Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsille uskotellaan, että joulupukki on olemassa?

Vierailija
06.11.2013 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:43"]

Uskotellaanhan aikuisillekin että uskontojen nokkamiehet ovat olemassa.

[/quote]

Mutta ne aikuiset oikeasti uskovat itse siihen uskontoon, joulupukkiin ei tietääkseni usko kukaan aikuinen.

Ap

[/quote]Uskontoihin uskoo vain ne aikuiset, joilla ei ole riittävästi tietoa vielä. Lapsetkin lakkaavat uskomasta joulupukkiin kun huomaavat että se ei vaan ole mahdollista.

Ehkä näillä joulupukeilla, hammaskeijuilla ja jeesuksilla on selllainen merkitys että niillä opetetaan lapselle että ei pidä ihan sokeasti uskoa kaikke mitä joku sanoo, vaan pitää osata olla kriittinen jos sanottu ei vastaa omaa käsitystä todellisuudesta.

[/quote]

No, mä olen vähän eri mieltä uskonnoista, vaikka ateisti olenkin.

Ap

Vierailija
22/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei uskoteltu. Mutta uskokaa tai älkää, ne lapset haluaa uskoa joulupukkiin. Kaverit uskoo vakaasti joulupukkiin, joten munkin lapseni on alkanut jutella siihen malliin, että kyllä se joulupukki varmaan kuitenkin on olemassa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei lapsuudenkodissa uskoteltu, että pukki olisi olemassa, mulle se oli satua niin kuin muutkin. Kyllä mäkin joulupukista puhuin, ja sille jopa kirjoitin, mutta samalla tiesin, ettei se ole totta.

Ap

Vierailija
24/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että linja näissä hälläväliä-asioissa valitaan sattumanvaraisesti. Sitten vaan ei jakseta selitellä mitään skideille, koska skidit on lähtökohtaisesti tyhmiä. Ymmärrys tulee iän myötä.

Vierailija
25/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin oon tämän ajatellut niin, että joulupukkiasia on sellainen, ettei sitä ehkä ole mietitty ihan loppuun asti... Jotenkin tuntuu oudolta, että lapsille tietoisesti valehdellaan jostain hyödyttömästä asiasta ja aikuiset sitten salailevat ja pelkäävät, että joku möläyttääkin pukin olevan valhetta.

Ap

Vierailija
27/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:43"]

[/quote]

Mutta ne aikuiset oikeasti uskovat itse siihen uskontoon, joulupukkiin ei tietääkseni usko kukaan aikuinen.

Ap

Vierailija
28/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, yritän välttää sitä kaikin tavoin. Samoin kuin jeesuksesta puhumista. Uskis sukulainen kyllä hoitaa jeesushommat.

Vierailija
29/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin oon tämän ajatellut niin, että joulupukkiasia on sellainen, ettei sitä ehkä ole mietitty ihan loppuun asti... Jotenkin tuntuu oudolta, että lapsille tietoisesti valehdellaan jostain hyödyttömästä asiasta ja aikuiset sitten salailevat ja pelkäävät, että joku möläyttääkin pukin olevan valhetta.

Ap

[/quote]

No minulle on aikanaan vissiin uskoteltu ja meilläkin lapsille kerrottiin pukista; mitä haittaa tästä nyt sitten on? Hauskaahan se vaan on lapsista. Tietty tästäkin saa ongelman jos ei ole muuta tekemistä ja haluaa av:lla jankata jostain aiheesta

Vierailija
30/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:49"]

Ap

[/quote]

No minulle on aikanaan vissiin uskoteltu ja meilläkin lapsille kerrottiin pukista; mitä haittaa tästä nyt sitten on? Hauskaahan se vaan on lapsista. Tietty tästäkin saa ongelman jos ei ole muuta tekemistä ja haluaa av:lla jankata jostain aiheesta

[/quote]

Jankata? Ei muuta tekemistä? Mistäs tää nyt tuli? Mä haluan tietää, miksi. Musta on nimittäin outoa, että lapselle valehdellaan tietoisesti jostain asiasta. Mustakin joulupukki oli lapsena hauska, vaikka vanhempani eivät yrittäneetkään saada mua uskomaan, että pukki on totta. Ei kai nyt muitakaan satuja (peikot, yksisarviset, satuprinsessat ja -prinssit) totena kerrota?

Ap

Vierailija
31/31 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:49"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Jankata? Ei muuta tekemistä? Mistäs tää nyt tuli? Mä haluan tietää, miksi. Musta on nimittäin outoa, että lapselle valehdellaan tietoisesti jostain asiasta. Mustakin joulupukki oli lapsena hauska, vaikka vanhempani eivät yrittäneetkään saada mua uskomaan, että pukki on totta. Ei kai nyt muitakaan satuja (peikot, yksisarviset, satuprinsessat ja -prinssit) totena kerrota?

Ap

[/quote]

siksi koska meistä se nyt vaan tuntui ihan ok:lta. Siksi koska omassakin lapsuudessa oli toimittu samoin. Riittääkö tämä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan