Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äidit muuttakaa!

Vierailija
06.11.2013 |

Täällä on ollut paljon keskusteluja eroperheiden ongelmista ja tapaamisista ym.

Olen löytänyt tähän ratkaisun. Kun mies lähtee perheestä ja perustaa uuden perheen, hän on itse tehnyt tämän valinnan.

Erossa äidit vaatikaa itsellenne lähivanhemmuus ja muuttakaa paikkakuntaa sen jälkeen. Näin saatte mahdollisuuden aloittaa alusta ja jättää huonon ex-miehen oman onnensa nojaan. Lapset voivat toki tavata isäänsä esim. lomilla, mutta näin ei suhde huonoon isään muodostu liian tiiviiksi ja hän ei mm. opeta omia huonoja tapojaan ja arvojaan lapsillenne.

Eli kamat kasaan, parempi aloittaa puhtaalta pöydältä.

Olkoon tämä vuoden 2014 teema!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tavallahan sen äidin on saatava laittaa se orjantappurakruunu päähänsä ja olla se pahin martyyri sitten jeesuksen ja saada käyttää yksinhuotajuuttaan pirun huonona tekosyynä kaikkiin ongelmiinsa.

Kuinka isä ei tapaa lapsiaan, kuinka kaiken saa tehdä ja maksaa yksin jne. Miten sitä haetaan sympatiaan ja empatiaa, jos isä ei käännäkään selkäänsä entiselle perheelleen. Eikä voi kertoa kavereille, kuinka huono ja kelvoton isä mies on lapsilleen. Mitä sellaisella isällä tekee.

Vierailija
2/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain erossa yksinhuoltajuuden -mies siis luopui huoltajuudesta- , koska sitä vaadin.

En siltikään ymmärrä, miksi meidän pitäisi muuttaa hevonkuuseen aloittaaksemme alusta. Mistä alusta? Asunto jäi mulle, maksoin miehen ulos, lapset käyvät samaa koulua edelleen, mun työpaikka, ystävät ja sukulaiset ovat täällä. Elämänlaatumme ei paranisi muuttamalla paikkakuntaa, ei se tekisi eroa tapahtumattomaksi. Mahdumme oikein hyvin exän kanssa samaan kaupunkiin, tuossahan tuo asuu parin kilometrin päässä uuden perheensä kanssa. Ei siinä ole mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:54"]

Tottakai voi muuttaa. Jos äiti tuntee olonsa paremmaksi uudessa ympäristössä niin miksei?

Jos äidin suku ja tukiverkot ovat jollakin muulla paikkakunnalla, se voisi olla paras vaihtoehto.

Onnea uudelle alulle!

[/quote]

Niin, mikäs siinä kunhan äiti huolehtii että kulkuyhteydet lasten ja isän välillä ovat suht helpot. Me elämme noin puolen tunnin ajomatkan päässä mieheni eksästä ja lapsista, ja vaikka minulla ei ole mitään erityistä hinkua asua juuri tällä nimenomaisella paikkakunnalla, rajaan kuitenkin tulevaisuudenvisioinnit niin ettei mahdottomien tai edes hankalien kulkuyhteyksien päähän tulla muuttamaan ainakaan niin kauan kuin miehen lapset eivät asu omillaan ja ole aikuisia. Sittenhän he jo päättävät missä itse haluavat asua ja mikä on sopiva välimatka tukiverkostoon.

Vierailija
4/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen lähtee perheestä ja perustaa uuden perheen, hän on itse tehnyt tämän valinnan.

Erossa isät vaatikaa itsellenne lähivanhemmuus ja muuttakaa paikkakuntaa sen jälkeen. Näin saatte mahdollisuuden aloittaa alusta ja jättää huonon ex-naisen oman onnensa nojaan. Lapset voivat toki tavata äitiänsä esim. lomilla, mutta näin ei suhde huonoon äitiin muodostu liian tiiviiksi ja hän ei mm. opeta omia huonoja tapojaan ja arvojaan lapsillenne.

Mitäs meni lumppu perustamaan uuden perheen!

Vai onks tää taas joku naisten etuoikeus omia lapset itselleen?

Vierailija
5/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 12:46"]

Olen löytänyt tähän ratkaisun. Kun mies lähtee perheestä ja perustaa uuden perheen, hän on itse tehnyt tämän valinnan.

Erossa äidit vaatikaa itsellenne lähivanhemmuus ja muuttakaa paikkakuntaa sen jälkeen. Näin saatte mahdollisuuden aloittaa alusta ja jättää huonon ex-miehen oman onnensa nojaan. Lapset voivat toki tavata isäänsä esim. lomilla, mutta näin ei suhde huonoon isään muodostu liian tiiviiksi ja hän ei mm. opeta omia huonoja tapojaan ja arvojaan lapsillenne.

[/quote]

Mitäs jos miehes haluaa muuttaa oman perheensä kanssa lähemmäs teidän yhteisiä lapsianne? Taasko juokset karkuun niin että hippulat vinkuu?

Vierailija
6/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihmeen vuoden 2014 "teema"?

Ap:n viestit vaikuttavat angstisen teiniäidin kirjoittamilta.

Lasten kautta kostaminen ja heidän erottaminen isästään voi myöhemmässä vaiheessa kostautua ap:lle itselleen.

Mitäs jos ne lapset haluavatkin tavata isäänsä useammin kuin sinä "sallit"?

Vierailija
7/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuskin ahdistaa, että pitäisi vielä muuttaa. Hankkia uusi työpaikka, luopua todennäköisesti liukuvista työajoista (alallani on hyvin harvinaista, että sellaiset ovat), osittaisesta hoitovapaasta (sitähän ei saa uudessa työpaikassa kuin vasta 6kk jälkeen), hankkia asunto (harva onniin mukava kuin tämä entinen)

Sopeutua uuteen työpaikka kulttuuriin ja työkavereihin, tukea lapsia heidän koulun- ja kaverivaihdoksissaan, hankkia tukiverkko alusta alkaen (täällä on sekä omat sukulaiset, että ystävät),

Pakata koko asunto, hoitaa uuden asunnon remppa, purkaa kamppeet jne.

Pitää huolta siitä, ettei ole vapaa-aikaa ollenkaan: Kun kerran lasten isä saisi tavata lapsiaan vain lomilla ja niitä omia ystäviä tai sukulaisiakaan ei olisi lähimailla.

Voisiko olla  epävoimaannuttavampaa ajatusta tai ideaa?

Vierailija
8/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin, mutta miespä päätti muuttaa perässä.

Vierailija
9/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muutin ja sujuu hyvin. Tämä ei ole mikään uusi idea. Aika usein yh-äidit muuttavatkin.

Olin vuoden etäsuhteessa ja muutimme uuden isäpuolen kanssa yhteen. Lapset pitävät häntä nyt enemmän isänään. Biologisen isänsä luona käyvät lomilla 3 kertaa vuodessa. Tämä toimii hyvin.

Koston vuoksi sitä ei kuitenkaan kannata tehdä. Nämä perheensä jättäjämiehet eivät ole mitään 10-levelin äijiä, joten he kyllä pilaavat itse oman elämänsä.

Vierailija
10/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa: ap:lle vinkiksi, deittipalstalta minäkin löysin sen uuden miehen eri puolelta Suomea. Voit kertoa haluavasi muuttaa 'Itä-Suomeen' tai minne ikinä haluatkin ja siksi olet kiinnostunut tapaamaan miehiä sieltä suunnalta.

Vierailija
11/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 12:46"]

[/quote]

Mitähän uutta tässä oli? Oletko joskus kuullut äidistä, joka ei olisi saanut lähivanhemmutta? Pitää olla aika moniongelmainen tapaus, että menettää lapset isälle.

Vierailija
12/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus harkinnut, mutta omat iäkkäät vanhempani asuvat samalla paikkakunnalla, jossa olen itekin asunut koko ikäni eli Tampereella. Minne täältä osaisin muuttaa ja mitä sitten tapahtuisi? Ei ole ajokorttiakaan.

Sen kyllä , että mies piinaa ja seurailee...minne ikinä meenkin. On kuin psykopaatti ja pelkään häntä.

Vierailija
13/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä nämä aloituksen yh-äidit oikein ovat? Olen ymmärtänyt että lähes aina erotessa on yhteishuoltajuus ja yksinhuoltajuuden saa vain jos toinen osapuoli luovuttaa kaikki oikeutensa tai oikeus määrää niin.

Vierailija
14/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 20:27"]

Edellinen jatkaa: ap:lle vinkiksi, deittipalstalta minäkin löysin sen uuden miehen eri puolelta Suomea. Voit kertoa haluavasi muuttaa 'Itä-Suomeen' tai minne ikinä haluatkin ja siksi olet kiinnostunut tapaamaan miehiä sieltä suunnalta.

[/quote]

Vetää ihan sanattomaksi tällaiset nartut. Suunnitelmallisesti on pilattu lasten elämä ja viety isältä lapset. Toivottavasti uusi miehesi löytää uuden naisen ja lapsesi kääntyvät hänen puolelleen sinua vastaan.

Vierailija
15/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 20:27"]

[/quote]

Vetää ihan sanattomaksi tällaiset nartut. Suunnitelmallisesti on pilattu lasten elämä ja viety isältä lapset. Toivottavasti uusi miehesi löytää uuden naisen ja lapsesi kääntyvät hänen puolelleen sinua vastaan.

[/quote]

Ex-mies olisi voinut itse panostaa parisuhteeseen ja perheeseen, niin koko kuviota ei olisi edes tapahtunut.

Vierailija
16/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 20:47"]

Ketä nämä aloituksen yh-äidit oikein ovat? Olen ymmärtänyt että lähes aina erotessa on yhteishuoltajuus ja yksinhuoltajuuden saa vain jos toinen osapuoli luovuttaa kaikki oikeutensa tai oikeus määrää niin.

[/quote]

Ei lähivanhempia ole kuin yksi. Vaikka lapsi asuisi 50/50 molemmilla vanhemmillaan, kirjat voi olla vain yhdessä paikassa. Vaikka olisi yhteishuoltajuus, isä on voimaton, jos äiti haluaa muuttaa lasten kanssa. Ei toisen muuttoa voi estää, isillä ei ole mitään oikeuksia ja se surettaa minua melkein enemmän kuin lasten kohtalo erotilanteessa.

Vierailija
17/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 20:47"]

[/quote]

Ei lähivanhempia ole kuin yksi. Vaikka lapsi asuisi 50/50 molemmilla vanhemmillaan, kirjat voi olla vain yhdessä paikassa. Vaikka olisi yhteishuoltajuus, isä on voimaton, jos äiti haluaa muuttaa lasten kanssa. Ei toisen muuttoa voi estää, isillä ei ole mitään oikeuksia ja se surettaa minua melkein enemmän kuin lasten kohtalo erotilanteessa.

[/quote]

Lähivanhempi on täysin eri asia kuin yksinhuoltaja.

Vierailija
18/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vinkeistä. Tilanne on se, että entinen mieheni erosi ja lähti uusi naisen mukaan. Toki oli pettänyt minua jo vuosia jo ennen sitä muiden naisten kanssa ja ero oli sikäli vain hyvä asia.

Nyt tämä entinen sitten tekee aiheettomia lastensuojeluilmoituksia, häiriköi, jättää maksuja maksamatta ym. Eli elää kuten avioliitossaan: kaikki oikeudet, ei mitään velvollisuuksia.

Miksi tällaisen kanssa pitäisi jatkaa yhteishuoltajuutta, kun se vaan häiriköi ja juoksuttaa? Kyllä minä sen tiedän, että oman elämänsä tuo mies pilaa joka tapauksessa ja uudelle naiselle on varmaan valehdellut ummet ja lammet.

Tässä mietin meidän jaksamistamme ja sitä, mikä on kohtuullista. Mies ei tietenkään ole edes halunnut edes vko/vko järjestelyä, koska sehän olisi vastuun kantamista ja sitä tämä mies ei tee.

Kiitos vinkeistä, katson sukuni läheltä, jotta turvaverkot olisi lähellä. Ja isien oikeuksien perään huutelijat voivat tässä tapauksessa työntää päänsä...

Vierailija
19/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap, joka jaksaa ihmetellä, miksi te jaksatte puolustaa näitä luuserimiehiä.

Vierailija
20/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:09"]

Edellinen siis ap, joka jaksaa ihmetellä, miksi te jaksatte puolustaa näitä luuserimiehiä.

[/quote]

Mies ei ole täällä puolustamassa itseään, suhtaudun hyvin varauksellisesti petettyjen ja jätettyjen naisten tarinoihin, koska niissä harvemmin mainitaan edes yhtä virhettä, joka itsessä on. Joskus miehellä ei ole muuta vaihtoehtoa, vaikka pettäminen periaatteessa on väärin, siihenkin voi olla syynsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi