulaisten vanhempia ja heidän toimintatapojaan.

Voin ihan järjellä ajatella, miltä jokin aikuisten neuvo on tuntunut omalla kohdallani ja nyt aikuisena osaan myös suhteuttaa sen paremmin kuin lapsena. Luulisin, että näin toimivat myös muut ihmiset.

Ei sinullakaan ollut yhtään kokemusta ensi kerran äidiksi tultuasi ja tuskin toimit väärin jokaisessa uudessa tilanteessa vain siksi, ettei sinulla ollut siitä kokemusta. Oletettavasti toimit joskus väärin, joskus et. Sama on lapsettomien kanssa. Eivät heidän neuvonsa ole automaattisesti vääriä, vaikkei omaa lasta olekaan. Hekin saattavat loogisella päättelyllä tai vaikka satunnaisella arvauksella hoitaa tilanteen kerrasta oikein. 

Vierailija
56/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 02:22"]

[/quote]

Yksi vapaaehtoisesti lapseton täällä vastaa, että itse olen lukenut täältä palstalta lähinnä blogikeskusteluja tai jostain muusta aiheesta tyyliin "aivot narikkaan", mutta lapsi tai synnytys tms. keskustelut eivät itseäni voisi vähempää kiinnostaa. Eli itse olen kuluttanut täällä aikaa lähinnä niiden aiheiden kohdalla joissa ei jauheta äitiys- ja lapsijuttuja. Mutta voihan sitä ihminen halutessaan kuvitella (jostain ihmeellisestä syystä) että joku lukee täällä keskusteluja vain koska ei olekaan varma vapaaehtoisesta lapsettomuudestaan... Joku tarve se on toisilla kyseenalaistaa aina, aika jännä. Pitäisiköhän itsekin alkaa aina kyseenalaistamaan kaikkia jotka lapsia aikovat hankkia, että niin se mieli voi sitten muuttua nelikymppisenä;) Musta on vaan niin hauskaa kun useimmissa keskusteluissa missä jauhetaan vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, niin joku tulee heittämään viiltävän terävän, kaikkitietävän analyysin julistamalla että "kyllä se mieli sinullakin vielä muuttuu" :D. Aivan kuin ei aikuiset ihmiset osaisi tehdä päätöksiään saati saisikin muuttaa niitä myöhemmin, hassua vaan että kukaan ei kyseenalaista lapsen hankkimista että "oletko varma että haluat lapsen, kadut sitä vielä vanhana ja mielesi muuttuu kyllä vielä".... Kertoo kyllä aika paljon vaan sellaisen kommentin jättäjän älynpuutteesta:)

Vierailija
57/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta kysyttäisiin, mitä huonoja puolia lapsettomassa elämässä on, en osaisi nimetä ainuttakaan. Minusta lapsettomassa elämässä ei ole mitään huonoja puolia. Yhtä hyvin voisit kysyä, mitä huonoja puolia on siinä, että elää vapana eikä vankilassa tai terveenä eikä sairaana.

Vierailija
58/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 02:58"]

Jos minulta kysyttäisiin, mitä huonoja puolia lapsettomassa elämässä on, en osaisi nimetä ainuttakaan. Minusta lapsettomassa elämässä ei ole mitään huonoja puolia. Yhtä hyvin voisit kysyä, mitä huonoja puolia on siinä, että elää vapana eikä vankilassa tai terveenä eikä sairaana.

[/quote]

Eivät jotkut sellaiset listat ranskalaisilla viivoilla oikein mitään kerrokaan. Molemmistahan saisi monen sadan luettelon, ja tekosyitä kaikki ne sadat syyt kumminkin. Lisäarvo, josta esim 21 puhuu, on varmasti muuta. Esim. vaikka kommentteja ja avauksia muiden joukossa. Sellaisia, joiden sisältö ei ole vertaaminen, eikä pääasia lapsettomuus välttämättä.

Vierailija
59/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 03:10"]

Eivät jotkut sellaiset listat ranskalaisilla viivoilla oikein mitään kerrokaan. Molemmistahan saisi monen sadan luettelon

[/quote]

En keksi yhtäkään ranskalaista viivaa lapsettomuuden huonoista puolista. Siis kun oletetaan, että lapsettomuus on vapaaehtoista.

Vierailija
60/72 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elämässä sellaisia täydellisiä ratkaisuja, joihin ei sivutuotteena kuuluisi yhtään mitään negatiivista, vaikka onkin vapaaehtoisesti halunnut sen. Kuten lasten hankkiminen tai lapsettoman elämän valitseminen. 

Joku toinen voisi olla toista mieltä kuin sinä, mutta onnistuuko tämän palstan ilmapiirissä normaalista elämästä kertominen? Velat väittäisivät mammaksi, joka provoaa, ja mammat kostonhimoisina ryntäisivät paikalle kuittaamaan "onneksi ei ole tätä ongelmaa, kun on lapsia"...