Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isännöitsijä antaa vääriä tietoja myytävänä olevasta huoneistosta.

Vierailija
06.11.2013 |

Meillä tuli  erikoinen ongelma asuntokaupoissa eteen.

Olemme myymässä kotiamme, mutta isännöitsijä pistää kapuloita rattaisiin minkä ehtii.

Esimerkiksi oli nyt yhdelle ostajaehdokkaalle kertonut, että taloon on tulossa remontti, jonka huoneistokohtaiset kustannukset ovat useita kymmeniä tuhansia euroja.

Ko. remontti on tehty kuluneen vuoden aikana, ja olemme lainaosuutemme siitä maksaneet. Ja se summa minkä isännöitsijä ilmoitti ostajaehdokkaalle, oli koko taloyhtiötä koskeva summa, ei huoneistokohtainen. Ja koko summa on huoneistomme osalta joka tapauksessa jo maksettu.

Mitä ihmettä tuommoiselle isännöitsijälle voi tehdä?

Rikosilmoitus väärien tietojen antamisesta tai kiusanteosta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Tuota itse soittamista ja nauhoittamista olen miettinyt, mutta sitä ei ilmeisesti saa tehdä ellei mainitse puhelun alussa nauhoittamisesta ja pyydä sille lupaa.

Saa vielä itse syytteet jos ilman lupaa lähtee nauhoittamaan puhelinkeskustelua.

Onneksi siitä tyypistä pääsee eroon kunhan saa asunnon kaupaksi. Alkaa pikkuhiljaa olemaan jo semmoinen olo, että myyn vaikka millaiseen alihintaan että pääsee siitä tyypistä eroon.

-ap

Vierailija
2/17 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pyytää lupaa nauhoitukselle, mutta voi olla, että siitä pitää ilmoittaa aluksi. Tosin en ole tästäkään varma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin asian taloyhtiön hallitukselle. Jos tämä on tapahtunut muillekin aiemmin, ihmettelen miksei isännöitsijää ole vaihdettu?

Vierailija
5/17 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt kuitenkin niin että ostajaehdokas on ymmärtänyt jotain väärin, tai sitten vaan yrittää keksimillään perusteilla vedättää hintaa alaspäin?

Vierailija
6/17 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 10:07"]

Tuota itse soittamista ja nauhoittamista olen miettinyt, mutta sitä ei ilmeisesti saa tehdä ellei mainitse puhelun alussa nauhoittamisesta ja pyydä sille lupaa.

Saa vielä itse syytteet jos ilman lupaa lähtee nauhoittamaan puhelinkeskustelua.

[/quote]Ei siihen mitään lupaa tai ilmoitusta tarvi tehdä että nauhoittaa OMAT puhelunsa tai mitkä tahansa keskustelunsa. Se mikä on tarkoitettu minun korville on minun lupa myös äänittää. Ei todellakaan ole mitään laitonta. Itselläni on puhelimessa auotmaattinen nauhoitus, nauhoitan kaikki puheluni.

Vierailija
7/17 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt joku provo?

Mistä ap tietää mitä isännöitsijä on puhunut osajielle? Ehkä ostaja puhuu paskaa?

Toisekseen, isännöitsijä ei saa antaa yhtiön tietoja ulkopuolisille, välittäjäkin tarvitsee tidot saadakseen osakkeen omistajan valtuutuksen kyselyilleen.

Isännöitsijän ei siis pitäisi ylipäätään kertoa yhtiön asioita jollekkin ostajalle puhelimessa.

Vierailija
8/17 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isännöitsijä kertoo puhelimessa yhtiön asioita kaikille kyselijöille, niin se on kyllä selkeästi peruste purkaa isännöintisopimus. Otappa yhteyttä taloyhtiön hallitukseen, teillä on tarvetta vaihtaa isännöitsijä. Isännöitsiä saa puhua yhtiön asioista vain yhtiön osakkaille tai heidän valtuuttamille henkilöille.

Vierailija
9/17 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ostaja luottaa isännöitsijän puheisiin? Ehdottomasti minä ostajana vaatisin nähdä isännöitsijäntodistuksen ja uskoisin sen, mitä siinä sanotaan.

Vierailija
10/17 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan soittaa isännöitsijälle, jos olette antaneet isännöitsijätodistuksen luettavaksi?

Vierailija
11/17 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat isännöitsijältä todistuksen. Tuskin siinä alkaa mitään vääriä tietoja antamaan, hän on nimittäin vastuussa niistä tiedoista. Emmä nyt muuta keksi.

Vierailija
12/17 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän lyö kapuloita rattaisiin?

Oletko voinut ymmärtää hänen selityksen väärin?

Eikö sinulla ole isännöitsijän todistusta?

Vierailija
13/17 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat isännöitsijälle viestiä että isännöitsijän todistuksessa on väärää/ vanhentunutta tietoa jos kerran olette asiat hoitaneet. Jos ei suostu korjaamaan niin voit kertoa että rikkoo lakia.

Vierailija
14/17 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijän todistuksessa pitää olla ajankohtaiset tiedot, jos on väärin, niin vaaditte korjaamaan. Koska virhe on isännöitsijän, teidän ei tarvitse maksaa uudesta todistuksesta.

Onhan teillä myyntiesitteessä tiedot korjauksesta ja maininta, että teidän asuntonne osalta korjauskulut on maksettu?

Vierailija
15/17 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papereihin ollaan saatu vänkättyä oikeat tiedot. Niitä piti moneen kertaan pyytää ja toimittaa kuitteja ja selvityksiä.

Nyt ongelman aiheuttaa lähinnä se mitä isännöitsijä sanoo ihmisille kun nämä soittavat ja kysyvät missä kunnossa taloyhtiö on ja onko siihen tulossa kalliita remontteja. Siinä vaiheessa isännöitsijä alkaa kehittämään tarinaa muka tulevista remonteista ja keksii niille aivan järkyttävän kalliita hintoja.

Olenkin ihmetellyt että miksi meidän yhtiössä huoneistoilla on myyntiajat monta kertaa pidempiä kuin vastaavissa naapuriyhtiöissä.

Vierailija
16/17 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusantekoa, vai haluaako hän asunnon tutulleen halvemmalla?

Vierailija
17/17 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:07"]

Papereihin ollaan saatu vänkättyä oikeat tiedot. Niitä piti moneen kertaan pyytää ja toimittaa kuitteja ja selvityksiä.

Nyt ongelman aiheuttaa lähinnä se mitä isännöitsijä sanoo ihmisille kun nämä soittavat ja kysyvät missä kunnossa taloyhtiö on ja onko siihen tulossa kalliita remontteja. Siinä vaiheessa isännöitsijä alkaa kehittämään tarinaa muka tulevista remonteista ja keksii niille aivan järkyttävän kalliita hintoja.

Olenkin ihmetellyt että miksi meidän yhtiössä huoneistoilla on myyntiajat monta kertaa pidempiä kuin vastaavissa naapuriyhtiöissä.

[/quote]

Soittakaa itse ostajana isännöitsijälle ja nauhottakaa sen jutut. Sen jälkeen en sitten tiedä miten jatkaa :-). Nauhote olisi varmasti hyvä antaa hallitukselle, mutta voiko tosta tehdä esim rikosilmotuksen, niin sitä tarttee kysästä joltain viisaammalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan